Ik heb hem gevraagd! Maar heel onromantisch, in de auto, 'zullen we trouwen'. Ik heb hem ook altijd gezegd dat als hij op zijn knieën zou gaan, ik gegarandeerd 'nee' zou zeggen. Ik hou niet van tradities! Bij onze bruiloft wordt ook niets traditioneel gedaan!! Wij trouwen alleen voor de wet. Mijn vriend zou wel voor de kerk willen trouwen, maar omdat ik dat niet wil, doen we het niet. Ik geloof niet en zou het dan schijnheilig vinden om voor de kerk te trouwen. We hebben nog wel geprobeerd om voor de burgelijke stand in een kerk te trouwen, maar dat ging niet meer lukken op zo'n korte termijn. En qua geld, ja, wij hebben er ook niet voor kunnen sparen. Maar wij zijn voor 2000 klaar. Wel met wat hulp van ouders hoor, gelukkig! Het wordt verder geen groot feest. Gewoon in onze 'stamkroeg', met ongeveer 60 man. Gewoon een leuk koppeltje, leuke muziek, drank en limonade (voor de niet proberen zwanger te worden vrouwen en al zwangere vrouwen). Maar het kan dus allemaal voor een leuk budget en op een redelijk korte termijn.
Flory22 Gefeliciteerd!!! Wat leuk! Wij zijn 5juni getrouwd en hebben een dik jaar voorbereidingstijd gehad! Vind t knap dat je het in zo'n korte tijd kan regelen!! (Dan zou ik bridezilla worden!!!) Geniet er lekker van! Alle testers van morgen succes!!!duimduimduimduim! Gister belde er een goede vriendin dat ze zwanger is! Erg leuk! Jufkrisje bedankt voor je antwoord! Fijn dat het slijm voor de vruchtbare dagen kan zijn! Gelukkig voel ik mijn ei heel erg (niet altijd gelukkig, want t doet pijn!) dus we zullen zien!!!! Gister op nu.nl stond een bericht dat je de week voor je ei het best elke dag kunt klussen, omdat de kwaliteit van het zaad dan toeneemt!!!! Dit is wetenschappelijk onderzocht! Dus vanavond, morgen zaterdag en zondag flink aan de klus!!!!! Alle nieuwe meiden welkom!!! Het is echt een gezellig forum en het is fijn om te weten dat je niet de enige bent die zo graag zwanger wil worden!!!!
@ Flory: iedereen moet het doen zoals hij dat het liefst wil, als het maar één van de mooiste dagen van je leven wordt toch?! Laat je ons wel weten hoe de bruiloft verlopen is?! Altijd leuk om te weten! @ Jojo: dat bericht heb ik ook gelezen, maarja weet je, alles is zo tegenstrijdig want uit andere onderzoeken blijkt dat dat weer niet waar is. Soms word je daar echt gek van want wat moet je nu geloven en wat niet he?! Wij hebben al een aantal daagjes geen seks gehad....komt misschien door de warmte geen idee hahaha. Misschien vanavond weer eens! En nog gefeliciteerd met je huwelijk! Vertel jij er ook eens wat over?! Leukleuk! @ Krisje, weet je al iets over je hypotheek?! Poeh, ik kan echt niet wachten tot morgenochtend....waarom maken we onszelf toch altijd zo gek?! Ik lijk soms wel geobsedeerd! *schaamschaam* Hahaha! Hebben jullie nog leuke weekendplannen? Vrijdag: naar de huisarts, langs mijn moeder en daarna huis poetsen e.d. Zaterdag: de rest poetsen wat vrijdag niet gelukt is, wat booschapjes doen en van het weer genieten. Mijn vriend gaat zijn broer helpen 's morgens met verhuizen. 's Avonds komen vrienden op bezoek en gaan we later op de avond op stap. Zondag: nog niks op de planning. Misschien gewoon lekker met een boek in de tuin ofzo.
Hey Starfish Ons huwelijk was echt helemaal zoals wij het wilde! De avond ervoor heb ik bij mijn ouders geslapen en de volgende ochtend kwam mijn vriend me daar ophalen. Alle daggasten waren daar ook bij (45man). Daarna zijn we naar het bos gegaan en hebben we foto's gemaakt. Om 2uur zijn we getrouwd, buiten, in een heel schattig prieeltje. Daarna bruidsduiven opgelaten en de receptie gehad (120man). Ook mijn cliënten waren er! Zo leuk! Daarna alleen met de daggasten gegeten en 's avonds een feest (90man) met een DJ. Was echt zooo gaaf! Mijn jurk vond ik ook echt mooi! Strak lijfje met een kraag en een wijd uitlopende rok (zal wel aan elkaar vast). Mijn haar had ik los (bob) en mijn kleine nichtje was helemaal in shock, want ze wist niet dat haar tante sneeuw witje was hahah echt zooo schattig!!!!!! Gelukkig zat het weer echt heel erg mee, terwijl het slecht voorspeld was! Leuk om het zo te vertellen, want dan beleef je het weer opnieuw! Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van het wachten hoor! En als je iets heeeeel graag wil dan word je ook een beetje geobsedeerd hahaha! Heb ik ook heel erg! Ik heb juist met de warmte wel zin in sex echt erg! En mijn man (klinkt zo leuk) helemaal! hahah dus het komt goed uit!!! Heeeel veel sterkte met wachten!!!! Je kunt het!
OH en de weekendplannen zijn vrij rustig! (heb nu al weekend!) - Vandaag bij een vroegere vriend een bakkie doen en klussen (niet met die vriend natuurlijk hahahha!) - Morgen Terrasje pakken met een vriendin en verder weinig -Zaterdag een bruiloft -Zondag avonddienst+slaapdienst... en daar heb ik geeen zin in! En natuurlijk weer klusserdeklusserdeklus hahaha ik lijkt wel een Nimpf!
Hmmm, ontwenningsverschijnselen van de pil, daar had ik nog niet aan gedacht....of niet aan willen denken misschien. @ Starfish: dat geobsedeerde heb ik ook, je kan maar aan 1 dingen denken: zwanger!!
Liessie83; ik had vorige maand mijn eerste ronde. Ik herken wat je allemaal voelt. Ik had echt het gevoel dat ik zwanger was maar bleek allemaal ontpillen te zijn............ maarrrrrrrrrrrrr je weet het natuurlijk nooit. Nu al een stuk minder last van vreemde bijwerkingen!
middag meiden! moest veel lezen dus beloopt weer een lang reactieberichtje @ soepstengel en liessie83! welkom... Heel veel klus- stress- onzekerheid- en ongduldigheids plezier de komende weken.. Alles is vreemd en je lichaam kan heel anders voelen... Zoals liessie al had, de typische ontpilverschijnselen óf zwangerschapsverschijnselen (maar die lijken g*dsie heel veel op elkaar!?!?!) na een aantal weken/rondes/maanden was het in de gaten houden van het lichaam enzo bij mij vermindert. Maar dat is volgens mij ook voor iedereen anders.... @ jojo.. wat gaaf dat jullie al wel getrouwd zijn!! ik wil ook supergraag maar ben zo tradioneel dat ik op mijn vriend blijf wachten, maar hij wil niet op de knieen hij vind dat trouwen niet nodig is, omdat het gevoel er toch wel is en dat hij dan niet hoeft te trouwen omdat het toch alleen maar geld kost maar hij wil wel graag trouwen als er een baby komt/is... dat is tenminste iets brutale vraag misschien (en als je het niet niet wilt vertellen ook goed hoor )hoe duur was jullie (perfecte ??) bruiloft? Het artikel heb ik ook gezien trouwens... Allemaal lekker tegenstrijdig zeg!! net of 'gewoon' zwanger worden niet al moeilijk en twijfelachtig genoeg is!!!! pufff... @ flory22... spannend zeg éen bruiloft maar ik zou echt bang zijn dat ik iets vergeten zou zijn ofzo... Stoer dat je hem hebt gevraagd zeg! Zoals je al kon lezen ben ik daar wel lekker tradioneel in en wacht ik (on)rustig af Laat je