@Marcha; Ik heb naar je buikfoto's zitten kijken op je site. Je hebt een mooi buikje. Zie dat je in 2 weken aardig gegroeid bent! Mooi hoor!! @Navlis; Wat een super goed nieuws zeg!! Maar goed dat je toch voor een echo mocht langs komen. Nu zijn jullie weer helemaal gerust gesteld. Super! @Jolanda; Spannend meid. Je bent toch al een paar dagen overtijd nu. @Lautje; Hebben jullei wel gebruik gemaakt van je ei? Kortom goed geklust? @Loki; Meid je hebt helemaal de goede instelling vandaag!! Je test van vandaag ziet er super uit. Geen twijfel over mogelijk. Laat het goed tot je doordringen: JE BENT ZWANGER!!! @Onderzoeken; Wij hebben ons er nog niet heel erg in verdiept, maar denk dat wij ook wel onderzoeken willen doen (als ik ooit zwanger raak) maar alleen degene die geen kwaad kunnen voor het kindje. Mijn tante is verstandelijk gehandicapt. Maar volgens mij kan dat voor ons kindje geen kwaad. Maar goed als we zwanger raken, moeten we ons hierover goed laten informeren. @Hier; Ik zit hier in mijn eentje op de bank voetbal te kijken en tegelijk hier bij te lezen. Wel super spannend nu! Gelukkig is het 1-0 voor "ons" . Ik heb nog niet getest. Heb in mijn hoofd dat ik dat morgenochtend ga doen. Maar ik ben op van de zenuwen. Liefst ga ik het nu doen. Maar vind het nog een beetje vroeg. Morgen is eigenlijk al te vroeg. Het bloedverlies van afgelopen week is over *gelukkig*. Geeft weer wat meer goede hoop. Ik ga er zeker niet vanuit dat ik positief test hoor, maar het zal me toch heel erg tegenvallen als ik morgen weer een negatieve test in handen heb.......
NOD Juni 23/6 Butterfly22 en Nieke84 (9) 24/6 DeLi (9) 29/6 Lautje ( 10) NOD juli 8/7 Eyore 11/7 Laikabasko (9) 21/7 Jolanda1986 (7) Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november '09 positief getest) Linnie82 (november '09 positief getest) Simone81 (december '09 positief getest) Fynn (december '09 positief getest) Marcha (december '09 positief getest / 29-08-2010) Jinne1982 (januari '10 positief getest) Granta (februari '10 positief getest) SweetMiekie (februari '10 positief getest) Reintje85 (februari '10 positief getest) Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest) Loki09 (Juni '10 positief getest / 25-02-2011) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken) Me NOD weer erbij gezet Vandaag toch nog mijn Ongi gekregen. Op naar de volgende ronde. En wachten tot we bericht krijgen voor een intake bij de fertiliteit kliniek.
Inderdaad de 20 weken echo doen we wel. Daar kun je ook genoeg op zien, maar krijg je ook geen garantie mee natuurlijk! We wachten het wel af. De combinatietest doen we iig niet, de echo krijgen we toch nog wel, met of zonder combinatietest! Voor ons staat vast dat we niets weg laten halen of risicovolle handelingen laten uitvoeren, dus of we nu wel of niet weten welke kansen we hebben, het maakt voor ons weinig uit! Daarmee wil ik niet zeggen dat keuzes van een ander niet kan begrijpen, gelukkig is dat ieder voor zich! Wat bedoel je eigenlijk met dat 25% van de genen onbekend zijn? Jolanda; wat balen!! Hopen dat de onderzoeken wat uit gaan wijzen... Hou je haaks meid! Loki; mooie, duidelijke test! Volgens mij heb ik er zelfs niet zoveel gedaan, hihi! Over MvM; ik was inderdaad degene die het vroeg... (zw-dementie, wat is dat??!! Helemaal geen last van...8)) Maar ik snap dat de keuze dan nu even lastig is! Voor die twee weken zou ik het dan ook niet meer doen... Maar misschien kun je tot week 11 dan meedoen? Hoef je toch niet de hele rit en heb je toch je steentje bijgedragen! Maar ja, moet je natuurlijk helemaal zelf weten! Lautje; als je gisteren dan je ei hebt gehad, heb je dan goed geklust? Hier; ga ff een uurtje liggen... Vanavond verjaardag en anders hou ik het echt niet meer vol...
Jolanda; Balen dat je toch nog ongi bent geworden! Op naar de volgende ronde! DeLi; Spannend dat je morgen gaat testen, ben erg benieuwd... Ik duim voor je! Loki; Fijn dat de testen zo duidelijk zijn... Dat geeft goede hoop! Lautje; Goed geklust? Butterfly; Hoe is het met jou? Nog geen ongi? Hier; Ik heb steeds het idee dat mijn ongi gaat komen, maar tot nu toe nog niks te zien. Wel nog steeds wat oud bloed verlies, maar dat blijft een klein beetje. Het maakt me wel erg onzeker. Ik hoop zo erg dat het voor ons nu ook raak is. Het zou echt een tegenvaller zijn als het niet zo is, maar ik probeer toch nuchter te blijven. Het kan net zo goed zijn dat ik toch ongi wordt... Zit nu op dag 32... Fijn weekend verder meiden...
