Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Wat geweldig nieuws Navlis!!!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Navlis: Super!!! Je hebt groot gelijk dat je door hebt gezeurt! Ik heb me ook 1 keer af laten schepen maar dat gebeurt dus ook nooit meer! We betalen niet voor iets zo'n bult zorgverzekering, daar morgen ze best voor werken! :D

Juju:
    Hahaha ik weet wel dat het niet door die capsules komt :p (al zeg ik eerlijk dat ik ze nog niet slik, bijgelovige muts dat ik ben :p)

Eyore:
    KV schijnt ooit wel een week positief aan te geven dus ik zou nog even doortesten! Misschien erbij tempen? De kans dat je dan achteraf weet wanneer het precies geweest is is groot!

Zo weekend! Nu even lekker een uurtje slapen, ben muug ;) Heb vandaag veel minder last van mijn onderrug gehad, hoop maar dat het onschuldig is. Als het dit weekend aanhoudt moet ik maandag naar de HA, denk dat ze dan even bloed prikken for safe.. Maar ik blijf positief, het komt goed dit keer :D

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Oke.. bedankt voor de tips...
    We gaan zeker door testen.. En zullen bij gaan tempraturen... en natuurlijk de klusbus in;)
    we gaan met volle moed tegen aan!!

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Even het lijstje er weer bij...

NOD Juni
    16/6 Jolanda1986 (6)
    23/6 Butterfly22 en Nieke84 (9)
    24/6 DeLi (9)
    29/6 Lautje ( 10)

NOD juli
    8/7 Eyore
    11/7 Laikabasko (9

Gewoon meekletsen
    Caitlin

Zwanger
    Jos1981 (november '09 positief getest)
    Linnie82 (november '09 positief getest)
    Simone81 (december '09 positief getest)
    Fynn (december '09 positief getest)
    Marcha (december '09 positief getest / 29-08-2010)
    Jinne1982 (januari '10 positief getest)
    Granta (februari '10 positief getest)
    SweetMiekie (februari '10 positief getest)
    Reintje85 (februari '10 positief getest)
    Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010)
    JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Jojogirl88 (juni '10 positief getest)
    Loki09 (Juni '10 positief getest / 25-02-2011)

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11 weken)

Hier;
    Ik heb nu echt de zenuwen. Ben zo bang om weer ongi te worden. Heb wat oud bloedverlies, vorige keren betekende kwam de ongi 2 dagen daarna ook. Ben zo bang dat dit nu weer het geval zal zijn. Ik zit vandaag op dag 31 van mijn cyclus.... Waarom duurt wachten zo lang?!
    Om de zenuwen te doorbreken heb ik vanmiddag een lekkere kwarktaart gemaakt.. Heerlijk.. :)

Hoe is het met de andere meiden die richting hun NOD gaan?

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oeh kwarktaart.. daar heb ik ook zin in!
    (duikt even de kast in om te kijken of ze nog gelatine heeft)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    * geen gelatine meer, snif *

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ooh meiden, wat hebben jullie weer veel gepost!
    Kan denk ik niet op alles reageren, maar dat betekent niet dat ik niet met jullie meeleef!!

Lautje, laika, deli, butterfly, nieke en jolanda;
    geef de moed niet op meiden!! Zoals bij velen van ons, duurde het ook een hele poos! Er is echt nog hoop!! Dikke knuffel aan jullie allemaal!

Navlis;
    wat GEWELDIG nieuws!!! Heerlijk om te horen en super dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken! Wat denken al die mensen wel niet!! Het is jouw lichaam, jouw baby en jouw gevoel, hebben zij niks over te vertellen! En zie hier... het heeft je alleen maar geluk gebracht, heerlijk meis!!

Juju;
    zie in je onderschrift dat jullie de nekplooimeting doen. Hebben ze ons natuurlijk ook gevraagd, maar ik doe het denk ik niet, wat is jouw argument om het wel te doen??
    Wij hebben tot nu toe besloten van niet. Het is een grove kansberekening en om het zekerder te weten of het wel of niet goed is, moet je toch verder gaan laten onderzoeken. Die onderzoeken zijn niet zonder risico. En ons besluit om het kindje toch te laten komen mocht het mis zijn, staat toch al vast. Dus vandaar dat we vooralsnog besloten hebben niets te doen...
    Maar wil wel graag andere meningen horen natuurlijk!

Jojo;
    welkom weer! Weet je zeker dat je niet eerder voor een echo gaat? Als ik weet wat ik nu weet na onze eerste echo (met 9 weken) had ik véél eerder een echo laten doen! Het is zooo fantastisch om je uk dan ineens te zien!

Hier;
    vandaag heel trots aan degene die het weten op het werk de echo laten zien. Merkte dat ik helemaal stond te glimmen van trots, hihi!
    Mannetjelief is pannenkoeken aan het bakken, dat is zijn ding en ik ga er zo heerlijk van genieten!!
    Morgen nog 1 dagje werken en dan zondag het grote nieuws aan de opa's en oma's vertellen! :)

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Zow, gister kon ik niet op internet, behalve mobiel. Nu dus even goed bijlezen!!

@Juju: prachtige echo!!!!

@Nieke: spannende tijden zie ik. Ik hoop voor je dat je ongi niet door gaat zetten natuurlijk!

@DeLi: heb je er al een testje tegenaan gegooid? Dag 24 is wat vroeg voor een ongi lijkt me? *duimt*

@Jojogirl: GEFELICITEERD!!!

@Lautje/butterfly en de rest: jullie gaan natuurlijk ook gewoon voor september zwanger zijn!!!!!! Positieve instelling meiden, kom op!

@Laika: wat fijn dat je zo snel terecht kan bij de gyn :)

@Tutsje: hier ook opgezette darmen, hoewel opgezet? Ze zitten veel hoger, waardoor ik een blubberbuikje heb. Wel lastig op het werk. Moet binnenkort nieuwe broeken kopen want zo is het gewoon niet fijn meer...
    Zodra ik thuis ben gaat ook meteen de knoop los :p Gelukkig komt mijn mams dinsdag en gaan we hier shoppen. Denk aan de Hema, die hebben vast wel positiebroeken. Hihi... erg... met 10 weken al in positiebroeken, maar het zal zo fijn voelen!

@Marscha: wat heb jij een mooi bescheiden buikje!!! Heb even op jullie kindersite zitten spieken ;)

@JuJu: jij dus ook al een blubberbuikje? Ben aldoor blij als ik naar het toilet kan (met nadruk op "als") want dan is mn buikje weer bijna plat :p

@Loki: hier gewoon alles posten wat in je op komt meis! :D
    Maarre, die capsules, waar zijn die goed voor? Ik slik alleen foliumzuur.

@Navlis: had het vanmiddag al eventjes op hyves gespot. Wat een super nieuws!!! In 1 klap alle stress weg hoop ik ;)

@Hen: jij hebt het al op het werk verteld? Ik wacht nog tot na de 12 weken, heb nog niks verteld. De 12 weken echo valt net in de week dat iedereen er nog is. Een week later en de helft is op vakantie. Staat zo vreemd als ze 4 weken later terug komen en ik zit daar met een 16w. buikje :p

===

@Hier:
    Maak me soms wel zorgen hoor, heb me al ong. 2 weken bijna niet meer misselijk gevoeld en mn boobs zijn minder gevoelig. Nog wel enorm trouwens :p
    Verder een opgezet buikje van de darmen, en vrij veel bandenpijn. Steeds steekjes achter mn schaambot en (zo lijkt het) in mn vagina.
    Ik wil echter niet gaan doemdenken (geen misselijkheid zegt immers niks!) dus probeer rustig de komende 2,5 week door te komen tot de 12w. echo ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De combinatietest (bloed prikken bij de mama en echo van de baby met nekplooimeting) is zonder risico voor de baby. We willen hem graag doen omdat hij vergoed wordt, we de baby een keer extra zien en (met name) omdat 25% van de genen van de baby onbekend zijn. Als de uitslag niet goed is doen we denk ik een vruchtwaterpunctie. Maar daar hebben we het dan over (we hebben er wel al over gesproken natuurlijk). We staan er beide vrij nuchter in en gaan niet stressen van tevoren. De garantie op een 'gezonde' baby krijg je toch nooit. Maar goed ik neem aan dat je wel naar de 20 weken echo gaat en dat is eigenlijk hetzelfde idee he ;)

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Moppie ik ben nog steeds niet echt misselijk geweest en begin langzaam te geloven in een goede afloop van deze zwangerschap. Durf dus wel te zeggen: geen stress, zegt niets!

11. steenbokje

Ahhh ok... dan hoef ik me niet zo'n zorgen te maken dus :p
    In week 6-7 was ik kotsmisselijk, moest steeds eten terwijl het me echt tegen stond brrrr... Maar na 1,5 week bijna spugen was het van het ene op het andere moment weg. Toen 1,5 week in onzekerheid gezeten en een prima echo gehad....

@Combinatietest: wij kregen de vraag ook, en die vraag zal ook zeker over 2,5 week weer gesteld worden want we moesten er maar over nadenken. Mijn vriend zei meteen dat hij het nergens voor nodig vindt.
    Straks krijg je een "verhoogde kans" op een kindje met syndroom van down, met kans van 1:200. Dit is EEN op de 200 vrouwen!!! Nee, voor ons is dit het niet waard. Dan zit je de rest van je zwangerschap met de vraag "wat als" en er zijn zelfs mensen die de zwangerschap hierdoor afbreken...
    Als het zo is, dan is het gewoon zo. De vk heeft ons ook gerustgesteld en gezegd dat er absoluut geen reden toe is dat wij ook maar enig verhoogd risico zouden hebben. Als we nog broers en zussen met Down hadden, of neven of nichten bijvoorbeeld, maar het komt niet bij ons in de familie voor.

Maakt verder ook niet uit, het kindje is zo welkom!!!

@Extra echo: Als mn ouders terug zijn van vakantie zit ik rond 15-16 weken, en dan neem ik mn moeder mee naar een pret echo. Heb dat afgelopen week ook aan schoonma gezegd, dat ik haar rond 25wk mee wil nemen. Ze werden beiden echt helemaal happy :)

12. lautjep

lautjep Niet meer actief

navlis heel erg prettig dat alles goed is.
    Ik moet nog even wachten. Over deze ronde ben ik niet zo positief maar volgende ronde komt het helemaal goed dan heb ik vakantie en dan ben ik aan de clomid. NU nog even wachten tot het rood is en dan gaan wij verder

13. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hey meiden,

Hier nog geen Ongi te bekennen ook niet de tekenen dat hij elk moment zou kunnen komen ja oke hier en daar wat flauwe steekjes maar voro de rest niet iets wat gevoelige tepels, voorals als onze hond weer eens de bank in komt gesprongen en dan tegen me borsten aan tikt met zijn hoofd.

Gister wel een test gedaan maar deze was negatief zoals ik al had verwacht, we wachten dus nog maar gewoon even af, ik zelf denk dat mijn ongi dit weekend en anders begin volgende week komt, en ja als hij dan weg blijft ben ik alleen maar blij natuurlijk aangezien de zaadjes van me vriend een beetje lui zijn om het maar beetje grof te zeggen hihi.

Dus ik zit momenteel op de wachtbank

14. lautjep

lautjep Niet meer actief

zaadjes die lui zijn. Ik vind hem erg leuk. Ik hoop voor je dat het raak is deze maand.

Zit ik net even stil ben al dagen te druk dus maandag was de laatste keer. heb ik opeens steken in mijn buIk. zou het een erg laat eitje zijn. Morgen even tempen.

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    @ navlis: Super goed nieuws zeg :D Fijn dat je toch terecht kon! Fiiiiiijn weekend maar dat zal wel lukken ;)

@ bijna testers: Spannend, er komen best wel weer wat nod's aan! Ik ga hard voor jullie duimen!

@Moppie: Volgens mij is mijn buik inderdaad niet zo groot, beeb lijkt ook vrij klein te zijn. Ik vind mezelf overigens wel enorm haha, ben dat extra gewicht echt niet gewend :) Begin nu ook te merken dat mijn buik af en toe echt in de weg zit, bukken, afdrogen na douchen etc gaat allemaal niet meer zo gemakkelijk!

Combinatietest: Wij hebben er voor gekozen om het wel te laten doen. Mijn vriend is echt van mening '' alles wat onderzocht kan worden zonder risico moet je doen '' Die keuze was dus eigenlijk snel gemaakt. We zitten overigens niet in een risico groep. Mocht de uitslag negatief zijn geweest dan hadden we verder gaan onderzoeken.

Ik heb de nekplooimeting als heel prettig ervaren. Het was een zeer uitgebreide echo waarbij ze het hele kindje na keek. Daarnaast hadden we veel ruimte voor het stellen van vragen. Ik zou het een volgende keer dus zo weer doen. Wij kregen de combinatietest overigens volledig vergoed.

Gaat iedereen vandaag voetbal kijken? Wij gaan vanmiddag naar vrienden, ben benieuwd hoe ze het er dit keer van afbrengen :p Ben zelf niet zo'n voetbalfan maar NLD elftal vind ik altijd wel leuk! Mijn vriend daarentegen is helemaal hyper als NLD speelt :D

Fijn weekend iedereen!!

16. lautjep

lautjep Niet meer actief

helemaal lekker toch dat je niet te groot bent in mijn omgeving zie ik wel anders.

Ik ga nederland zeker kijken met vriendinnen helemaal leuk. Mijn man moet vandaag werken dus die sms ik als er iets is.
    Ik denk dat ik mogelijk toch gister mijn ei heb gehad temp was vandaag hoger dan welke dag ook deze rondw. Dag 13 of dag 19. Nu kan ik hoe dan ook op het wachtebankje voor deze maand.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spannend Jolanda. Het kan echt nog beide kanten op!

@ Voetbal:
    Denk dat het vanmiddag wel op komt te staan, als de graszoden er in liggen ;) Ik heb er niets mee (moest afgelopen maandag ook gewoon werken) maar hoop voor hun dat ze winnen natuurlijk :)

@MvM:
    Geloof dat Hen het vroeg :) *nu al zw dementie? :p*
    Ik ben erg in twijfel wat te doen. Heb toen het fout ging tegen mezelf gezegd dat ik de volgende keer begin waar ik dit keer opgehouden ben (11 weken). Echter, *als alles goed mag blijven gaan...* vertrekken we met 11,5 weken voor 2,5 week naar Oostenrijk... Dan kan ik dus op zn vroegst pas met 14 weken beginnen en voor die 2 weken schiet het niet echt meer op... Ik denk er nog even over, vind het namelijk wel een zéér belangrijk iets!

@ Visolie tabletten:
    Dat zijn gewone zwangerschaps vitamine waar ze visolie aan toegevoegd hebben, ik geloof voor de ontwikkeling van de hersentjes. Enkele dagen nadat ik ze in nam ging ik bloeden en een 1,5 week later was het over voor ons, dus die hebben mij een nare bijsmaak gegeven;) Pure onzin natuurlijk maar ach, een mens moet ergens in geloven. Binnenkort eens gaan kijken welke ik dan pak, heb nu nog de etos zwanger worden pillen die ik gewoon op maak (mag tot 12 weken ivm foliumzuur).

@ Monoloog van vandaag:
    Ik heb heel stoer tegen mezelf gezegd dat ik geen digitale test moest halen dus heb vanochtend braaf een dipstick gedaan die véél donkerdag was dan 2 dagen geleden. Bevestiging genoeg ;) (zie fotoalbum)
    Heb gister gelukkig minder rugpijn gehad en vandaag voelt het ook nog niet zo erg. Vind het wel eng omdat het altijd mijn menstruatie aangaf (maar dan minder erg) dus was al meteen weer ingesteld op een vmk maar nu de testen flink donkerder worden moet ik gewoon in onze uk geloven. Voorlopig *zen* ik mezelf verder :)

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Woei zie trouwens net dat ik inmiddels ook Vip-Member ben *LOL*. ;)

19. steenbokje

@Loki: hup naar de drogist en een digitest halen... die donker wordende testjes zijn toch prima? doe een digi test. wie weet zegt ie al wel 2-3 weken :)

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Neh ik hou mezelf in ;) Dat ik zwanger ben geloof ik wel en hoe lang weet ik ook precies dus het heeft geen meerwaarde... Het wordt nu gewoon een kwestie van hard hopen en geduld opbrengen, veel geduld ;)

Deel Deze Pagina