Succes vanmiddag Krisje! Vanmiddag zou de zon goed gaan schijnen, hier is het nu ook bewolkt. Trouwens, ik ben dus 2 weken nieuwsloos geweest en nu lees ik dus net dat Michael Jackson dood is! JEEEETJE! Hahaha, wat een nieuws zeg! Nog meer dingen die ik moet weten?
Wat fijn om weer terug te zijn er weer gezellig met te kunnen kletsen en lezen! Starfish: welkom terug! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. We zijn inderdaad tegelijk op vakantie geweest. Ik wat dichterbij huis, dat wel. Genoten van het Nederlandse weer, maar dat viel uiteindelijk super mee. Toch nog een leuk kleurtje op gedaan 8) Was inderdaad zo ziek van het zielen Was leuker geweest als het van iets anders was gekomen, had het nog een reden gehad Oh, jij was ook nieuwsloos, me too! Heb ook geen nieuws gelezen of tv gekeken, dus voor mij was het ook nieuw dat Michael dood was. Blijft altijd even vreemd als zon bekend iemand overlijd vind ik. Spannend dat je nu moet wachten tot vrijdag. Ik denk eraan om vrijdag ook te testen, aangezien ik nu op dag 53 van mijn cyclus zit. Waarschijnlijk weer een testje om te bevestigen dat ik nog niet zwanger ben Jufkrisje: zou super zijn als je het huis op jullie naam kan krijgen! Is het toch net iets meer van jullie. Zal voor je duimen! Wanneer krijgen jullie duidelijkheid? Misschien maar dubbel duimen, ook voor je tweede bezoekje aan de tandarts Sterkte! Hoe gaat t met de andere kant? Nog last van? Hier is het ook heerlijk weer, dus ik hoop voor je dat het bij jou ook zo blijft en dat je het optreden een succes wordt! Ik ga nog maar even lekker genieten van het weer en de was doen Tot later vandaag!
Hallo! Sinds vandaag ben ik aangemeld op het forum! Ik ben 22 mei gestopt met de pil en net voor het eerst zelf ongesteld geworden na precies 28 dagen! Hopen dat het zo door blijft gaan! Wel spannend he! Ik moet oppassen dat mijn leven niet alleen om zwanger worden gaat draaien!
Welkom! Pas maar op dat je niet verslaafd raakt aan het forum hihihi, als je eenmaal post blijf je terug komen! Maar wel gezellig toch?! Fijn dat je natuurlijk menstruatie meteen op gang is gekomen, bij mij was dat gelukkig ook zo. Ben nu aan het wachten op de 2e ronde. Mutzie, dan testen we samen op vrijdag haha, toevallig!
Trouwens, ik heb nog een vraagje! Heb net een nieuwe banner gemaakt hier op het forum en alle gegevens ingevuld. Maar nu staat erbij dat ik 1 dag over tijd zou zijn....ik moet vandaag ongesteld worden dus dan zou ik morgen toch pas 1 dag over tijd zijn? Of hoe zit dat?
@ starfish... de banner geeft dat altijd aan... net 1 dag verder met je NOD... De zon was/is inderdaad doorgekomen... zo 'erg' zelfs dat is ongemerkt een extra kleurtje (beetje rood maar niet pijnlijk) heb opgedaan... Optreden was erg gezellig trouwens... lekker gemutst met mijn meiden volgens mij heb je niet heel veel gemist verder hoor... Ok Micheal maar dat weet je nu, verder het 'normale' nieuws.... oja... Dat neergestorte vliegtuig in de zee bij Brazillie nog meegekregen??? @jojo... welkom hier! en zoals starfish al zei... Pas op! het forum is verslavend @ mutzie... mijn andere kant is sinds gister eindelijk dicht.. maar heb denk ik wel een kleine ontsteking daar opgelopen... Mijn tandvlees is wat geirrriteerd, dik en rood... Maar even afwachten.. heb voor de 1e kies trekken geen pijnstillers gepakt hopelijk voor de volgende ook niet... Hopen deze week iets te horen van de adviseur... Maar dan moeten de banken wel punctueel zijn, en dat is niet altijd is mijn ervaring... maar even wachten Puufff... weekend alweer bijna voorbij morgen tot 1 uur werken, dan vanaf half 4 weer lesgeven.. Dan dinsdag vrij voor de tandarts, woensdag workshops streetdance geven op een basisschool (wrijf mezelf er lekker in dat ik daar nog geen werk in heb gevonden ) en dan nog 2 dagen werken.... Heb nu alweer zin in het weekend. Ben niet uitgerust dit weekend...
