Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Omelet, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ja dat 2ling verhaal, wij hier hebben er ook al aan zitten denken idd.
    toevallig zei me vriendin het ook, ook omdat ik best al veel last heb van mijn borsten, dat is echt niet normaal. Ik heb best wel behoorlijke (lees: cup E) borsten en ik kan mijn eigen bh's niet meer aan die zijn al te klein en s'avonds is het echt net of ik 2 harde meloenen heb;). Me moeder had het gevoel ook al dat het er wel een 2 konden zijn.

Het komt ook voor in de familie aan allebei de kanten, mijn man zijn oma is een 2ling en mijn oma haar zus is een 2ling en die heeft vervolgens 3x:$ een 2ling op de wereld gezet en een nicht van mij heeft een 2ling gekregen.
    naja we zien het wel, ik ga er maar gewoon vanuit dat ik verder ben dan dat er in me banner staat.

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb ergens gelezen dat meer hcg niet perse samenhangt met tweelingen? Ik hoop het wel voor je hoor :) Het is in ieder geval fijn dat CB is versprongen, of het er nou twee zijn of niet!

3. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @Laika: hee meid hoe is het met je? Hoop dat het bloedverlies gestopt is.

@Navlis: Zal wel heel bijzonder zijn een 2-ling.

@Hen: Mooi dat je vriendin het zo goed oppakte hoef je daar ook niet meer tegenop te hikken.

@Hier: Laatste dagen druk aan het regelen geweest ziekenhuis gebeld ivm mijn medicijnen, dokter gebeld over mijn zwangerschap en mijn ziekte en ik heb een afspraak gemaakt bij de vk op 25-06. Voor de rest voel ik me goed wat gevoelige borsten en buikpijn (dat zullen mijn darmen wel zijn) Had maandag moeder voor moeder gemaild maar heb nog niks van ze gehoort.

Liefs...

4. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Idd is het super dat de cb versprongen is. een 2 ling zou leuk zijn maar ik ga er niet vanuit. Kleine uk heeft gewoon een lekker diep holletje gemaakt en houd zich nu gewoon stevig vast.

5. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

Jan 18, 2010
    1,537
    0
    36
    Laika;
    Hoe is het met je? Hopelijk geen bloedverlies meer gehad en was het gewoon een innestelling. Ik duim voor je meid!

Hen;
    Fijn dat je vriendin zo goed reageerde op het nieuws. En het zal zeker moeilijk zijn voor haar. Maar fijn dat je het haar zo vroeg verteld hebt.

Navlis;
    Mooi dat de test al versprongen is. Wie weet ben je inderdaad verder in de zwangerschap dan je dacht.

Tutsje;
    Duurt niet meer zo lang voordat je naar de vk kunt, fijn!

Hier;
    Wij hebben goed geklust ja. Ik had eergister een positieve ovutest en gisteren was deze alweer lichter. Ik ben erg benieuwd deze maand. Het geeft nu wel veel meer hoop dat het misschien wel eens raak kan zijn. Maar helaas is het goed klussen niet altijd een garantie he ;) Ik probeer niet te veel te hopen (hoe moeilijk dit ook is) want als ik dan gewoon ongi wordt valt het weer zo tegen.
    Nu even naar de tandarts :( en dan de rest van de dag lekker vrij.
    Fijne dag allemaal. En voor diegenen die moeten werken, werk ze!

6. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    @navlis; Ben benieuwd naar je echo! Hier denken veel mensen nog steeds dat ik een 2ling krijg omdat ze allemaal vinden dat mn buik flink is voor 14 weken + 1e kind. 2 echo hebben aangegeven dat het er echt maar 1 is, en er is maar 1 hartje gehoord, dus zo wel heel raar zijn als het er toch 2 zouden zijn. Maar 2ling zou natuurlijk ook heel leuk zijn.

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hoop dat alles in orde is met Laika...

@Navlis: Bij een 2ling maak je 2x zoveel hormonen aan, dus ook 2x zoveel klachten, dus ook 2x zo ziek schijnt het... Zou wel leuk zijn zeg, een tweeling! Had er stiekem ook wel op gehoopt omdat het bij ons ook veel voorkomt en ik zelf ook een deel van een 2ling ben, maar aan de andere kant ben ik nu wel blij dat het er maar eentje is...

Net bij de bakker friese Oranjekoek besteld, met muisjes! Die nemen we zaterdag mee naar mn ouders en schoonouders, wanneer we het ze gaan vertellen.

Net in het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken. Bah wat haat ik die naalden! Zat de andere kant op te kijken, helemaal zweten, maar voelde deze keer maar een klein prikje en voor ik het wist waren die 4 buisjes vol. pfffttt...
    Heb echt nare ervaringen met bloed prikken toen ik 15 was (pfeiffer, vaak geprikt en vaak mis geprikt, au!)

Nadien ffies bij vriendlief langs op kantoor. Hihi wel leuk, hij heeft het gister dus verteld dat we een uk verwachten.

Toen mn broer ook gebeld, die had ik het liefst zaterdag persoonlijk willen vertellen, maar hij woont ver weg en was die avond niet op tijd thuis...
    Hij was helemaal verbaasd, haha, geweldig! Zijn jongste zusje die als eerste een kleine krijgt!

Hoop dat alles met iedereen goed gaat!

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    He meiden!

@ Laika: Hopelijk is alles goed met je. Ik ga hard voor je duimen...

@ Navlis: Super zo'n CB test :D Zal wel een lekker gevoel zijn!

@ macmazsy: Heb je foto's gezien bij de buikfoto's! Je hebt inderdaad al een mooie buik! Lekker toch, kan je trots op zijn!

@ Moppie: Super fijn al die leuke reacties! Spannend ook om het as. weekend tegen de ouders te vertellen!

@ MVM deelnemers: Hoe bevalt het jullie eigenlijk? Ik vond het niet zo'n grote moeite alhoewel ik wel blij was dat ik met 16 weken klaar was :D 10 weken is toch best lang!

@hier: Gister de extra echo gehad! Was helemaal super! We kregen eerst een echo door een ervaren echoscopiste, alles zag er goed uit. Poppetje ligt nog steeds in een volkomen stuit, eigenlijk zoals hij alle keren lag. Hij heeft echter nog weken de tijd om te draaien dus daar denk ik nog maar niet te veel over na ;)

Nadat de ligging bepaald was mocht de VK een echo maken. Gezien de ligging van poppetje was dit niet zo makkelijk voor haar, ze snapte in het begin helemaal niet hoe hij zat :D Uiteindelijk toch alles goed in beeld gekregen en heeft ze poppetje op kunnen meten.

Hij is niet al te groot, met 28 wk + 2 dagen werd zijn gewicht geschat op 909 gram. Gemiddeld gewicht op deze termijn is tussen de 900 - 1200 gram. Volgens mijn VK was het echter niets om ons zorgen over te maken. Alles zag er verder goed uit. Rond week 32-34 zullen we nog een groei- liggingsecho krijgen. Al met al was het weer super leuk om de kleine weer even te zien :)

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Marcha moooi!!!

10. laikabasko

laikabasko Actief lid

Jan 6, 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    iedereen bedankt voor de reacties.

Ik moet helaas vertellen dat mijn ongi volledig is doorgebroken. Had gisteravond wel het idee dat het gebied rond mijn tepels donkerder geworden is maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn geweest.

Maandag ga ik naar de ha om te bespreken wat we kunnen doen om dit te voorkomen. Het is waarschijnlijk de 3de keer dat het mis is gegaan. In ieder geval 2x.

11. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @Marcha: Wat een ontzettend mooie foto zeg!!!

@Laika: Oh wat verschikkelijk balen zeg, sterkte.

@Nieke: Mooi dat je toch eindelijk een positieve test heb, veel plezier met klussen ;)

@Hier: Wij zijn van plan om met vaderdag het te vertellen aan onze ouders. Van het weekend gaan we gezellig een weekendje weg naar Limburg met onze beste vrienden en die krijgen het dan te horen.

Liefs...

12. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Laika, wat klote zeg!

liefs..

13. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    als wij volgende week woensdag een goede echo hebben gehad dan mag van ons de hele wereld het weten:D
    nu weten alleen onze ouders het en 2 goede vrienden van mijn man en 2 goede vriendinnen van mij.

14. lautjep

lautjep Niet meer actief

Laika wat een baal voor jullie. Ik zou zeker een afspraak meten met een gyn om het uit te laten zoeken. Een huisarts kan daar niet zoveel mee.

Leuk om te lezen dat zoveel van jullie nu echo's hebben, mensen vertellen enz.
    Ik kan mij er al helemaal op verheugen om dat ooit ook te doen.

Vandaag heb ik onderzoeken om te kijken hoe nu verder.
    Ik doom al 3 nachten dat er geen ei te zien is en dat ze gaan zeggen het gaat nooit wat worden.
    Verder heb ik nog een beetje hoop dat het er gewoon heel goed uitziet. Ik laat het jullie weten.
    Het voelt een beetje raar om over niet zwanger worden te praten terwijl het hier zoveel over zwanger zijn gaat.

15. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Gewoon blijven Lautje! Zo lang ben ik nog niet zwanger, weet precies hoe het is als het niet lukt. Ik duim voor je!
    Ik hoop vlgende week zo op een goede echo.. pff.. tch weer zwangerschapsgeklets ;))

16. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    2,755
    0
    36
    Balen Laika! Hoop dat je meteen door kan naar een gyn, dan weet je misschien snel iets meer!!

Lautje; inderdaad gewoon blijven praten hoor! Met mijn 9 rondes weet ik ook nog precies hoe het was...
    Hoop op goede uitslagen voor je!

Leuk Tuts, vertellen met vaderdag, doen wij ook! Tenminste als alles goed is... Maar daar ga ik nog maar wel vanuit!

Droom alleen al drie nachten dan een ik een miskraam krijg... Terwijl ik er overdag helemaal niet zo bang meer voor ben! Gek...

Verder vertelde een collega me gisteren dat ze zwanger is van een tweeling! 12 weken. Natuurlijk vind ik het hastikke leuk voor haar, maar mijn nieuwtje is er dan wel een beetje af als ik het ze over 2-3 weken ga vertellen, dat vind ik wel een beetje jammer...
    Klinkt een beetje ego, besef ik nu, maar het voelt gewoon wat minder leuk!
    Daarbij heeft iedereen het er nu natuurlijk over en is het voor mij extra moeilijk om mijn mond te houden!
    Ach ja... mijn tijd komt nog wel!

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

Jan 18, 2010
    1,537
    0
    36
    Laika;
    Balen meid!! Hopelijk kun je snel naar de gyn.

Marcha;
    Mooie echo hoor! Je kunt het kindje echt mooi zien zo.

Lautje;
    Onze tijd komt nog wel meid! Probeer moed te houden. Hopelijk zijn de onderzoeken allemaal goed, spannend hoor.

18. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Pff mag ik even spuien..? (zo nee; niet verder lezen ;)) Ik ben helemaal kapot. Al weken slaap ik slecht: ik val moeilijk in slaap, lig te woelen, word steeds wakker om te plassen. Ik ben gewoon continu MOE.
    Gisteren en vandaag twee dagen cursus gegeven. Dat is normaal al super vermoeiend, maar tegenwoordig, als ik rond 3 uur echt kapot ben, nog veel heftiger. Bovendien is het bijna 2 uur rijden weg. Bel ik naar mijn vriend, en vraag: heb je er vlees uitegaald vanochtend? Nee. Oh, en ik had hem dinsdag gevraagd kattenvoer te halen want dat was op, heeft hij ook niet gedaan. Dus die hebben 2 dagen zakjes natvoer gehad en dat was nu ook op. Dus dat moest ik ook even halen. Kom thuis, staat er pan op het aanrecht (mooie ronde vlek dus), overal vaat, de gordijnen zijn overal dicht (ook boven, zodat het niet doorlucht) de kattenbak is vies.. Ik zit er gewoon doorheen. Zo moeilijk is het toch niet om 1 uur vooruit te denken?? Ben ik nou zo ongelooflijk slim of boeit het hem nou gewoon niets en vindt hij het wel best zo?
    Zit nu te sippen op de bank ;) Het lijkt wel of iedereen rekening met me houdt (zelfs de mensen die niet weten dat ik zwanger ben en waar ik verder niet tegen 'klaág' maar wel zien dat ik gewoon echt moe ben) behalve hij. En daar ben ik wel klaar mee. Zucht.

Nou klaar, nu leuke dingen.

Hen en Tuts, spannend hoor om het te vertellen :) Ik kan niet wachten tot volgende week, dan kunnen we zien of de kleine het nog doet en is het bijna verteltijd! (al weten echt een boel mensen het hier al hoor, dat scheelt ;))

Dames die naar onderzoeken e.d. gaan of positieve ovutesten hebben gehad: ik DUIM!!!
    (zou mooi zijn als die ene posi test meteen een gelukstest was!!! :D)

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Marscha: wat een mooie foto!

@Laika: :( enorm klote meis... hoop dat je verdere onderzoeken kunt krijgen zodat ook jullie een plakbeebje krijgen!

@Juju: Hier ook hoor, het zijn de hormonen (deels) waardoor je het allemaal erger opvat. waarschijnlijk was het voorheen ook zo, maar irriteert het je nu gewoon meer. Zo is het hier in ieder geval.
    Heb ook al een week gevraagd of de kattenbak verschoond kan worden, word er gek van! Ben in staat om het zelf te doen, maar weet dat dat niet handig is. Gister had onze hoogzwangere puk op de keukenvloer gepoept. Dat heb ik dus wel meteen opgeruimd, maar voel me er niet prettig bij...
    Gordijnen: dicht
    Was: naast het bed, naast de wasmand, of als de was uitgedraaid is blijft het in de wasmachine ipv aan het droogrek...
    Grrrr!
    En vuile vaat: op het aanrecht, ipv in de vaatwasser!!!

Maar ok, moet ook eerlijk bekennen dat het altijd al zo is gegaan...

Ben zelf ook doodmoe, maar het ergste lijkt achter de rug. Heb 1 week echt de hele tijd op de bank gelegen en dat lijkt nu minder. zo ook de misselijkheid, heb het ergste gehad volgens mij... *klopt af*

Dikke knuff aan alle meiden die het nodig hebben!

20. lautjep

lautjep Niet meer actief

vandaag onderzoeken gehad en meteen gelukkig ook duidelijk hoe nu verder.
    Mijn baarmoeder zag er heel erg goed uit en ik had een eitje van 14 mm op dag 11.
    Eierstokken zagen er goed vol uit en mijn bloed is ook goed.
    alleen door de rare rondes is het nog niet raak geweest. Ik loop volgends hem ook achter op schema voor een ronde van 28 dagen. Hij dacht dat mijn ei over een dag of 4/ 5 wel zou komen.

Nu deze maand afmaken en dan daarna aan de clomid 50 om te kijken hoe het er dan uitziet.

Share This Page