En Starfish hoe was het bij de verloskundige?? Ik had ook een inwendige echo! Nou ja misschien ligt het aan het echo apparaat. Zou best kunnen dat de capaciteit daarvan minder is qua geluid. Wel super dat jij het al hebt gehoord hoor! Dat heb ik 14 september en 22 september ook bij de gewone controle! Ik hou jullie op de hoogte van wat ik morgen heb besproken en ga beslissen (zie hyves) Bedankt voor de knuffel! Ookal is hij digitaal doet toch goed!
Wat leuk dat er weer wat meer te lezen is hier!! Helemaal goed om te lezen dat ondertussen al een hoop dames hun ei hebben gevonden ("is het Pasen?" vroeg mijn vriend, oh haha, wat is ie grappig 8)). Heb heb gister mijn testen binnen gekregen, 24 stuks. Vind het moeilijk om te bepalen wanneer ik moet gaan testen. Nu heb ik er wel 24, maar om deze nu allemaal te gebruiken... De vorige ei voelde ik op dag 28 van mijn cyclus, maar misschien is mijn cyclus nu wel veel korter.. Wat zouden jullie doen? Goed om weer van je te lezen Starfish! Pijnlijk, verstandskiezen eruit.. Maar goed, blijkt toch dat het minder pijn doet dan wanneer je ze had laten zitten. Nu de andere dus nog? Wat fijn dat het helemala goed gaat met jou en de kleine! Ben je al benieuwd wat het is? Willen jullie het ook weten? gelukkig: helemaal super als je nu natuurlijk hebt raak geschoten. Dan duren de komende twee weken lang he? (geldt natuurlijk ook voor Sabrina en Smits). Nou Annemoon, nu moeten wij m nog even vinden en dan zijn er eindelijk weer een paar zwanger volgende maand (Blijf natuurlijk optimistisch). Hopelijk Krisje ook ongi of zwanger en op hyves is iemand ook vast zwanger, ik hoop het voor ze! Jojo: ik reageer even via hyves.. Is wel duidelijk dat het erg rustig hier is op het werk he??
Mutzie: wij moeten zeker ons ei vinden!!!!! Voor jou wel lastig idd vanaf wanneer te testen. Ik voel mijn eisprong (tot nu toe) niet, dus ik ben toch maar wat vroeger begonnen dan ik van plan was. Heb 12 ovusticks, dus d8 deze maand gewoon ff goed zoeken (dan maar wat duurder) dan heb je ook weer een beter idee voor de komende maanden ........of komen die niet meer hahahaha. Jij bent toch zo lekker positief. Ik hoop dat we binnenkort een heleboel meiden mogen feliciteren! En natuurlijk voor de meiden die al zwanger zijn op een hele goede zwangerschap!!!! Wat ik me nog afvroeg: hoeveel dagen zie je een licht streepje op je test voordat ie donker wordt?? (snappen jullie em?). Is dat 1 of 2 dagen of verschilt dat?
Annemoon: Ik had deze maand bij de eerste test al een heeeeel licht streepje, bij de tweede dacht dacht ik eerst niets te zien, maar met heel goed kijken zat ie er wel. Op dag 5 was de streep meer dan duidelijk. Dag 6 heb ik niet kunnen testen. hihi dat krijg je als je dag 5 er twee testen tegenaan gooi. Had gehoopt dat de nieuwe lading optijd binnen zou zijn, niet dus. Mutzie: Lastig om te bepalen met onregelmatige cyclus. Ik zou 5 dagen van te voren beginnen met testen. Mocht je bang zijn je ei te missen, dan kan je alsnog eerder beginnen. Je gaf al aan dat je je vorige ei voelde. Probeer goed naar je lichaam te luisteren (eigenlijk voelen). Als het rust geeft om eerder te beginnen.....gewoon doen. Vandaag heb ik een lichte druk in mijn onderbuik. Vraag me af wat er van binnen gebeurt. Vanavond naar tentenkamp hier in dorp. Is altijd een grote reunie, zo gezellig. Hopelijk waaien we niet weg met deze slechte weersvoorspelling.
