Ik ben in April gestopt met de pil. Ik zit nu op de 18e cyclusdag. Tot op heden nog geen ei gehad. Ik test dagelijks met een ovulatietest en temperatuur elke ochtend. Nu maar afwachten.
Ooh meiden ik heb dat helemaal niet wat jullie hebben. Ik weet nog helemaal niet hoe ik het zou moeten doen met twee kindjes en ik moet nog afwachten of ze ieder een eigen kamer kunnen houden. Ik denk hier helemaal niet bij na..dan word ik gek. Ik heb zoiets van ik zie het wel wanneer het zover is, en in mijn geval kan dat nog wel een tijdje duren. Gisteren wel zoiets vaags..net of ik ongesteld moest worden z'on buikpijn..heel vreemd. Nja werd het gelukkig niet, zou ook wel erg raar zijn he hahahah. Groetjessss Channie
Ook hier de laatste pil vandaag =D> Maar ja wij wachten met klussen tot juli/aug, eerst even 2 normale ongi's afwachten... Anders zit ik bij dag 29 al in de stress terwijl mijn cyclus misschien 34 dagen duurt... Wil wel beginnen met etos zwanger worden, gebruiken jullie dit ook?? jufk al ongi geworden?
nog steeds niets te bekennen.... wordt wel een beetje heeeeeel erg ongeuldig nu :x heb hier op het forum ook aan de verloskundige gevraagd wat ik zou kunnen doen... en die adviseert na 6-8 weken na NOD contact te zoeken met de ha... ik heb besloten max tot eind mei te wachten met een doktersbezoek... dan zou ik alweer ongeveer 24 dagen overtijd zijn.. dus ruim 3 weken... hopelijk hoeft het dan niet meer... vond het ook ontzettend spannend toen ik ineens de pil niet meer slikte... je merkt er lichamelijk (ok, nu dan wel hier met het uitblijven van de ongi ) weinig van (ik dan) maar toch lijkt het net of iedereen kan zien dat je dé stap hebt gezet... net alsof het op je voorhoofd geschreven staat
Wij beginnen meteen, wij moeten ook zsm voor een 2e kindje gaan. Maar bij mijn vorige poging tot zwanger worden bleef mijn cyclus vrijwel het zelfde (helaas duurde het zwanger worden wel bijna 2 jaar) Mijn schoonzus is net zwanger en die was nog maar net gestopt, ik hoop dat wij deze keer ook dat geluk hebben. [-o< Ik gebruik trouwens geen etos zwanger worden
@jufkrisje: Haha, ik heb dat ook, dat ik het zo speciaal vind dat ik ben gestopt terwijl er nog niks is veranderd! Heb soms zo'n blij gevoel en dan denk ik: "Oh ja, ik ben gestopt met de pil, zou zwanger kunnen worden!". Echt zo suf, ben namelijk normaal altijd heel nuchter. Vind mezelf een beetje een muts nu, haha (vandaar de naam :-D) Vind het dan wel weer leuk om te lezen dat ik niet de enige ben @Chelleke: ik hoop zeker voor je dat het dit keer wat sneller mag gebeuren vorige keer! Positief denken helpt vast! Probeer ik ook wel een beetje nuchter te blijven, maar goed, dat kan mentaal zo zijn, lichamelijk is dat misschien wel niet zo... Het zal toch allemaal wel een beetje minder worden naar mate we langer bezig zijn of blijf ik vanaf nu zo druk bezig met namen, baby's, spulletjes en de inrichting? haha
@Channie: zou die buikpijn niet je eisprong kunnen zijn geweest? Sommige meiden voelen dat zo goed en het blijkt bij sommige ook zo'n pijn te doen als ongesteldheidsbuikpijn.... Of zou het nog te vroeg zijn voor je eisprong?
Hallo meiden, Ik heb mijn spiraal 22 april laten verwijderen om zwanger te raken, ik heb de spiraal 4 jaar gehad. In die tijd geen enkele x gemenstrueerd. Nu nog niet, ik wacht nog maar rustig af. Ik ga mij wel van alles in mijn hoofd halen, wordt ik nog wel ongesteld of ben ik al zwanger, maar ik ga niet continu rennen naar de drogist voor een zwangerschapstest, als ik eind van deze maand nog niet menstrueer dan ga ik maar een test doen. Ik denk zelf dat ik nog niet zwanger ben, maar je weet maar nooit, toch hoop het het. Dat zou wel heel snel zijn, haha. Leuk om al jullie berichten te lezen, ik wordt ook helemaal gek van mijzelf, zie overal baby's of ik denk er aan. Bah, ook niet leuk. Mijn vriendin is zwanger en bijna uitgerekend, dan kan je het ook moeilijk los laten, en dan elke dag foliumzuur slikken, dan begint mijn dag al met baby's haha. Is dat bij jullie ook zo?