wel wat horen (eventueel foto's ???) hoe je bruiloft was??? En veel succes/plezier met de voorbereidingen!!! Wanneer trouw je precies? @ starfish... veel plezier vanavond met je collegá's... al lees je dit pas al je al bent geweest Nu nog maar 1 nachtje wachten en je mag weer testen @ gelukkig... sorry was wat voorbarig met mijn berichtje over het slijm. Je kan met een innestelling wel slijmverlies hebben maar dan is het niet rekbaar... zie deze site voor meer info.. Nederlandse site over (on)vruchtbaarheid - De symptothermale methode - @ alle vrijdag(morgen) testers: vier volgens mij toch...??? even kijken of ik het nog weet :S starfish, gelukkig, flory en mutzie... tochtoch??? Hier nog geen nieuws van de hypo let op die pech zullen wij wel weer hebben dat het nog een week langer duurt ofzo.. heb genoeg ervaren met lang wachten (84 dagen!?!?!?! aarggghh) duss dat kunnen we dan ook nog ... Mijn ( vriend is wéér een weekend weg) weekendplannen: vrijdag: werken tot 4 uur, daarna mobiel halen (??? als hij binnen is) en dan sporten van 7 tot half 9 zaterdag: meidendagje... fietsen en dan picknicken en daarna een kano tocht, terrasje pakken en dan weer op de fiets naar huis hopen dat het weer goed blijft... zondag: helemaal niets doen... Maar waarschijnlijk wel wat poetswerk enzo thuis... moet ook gebeuren... Met de kiezen gaat het nu wat beter... heb nog wel pijn maar geen paracetamol op dus aan de beterende hand..!!
Hoi Jufkrisje Nee hoor is helemaal geen brutale vraag. De kosten bij ons lagen tussen de €15000 en €17000... een hoop geld, maar daar hebben we ook een jaar krom voor gelegen haha! Ik ben ook een traditionele doos hoor! Maar ik kan goed zeuren. Wij hadden nl al een tijdje een datum in ons hoofd en ik had gezegd dat hij me minstens een jaar van te voren moest vragen. Toen de datum dichterbij kwam liep ik de hele dag tik tak tik tak door het huis heen hahaha. Maar ik ben alsnog op een moment gevraagd dat ik het niet had verwacht!!!! Heb net ovulatietesten gehaald om te checken of mijn vruchtbare dagen er echt aan zitten te komen... Laat manlief t niet horen die vindt me al te geobsedeerd! Hahaha ach leg ze gewoon bij de schoonmaakmiddelen daar komt hij toch niet whahaha! Fijn dat het al weer wat beter gaat met je mond jufkrisje! Niks erger dan kiespijn/mondpijn!
How bizar? Zit ik gister op de bank met vriendlief zeg ik tegen hem: “Ik ben het beu, ik stop ermee!” Hij kijkt me natuurlijk onbegrijpelijk aan… Ik zeg: “Met dat zwanger worden, dat lijf werkt niet mee!”. Hij heeft gelijk zoiets van: “Doe normaal! Dat komt allemaal wel!”. Maar goed, ik was het echt even beu en zag het niet meer zitten. Dan maar niet! Ga ik een tijdje later naar de wc, ben ik ongesteld! Eindelijk!! Gister nog beetje bruin, maar vandaag kan ik er niet om heen. Ik ben blij, mijn lijf werkt toch mee! (nog nooit blij geweest met mijn ongesteldheid). Nu voelt het naar o.a. Krisje en 1979 een beetje dubbel. Gek he? Ik hoop dus heel erg voor jullie dat jullie ook snel zo blij kunnen zijn als ik (of nog blijer en dus zwanger zijn). Hou de moed erin , het komt zeker wel (nu was ik nog niet zo lang ongiloos als jullie, maar misschien geeft t een beetje hoop…. Mijn ongesteldheid is trouwens twee weken na het rozige slijm, dus dat zou wel vruchtbaar slijm zijn geweest (net mis geklust dus, haha). We kunnen dus aan de slag. Op naar ronde 2. Heb namelijk precies (op de dag na) een cyclus overgeslagen, dus ga er maar even vanuit dat het 28 dagen zijn. @Starfish: test dus niet meer mee vrijdag. Duim natuurlijk wel voor jou, Gelukkig, Flory en de rest die gaat testen. Over leuke