Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Uhm, ja ik denk dat ik morgen toch maar naar de apotheek ga voor foliumzuur. Wil t risico niet lopen dat ik er te laat mee begin, hoewel er ook 100% aanbevolen hoeveelheid in mn multivitamine zit. Zal het voor de zekerheid daar eens navragen.

Vriendlief is nl. niet zo voorzichtig als dat ik dacht dat hij zou zijn *oops* Volgens mij wil ie graag pappa worden ;)

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Foliumzuur slikken kan ook geen kwaad Moppie dus zou ik ook doen!
    Hier veel last van krampen maar ook van mijn darmen (zit verstopt, dat heb ik nooit dus is echt heel irritant). Zit nu 5 dagen na ei dus verwacht ongi ook nog niet maar zie het deze ronde gewoon niet zo zitten merk ik. Baal ervan dat ik zo'n korte LF heb en heb het idee ook niet echt een kand te hebben daardoor ofzo.. Naja we zullen wel zien (zucht :()

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    haha:D als jij het ook niet erg vind is het goed toch?
    Ik zou het eigenlijk niet weten of als je multi slikt en daar 100% adh foliumzuur inzit of je het dat nog extra moet slikken, Ik zou het idd even navragen bij de apotheek moppie!

4. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    #204 DeLi, 31 jan 2010
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
    @Moppie; Toch wel belangrijk hoor dat je foliumzuur slikt, voordat je zwanger bent! Het kan sowieso geen kwaad, ook al dduurt het even voordat je zwanger bent.
    Zie onderstaand stukje

"Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.
    Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig."

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jais het ADH voor zwangere vrouwen of 'gewoon'? Want er zit ook foiliumzuur in normale vitaminepillen maar niet voldoende als je zwanger wilt worden. Lief trouwens dat je vriend rekening houdt met een 'ongelukje' ;)

6. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hee Meiden,

Lekker weekend gehad?

@Macmazsy jammer voor je dat de duivels zijn gekomen :(. Nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)

@Jinne lijkt me echt helemaal het einde om het hartje te horen kloppen, grappig dat je lichaam al aan het veranderen is.

@Buterfly spannend hoor!!! Wann ben je van plan te testen?

@Moppie als ik jou was zou ik gewoon Foliumzuur gaan slikken kan je mooi nemen op het tijdstip waarop je voorheen de pil nam.

@JuJu ik hoop echt voor je dat je LF nu 10+ is en dat het deze ronde raak is.

@Pil ik merk eigenlijk geen verschil als ik de pil nu wel of niet neem, maar ben wel van plan om ook iets anders te vinden dan de pil.

@Hier had gisteren op de namiddag een positieve ovu-test en vanochtend kwam er op het display van mij Persona ook het ei-symbool tevoorschijn. Dus maar flink aan de klus deze week :D en als het goed is komt mij n ei 1 dag vroegen dus dan hoop ik dat ik deze keer een LF vcan 10+ heb!!!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Klusze, veel plezier!

8. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Goede morgen dames,

Fijn weekend gehad? was weer veel om bij te lezen, leuk.

@macmaszy: balen dat de duiveltjes op visite zijn gekomen...ik hoop dat ze gauw weer weggaan en wegblijven;)

@ Tutsje: heel veel klusfun deze week...

@ moppie: dat vind je stiekem vast wel leuk dat je vriend stiekempjes niet zo heel voorzichtig is...;)

ik ben vast mensen vergeten sorry......

@ hier: Fijn weekend gehad, we hebben eindelijk een nieuwe bank, hij is echt prachtig en zit heerlijk....ik zit er nu op met naast me een zwangerschapstest van sensitest met een 2e streepje...:( Vorige week maandag had ik ook een test gedaan, ook met een streepje..toen donderdag weer..was niets op te zien en nu zie ik weer zo'n heeeeeeeeeeeel licht streepje....heb een poging gedaan om een foto te maken..maar het lukt niet..
    Ik lees zoveel verschillende verhalen over sensi test.
    Welke test is echt goed? behalve de kruidvattesten want die zit hier helaas niet in de buurt.

liefs

9. steenbokje

@All: thanx! Ga zometeen richting apotheek om foliumzuur op te halen.
    Foliumzuur zit dus wel in mijn vitamine pilletjes, maar niet voldoende voor een vrouw die zwanger wil worden zag ik al. Het is gewoon de basisbehoefte (ook voor mannen blijkbaar), krijg 100% daarvan binnen met 2 pilletjes op een dag.

