Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Starfish, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Oei, oei...ik weet niet of ik ook mee mag kletsen?? Ik ben namelijk EN al oud EN al mama :) !!
    Ons dochtertje is 19 maanden en toen was ik in ronde 3 zwanger na pilgebruik en heb niet ontpild.......
    Ik heb half maart de laatste pil ingenomen en we hebben toen die maand nog even rustig aangedaan (lees: niet bewust geklust rond eventuele vruchtbare dagen) en gaan er nu weer voor! Eerste cyclus was 27 dagen.
    Dit weekend is mijn NOD, als ik een cyclus vab 28 dagen aanhoud....maar ja, dat weet ik natuurlijk niet zeker.
    Iedereen veel klusplezier!

Groetjes!

2. Q1987

Q1987 Niet meer actief

da tlijkt me inderdaad lastig
    me vriend en ik hadden het er eens tussendoor over
    en toen zei hij namen waarvan er 1 me ex was
    de ander was de sukkel van de klas
    en die andere vond ik gewoona fschuwlijk hahahaha
    maar als lerares lijkt me het verschrikkelijk idd!

3. farah

farah Lid

Jun 17, 2007
    9
    0
    0
    verkoopster
    antwerpen
    hey iederenn, ook ik ben gestopt in april met de pil.
    en hoop net zoals iedereen dat het natuurlijk allemaal niet zolang duurt. :D
    ook de mensen rond mijn omgeving weten niet dat we aan het proberen zijn en heb dan ook al een paar keer de vraag gekregen wanneer wij er voor gaan. en idd nu je er zelf mee bezig bent om zwanger te geraken zie je overal dikke buikjes of juist bevallen mama's.
    ik hoop echt dat ik ook snel met een dik buikje rondloop. :)

4. MissesTee

MissesTee Lid

May 7, 2009
    7
    0
    0
    Hallo allemaal!!

Ik heb eind Mei mijn laatste pil en vroeg me af of jullie het gezellig vinden als ik mee klets :)
    Ik ben 30 en woon in Limburg

Gr Tess

5. Twingy

Twingy Lid

May 7, 2009
    21
    0
    0
    Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! =D>

6. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Precies! :D Nog een Limburger hier! :p

Ik was me trouwens vannacht (ik moest eigenlijk slapen maar door het onweer lukte dat niet dus dan krijg je veel hersenspinsels hihi) aan het afvragen....ik heb vandaag mijn laatst pil geslikt en mijn 1e foliumzuurtabletje. Ik ga niet ontpillen dus in theorie zou je dan al binnen 4 weken zwanger kunnen zijn toch? :rolleyes: Ik heb echter gelezen dat je minstens 4 weken voordat je zwanger bent foliumzuur moet slikken....dat zou je dan niet redden als je meteen zwanger wordt :(

Om een lang verhaal kort te maken :) Is het heel erg als je niet de volle 4 weken vantevoren foliumzuur hebt geslikt? Ik ga er niet van uit dat ik zo snel zwanger ben, absoluut niet, maarja je weet het natuurlijk nooit!

Als ik weer te wazig bezig ben dan hoor ik het wel haha! :)

7. MissesTee

MissesTee Lid

May 7, 2009
    7
    0
    0
    Leuk dames!!

Ik vind het persoonlijk allemaal erg spannend.. en het is ook voor mij wel een opgave om die pil nog ff af te maken

@Starfish.. ik slik sinds deze maand foliumzuur.. heb er verder geen verstand van maar ik denk dat het wel meevalt ;)

8. Q1987

Q1987 Niet meer actief

hey,

foliumzuur is géén garantie op meer vruchtbaarheid
    en Nee het is niet erg als je geen 4 volle weken hebt geslikt
    sommige vrouwen weten er niet van af en die komen bij de 6e week er achter
    het is eigenlijk een pilletje om te voorkomen. meer garantie dat het voorkomt op een openruggetje, mensen die zwanger worden en zijn bevallen van een gezond kind zonder foliumzuur te slikken bestaat! dus wees niet ongerust maar wel verstandig dat je het doet

9. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Oké, bedankt voor de info! Ik wist dat het niks te maken had met vruchtbaarheid maar ik wil natuurlijk niet dat mijn toekomstige kind risico loopt natuurlijk...