en @ gelukkig... balen dat je cyclus nu zo gek is... snap je ongeduld ook... als de test dan toch negatief is moet de duivels ook maar komen... Maar hier luistert mijn lichaam ook nog niet naar mijn hersenen...
Leuk jullie reacties jufkrisje en starfish! Ik merk nu al dat ik steeds weer even kom kijken! Vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen! Andere mensen verklaren me voor gek dat ik zo met zwanger worden bezig ben!. Nu heb ik me vorige maand nadat ik net gestopt was met de pil ook vreselijk (schijn bleek achteraf) zwanger gevoeld hahah! Ik denk wel dat ik mijn eisprong heb gevoeld! Niet zo lekker gevoel maar wel precies op de dag dat ik het had verwacht! Helaas gewoon ongesteld geworden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen! 6 juli ovulatie en 14juli NOD!!! (jaja ik leer de slang van t forum al!) 1979--> wat rot om te lezen dat je nog steeds niet ongesteld ben geworden... Maar bij mijn zus was het ook precies zo, maar nadat ze dan eenmaal ongi is geworden was ze de maand erna gelijk zwanger! Dus geef de moed niet op! succes! Verder ga ik voor iedereen hard duimen!
Welkom jojo! Wat super dat je cyclus zo regelmatig is! Jufkrisje, 1979 en ik zijn in de race. Helaas is het zo dat bij deze race je wint wanneer je de minste punten hebt Helaas wacht 1979 al het langst met 146 dagen, daarna komt jufkrisje met 79 dagen en ik wacht 'nog maar' 53 dagen.... Wel fijne berichten dat je zus ook zo lang moest wachten en zo snel daarna zwanger was. Daar houden we maar aan vast Tja, het forum is verslavend, maar ook wel heel erg leuk hoor! Hebben jullie het iemand verteld dat jullie aan het klussen zijn of houden jullie het voor julliezelf?? Hier hebben de meeste niks verteld, sommige alleen moeders of collega. Vriendlief en ik houden het stil, daarom ben ik ook zo blij met de site, haha. Nou, veel leesplezier en nogmaals welkom!
Goeiemorgen! Hier is nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ik moet wel zeggen dat ik altijd zenuwachtig ben als ik naar de wc ga, spannend of er bloed bij is of niet...... Verder heb ik ook nog geen menstruatiekrampjes, die had ik de vorige keer wel voordat ik ongesteld moet worden. Af en toe heb ik wel weer even een flits van onzekerheid....stel dat ik nu tóch in de vervroegde menopauze terecht ben gekomen en daarom niet ongesteld ben.....BLEGH! Wil ik niet aan denken en probeer het ook niet...maar soms schieten dat soort dingen toch door je hoofd. Zometeen ga ik een afspraak bij de huisarts maken voor a.s. vrijdag. Sowieso voor wat andere dingetjes, maar ik gooi dan ook meteen alles op tafel dat ik zwanger wil worden. Stel dat de test van vrijdag negatief is (of ik ben intussen ongesteld geworden) dan wil ik wel dingen vragen over zwanger worden in mijn situatie. Ik weet namelijk niet of je bijvoorbeeld kunt zien hoeveel eicellen dat je nog hebt etc. en of ze tegenwoordig wél kunnen zien of je in de vervroegde menopauze komt. Een paar jaar geleden kon dat nog niet toen ik bij de gyn ben geweest.....dus hopelijk weet ik vrijdag wat meer. Zo, vandaag mijn laatste dagje vrij van de vakantie. Morgen werken, maar gelukkig maar 3 daagjes, vrijdag ook weer vrij. Sowieso morgen en donderdag maar tot een uur of 15 uur want heb nog compensatie van overuren van voor de vakantie, lekker! Nou, ga me nu douchen en aankleden, lekker uitgeslapen net en daarna boodschappen doen want er is niks vers meer in huis i.v.m. de vakantie. Daarna strijken en nog wat in de tuin ploeteren en dan is alles weer in orde voordat het alledaagse leventje verder gaat hahaha! @ Krisje, wat heb je het maar druk joh! Kan me voorstellen dat je weer aan weekend toe bent! Jeetje, wat ben ik toch een kletstante, alweer een héél verhaal getypt hahaha....nouja aan mij zal het in elk geval niet liggen dat jullie niks te lezen hebben in dit topic haha!
