Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Libido? Uhm, die is weer zo als toen ik aan de pil was :p
    In het begin te misselijk geweest, toen 1 week nergens last van, en toen begon de bandenpijn. Niet echt prettig!
    Denk dat we op 3x zitten de afgelopen 8 weken *schaam*

Zal ook wel veranderen als we straks de 12w echo hebben gehad en alles in orde is!

2. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hier even een ego berichtje van mij. Ik ben vanmorgen ongi geworden. :x Baal dus als een stekker...
    Ik had zo'n goede hoop door de ovutesten. We hadden goed geklust, maar nog niks. Wat moet je dan doen om zwanger te worden? Ik weet het niet meer. De hoop vervliegt steeds meer en de zin ook. Wordt er helemaal depri van!!
    Pffff, en dat op vaderdag.
    En meiden zo stoer was het niet om nog niet te testen, ik wilde het super graag. Maar mijn vriend hiel me tegen :) en maar goed ook!
    Ik ben nu weg, moet straks werken. Gelukkig, even afleiding!
    Fijne zondag/vaderdag!

Meiden die hun NOD naderen, heeeeel veel succes!

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    NOD Juni
    23/6 Butterfly22
    24/6 DeLi (9)
    29/6 Lautje ( 10)

NOD juli
    8/7 Eyore
    11/7 Laikabasko (9)
    21/7 Jolanda1986 (7)
    23/7 Nieke84 (10)

Gewoon meekletsen
    Caitlin

Zwanger
    Jos1981 (november '09 positief getest)
    Linnie82 (november '09 positief getest)
    Simone81 (december '09 positief getest)
    Fynn (december '09 positief getest)
    Marcha (december '09 positief getest / 29-08-2010)
    Jinne1982 (januari '10 positief getest)
    Granta (februari '10 positief getest)
    SweetMiekie (februari '10 positief getest)
    Reintje85 (februari '10 positief getest)
    Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010)
    JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Jojogirl88 (juni '10 positief getest)
    Loki09 (Juni '10 positief getest / 25-02-2011)

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11 weken)

Mijn nieuwe NOD staat er weer bij!

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

nieke wat een baal voor je.

Ik zou volgende ronde nog een keer aan de slag gaan met ovu testen. Je hebt ze digitaal met een schermpje. ze zijn wel duur maar super duidelijk. ik heb ze in huis voor volgende maand.

sterkte je mag verdrietig/ depri zijn dat is heel normaal

5. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb vandaag mijn banner weg gehaald omdat ik geen idee heb waar ik nu zit. Heb mijn temp kaartje erbij gezet weer. Dag 13 lijkt mij niet rieel omdat ik dag 11 een ei had van 14 mm dan mogelijk dag 19. ik heb ovu testen gedaan en dag 13 leek het goed en daarna alleen maar een vaag streepje. Die heb ik nog steeds.
    wie kan er even met mij mee kijken??

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jeetje meiden, wat een hoop geklets! Wel gezellig hoor :) Ik zal proberen zo goed mogelijk op iedereen te reageren.

Voor de meiden die ongi zijn geworden; bah! :x

Jojogirl; gefeliciteerd met je zwangerschap

Navlis; wat geweldig van je goede echo! Helemaal top meid, ben heel blij voor je!

Marcha; Hele mooie jurk, staat je vast goed straks op je trouwdag!

JuJu; Wat een mooie echo. Echt schattig zo'n klein frummeltje!

Deli; blijf hoop houden meid, het is nog niet je NOD, dus nog alle kans *duim*duim*

Laika; succes bij de gyn morgen

Loki; probeer te vertrouwen op je lichaam, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan!

Voor de meiden die het (bijna) op hun werk gaan vertellen;veel plezier! Lijkt me heel erg leuk om te kunnen doen ;)

Als ik iemand ben vergeten, sorry!
    Ga nu naar mijn vader voor vaderdag, oranje tompoezen eten :p

Liefs,
    Caitlin

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ik heb het vorige week donderdag al verteld op het werk, ben verplicht om dat te doen.
    Ik werk in de kinderopvang en vanaf dat wij zwanger zijn mogen wij niet meer op de werkvloer aanwezig zijn, te veel risico op allerlei ziekten.
    Heb het dus heel erg vroeg moeten vertellen maar was ook wel heel erg fijn alle collega's huilden mee met mij:D:D
    Ben dus vanaf maandag gewoon lekker thuis tot na de bevalling:)
    Nu is dit nog een beetje vervelend omdat de familie het nog niet weet dus kan niet bij mijn moeder langsgaan want die denken natuurlijk dat ik gaan werken ben..
    Hoop dat we snel de eerste echo gehad hebben en dat we het snel tegen de familie kunnen vertellen, kijk daar zo naar uit!

@Nieke84: de moed niet opgeven meid! Je wondertje gaat er zijn op het moment dat je het het minst verwacht, kijk maar naar ons ik dacht gewoon dat ik niet ongi werd omdat de clomid niet was aangeslaan en was gewoon al zwanger.
    Alles kan, als je er maar in blijft geloven!