Zo, mijn huis is schoon en de tassen zijn gepakt. Wat een hitte vandaag zeg, en dan dus stofzuigen, boodschappen doen enz. Maar ja, wil wel relaxt op vakantie en dus me huis schoon achterlaten. Morgen gaan we dus heerlijk een week naar het vennebos! Gisteren heel de dag op het strand gelegen met 2 vriendinnen, was erg gezellig en een lekker kleurtje opgedaan! Vandaag is me zus uitgerekend, maar er gebeurd nog weinig! Ze is het wel zat nu en zeker met dit warme weer. Ze zal dus waarscheinlijk bevallen als wij op vakantie zijn. Dat wordt dus heen en weer rijden, want als ze belt gaan we er wel meteen naartoe. Me zus woont in brabant dus is niet zo heel ver van het vennebos vandaan. Nou meiden, zal het forum dus een week moeten missen. Als ik jullie niet meer spreek vanavond...tot volgende week vrijdag!
Heel veel plezier gelukkig!! Hoop voor je zus dat de kleine snel mag komen, veel te warm zo. Geniet van je weekje en tot volgende week dan maar. Klus ze Morgen meer reactie, maar nu lekker mijn bedje!
Hey meiden zie de hyves! Hahahah moet nog steeds lachen hahah "het lijkt hier wel pasen" hoe komt hij erop hahahha!!!! Al vage/verdachte kwaaltjes hier??? En annemoon en mutzie ik hoop dat jullie je ei snel vinden! Lijkt me geweldig om volgende maand een marathon van zwangeren te zien!!!!!!
Haai! Het was een prettig gesprek bij de verloskundige, hele leuke en lieve vrouw. Stelde allemaal vragen rondom je gezondheid en eventuele familiaire afwijkingen/ziektes enzo. Dus dat staat nu allemaal op papier. Ik ga trouwens ook een nekplooimeting enzo doen. Ook al val ik niet in de risico-groep, mijn verloskundige bood het wel aan. Tja.....voor ons was het ook moeilijk om te beslissen of je zoiets doet, maar we willen het toch graag. Er wordt dan nu berekent wat de kans zou zijn op een afwijking. Als dat minder dan 1 op 200 is dan mag je door voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie en dat soort dingen. Ik ga ervan uit dat dat niet het geval is, maar het is dan toch een soort geruststelling als je niet binnen de groep van 200 valt. Oké het is nooit helemaal zeker, maar het zit zeker in mijn hoofd ofzo, voor je gevoel ben je dan toch weer wat zekerder als je weet dat je minder kans hebt op een kindje met een afwijking..... Wat zouden jullie doen? @ Gelukkig, spannende dag vandaag, al meer nieuws?
Hey Starfish wij gaan de nekplooimeting niet doen (zie de hyves) Wij krijgen met 20weken een hele uitgebreide echo in het ziekenhuis i.v.m. familiaire belasting. Had liever gewoon de 20weken echo bij de verloskundige gehad maar helaas! Wanneer krijg je de echo daarvoor?? Ben benieuwd!
Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Mijn vriend en ik hebben vandaag pas besloten dat we het doen dus ik heb de verloskundige gemaild dat ze me de verwijsbrief kan opsturen. Ik ga dan aanstaande maandag bellen voor een afspraak voor de week erna. Dus over 2 weken zeg maar, dan ben ik ook 12 weken in de zwangerschap dus dat komt goed uit. Alle echo's vinden namelijk plaats in het ziekenhuis, dat doet onze verloskundige niet zelf. Die dag moet ik ook bloed laten prikken voor het ijzergehalte, bloedgroep, rhesusfactor en dat soort dingen. Wanneer ik dan de uitslag krijg van de combitest (tenminste ik ga er van uit dat het die wordt) weet ik niet..... Ik hou jullie op de hoogte! Ben trouwens benieuwd hoe Kris het heeft op vakantie. Wanneer komt ze eigenlijk terug?
Hoi Hoi, Waar is iedereen toch.. volgens mij allemaal lekker aan het genieten van het weekend. Hier verder geen nieuws en geen tekenen voor een eventuele zwangerschap.. nou weet ik ook niet wat die zijn, dus dan is het makkelijk, haha... Heb wel sinds mijn eisprong gevoelige borsten en ze lijken wel zwaarder te zijn.. Net nu ik juist wat wilde afvallen, hihi... Ik ga maar even schilderen hier.. Volgende week open huis.. dan moet het natuurlijk wel klaar zijn... Fijne dag allemaal...