Hallo allemaal! Wil me ook graag aansluiten bij dit onderwerp. Ik ben ook in mei gestopt met de pil, 1 juni voor het laatst ongesteld geworden. Dus dit is onze eerste ronde. Starfish, lees dat het bij jou in de familie ook voorkomt dat er mensen vroeg in de overgang zijn gegaan. Bij mij ook, mijn moeder en tante waren allebei rond de 25/26 jaar. Ik ben hiervoor laatst naar de huisarts geweest, maar ze kunnen niets testen. Bij mij kwam dat omdat er allemaal 'nephormomen' door de pil in mijn lijf zitten. Maar ik weet niet of ze het niet kunnen testen als je een tijdje niet de pil slikt en je gewone cyclus weer hebt. De huisarts zei tegen mij dat ik wel naar de gynacoloog mocht om eitjes in te laten vriezen! Nou, daar wil ik op mijn leeftijd nog even niet aan denken, dus we gaan het gewoon eerst op de gewone manier proberen! Maar ik hoop dat je vrijdag wat meer te weten krijgt. Bij mij schiet het af en toe ook door mijn hoofd. Wat, als... Maar ik ben nu 22, dus ik hoop dat ik zowiezo nog een paar jaar heb. Wij hebben inmiddels onze eerste ronde klussen gehad Ik heb afgelopen vrijdag wat bloedverlies gehad, maar heel minimaal, vrijdag op zaterdagnacht ook, maar daarna helemaal niets meer. Wat kan dit betekenen?? Succes allemaal!! Ik heb nog niet alle berichten kunnen lezen, dus ga nog even verder lezen.
@ Mutzie--> Jij ook heel veel sterkte! En het zegt natuurlijk verder niks dat ik wel een regelmatige cyclus heb! Het is elke maand natuurlijk afwachten of dat zo blijft of dat je zwanger bent! Ik ga er niet vanuit dat het bij ons heel snel gaat gebeuren, omdat ik toch wel te zwaar ben en dat is zeker niet goed voor je vruchtbaarheid! Maar ja wat ik ook probeer... slank word ik niet, dus het enige wat mij rest is het accepteren en wel gezond blijven eten! Mijn man houdt het wel stil dat we zwanger willen worden, maar ik ben zo'n vreselijke over enthousiaste muts dat ik het t liefst van de daken schreeuw! Nu ben ik nog erg benieuwd naar de mensen die voor het eerst "zelfstandig"ongi werden of het bij hun ook zo heftig was? Ik ben er echt een dag ziek van geweest en was er bijna zeker van dat ik aan het einde van de week bloedarmoede zou hebben hahaha! @Flory22--> voor jou dus ook heel spannend allemaal! Ik hoop dat je niet hetzelfde hebt als je moeder en tante! Wel goed dat je er nu al aan toe bent om kinderen te krijgen, want je weet t maar nooit!!! Fijne dag allemaal!
@ Flory: Welkom! Ik ben wel blij te horen dat er hier nog iemand is die met hetzelfde zit wat betreft die vervroegde overgang binnen de familie! Toch wel fijn om dan ervaringen/gevoelens mee uit te wisselen! Ik ben een aantal jaar geleden naar een gynaecoloog geweest hiervoor en zij vertelde mij inderdaad dat ze niks konden onderzoeken zolang ik de pil slikte. Ik heb toen ook een echo gehad en er was niks raars te zien, maar zij zei dat als ze "iets" willen onderzoeken (of inderdaad eitjes invriezen o.i.d.) dat je dan moet stoppen met de pil. En dat ik vóór mijn 30e aan kids moest beginnen voor de zekerheid, men weet immers niet of het erfelijk is! Maargoed, ik ben eens benieuwd vrijdag bij de huisarts. Stel dat ik nu niet zwanger zou zijn, wil ik misschien toch laten invriezen ofzo, gewoon voor de zekerheid want stel nou dat ik ook in de overgang kom...dan is het dalijk te laat en dat lijkt me vreselijk!!! Kijk en jij bent jonger, ik ben al 26 dus wie weet. MAAR ik blijf gewoon optimistisch! Maar zoals je zegt, soms schiet het gewoon door je hoofd! We moeten onszelf niet gek gaan maken! En dat minimale bloedverlies wat je hebt gehad, komt waarschijnlijk door het ontpillen. Heb ik ook 1 dagje gehad dus ik denk dat dat bij jou dan ook zo is. @ Jojo, ik heb mijn 1e natuurlijk menstruatie gehad. Deze was heftiger dan toen ik de pil slikte. Meer bloed maar ik had niet meer pijn ofzo, misschien ietsje meer kramp maar het opvallendste was dat ik meer bloedverlies had. Daarnaast duurde mijn menstruatie nu maar 3 dagen en toen ik de pil nog slikte was dit ongeveer 5 dagen. Verder geen bijzonderheden. Zo, boodschappen zijn gedaan, nu lekker wat eten en dan strakjes weer even forummen! Eigenlijk schandalig, nog geen 2 dagen terug van vakantie en ik ben nu alweer gekluisterd aan de pc, foei!
@ starfish! lekker dat je nog een dagje extra vrij hebt.... jaja, hier is het druk maar ben wel blij... ben niet iemand die graag stil zit dus dit is (nu) mijn ideale leventje @ 1979... mmmm balen zeg dat je ook nog steeds geen ongi hebt. test jij wel regelmatig om te zien of je niet toevallig een eisrpong hebt gehad? ik test om de 2 weken op advies van mijn huisarts... @ mutzie.. wist niet dat jij ook al zo ver was met je cyclus... 53 dagen... ongeveer 22 dagen overtijd dan??? ik zit zelfs al op 82 dagen dus het gaat erg snel :S ben je ook nog vrij, of heeft je baas alweer beslag op je gelegd? @ jojo83,... ik ben 3 jaar terug afgevallen, ongeveer 20 kilo... woog te veel 88 kilo en nu rond de 67-70 kilo... Ja, wel met de beruchte Sonja Bakkerboeken waar de meningen over verdeeld zijn... Bij mij hielp het wel, en bij sommigen niet. En ik ben nog steeds op gewicht... Succes met het klussen en hoop dat je gewicht niet hiermee in de weg zal zitten... Ken genoeg mensen die dikker zijn en ook 'gewoon' zwanger zijn geworden... @ Flory... Welkom... En fijn dat je met Starfish dezelfde situatie kan bespreken...
Hallo allemaal!! Ik heb 26 april mijn laatste pil genomen, ben nu dus 2 keer ongi geworden.. Dat hebben we bewust gedaan, omdat ik jaren aan de pil ben geweest.. 11 juli kan ik een test doen.. als ik niet ongi wordt.. Vind het allemaal wel spannend!!
Meiden ik heb me bewust op een afstandje gehouden omdat ik heel erg druk met me studie ben en me dus echt daar op moest concenteren! Maar ik heb goed nieuws! Het is raak! Vandaag posi getest Ik vind het erg snel! Bij mijn dochter hebben we der een jaar over gedaan! Nu hopen dat kleine frummel blijft zitten waar hij/zij zit!!