collega’s gesproken. Over het algemeen het ik leuke collega’s (sommige zijn ook familie), maar momenteel heb ik twee collega’s die lopen te k*tten zeg! :x (sorry voor het woord) Ik word er niet goed van. Ze negeren me een beetje omdat ik blijkbaar iets verkeerds heb gedaan. Gelukkig zie ik ze niet zo vaak (ik op kantoor, zij de buitendienst) dus dan mooi, maar wat irritant zeg. Kan me dus voorstellen dat je blij bent met een leuk team! @Soepstengel: welkom! Suuces! @Flory22: wat leuk om te lezen dat je het leuk vindt hier! Hopelijk test je positief en anders hopelijk snel ongi. Wat leuk dat je gaat trouwen! Gefeliciteerd! Wat leuk dat alles zo snel is geregeld. Spannend wachten op de jurk. Ik ben benieuwd!! Heb het toevallig van de vakantie met mijn vriend over trouwen gehad. We willen eigelijk wel getrouwd een kindje krijgen, maar net als Starfish zegt: centjes… Het is zo duur als je echt wil feesten, eten en iedereen wil uitnodigen.. Zoals jullie het doen klinkt het wel erg leuk! Hoeft dus niet duur te zijn, haha. @liessie83: ook welkom. Klinkt bekent, maar ondertussen kennen we de verschijnselen van ontpillen ook of lang op ongi moeten wachten, dus het neemt vaak wel af die gedachte, hihi. Succes met de klus! @jojo83: ook gefeliciteerd! Das een ruime tijd om voor te bereiden! Wel makkelijk. Fijn dat het helemaal zo gelopen is als jullie dat wilde. Klinkt echt super! @jufkrisje: ben dus afgevallen bij de testen, beetje dubbel, had natuurlijk ook best positief willen testen… Fijn dat je mond een stuk minder is! Mijn weekendplannen: Morgen lekker een dagje vrij, dan ga ik even nog wat babycadeautjes halen voor vriendin (kwijlend door de winkel lopen, haha), daarna met die vriendin naar feest op het strand, hopelijk mooi weer en anders de kroeg wat vroeger in dan gepland met andere vriendinnen. Zaterdag helaas werken en zondag shoppen. Zo, dus weer mooi gepland, hihi. Jeetje wat een lang bericht. Schaam me er bijna voor, haha!!!
Ja, de gemiddelde kosten voor een bruiloft liggen tussen de 12.000 en 15.000 euro. Wij hebben wat dat betreft een hele 'goedkope' bruiloft, maar wel helemaal zoals wij het willen en wat bij ons past! Wij willen geen 150 man, waardoor je 3,5 uur handjes staat te schudden. Wij willen geen receptie (voor mensen die we eigenlijk nooit zien). Dus we hebben 60 man uitgenodigd en die mogen naar het stadhuis komen, daarna eten en een feest. Mijn cliënten nodig ik wel uit voor het stadhuis, maar niet voor het feest. (het zijn licht verstandelijk gehandicapten met ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problematiek- vandaar). Maar dit is een beetje hoe de dag zal gaan. Verder zie ik het allemaal wel Ik heb twee fantastische ceremoniemeesters, dus het gaat helemaal goed komen. Maar na afloop zal ik jullie vertellen hoe het geweest is. @JoJo, ik was ook van plan om ovulatietesten te halen (voor als het deze ronde niet gelukt is). Het grappige is dat mijn verloofde )) er onderhand geobsedeerder door is dan ik!! Het eerste wat hij vraagt 'smorgens is of ik ongesteld ben geworden. En straalt als ik zeg dat het niet zo is. Mijn weekendplannen: vrijdag: bruiloft zaterdag: huis schoonmaken en 's middags/avonds met vriendinnen een lekker terrasje pakken en eten. zondag: nog geen idee. Als het mooi weer is, daar lekker van genieten! Nou dames, we kunnen wel lange berichten typen allemaal!!
Mutzie, (we zaten tegelijk een berich te typen, maar jij was net iets eerder ) fijn dat je ongesteld bent geworden!! Klinkt dubbel, maar geeft wel een nieuwe ronde, en dus nieuwe kansen!! Je weet nu waar je aan toe bent......... KLUSSEN!!