Ivm je libido, vind het heel erg vervelend voor mijn vriend maar ik heb hier voorlopig echt geen behoefte aan, heb zo'n schrik dat er hierdoor wat mis gaat gaan ookal weet ik dat ons kindje mooi beschermd zit. Denk dat ik mischien wel wat geruster ga zijn na de echo en na een gesprek met de gyn;)

8. lautjep

lautjep Niet meer actief

jojo even een vraag die niets met zwangerworden te maken heeft. Krijg je dan ook niet betaalt omdat je niet mag werken?
    Heb je dan ook nog vrij na je bevalling?

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Lautjep: de eerste 2 maanden word ik nog betaald van mijn werkgever. Vanaf de 3de maand krijg ik een uitkering van het ziekenfonds dus dan word ik ongeveer 80% betaald.
    Wij gaan eigenlijk in moederschapsbescherming dus heeft nog niks met je gewone bevallingsverlof te zien. Na de geboorte van ons kleintje zou ik ongeveer 2 maand thuis zijn maar kan wel nog borstvoedingsverlof of ouderschapsverlof bijnemen.
    Weet het eigenlijk ook allemaal nog niet zo goed, moet morgen naar het werk voor verdere informatie en voor mijn medisch onderzoek om te bevestigen dat ik zwanger ben.
    Is wel fijn dat ze zoveel rekening houden met zwangere vrouwen maar is toch ook nog een beetje raar om nu al thuis te zijn, voel mij ook echt prima op mijn pijnlijke borsten na:D

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #2230 Mama Larissa, 20 jun 2010
    Laatst bewerkt: 20 jun 2010
    Jojogirl, mag ik vragen waar jij woont? In Belgie ofzo? Want wat je hier beschrijft heb ik nog noooooit gehoord! Sorry, wil niet onaardig overkomen, maar om nou 9 maanden thuis te zitten omdat je zwanger bent vind ik echt heel gek! Ik ben verpleegkundige met genoeg gevaren op de loer, maar wij moeten gewoon werken tot 34 weken zwangerschap (alleen de nachtdienst hoeft niet meer vanaf 13 weken ofzo). Ow en wat je berschrijft over 'borstvoedings verlof' komt mij ook totaal onbekend voor. Ben benieuwd naar je antwoord!

Groetjes,
    Caitlin

Edit; ik zie op je profiel dat je idd in Belgie woont, dat verklaart waarom ik er nog nooit eerder van heb gehoord. Aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze rekening met je houden, maar ik vind het eerlijk gezegd wel erg overdreven. 9 maanden thuis zitten, alleen maar omdat je zwanger bent, ik moet er niet aan denken, hahaha!

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nienke:
    Jeetje wat balen meid.. Maar laat je niet kisten, dit was de eerste keer met ovulatie testen dus je weet nu pas goed wanneer je een ei hebt. Ga hier gewoon mee door zodat je nogmaals op de goede dagen kunt klussen. Misschien betekende dit zelfs dat je de andere maanden echt verkeerd geklust hebt dus al weinig kans kon maken?
    Met mijn 2 van de 6 keer zwanger mag ik denk ik wel zeggen dat ik vruchtbaar ben, maar ook hebben wij nog 4 andere keren op het juiste moment geklust zonder dat het raak was. Probeer hier mee te zeggen dat het nog hélemaal niets zegt over vruchtbaar of niet, echt niet. Er moeten zoveel factoren bij elkaar komen en goed zijn voordat het allemaal kan lukken! Ik snap dat je vreselijk baalt maar het gaat goedkomen, echt! *Knuf*. En spui hier gewoon je verdriet, agressie en alle vragen :)

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Toch lijkt dag 13 mij helemaal niet vreemd. Had je toen ook een positieve test of het donkerste streepje? Foto's?
    Ben benieuwd wat je temperatuur vandaag is!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje dat is nog eens een lange tijd zw verlof Jojogirl! :$ Ik zou me echt kapot vervelen denk ik :). Hebben ze ook geen vervangend werk ofzo?

De rest:
    Iemand nog iets leuks met vaderdag gedaan?
    Vriendlief had heel schattig zijn "papa" mok die ik hem vorige week gaf gepakt. Toen ik er een opmerking over maakte zei hij "Deze stond als eerste in de kast" maar dat is onzin want ik had em achteraan gezet zodat het familie niet op zou vallen. Best schattig :p
    Verder hebben wij er weinig aan gedaan. Mijn oma is 85 jaar geworden dus daar hebben we de hele middag gezeten.
    Vandaag nog lekker een dagje vrij, hopelijk zet het zonnetje goed door dan ga ik even lekker relaxed op mn nieuwe strandbedje liggen :)

14. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    net terug van gyn.

Was een jonge meid nog. Ongeveer mijn leeftijd. Allemaal vragen beantwoordt. Volgens de berekeningen heb ik 7,2% kans op een chromosoom afwijking. Dit kan zowel bij de man als bij de vrouw.

Verder maakte ze er niet zoveel van. Was eigenlijk niet raar dat ik al 3x een miskraam heb gehad. Nog een inwendige echo gehad en die wees uit dat mijn baarmoeder goed schoon is en een normaal formaar heeft.