Gisteraaf gesprekje gehad met vriendlief en die wil het woord "eisprong" de eerste tijd niet meer horen want dat is ENG voor een man, zei ie hahahaha!
    Heb afgelopen vrijdag flink wat steken linksonderin gehad en een zeurend gevoel wat nog een half uur aanhield. Als dat mn ei is geweest (op dag 10) hebben we op t juiste moment geklust (op dag 9) haha!
    En anders zou ik volgens 28 dagen cyclus nu in mn vruchtbare periode zitten, halverwege de cyclus. Toen ik dat gisteraaf noemde zei ie "'t zal er toch wel van moeten komen" toen ik m vroeg of we niet een rubbertje moesten pakken :p
    Pfffttt... eng gewoon. Vonden jullie dat niet toen de pil er net uit was? Vind het doodeng!
    Had me ingesteld op augustus / september dat we zouden beginnen! Had aan de ene kant ook al wel zo'n vermoeden want liefie houdt helemaal niet van rubbers...

@Granta: ja, whahaha... maar volgens mij vind HIJ het stiekem ook helemaaaaaaaaal niet erg!

10. steenbokje

Ow..... en nu pas verder lezen domme ikke.... :$

ZWANGER? :D
    Haal een clear blue met indicator meis! Of eerst een paar gewone clear blue zwangerschapstesten, maar blijf van de predictor af!!!
    En elke 2 dagen schijnt je HCG te verdubbelen, dus misschien even 2 dagen geduld hebben?
    Sensitest was toch wel betrouwbaar van wat ik lees hier op t forum?

11. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Moppie: ik herken dat van die "enge"eisprong hahah mijn vriend hulde zich dan ineens in stilzwijgen...hahaha
    De clearblue indicator..is dat de digitale? vind het doodspannend...ik heb die sensitest al alle kanten opgehouden om te zien of ik me niet vergis...maar ik blijf het streepje zien....pffffff wat eng allemaal...

12. steenbokje

Ja dat is die digitale. Maar je kan ook eerst een paar gewone doen. Volgens mij is clear blue wel goed. Die heb ik hier iig ook altijd (panisch tijdens pil tijd als ik weer eentje vergeten was!)
    En de indicator zodra je een posi gewone test hebt gehad.
    Ff shoppen meid! hihi...

blij dat die kerel van mij niet de enige is haha. hij wil niks met vrouwendingen te maken hebben :$

ffies richting apotheek. bye!

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Moppie;
    Haha ow wat herkenbaar! Die kerels ook! Nee, die van mij is ook niet van de vrouwendingen... Soms vraagt ie er wel heel lief naar, maar dat is dan meer om mij tevreden te stellen... (ach ja, ook goed hoor!)
    Ik heb die kriebels van 'help het kan zomaar ineens raak zijn en ben ik er dan wel klaar voor!!??' eigenlijk pas sinds vorige week! Heel gek, ineens denk je dan, kan ik dit wel??

Granta;
    inderdaad een clear blue digitaal! Als ik wist waar je woonde en dat was dichtbij, had ik er bijna 1 bij je door de brievenbus willen gaan doen! Ben inmiddels wel héél benieuwd! :)

Tuts;
    dat geeft moed! Je ei gewoon lekker een dag eerder, dat kan dus ook gewoon en hoef je je helemaal geen zorgen te maken over je LF! ;)

Hier;
    gister toen ik de comp afsloot en naar m'n werk ging, nog even naar de wc.... Nou wat ik schreef voordat ik afsloot, klopte niet, want er kwam weer bloed (yessss! :D). Gisteravond ook nog een keer, maar gisteravond laat niet meer. Vanmorgen alleen weer wat bruin, dus ik denk dat het nu weer op z'n retour is!
    Oooh wat kun je toch blij zijn met bloedverlies! (volgende rond niet meer hoor...;))
    In totaal heb ik nu 3-4 dagen echt bloedverlies gehad! Joepie! Op naar een ei die een dag eerder komt en dan een LF van 10+ en dan... hopelijk lekker zwanger! Maar ja als m'n ongi dan komt, weet ik in ieder geval dat ik een goede cyclus kan hebben! :)

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    hallo dames. Wat een spannende verhalen allemaal. Hopen dat er eindelijk een roze wolk boven ons clubje hangt haha. Ik had me voorgenomen om pas te gaan testen als ik echt overtijd zou zijn maar vind het nu zelf ook wel heel spannend dus denk dat ik morgen vroeg even een testje waag. Maar ik hou jullie zowieso op de hoogte.

15. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Spannend Butterfly!!!

16. steenbokje

Oeh spannend butterfly!

@Hen: iig een paar dagen ongi geweest, dat is al een geruststelling dat je lichaam het doet toch? Of zie je het niet zo?
    Ik kan eigenlijk niet wachten tot mn ongi, heel vreemd, maar wil echt die bevestiging hebben dat ik ook zonder pil+stopweek ongi kan worden! En dan vanaf daar gewoon gaan tellen, tempen, opletten op krampjes enz enz...

Nu eerst mezelf een trap onder mn reet geven en naar de apotheek + naar de supermarkt. Ben LUI vandaag!

Ps. ben zoooooooo blij dat die verdomde hormonen eruit zijn! Voel me echt veel beter (geestelijk dan, lichamelijk ben ik heerlijk grieperig weer...)