10. lynn1980

lynn1980 Lid

Apr 29, 2009
    5
    0
    0
    Hoi Dames

Mag ik ook gezellig met jullie mee kletsen??
    Ik ben gestopt in april met de pil ( hihi rijmt)

Mijn vriend en ik hebben er samen voor gekozen om nu voor een kleintje te gaan.. en ik vind dit toch zoooo ontzettend spannend :confused:

Ik heb mijn laatste pil gehad 30 maart en 4 april ongesteld geworden 5 dagen
    inmiddels ben ik nu nog niet meer ongesteld geworden
    heb wel vorige week maar een test gedaan, maar die was natuurlijk negatief

Omdat ik zoveel lees over het ontpillen ben ik bang dat mijn cyclus beetje in de war is...
    of zou ik toch maar dit weekend weer een testje wagen?

Gr.Lynn

11. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Ik zou nog even wachten....zo veel over tijd ben je nog niet en inderdaad misschien moet je cyclus nog op gang komen? Maar ik zou ook zenuwachtig zijn hoor, ik weet niet wat ik zou doen, spannend! :D

12. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Ik zou nog even wachten....zo veel over tijd ben je nog niet en inderdaad misschien moet je cyclus nog op gang komen? Maar ik zou ook zenuwachtig zijn hoor, ik weet niet wat ik zou doen, spannend! :D

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik was ook 7 dagen overtijd de eerste keer was 33 dagen en nu 40 dus ik denk dat het wel door het ontpillen komt. Of misschien ben je zwanger en heb je later je ei gehad en dat je daardoor nega test

14. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    hoi hoi,

ik meng me ook graag bij jullie... Wij zijn in april ook gestopt met de pil.. 8 april ongi geworden en daarna niet meer aan een nieuwe strip beginnen.... net als starfisch besloten dat we het wel zien met de cyclus enzo.

Alle zenuwen, spanning, stuitergedrag, alles lezen op internet, mp uitpluizen (oja, en bieden in een opwelling :oops: :D )... Zie overal zwangeren, babies, buggy's enzo. Ook beginnen er steeds mensen te vragen wanneer wij aan kinderen beginnen :) (ze moesten eens weten !!! :) )

Lijk alleen nog over zwanger worden te kunnen praten maar aangezien je hebt afgesproken het aan niemand te vertellen kom je steeds bij je vent uit en die boeit het hele verhaal over cyclussen enzo niet... uiteindelijk aan een zwangere vriendin verteld dat we gestopt waren en dat was heerlijk.... Hierdoor werd alle eerste spanning en enthousiasme wat geremd.

maar nu het volgende hier. Woensdag was mijn nod als mijn cyclus zoals met de pil 28 dagen was. (voor de pil, die ik 7,5 jaar heb geslikt, had ik volgens mij ook een redelijk regelmatige menstruatie :oops: maar begin steeds meer aan mijn herinnering te twijfelen door deze cyclus) tot op heden, met veel checks (vanmorgen op mijn werk wel 5 x ;) collega's vragen zich volgens mij wel af of ik blaasontsteking heb denk ik... :) ) niets te bekennen...

Samen besloten niet te testen voor moederdag, zondag (heel symbolisch vond ik :) ) maar denk eerder dat mijn cyclus van slag is dan dat ik zwanger zou zijn... Heb geen symptonen, normaal trouwens ook niet met mijn menstruatie, dussss probeer niet te enthousiast te worden en te hopen op een wondertje! :D
    Maar nu is mijn vriend me wel heel erg op mijn zenuwen aan het werken... :rolleyes: steeds over mijn buik aaien, praten tegen de 'baby' en dat soort dingen. Dat is zijn manier van onrust over het uitblijven weet ik... maar voor mij heel moeilijk omdat je dan meer gaat hopen...