Ik heb het een aantal mensen verteld, die het gewoon moesten weten. Bij sommige patienten mag ik nu niet meer naar binnen en nachtdiensten draai ik ook niet meer en dat kan natuurlijk niet zonder reden! We hebben het voor de andere collega's ongemerkt op kunnen lossen. 1 van degenen die het al wist, versprak zich op een geweldige wijze, waardoor nog eens 4 collega's het wisten. Het ging zo komisch dat ik er zelf heel hard om moest lachen en het niet meer kon ontkennen. Volgende week, als mijn familie het weet, vertel ik het ook aan de rest! Buikje; hier ook... Vooral opgezette darmen. Kan het bijna niet meer verbergen, dus ben wel blij dat ik dat volgende week niet meer hoef te doen!
Moppie: Ik heb nog niet gebelt nee, ik heb er dit maal niet zo'n haast mee . Ben nog even aan het bedenken wanneer ik mn echo's wil, daarna bel ik wel. Hen: Ik wil niet nog een keer met volle kratten terug met een brief er bij dat ik helaas moet stoppen . Dat vond ik emotioneel een heel zwaar moment. Ik kon het niet eens opbrengen om naar het vrouwtje te bellen al was die super lief bij de intake. Daarbij is het me een tikje tegen gevallen dat ik níets meer gehoord heb. Een kaartje ofzo zou ik wel zo gepast gevonden hebben eigenlijk. Al is uiteraard het doel veel belangrijker, maar goed daar heb ik al 5 weken voor gespaard toen en ik hoop dat er vrouwen nu zwanger door zijn Jolanda: Toch doorgebroken, balen... Vol goede moed naar de volgende ronde *knuf* Deli: Ik ben zo benieuwd of je morgen nieuws hebt!! Ik duim nog even heel hard door voor je! Welke test ga je doen? @ Combinatie test: Wij hebben er ook voor gekozen om deze niet te doen. Evenals Hen zegt weet ik het liever niet, al hebben we nog zo'n hoog risico, weghalen ofzo gebeurt toch niet en ik zou me alleen maar druk gaan maken.
Ik kon het toch niet laten en heb net een testje gedaan. Helaas was deze helemaal wit op de controlestreep na uiteraard. Misschien ben ik toch te vroeg geweest??? Heb getest met de Sensitest dipstick. Ik baaaaaaaal enorm! Had er deze maand zo'n goed gevoel over. Pffff
Niet balen DeLi, je zit nog maar op dag 25!! Wacht gewoon nog een paar dagen en test bijvoorbeeld dinsdag of woensdag weer! Gezien jouw laatste rondes lijkt me dat wel verstandig, nu is gewoon nog te vroeg! *duimt nog steeds* Jammer Jolanda Had het zo voor je gehoopt! Nieke: heb je al durven testen, of wacht je af?
DeLi; Balen meid... Maar er is nog hoop. Ik zie aan je banner dat je nog 4 dagen voor NOD zit, dus alles kan nog he... Ik hoop het voor je.. Moppie; Nee ik heb nog niet durven testen. Ik wacht tot donderdag als ik dan nog niet ongie ben. Ik heb maandag en dinsdag weer nachtdienst dus dan kan ik niet testen (dus dat scheelt. Slaap dan de hele dag dus kan er ook niet te veel aan denken). En donderdag heb ik vrij dus dan zou ik 's ochtends kunnen testen. Ik hoop dat het dan nog nodig is.
Ik denk dat ik gewoon te vroeg ben geweest, maar was zo enorm zenuwachtig. Nu ik getest heb, zijn de zenuwen wel gezakt... Donderdag 10/6 was mijn ovu-test het donkerste. Wanneer mijn ei dan precies geweest is weet ik niet. Ik hou het er maar op dat ik gewoon niet zwanger ben en als er woensdag geen ongi is, kan ik nog eens een testje doen. @Nienke; Ik vind het knap van je dat je zo gemakkelijk kan wachten met testen! @Jolanda; Jammer van je ongi.
Deli; ik denk ook dat je te vroeg getest hebt. Als je ovutest de 10e het donkerste was, zal je ei waarschijnlijk de 11e er geweest zijn. Als je vanaf dan telt, is het pas 8 dagen! Ik testte btw op 10DPO witter dan wit. Op 13DPO heel licht positief. Er is dus echt nog hoop meis! Loki; snap je verhaal! Je hebt inderdaad al voor al die vrouwen gespaard en als je hen verteld dat je dit hebt meegemaakt en het er emotioneel zo moeilijk mee hebt gehad, zullen ze waarschijnlijk niet gek opkijken, dus schuldig voelen hoef je je niet! Enne... ik zou het ook helemaal niet erg vinden om niet meer boven die potten te hangen hoor... Trouwens wel gek dat je helemaal niets meer van ze gehoord hebt, had ik ook verwacht denk ik... Uurtje slapen; heeft me geen goed gedaan... Ben nog moeier dan ervoor... Zit nu op de bank te wachten totdat ik opgehaald wordt, maar heb zéér weinig zin!
Deli: Dan zit je pas op 7 of 8 dpo! Dat is echt veeel te vroeg hoor! Nog eventjes geduld op brengen! Ik zou zeker tot 11/12 dpo wachten, je weet immers niet hoe jou hcg aanmaak is en dan weet je nog niets.... *duimt verder* Hen: Ik vond de potten niet eens zo erg eigenlijk! Ik heb aparte dingen waar ik van over mn nek ging, bv deo sochtends Heb een paar keer na het spuiten me omgedraaid om boven de pot te eindigen, whahaha! Hopelijk hou je het vol vanavond
Meiden, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. En jullie zetten me meteen weer even op m'n plek. Tenminste nog iemand die reeel denkt...... Hahaha Het gekke is alleen wel dat ik geen zenuwen meer heb. Dus in die zin, heeft de test een positieve invloed op mij gehad. Ik ga nu wachten tot woensdag. Als er dan geen ongi is, test ik nog een keertje. Poeh he! Bedankt voor het duimen in ieder geval! En Hen, jouw verhaal geeft me wel weer een beetje moed. Weet je wat het is.... Het overgrote deel van ons clubje is zwanger. Het doet mij vaak pijn om nog niet zover te zijn. Ik krijg steeds meer het gevoel; Ik wil het ooooook!!!!!!! Maar misschien lukt het bij ons wel nooit. Ik wil het zo graag, dat ik al niet eens meer kan wachten met testen, totdat de tijd rijp is. Het valt me erg zwaar de laatste maanden als mijn ongi weer doorbreekt. De hele maand door denk ik eraan en ben ik zenuwachtig. maar jullie berichtjes doen me goed. Heel erg sorry voor mijn ego berichtje, maar moest het toch ff kwijt.
Ik kan je gevoel vreselijk goed begrijpen hoor Deli. Hoe meer er zwanger worden hoe hoger jou drang wordt. En vooral het niet weten of het kan en hoe lang het voor jullie moet duren is zo frustrerend! Als je zou weten dat het in januari zo ver is, dan is dat nog een hele poos, maar kun je jezelf daarop instellen en 'verder' leven zonder steeds die spanning en bijkomende onzekerheid. Hier zei (zelfs mijn moeder!) geregeld: "Je moet er niet zo mee bezig zijn, dat is er niet goed voor hoor!" Ja, fijn moeder, kun je er misschien ook bij vertellen waar dat uit knopje zit?? Ik werd er soms echt boos en verdrietig van. Kan ik het helpen dat mijn wens zo sterk is? En ik alleen maar gejaagder werd na de miskraam en alle zwangeren om me heen? Ik verheug me er nu al op om straks te zeggen dat haar conclusie echt onzin was Ik wil je tot slot nog een digitale knuffel geven, het komt écht goed meis!
deli ik ken het gevoel heel erg goed hoe meer mensen zwanger worden hoe moeilijker het wordt. Ik heb goed geklust deze maand. Zelfs meer dan om de dag. Ik ben deze week op mijn werk veel avonden druk geweest en als ik dan lekker wil slapen en mijn hoofd leeg wil hebben dan helpt sex goed. Dinsdag,donderdag en vrijdag dus het komt goed. Gewoon wachten. Ik heb last van mijn onderbuik en het lijkt wel of mijn tepels gevoelig zijn heeft iemand dat wel eens rond haar ei gehad. Ik heb donderdag nog een ovu test gedaan wm ie was negatief kan je dan wel vrijdag je ei hebben. Het was donderdag middag. Temp is mooi hoog. Nu nog 2 weken wachten en dan weten wij of het gelukt is.anders is de clomid aal in huis. Slaap lekker allemaal als jullie dat niet al doen
Na je positiefste test komt je eisprong binnen 24-48 uur. Bij mij kwam die half 3x meteen de dag erna maar ook 3x nog een dag later. Hier hield ik voort aan om zodra ik een positieve test had om 2 of 3 maal (afhankelijk wanneer mijn temp stijging kwam) achtereen te klussen. Liefst ook niet te lang voor je positieve test nog een keer, zodat alle zaadjes vers waren . Wat is het toch een gedoe eigenlijk he!! Zwangere meiden: Hoe is het met jullie libido? De vorige keer hebben wij tot 6 weken gewoon gevreen, daarna kreeg ik steeds bloed dus niets meer gedaan. Dit keer zou ik er niets om geven om 9 maanden stil te liggen Maar dat vind ik gemeen voor vriendlief. Maar ik ben er zo angstig voor, brrrr. Hoe ervaren jullie dat?
@loki; Hier had ik in het begin van de zwangerschap helemaal geen zin! Met 8/9 weken begon het pas weer te komen. Tot ik met 10 weken opeens wat bloedverlies had, wilde ik al gelijk niet meer. Nu is de zin er absoluut wel, maar werkt mn lichaam tegen. Heb veel last van bandenpijn, manlief begrijpt het gelukkig wel.