Nou het is idd rustig hier! Zit zelf ook lekker in de tuin. Sabrina: open huis? spannend. Heb je zelf al een nieuwe woning gekocht of w8 je tot het verkocht is? Hier weinig spannends.......alhoewel vanmorgen voor het eerst een streepje op de ovutest. Te licht en te dun ten opzichte van de controlestreep.....maar we wachten af. Morgen lekker naar het strand, heerlijk ontspannen Geniet allemaal nog even van het heerlijke weer en tot later
@ Annemoon, dan is je ei in ieder geval onderweg.. Dus van de week mag je waarschijnlijk flink aan de klus. We hebben open huis is onze eigen woning.. die hebben we in oktober 2008 gekocht en nu zijn we eindelijk klaar.. Nou jou bijna dan, hihi.
O sorry verkeerd begrepen dan hihi...... Spannend, komt iedereen je huisje bewonderen! Ik ben benieuwd wanneer mn ovutest positief wordt Jij zit alweer in de w8 periode toch? Wanneer is je NOD?
Zo weer terug van vakantie!!! Heerlijk geweest. Even helemaal bijgekomen en nergens last van gehad (niet misselijk oid) alleen nog steeds moe en wat vaker hoofdpijn. Maar als dit zo blijft ben ik heel erg gelukkig!!! 8 September mag ik dan eindelijk voor een echo!!! Wat super spannend zeg..... Jojo: wat geweldig dat je de kleine hebt gezien en dat alles er goed uit ziet!!!! Lijkt mij een erg spannende dag. Hoe voel jij je nu? Nog steeds misselijk? Jeetje wat veel eieren in aantocht!!!!! Dat wordt spannend de komende twee weken. Hopelijk vliegen de symptomen straksweer in het rond bij ons topic!!! En natuurlijk allemaal raak geschoten deze keer!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey Jojo, welkom terug. Fijn dat je niet meer misselijk bent en een goede vakantie heb gehad. Leuk zo'n open huis Sabina. Kan je lekker pronken met je paleisje. Annemoon, spannend he die testen. Let maar op ineens staat er een donkere streep op de test, hihi probeer je glimlach dan maar een in te houden. Nou meiden ik ben aan het aftellen. De nuchterheid van de vorige ronde is totaal verdwenen. Naar mij idee (even wat voorzichtigheid inbouwen) rommelt het zo nu en dan in mijn onderbuik. Licht gevoel van ongi-krampjes en merkte gisteren dat voorover gebogen zitten niet de voorkeur geniet. Al met al zet het je aan het denken. Mijn cylclus is denk ik ook 2 dagen langer geworden. Dat wordt dus nog langer wachten.
Hey Smits haha ik denk dat je Super80 bedoelt! Ik ben nooit weg geweest! Nu al last van zwangerschapsdementie??? Spanend hoor!!!! duim duim duim! Hier helaas nog steeds misselijk! Vandaag heerlijk vrij! Ben nog jarig ook hahaha! Heb zo'n gave ketting gehad van het merk proud mama! Moet je maar googlen kan je t zien! Van manlief Replay laarzen (uggs achtig korte laars) gekregen! En vanmorgen gaf hij een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes! Kan je precies in bijhouden hoe je je voelt, en hoe je controles waren etc super lief! Vanavond lekker uit eten met mijn ouders! Manlief moet werken helaas Fijn dat je het leuk hebt gehad Super! En lekker dat je kwalen een beetje minder zijn! Doe mij dat ook maar!!! Ik ga boodschappen doen!
Yep, sorry bedoel idd Super80, maar deze is echt voor jou VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!! Drie dikke digitale verjaardagszoenen. Super leuk je ketting en natuurlijk ook je andere cadeaus. Geniet van je etentje vanavond.
Super: Lekker zeg zo'n ontspannen vakantie. Zal je goed gedaan hebben! Fijn dat de kwaaltjes ook wat minder zijn . Spannend hoor 8 september.....nog eventjes geduld. Jojo: Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smits: Nou ja zeg. Was vandaag een dagje relaxed naar het strand en ging daar niet testen natuurlijk. Met een stampvolle blaas kwam ik thuis en ja hoor: positieve ovutest!!! Mijn mannetje ook even verrast, dus voor mij wordt het aan het werk hahahahaha. Ben erg benieuwd of hij morgen nog positief is (vandaag een stuk donkerder dan de controlestreep) of misschien al weer minder!!!! Ik had idd een big op mijn gezicht.