@ Anuska: Ja, wanneer je eindelijk de stap neemt om te stoppen met anticonceptie (pil of spiraaltje), omdat je graag een kindje wilt, is het erg frusterend om op je eerste menstruatie te wachten Het is bij mij op de kop af 100 dagen geleden dat mijn laatste (nep-)menstruatie begon na mijn laatste pil... Ook al schijnt het normaal te zijn dat het een tijdje duurt voordat je lichaam weer op regel raakt, is het afwachten echt niet leuk! 'k Hoop dat jij meer geluk hebt dan ik, en dat je cyclus snel weer op gang komt, zodat je echt actief kunt gaan proberen zwanger te worden!
pppfff 100 dagen... lekker bemoeidigend ik vind deze 7 dagen al veel te lang!!! cyclysdag 35: nog geen ongi
Hallo dames, Ook wij hebben besloten om eind maart met de pil te stoppen. Meteen had ik een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Nu zijn we stevig aan het "klussen" geslagen, mijn vriend hoor ik niet klagen Ik ben wel heel benieuwd, maar ook een beetje huiverig als ik al die verhalen lees. Ik hoop snel zwanger te worden en niet jaren bezig te zijn... maar ja, geduld is een schone zaak. Hopelijk hebben we allemaal binnenkort een klein wondertje in de buik. Groetjes Miekske
Hahah ik had gister weer iets grappigs, dinsdagavond-> laatste pil, Ik uitbundig zwaaien met de strip voor vriendjes neus, hij: echt zo van eum wat moet ik zien? ik: de allerlaatste pil!!! Hij keek zo: we gingen toch pas in aug. beginnnen??? hahah ik: jaaahaaaa maar dan moet ik nu toch stoppen voor normale ongi enzo hij: je bent toch elke maand ongi #-o oftewel hij snapte er niets meer van, terwijl ik er elke dag mee bezig ben @ Anouska, heb ik ook, (en nog vele hier hihi) mijn schoonzus is net bevallen en als ik die kleine op mijn arm heb denk ik goh over een tijdje van mij, dat kan ik dan echt niet uit mijn hoofd zetten! Meiden ik hoop echt dat jullie snel ongi worden, en aan de "normale" cyclussen(?) kunnen beginnen!
Hallo meiden!! Ik ben er ook weer eens eventjes. Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste pil geslikt maar ik ben nog niet (nep)ongesteld geworden... ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten want ik wil er weer vanaf zijn als ik jarig ben en dat is volgende week zaterdag. Bo; ik moet eerlijk bekennen dat ik je vriend wel snap. Waarom dan nu stoppen met de pil? Dat moet toch helemaal niet. Maar het is wel begrijpelijk dat jij er meer mee bezig bent dan je vriend hoor hihi voor een vrouw is dat nou eenmaal anders.
Wat een verschillende tussen ons allen he? De één is gelijk regelmatig ongesteld, dan ander wacht al 100 (!) dagen... Mmm, geen touw aan vast te knopen #-o Misschien ook wel goed ook, verschillende verhalen, dan weten we in ieder geval hoe het allemaal kan lopen. Ben ook al aan het aftellen tot mijn eventuele 'eisprong'. Maar dat is eigelijk niet te doen als je niet weet hoe je cyclus is... Heb dus maar gerekend met een cyclus van 28 t/m een 35 dagen. Vriend blij, want dat is toch zeker een hele week netjes om de dag klussen Ik dacht dat hij er niet zo mee bezig was, reageert (gelukkig) net zoals jullie mannen, maar nadat we weer een 'geklust' hadden zei hij: nu overmogen weer! Haha, moest ik wel om lachen. Ik geloof dat hij het wel ziet zitten om de gehele tijd tussen mijn ongesteldheden het om de dag te doen.... Gister weer van een vriendin gehoord dat ze zwanger is, dat is nummer 4 in mijn nabije vriendengroep... Grrr, word ik een beetje jaloers van...
Hoi hoi allemaal, Jazeker wat een verschil allemaal, zeker fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo denkt. Ik vertelde gisteravond aan mijn vriend dat ik nu een forum heb gevonden over zwanger willen worden, hij zei direct ook allemaal van die gekke vrouwen die graag een baby willen, kunnen jullie elkaar mooi gek maken, hihi. Hij zei ook nog, ben je nog steeds niet ongesteld, misschien ben je wel echt zwanger, haal een test dan morgen. Wie maakt wie nu gek, haha. Ik heb wel veel verschillende stemmingen, dan ben ik super gelukkig maar soms ook erg verdrietig en waarom???? Soms wel heel vervelend al die gevoelens. Hebben jullie het verteld aan kennissen/vrienden/familie dat jullie zwanger willen worden? Wij hebben niks verteld, iedereen denkt dat wij nog niet toe aan kinderen zijn, dat het nog wel even kan duren bij ons. Het zou mooi zijn als wij binnenkort kunnen vertellen aan iedereen dat wij een baby verwachten. Ik kan niet wachten, om die reacties te zien van iedereen. Ik kan vorige wk dat de koffie mij niet smaakte, en mijn zus wat bij mij ( die heeft 3 kinderen) en ze zei gelijk ben je zwanger, want bij mij smaakte de koffie ook niet. Toen was het wel even moeilijk om niks te zeggen.
hoi meiden, ben ik ook weer ff. Vraagje: dit is de eerste maand zonder pil: laatste pil op 30 april geslikt, 2 mei ongesteld geworden en heb nu sinds gisteren echt buikpijn. Heeft dit te maken met de eisprong (ddurt dat zo lang, of is dat maar 1 moment/ heb eisprong nooit gevoeld voor mn eerste zwangerschap)? Of 'gewoon' gerommel' in mijn buik ivm het 'missen' van de hormonen. of heeft het z'n weerslag op mn darmen? Blaasontsteking? Weet t niet. Zwanger kan ik niet zijn, want we gaan er nu niet voor, dus als we het doen, doen we het met condoom....
hoi hoi, Het zou kunnen dat het je eisprong is, die je nu voelt, het duurt als ik het goed weet 72 uur voordat het eitje in je baarmoeder is. Dan kun je nu voelen en dan stoot het eitje zich af en dan ga je menstrueren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes