@Jojo83:ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je hier enorm van baalt! Je wilt enthousiasme en blijdschap horen en natuurlijk niet dit. Probeer aan het enthousiasme van je eigen familie te denken, hoe moeilijk dat ook is. Ik spreek een heel klein beetje uit ervaring. Mijn schoonmoeder kan ook absoluut NIET enthousiast reageren op dingen waar wij juist heel blij mee zijn. Bv. de nieuwe auto die we laatste hebben gekocht. Reactie: wat moeten jullie met een station ipv oh wat leuk een nieuwe auto. En nu met de zwangerschap hebben we al een paar keer te horen gekregen: had het echt niet verwacht, dacht jullie zijn nog lekker aan't genieten. Alsof ons leven nu ophoudt. Volgens m'n vriend is het niet slecht bedoelt, maar toch. Dat zijn gewoon dingen die je niet wilt horen. Probeer dan aan de andere mensen te denken die juist wel enthousiast zijn. Ook al is dat heeel moeilijK! Schrijf het lekker van je af, Jojo!
Dank je wel liessie! Ook niet leuk dan die schoonmoeder van jou! Door die kl*te hormonen wordt alles voor je gevoel ook nog eens uitvergroot echt niet grappig. Ik gooi het er lekker uit en vind dat ze allemaal even heel diep in de stront kunnen zakken (sorry voor het grove taal gebruik maar anders kan ik t niet uitdrukken).
Dat is inderdaad niet de reactie die je wilt horen natuurlijk.. Ben jezelf super blij.. krijg je dit... Reageren ze normaal bij andere dingen wel enthousiast of gaat het altijd zo?? Misschien vinden ze het wel heeeeeeeeeel leuk, maar zijn ze er niet zo goed in om dat te delen... Gelukkig is jouw familie wel heel blij... en jullie zelf natuurlijk ook en dat is het belangrijkste... knuffel
Hey Jojo, lekker balen zo'n rot reactie. Trek het je niet aan. Mensen die goed kunnen relativeren zeggen zulke stomme dingen. Natuurlijk is het erg voor je zwager en schoonzus maar de wereld gaat gewoon door en jullie leven dus ook. Jammer dat de familie dat niet kan begrijpen. Put kracht uit de leuke reacties (ik weet het, het is makkelijker gezegt dan gedaan).
@jojo en liessie... jammer dat jullie schoonmoeders lijken op de mijne Ik denk wel dat áls we zwanger raken mijn schoonmoeder wel erg enthousiast zal zijn (haar 1e kleinkind namelijk) maar dat ze later wel haar mening op wil leggen op ons :S... Zo van, zou je nou niet dit doen ipv mijn eigen verzonnen idee enzo... Ben eerder bang dat mijn vader wat terughoudend zou zijn. Dit natuurlijk omdat de hypo niet op mijn naam staat en ik dus eigenlijk geen huis heb... Al voelt dit helemaal niet zo hoor Mijn vader is erg beschermend en zou volgens mij liever zien eerst trouwen en dan kinderen. lekker ouderwets.. (vind het bv ook helemaal niets als mijn vriend of ik een weekend weg zijn zonder elkaar, mijn vriend een avond stappen is met vrienden e.d) Maar zo ver is het nog lang niet.. Helaas Hier nog steeds het neerslachtende gevoel. Afgelopen vrijdag was het 2 weken terug dat ik had getest uit voorzorg. Heb geen test gedaan nu, wilde mezelf niet nog lager trekken dan ik al zit.. :S Dus heb ook nog eens lekker veel twijfel ... Meiden doet de hyves het bij jullie ook niet???
Sleepy: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jojo: wat vervelend die negatieve reacties. Begrijpelijk dat je het moeilijk vond om te vertellen aan mensen die zo hun best doen om een kindje te krijgen. Mooi dat zij wel een lieve reactie hadden. De rest moet zich dan toch juist realiseren dat kinderen krijgen heel bijzonder is ??????? En dus extra blij voor jullie zijn vind ik.....
Jojo: wat onrzettend stom dat er zo gereageerd wordt!!!! Dat is gewoon echt niet leuk. Je verwacht toch blije mensen! Waarschijnlijk is het door je hormonen net nog wat erger. Ik heb ook een enorme K*t dag. Kwam er vanmorgen achter dat er is ingebroken bij het huis van mijn buren en ik pas op!!! Heb eerst een hele tijd staan janken daar!! Ik kane r natuurlijk ook niks aan doen maar mn hele dag is verpest......(ook door de hormonen denk ik) Net alles opgeruimd want ze hadden alles overhoop gehaald. Kisje; kan me voorstellen dat je het even niet trekt om nu een test te doen. Gewoon niet doen dus. Duim echt voor je dat er snel iets mag veranderen. Ik heb buikpijjn vandaag. Zal dat van de spanning komen???? Ga maar even op de bank liggen denk ik.
