Gestopt met de pil in mei, wie nog meer?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starfish, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    toch weer even tijd gevonden tussen de boodschappen doen en poetsen :oops:

het naar de wc gaan is aan het afnemen.... wordt wel minder zenuwachtig omdat ik me meer in stel op de verstoorde cyclus.... morgen even duidelijkheid krijgen...

voor de tabel ??

jufkrisje, 23 jaar, 0 kids, laatste 'menstruatie' 8-4-09

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    oja de ronde

2e poging

jufkrisje, 23 jaar, 0 kids, ronde 1, laatste mens: 8-4-09

3. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    zo heb mezelf er ook maar bij gezet.. We gaan er pas voor in sept. ofzo, maar vind het nu al spannend! ;) Eerst 'lekker' ontpillen en trouwen!

6. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3

haha hebben jullie ook dat je al naar leuke wagens enzo gaat kijken?
    En dan vriendje lief die denkt pfff we zijn nog lang noet zwanger hoor!

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi bo!

zeker!!! ben helemaal dol :oops: komt doordat we net zijn begonnen denk ik... afgelopen weekend was het helemaal erg.... :( verveelde me... had alles gepoetst, vriendlief naar de voetbal en ik kon alleen maar denken aan baby's!!

ik maar weer eens :oops: surfen op het internet... en zo terecht gekomen op mp. Zo enthousiast geworden door alle foto's ect van de kinderspulletjes dat ik had geboden op wat artikelen :) Niet eens zwanger en al wel spullen komen #-o

laatste pil trouwens 5 april geslikt... kan het niet in het lijstje zetten... weet (nog) niet hoe dat moet :rolleyes:

8. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik had je er al bij gezet ;)

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben ook sinds kort gestopt met de pil, zoals je in mijn onderschrift kan lezen was ik even kort zwanger en nu niet meer.....

Maar we gaan met frisse moed op naar ronde 2!

10. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0

Ik heb mezelf er ook even tussen gezet

11. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Welkom Stralend :D

Ik weet niet of jullie mijn voorsteltopic gelezen hebben maar mijn situatie is als volgt:
    Voor mij is dit hele gedoe toch ook wel een "moeilijke" tijd omdat ik niet zeker weet of ik wel zwanger kán worden. Eén van mijn zussen is een de vervroegde menopauze (ze was toen 30 volgens mij) en kon een aantal jaar geleden dus geen kinderen meer krijgen. Men weet niet of dit erfelijk is maar ze hebben mij aanbevolen om vóór mijn 30e met kinderen te beginnen omdat er misschien een kans is dat ik dit ook heb....

Dus nu op mijn 26e vond ik dat ik de knoop moest doorhakken.....gelukkig staat mijn vriend helemaal achter me. We wilden allebei altijd al kinderen maar bij ons zit er dus wat druk op de ketel.... we kunnen niet nog een aantal jaren wachten voordat we het gaan "proberen".

Enfin....ik ben héél benieuwd en ik hoop echt dat er met mij niks aan de hand is, want het heeft me toch al een aantal slapeloze nachten opgeleverd :( Ik ben op zich wel een optimistisch iemand maar soms heb ik van die buien dat ik het allemaal negatief zie...

Nouja, dat moest ik nog even kwijt, sorry voor het lange verhaal!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Starfish, ik duim voor je dat je gauw zwanger wordt. Wij allemaal!

Ow vergeten mijn gegevens erbij te zetten: :oops:

Stralend - 23 jaar- o kids - ronde 2 - laatste pil 29mrt

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Stralend, hopelijk ben je snel opnieuw zwanger! Kun je je miskraam een beetje een plaatsje geven?

Starfish, meid dan zit jij idd in een heel moeilijke situatie want ik kan me voorstellen dat jij bij elke maand dat het niet zou lukken gaat denken dat jij ook de ''pech'' heb die jou zus heeft! Meid ik hoop dat jij heel snel zwanger bent!

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Dankjewel Channie!

In het begin had ik er moeite mee. Je bent blij. In je achterhoofd weet je natuurlijk dat de eerste maanden de kans op een miskraam het grootst is. Maar je verwacht niet dat het zo gauw al over kan zijn. Je hebt de zwangerschap nog niet eens verwerkt of het is al voorbij....