Jaaaaa ik ben blij!!!! Net een ovulatietest gedaan en ja hoorrrr 2 streepjes!!! Dat wordt klussen! whoehoe! ben blij ookal zegt t nog niks!2 hele duidelijke streepjes! Mutzie gefeliciteerd meid dat je lichaam doet wat hij moet doen!!!! Super! Flory22 helemaal goed toch dat jullie de bruiloft vieren op een manier die bij jullie past?!!! Dat hebben wij ook gedaan erg informeel allemaal maar zo gezellig! De receptie kwamen we niet onderuit helaas. Ik wilde bepaalde familieleden (zijn er nog al wat bij ons) niet op het feest hebben en daar hebben we een receptie voor gegeven en ook voor collega's en cliënten. Spannend he om een jurk uit te zoeken! Vond ik wel iig! Mijn man is kok en ik hoop nu dat hij niet zo laat thuis is vanavond want er moet eens flink geklust worden! sta te stuiteren hier! spannend!
Ik heb juist niet veel familie om uit te nodigen. Mijn vaders kant zien we niet meer, na een ruzie van jaren geleden. En mijn moeders kant is niet zo groot en die hebben onderling ook nog eens ruzie. Ik heb gelukkig met niemand ruzie! Het moeilijkste aan de voorbereidingen was dan ook kiezen wie we gingen uitnodigen. Uiteindelijk hebben we besloten om iedereen uit de familie uit te nodigen en dat ze dan zelf moeten kiezen, wij wilden niet gaan kiezen, wij willen het liefst al de mensen die we lief hebben om ons heen hebben. Maar ja, dat zal waarschijnlijk niet gaan gebeuren. De jurk uitzoeken ging heel snel! Twee dagen kijken en gevonden wat ik zocht. Nu nog schoenen erbij zoeken. En dan gaat het gebeuren: 29 juli.
@flory ja dat is lastig dan he. Bij ons liggen de familie verhoudingen ook niet helemaal lekker en daarom heb ik ze voor de receptie uitgenodigd. Als je via internet schoenen wilt kopen moet je eens bij omoda shoes kijken. Hebben hele mooie trouwschoenen! Je kan ze gratis laten bezorgen en retourneren zovaak je wilt! Heb ik ook gedaan, omdat we geen trouwschoenen winkels hebben in de buurt! Maar je kan natuurlijk ook bij de reguliere winkels kijken! Het is nu toch zomer seizoen en lekker voor je budget toch!
Hallo drukke klussers! Ik ben nieuw hier. Ik zal me even voorstellen: Ik ben 27 jaar en (na 11 jaar) eind mei gestopt met de pil (microginon 30) Helaas vandaag ongesteld geworden. Was 4 dagen over tijd. Maar ja met het ontpillen weet je helemaal niet waar je aan toe bent. Ik ben vorig jaar getrouwd en nu vinden we het beide wel tijd als er een kleintje bij kan komen. groetjes beebwish1982
Wat grappig dat er al een aantal getrouwd zijn! Ik ben vorig jaar mei getrouwd. We hebben het allemaal groots aangepakt. ´s avonds hadden we 320 man.. Voornamelijk familie. Het was een super feest en we hadden heel warm weer. 28 graden en dat begin mei!! Succes met alle voorbereidingen, ik vond het heel erg leuk om te doen. En vooral genieten van de dag, want voor je het weet is het voorbij..!! Ik ga er weer vandoor, moet zo nog een paar uurtjes werken..!! Succes morgen voor de testers!! Hoop op een goede uitslag!!
@JoJo: Ik koop m'n schoenen bij de winkel waar ik ook mijn jurk vandaan heb. Ze moeten namelijk in dezelfde kleur als de jurk gespoten worden. @Beebwish: welkom! Wanneer je een kindje wilt is het altijd vervelend wanneer je ongesteld wordt! Dat wordt de komende maand weer klussen!
hoi Flory22 Nou ja, ik had niet verwacht de eerste maand al zwanger te zijn. Ik weet nu in ieder geval dat mijn lichaam het zelf prima overneemt na de pil. Ach ja, dat klussen is ook niet heel vervelend Hopelijk koelt het wel wat af, anders wordt het erg plakkerig Ik ben vorig jaar augustus getrouwd. Aankomende september zijn we 4 jaar samen.