Als eerste voor de hyvers onder ons: even kijken!! Ben zo blij (nee niet zwanger...). @Sleepy: wat fijn dat je weer zwanger bent! Duimen dat alles gewoon helemaal goed gaat. Jeetje, wat zijn er al veel zwanger, helemaal super hoor, maar wil er natuurlijk dolgraag ook bij horen, hihi. @Jojo: wat balen van de reactie van je schoonouders. Echt niet leuk. Wel heel fijn dat je schoonzusje wel leuk reageert ondanks dat het best moeilijk voor haar zal zijn. @Bullie: kan me voorstellen dat je baalt van je lijf! Hoop houden hoor, misschien wel zwanger, maar nog geen positieve test? Ik duim voor je! @Sabrina: jij dus ook weinig kwaaltje/gevoel? Ik heb deze ronde echt nog helemaal niks gevoeld... Geen steekjes, buikpijn of wat dan ook! Nog 4 dagen tot mijn NOD, maar t zal wel een lange cyclus zijn. Laatste was ook 58 dagen... @krisje: wat verschikkelijk vervelend dat je nog niks voelt.. Bergijp dat je testen uitsteld.. Teleurstelling is ook niet leuk, maar onzekerheid ook niet. Moeilijk, moeilijk! @Super80: wat klote dat er is ingebroken bij je buren! Zijn ze op vakantie en pas jij op het huis? Kan me voorstellen dat je ff potje heb staan janken! Lijkt me zo erg om dat mee te maken! Nou, zoals ik al zei: hier helemaal niks. Geen gevoel of wat dan ook! Maar even afwachten of ik ongesteld wordt deze week, anders volgende week even een testje. Had op hyves al verteld dat ik een soort zwangerschapsmasker had nadat ik in de zon was geweest, maar nu is deze weg (eigelijk na ongesteldheid), dus denk ik dat dat of een mk was of hormonen van het ontpillen (maar dat heb ik nog nergens gelezen). Ach, als het zou was geweest heb ik er niks van gemerkt en gaan ik gewoon verder waar we nu zijn. Weekend weer voorbij Was heerlijk weer, dus lekker op de boot geweest. Van de week weer werken, erg druk en geen weekend, moet werken tot volgende week vrijdag... Ach ja, dat doe ik (helaas) zelf. Het is trouwens erg rustig hier en op de hyves de laatste tijd. Merk ook wel aan mezelf dat ik wat minder hier en daar ben te vinden, lees alles wel, maar reageer minder. Is dat bij jullie ook zo? Ga nog even banken en morgen weer aan de slag! Tot snel weer!
he Sabrina, zag op de hyve dat onze NOD tegelijk valt... Spannend of niet? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier een beetje op gegokt heb want heb geen flauw idee want mijn cyclus is. Als ie netjes 28 dagen is is het morgen al! Maar heb 30 dagen aangehouden, weet eigenlijk niet waarom. Ga je gelijk testen? Ik heb de neiging een weekje te wachten mocht ik niet ongesteld worden... groetjes
Ik heb het ook maar een beetje gegokt, vorige cyclus was 26 dagen, de eerste na de pilstop... Maar volgens mij was mij ei ook later.. als ik daar nog 14 dagen bij zou tellen heb ik ergens in augustus mijn nod... Denk wel dat ik er donderdag een testje tegenaan gooi... Heb nu totaal nog geen tekenen hoor.. het is erg rustig in het buikje, hahha.. En als ik dan overal lees over wat die meiden allemaal voelen...???? Ga er maar vanuit dat het deze ronde weer niets is...
tja, hier ook zo. als ik afga op steekjes, zeurend gevoel etc. dan heb ik mij nod ergens rond de 6e aug, maar hier dus niet rustig int buikje, zeurend gevoel, ongesteldachtig en al een week vlagen van misselijk. Dat was ik bij ukkie1 niet dus waarschijnlijk staan de duiveltjes op het punt hun entree te maken. Nu snap ik overigens wel het ontpillen zodat je je cyclus "weet" verhaal. Maar als ik de banners zie bij die meiden dan zou ik er nog geen drol van snappen. dan 26 dagen dan 34 geen enkele keer hetzelfde, wat is dan het nut daarvan. Maar goed, een mesn kan zichzelf goed gekmaken en veel wijsmaken... Dus ik wacht maar af, hoe moeilijk het ok is (ik bedenk me constant wat ik allemaal voor 10 euro kan doen, en dat weerhoud me ervan een test te halen hhahahahah) toedels
Sleepy wat een geweldig nieuws! Nu moet alles gewoon goed gaan! Super80 wat erg van de inbraak zeg! Ik zou ook even overstuur zijn hoor! Weten ze het al en is er veel weg? Je kan het jezelf niet kwalijk nemen. Je bent er niet 24uur per dag! Bullie, ik had eerst ook een negatieve test, maar bleek toch zwanger te zijn. Dus wie weet???..... Krisje knap van je dat je het testen uitsteld, maar maak je jezelf nu niet helemaal gek van onzekerheid?? Mutzie ik heb de hyves gelezen gefeliciteerd erg leuk!!!! Het is met een zwangerschap niet altijd zo dat je iets hoeft te voelen he het kan ook zonder kwalen en klachten gaan, zeker in het begin! Ik had bijv eerst ook geen gevoelige borsten, maar sinds een paar dagen heeeel erg! Dus ook voor jou en sabrina79 geldt JE WEET HET NIET!!! Ok wat ik nu ga vertellen is echt genant! Ik moest net plassen en bij het afvegen zat er helder rood bloed bij. Ik schrok verschrikkelijk!!!! Ik ging even checken of het echt daar vandaan kwam of ergens anders... en ja hooor komt het van mijn anus hahahhahaha is daar een adertje gesprongen whahahaha zoooo genant! Gelukkig maar, want het zou niet goed zijn als het van de andere kant kwam! Loesjej, de klachten die je aangeeft komen mij erg bekend voor (zie banner ) en elke zwangerschap is anders natuurlijk dus ook voor jou geldt JE WEET T NIET!!! Ik moet deze week weer 5avonddiensten werken bah! Ik merk echt dat ik te moe ben, maar ja aan de andere kant gaat de tijd wel lekker snel en is het zo 17aug!!!!!! Nog 3 weekjes!
Nou gister meteen maar de buren gebeld er missen wel aardig wat spullen. Gister zijn meteen de sloten vervangen. Vannacht natuurlijk voor geen meter geslapen. Zaterdag had ik een bbq bij een vriendin. Zij weet dat ik zwanger ben maar derest natuurlijk niet. Om het niet te veek op te laten vallen (niet roken en drinken) kreeg ik appelsap met water in een wijnglas (leek goed op witte wijn) hahahahahaha erg grappig. Loesje; ook mij klinken jouw "klachten" bekend in de oren. Mutzie; jammer dat je nog niet echt wat voelt, maarja ook dan kan het zomaar! Sabrina; spannend als je donderdag gaat testen, je weet het immers maar nooit! Jojo; hahahahahahahahaha............lekker verhaal! Gelukkig dat het bloed daar vandaan kwam. Zou ook wel even schrikken. Ik heb deze week 3 nachtdiensten en dan het weekend nog 2 avonddiensten. Ben ook al zo moe. Nou ja nog 2,5 week en dan heb ik vakantie.......
zijn het dan geen normale ongestelword klachten die ik heb? Ik twijfel want mijn ontbijt waren m&m's, mijn lunch borrelnootjes, verder moet ik nergens aan denken en dat heb ik ook nooit eerder gehad... Wat ik eerder zei, ik ben er van overtuigd dat je jezlf klachten kunt aanpraten... En van de vorige keer kan ik sowieso eigenlijk weinig vertellen want ben door de pil heen zwanger geraakt en was het meest verbaasd van de hele wereld toen ik zwanger bleek te zijn .geen kwaaltjes/klachten dus. Nog een tip voor de zwangere bierdrinkers: ik liet bier overgieten in malt flesjes...! Het eerste wat ik dan ook te horen kreeg was een verontwaardigd maar je drinkt gewoon bier!!!
@Sabrina en Jojo: bedankt voor de lieve reactie! @Loesjej en Sabrina: we hebben alledrie onze NOD op donderdag gepland, haha. Ik weet nog niet of ik een test ga doen donderdag. Geloof niet dat er dan iets te zien is, heb zoals gezegd echt helemaal nergens last van! Maar goed, wat Jojo ook al zegt: alles kan, ook zonder klachten.. Zo, was even een kort berichtje, ben namelijk druk met werk!!
das gezellig met zijn 3en!! Maar goed... ik ga nog niet testen.ALs ik het weekend nog niet ongesteld ben dan is het het eerste wat ik maandag ga doen! jojo, das helemaal niet genant! Kan me voorstellen dat je schrikt! En voor de vermoeiden onder ons, het gaat over, met een week of 12 heb je energie voor 10!!
hoi meiden, ben ik weer En vandaag iets vrolijks en minder neerslachtig dan vorige week goed he?!?! mijn vriend was van het weekend zo'n schat. Had een dagje weg gepland met mij (en zijn zusje die net vrijgezel is na 7 jaar verkering) en we gingen naar Walibi. Was heel onverwacht maar wel erg leuk was er ook nog nooit geweest! Gelijk geprofiteerd van het niet zwanger zijn. Alle achtbanen gehad natuurlijk!! Al was mijn 'schoonzusje' niet zo avontuurlijk... die wilde niet mee in de achtbanen hihi... Mijn vriend zo in de rij bij de El Condor, zag de veiligheidsinstructies wanneer je er niet in mag (rugklachten, hoge bloeddruk, minimale lengte én zwangeren) weet je het wel zeker!??! euh.., ja en nee... Verder merkte ik gister ook hoe veel mijn vriend naar een kindje hunkert (hij wilde er eentje stelen om in de kinderattracties te mogen ) vond het ook geweldig om al die peuters/kleuters te zien stuiteren (ik ook trouwens!!!) En dan baal je wel even weer hoor... maar ja, kan er niets aan doen helaas @ jojo... Wat een situatie... Zie je al zitten op de wc! zou ook wel schrikken hoor, maar het gebeurt hier ook wel eens, en dan ben ik ook verrast en hoop dat het juist wel dat gaatje is, maar dat geluk heb ik nog niet gehad... hihi @ sabrina, loesje, mutzie... op naar het eind van de week! mogen jullie zwanger zijn of snel ongesteld worden.. Hoop dat je deze maand niet zo lang hoeft te wachten, mutzie.. @ mutzie alleen wat een dotje zeg! wat zielig met die pleister en een hele leuke jongensnaam. Helaas hier geen optie (al is het wel een naam die bij onze soort (hollandse) namen past) omdat ik al een leerlingen heb met die naam... Dan kan dat niet meer vind ik hoor Gaat alles inmiddels goed met hem en mama??? De keizersnee was toch niet gepland??? @ loesje... heerlijk he, verse bloemen heb hier ook 3 bossen staan in huis... Ok zijn deze x wel wat goedkopere, gewoon roosjes van de appie hein, maar kan er ook echt van genieten! @ super... wat erg van die inbraak... zou ook helemaal overstuur zijn, dat dat net bij mij moet gebeuren... Je voelt je zeker ook erg schuldig?? hoe reageerde je buren eigenlijk??? Grappig dat je vriendin je helpt met je geheim... Geestig met de appelsap! hier geen moeilijkheden daarmee, drink namelijk niet. Ik moet mocht ik zwanger worden wel heel erg gaan matigen met thee drinken... drink nu zo ongeveer 4 liter thee per dag. Ja, gewone, dus daar zit veel cafeïne in, en dat kan dan niet meer natuurlijk... Meiden, baal(de) dat ik niet met jullie praatjes over aanschaf, zwangerschapsklachten kon meepraten maar vandaag wel!!! Leosje ik heb dezelfde klachten als jou!!! Maar ik heb deze klachten al ongeveer 2 weken volgens mij... Mijn buik borrelt ook erg, en ben erg licht in mijn hoofd!! Ben snel moe en heb minder honger overdag, eet alleen veel warm in de avond.. Maar denk dat ik mezelf zwanger denk ofzo maar hé, kan wel meepraten heerlijk, nog 9 dagen werken en dan vakantie. Mijn lesgeefuren zijn nu 6 weken stil gelegd dus ben nu na mijn baan gewoon vrij en hoef s avonds niet meer weg. heel lekker maar ook wel vreemd... tot straks!!
Loesje; het kunnen ook ongi klachten zijn. Maar bij mij leek het erg op ongi klachten en bleek ik zwanger. Ik ben het met je eens dat je jezelf vanalles aan kan praten. Ik was ook erg voorzichtig met wat ik voelde en geloof het trouwens nog steeds niet. Krisje; wat leuk zo'n dagje naar walibi!!! En ja die thee moet dan echt wat minder hahahah 4liter jeutje.......ik drink hooguit twee koppen per dag. De buren reageerde heel lief hoor, ze schrokken natuurlijk ontzettend. Ik voelde me erg schuldig en was echt verdrietig. Maar ze waren echt lief! Alles maar weer zo goed mogelijk opgeruimd. De buurvrouw belde vanmorgen weer om te vragen hoe het nu met mij ging, heeel lief! Je "klachten" klinken toch wel een beetje spannend hoor!!!!!!!!!!!!!!Ga je met die meiden mee testen van de week?????