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Butterfly;
    je hoort het! We wachten in spanning op de uitslag van je test morgen!!

Moppie; ja zie het zeker zo! Echt fijn om hieraan te merken dat het toch allemaal weer op gang aan het komen is. Ik denk echt dat mijn vorige cyclussen nog een beetje onder invloed waren van het pilgebruik.... Voel me nu ook op de een of andere manier een stuk gezonder! :)
    Enne, je bent niet de enige die LUI is vandaag... er zit er hier ook eentje op de bank... Was vanmorgen er niet af te slaan, toch maar gegaan, want ik wilde echt naar de drogist. Wel de drogist die een paar dorpen verderop zit, want ik wilde foliumzuur en teunisbloemolie hebben. En tja... dat doe je niet op het dorp waar iedereen je kent! Maar goed.... sta je evenzogoed met je mond vol tanden, want ik had ook even neusspray voor manlief gehaald....

'Cassière; mag ik vragen.... Is de foliumzuur voor uzelf?

Ik: wou bijna zeggen, nee ik moest even voor mijn oma naar de drogist...) Maar zei toch maar eerlijk: ja, die is voor mezelf

Cassière: bent misschien u al zwanger? Anders mag u deze neusspray niet!

Ik: nee hoor, de neusspray is voor m'n man...

Cassière: oh, gelukkig... Ja, ik vind het altijd moeilijk om dit soort dingen te vragen...'

Goed, fijn dat ze meedenkt, maar ze had het zichzelf een stuk gemakkelijker kunnen maken door te vragen of die neusspray voor mezelf was...
    En als ze ook even verder had gekeken naar de rest van de inhoud van mijn boodchappenmandje... (een pakje maandverband en teunisbloemolie waar met koeienletters op staat: ondersteunt een regelmatige menstruatie en helpt bij stemmingswisselingen...) Zegt natuurlijk niet alles, maar toch!

Maar goed... Gelukkig was ik de enige klant in de winkel en heb ik haar vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Die teunisbloemolie helpt voor mij dan denk ik wel by the way... Gebruik het nu 1 cyclus en direct heb ik wat normaler bloedverlies!

18. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    @ Hen: toevallig had ik wat jij beschrijft net ook, ik was naar de buurt drogist...ze had nogal een luide stem..geloof alleen dat er niemand in de winkel was die mij kende...genant...

Ik was in de winkel voor een andere zw. test, ze hadden daar geen clear blue dig, maar wel een gewone. Die heb ik vanmiddag gedaan en een lichte plus werd zichtbaar, alleen nu vervaagt die plus er is een heel licht streepje te zien.. Word er goed onzeker van..heb dus vriendje lief even heeeeeeel lief gevraagd een digitale test te halen....dus hopelijk morgen meer duidelijkheid...

liefs

19. steenbokje

Whahaha Hen, wat doe je jezelf aan? Woon je in zo'n klein dorpje dan? Hier (7000 inwoners) zal vast ook wel geluld worden maar ik woon hier nog maar 2,5 jaar en ga over een half jaartje naar een piepklein dorpje haha... Maar dan nog blijf ik hier boodschappen doen denk ik.

Ik ben net naar mn eigen apotheek gegaan en er stonden nog een paar dames achter mij. Heb gewoon hardop gezegd dat ik gestopt ben met de pil en dat ik multivitamine gebruik, en of ik dan nog extra foliumzuur nodig had. Samen met haar naar het schap gelopen, doosjes vergeleken, ja, moest toch nog extra foliumzuur bij. Zodra ik zwanger raak ook andere multivitamine pillen (Davitamon mamma) vanwege de vitamine A (of D??) die er te veel in zat in de normale pillen.
    Davitamon voor vrouw, die gele doosjes, is met extra foliumzuur en minder vit. A (of D?) dus dan heb je geen extra foliumzuur meer nodig geloof ik! Als mijn compleet vit. op zijn stap ik op die over.

Hele uitleg gekregen hoe het potje open moet whahaha, want ja, daar hadden zij ook moeite mee (zit kinderslot op) toen ze die nieuwe verpakking kregen... Nog even gevraagd of ik nog aan meer dingen moet denken enzo, maar nee dit was wel voldoende zei ze.

:p

Ik schaamde me vroeger altijd als ik bij mn ouders in het dorp maandverband of tampons moest halen. later ook met condooms en zwangerschapstestjes voor als ik de pil weer eens was vergeten haha... maar heb vandaag t gevoel dat ik de hele wereld aan kan! (vreemd gevoel hoor!) en t boeit me niet meer. Van mij mogen de mensen hier in t dorp het wel weten, ik ken ze toch niet hihi...

20. steenbokje

@Granta: vergeet niet dat je nog erg vroeg test he!
    Probeer het nog even wat uit te stellen, of test in ieder geval met ochtend urine!!
    Hoop natuurlijk op een dikke vette plus!!!!!!

Deel Deze Pagina