Maar voor iedereen hopen op een wondertje in de (nabije) toekomst!!

@ querido: pendel jij ook voor anderen??? :oops: ben wel nieuwsgierig hoe dat allemaal in zijn werk gaat... zou je voor mij willen/kunnen pendelen..??

veel liefs kris

15. daantje1982

daantje1982 Nieuw lid

May 8, 2009
    1
    0
    0
    enschede
    hey hallo ik wou ook graag mee kletsen als dat goed is
    ik ben sinds eind januari gestopt met de pil en heb er bewust voor gekozen om te ontpillen om te kijken hoe het gaat met de mensruatie en het gaat tot nu toe super gewoon netjes om de 4 weken.en omdat we een vakantie hebben geboekt voor de zomer en nog lekker van kan gaan genieten want moet er niet aan denken dat ik ziek zwak en misselijk ben hoeft niet natuurlijk maar je weet het nooit he dus na de zomer gaan we echt voor een kleintje. en voor de mensen die echt bezig zijn heel veel succes ;)

16. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ooh oke :p nee natuurlijk niet hahahaha
    sorry als ik het zo interpreteerde

17. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ja hoor ik pendel voor iedereen, stuur me maar even een PB berichtje met je naam en je leeftijd.

18. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Maakt niet uit joh! :D

@ Kris, heel herkenbaar dat enthousiasme...en dan zijn we nog niet eens echt zwanger! :) Maar je gaat zondag dus testen? Spannend! :D

Heeft er iemand trouwens nog een antwoord op mijn vorige vraag?

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

Apr 30, 2009
    1,688
    0
    36
    Hey allemaal!!

Ik wilde me ook wel mengen in deze gezellige gesprekken. Ik ben namelijk ook net gestopt met de pil. Net ongi geweest na de pil en kan ook niet wachten met klussen :oops:
    Tis zóóóó herkenbaar allemaal, het leek wel of ik mijn eigen stukjes aan het lezen was! Ik vind het allemaal zo spannend, ben er ook bijna dagelijks mee bezig. Zo leuk om te lezen dat jullie met dezelfde dingetjes zitten:
    - niemand vertellen (het liefst toch je verhaal willen doen, lang leve het forum! :D )
    - hopen zo snel mogelijk zwanger te zijn
    - niet kunnen wachten met iedereen het te vertellen dat je zwanger bent
    - vriend wordt er gek van
    - twijfels over cyclus
    - namen verzinnen
    - overal zwangeren en kids
    En ik merk ook dat gesprekken met vriendinnen steeds vaker op het onderwerp 'baby's' uitkomt.. Tja, waar het hart van vol is... :-k

Ik ben ook net met foliumzuur begonnen. Heb begrepen dat het geen probleem is als je het later dan vier weken voor de zwangerschap slikt en inderdaad, ook als je niet slikt is het geen probleem.
    Hebben jullie ook al ervaringen (gehoord) met teunisboemolie pillen? Dit zou helpen wanneer je een onregelmatige cyclus zou hebben... Nu heb ik nog geen idee hoe mijn cyclus is, dus laat ik deze pillen nog maar even (kunnen trouwens geen kwaad, zijn vitaminepillen en ook goed voor de veroudering van de huid, haha, misschien toch een idee voor mij, ben namelijk ook 'al' 27 :) )

Mmm, gelijk wel een lang stukje om mee te beginnen, haha.

Hoop dat we snel de eerste zwangere kunnen verwelkomen, hihi!

20. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben Chantal en 20 jaar en al mama van een dochter van twee en een half jaar. Ik ben ook gestopt met de pil in april en mijn ''nep ongesteld'' is net voorbij!
    Wij vinden het echt heel erg spannend maar ik wil proberen er niet te veel op te hopen.
    Bij onze dochter zijn we ook een jaar bezig geweest en ik dacht uiteindelijk zelfs dat kinderen voor ons er gewoon niet in zaten.

Querido ik stuur je ook een pbtje als je dat goed vind!

Share This Page