Ik vond de onzekerheid het moeilijkst. Ik bloedde, maar ik moest gwn maar afwachten.... Ze vertelden me dat het alle kanten op kon gaan. Of het kon alsnog goed gaan of toch nog misgaan.... Dan loop je de hele dag met die vragen: Ben ik nou zwanger of niet?

Toen ik definitief wist dat het afgelopen was, leek het alsof er een stukje last van mijn schouders weg was. Hoe raar dat ook klinkt.

Je bent even teleurgesteld, maar ik voel me gelukkig weer de oude en ik begin aan ronde 2.

Ik hoop dat we idd snel blij mogen wezen met een klein mensje in ons.

15. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ stralend, pfff wat een verhaal... ik ben nu een paar daagjes overtijd... test morgen, hopelijk positief maar ik denk dat mijn cyclus gewoon een geklutst eitje is op dit moment... ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om een mk te krijgen, maar ik snap dat de blijdschap die omslaat in onzekerheid en teleurstelling groot moet zijn geweest.... Hoop met je mee dat je snel weer zwanger mag zijn..

@ starfish... had je voorgeschiedenis nog niet gezien... inderdaad erg heftig. Vooral als je een kinderwens hebt... Hopelijk dat de onrust voor niets is en dat je een super vruchtbaar vrouwtje bent!

16. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ allen...

ben nu aan het denken... vanavond hebben we een bruiloftfeestje en liggen dan laat in bed... maakt het eigenlijk veel uit hoe laat je test??? ik weet dat ochtend urine het best is... maar is dat dan bij wijze de urine van 6 uur of kan dat dan ook (met uitslapen) urine van 10 uur zijn??? hoezo van die gekke kronkels :(

17. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Thanks girls! :D Het is wel fijn om het van me af te schrijven af en toe. Ik kan er wel over praten mijn mijn vriend of vriendinnen maar het is toch fijn om erover te praten met anderen die ook zwanger willen worden.

En het is puur die onzekerheid die zo aan je vreet. Ik heb me destijds laten onderzoeken door een gynaecoloog maar die kon verder niks zien omdat ik aan de pil was en je lichaam dan eigenlijk voor de gek wordt gehouden. :( Maargoed, dit hele gedoe is dus ook een reden om niet te gaan ontpillen, ik wil geen eventuele kostbare tijd gaan verspillen.

Wanneer kun je eigenlijk een zwangerschapstest doen? Geeft zo'n test pas aan als je een paar weken zwanger bent of ook al als je een paar dagen zwanger bent?

18. Bo1985

Bo1985 Lid

8 mei 2009
    26
    11
    3
    Hoi meiden,
    wat vervelend voor jullie, ik hoop dat we allemaal over een paar maandjes over zwangerschapsperikelen kunnen praten!

Hmm over het testen..... weet ik niet veel van sorry, ik ben me ook nog helemaal aan het inlezen.... Maar wellicht is er iemand die het wel weet...

leuk dat er nog meer meiden van mijn leeftijd zijn... in mijn omgeving is er niemand van mijn leeftijd zwanger, of in de mogelijkheid om bezig te zijn...
    Alleen mijn schoonzus is net bevallen (27)

haha ik heb al hele leuke buikbanden gezien erg hé.... :oops:

19. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Starfish: In principe kun je op de 1e dag dat je, je menstruatie verwacht (=NOD) al testen. Maar dan kan het nog afwijken. Het beste is om 3-5 dagen na je NOD te testen. En ik zelf vond de test van Clear Blue het beste waar zwanger/niet zwanger in beeld komt. Ze zijn wel iets duurder, maar met andere die met streepjes werkt is het vaak zo onduidelijk de eerste paar dagen...
    Succes!

20. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Aha! Dat is goed om te weten, dankje voor je antwoord :D Wat kost zo'n test van Clear Blue eigenlijk?

(Hahaha, ik lach om mijn eigen "domme" vragen, wat dat betreft ben ik nog helemaal niet op de hoogte van zwanger/baby-dingen! :))

Deel Deze Pagina