Deze maand gewoon weer klussen en als het wel weer mis gaat dan kan ik terug komen en dan moeten we bloed afnemen.

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Caitlin: Ja ik woon in belgië, is niet overal hoor dat je dit hebt maar ik ben stadspersoneel werk in een kinderdagverblijf van de stad Gent en het is hun regel dat je vanaf de eerste dag dat je weet dat je zwanger bent verplicht thuis moet blijven, ze vinden het risico om ziekten zoals cytomegalie en verschillende kinderziekten op te lopen te groot.
    Ja blijkbaar is de wetgeving heel anders bij ons:p
    Moesten onze verantwoordelijken (dus mijn directe bazen) zwanger worden krijgen deze vervangend werk ergens op een bureautje, maar voor ons gaat dit helaas niet, wij zitten gewoon direct thuis...
    En ivm borstvoedingsverlof, we kunnen 3 maand extra verlof bijvragen als je je babytje borstvoeding geeft, dit word dan betaald door het ziekenfonds.
    Je gaat dan zogezegt maar werken als je kleintje bijna 6 maanden is.
    Als je dan erna terug aan het werk gaat kan je ook nog borstvoedingspauzes nemen om af te kolven of wanneer je baby bij je in de creche zit hem/haar te voeden.
    Als je dit alles bekijkt vind ik toch wel dat mijn werkgever zijn personeel heel erg goed beschermd.
    Is trouwens ook nog niet zo lang hoor dat deze regel is toegepast, denk zo'n 7-8 jaar.
    Mischien moeten jullie allemaal over de grens komen wonen8)
    Groetjes Joke

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Laikabasco:
    waar bazeren ze dat percentage op met een chromosomen afwijking? Op het feit dat het 3x is misgegaan en je dus een verhoogd risico hebt?
    Ik weet niet beter als dat je onderzoeken met bloed ed moet laten doen als je minimaal 3 maanden niet zwanger geweest bent en daaruit kunnen ze opmaken of je een chromosomen afwijking hebt of niet?
    Maar al met al noemde ze het gewoon 'pech' en nog geen reden tot onrust?

Ik heb mezelf al voorgenomen dat mocht het weer fout gaan dat ik naar een prive kliniek wil hier niet zover weg (Het Geertgen). Heb van de meiden met herhaalde miskramen te vaak gehoord dat het ziekenhuis er veel te weinig van weet en te weinig aanpakt om echt te voorkomen, het wordt altijd maar op domme pech gegooid. In belgie schijnt dit heel anders te zijn, hier gaan ze wel écht kijken wat er is.

Belgie krijgt zo wel erg veel voordelen bedenk ik me ineens, hahaha!

17. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    aan de hand van vragen kon ze een inschatting doen hoeveel kans we daarop hadden.

Als het weer mis gaat dan wordt er bloed afgetapt en kunnen ze kijken of er een chromosoom afwijking is.

Eigenlijk inderdaad domme pech. Zo zei ze het niet maar daar doelde ze eigenlijk wel op.
    We gaan gewoon verder en oefenen is ook niet erg natuurlijk:D

18. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Pff wat schrijven jullie de laatste tijd veel!!
    Ben gisteren de hele dag op pad geweest, naar de opa's en oma's!!
    Ze vonden het geweldig!
    Had voor m'n schoonvader een rompertje en de echo ingepakt. op het rompertje stond: mijn opa is toevallig de allerliefste.
    Helaas pakte ie als eerste de echo en daar snapte ie niks van! Hij zij letterlijk: 'wat is dit dan?!'. Toen stuurde ik er maar op dat ie even naar het andere cadeautje moest kijken. Toen hield ie het rompertje omhoog en begon heel langzaam de tekst te lezen en toen drong het langzaam door... Het eerste wat ie zei: ja, écht? Precies wat m'n man ook zei toen hij de test zag, echt komisch!
    Mijn eigen vader kreeg een slabje met dezelfde tekst erop en daar waren de reacties niet minder! Echt leuk!

Nu even proberen op wat anderen te reageren, sorry als ik iemand vergeet!

Nieke;
    balen meid!! Maar nu weet je hoe het werkt en is het vast de volgende keer raak! Ik had het ook hoor, toen ik net de ovutesten deed. Was er daardoor van overtuigd dat we het precies goed hadden gedaan en toch was het iedere keer mis... totdat het wel beloond werd en dat gaat jullie ook lukken!!

Deli;
    hoe is het met jou?? Nog geen ongi gezien hoop ik! Ik blijf voor je duimen!!

Jojo;
    pfff nee ik denk toch maar dat ik niet over de grens ga wonen... Zou niet weten wat ik in die maanden voor de bevalling zou moeten doen! Dat verlof erna lijkt me dan wel weer heerlijk, maar bij het idee dat ik vanaf nu tot december al thuis zou zitten....nee, ik denk echt dat ik me super zou gaan vervelen!

Laika;
    haha, nee oefenen is uiteraard niet erg, maar resultaat boeken zou wel leuk zijn! Vind het trouwens wel vreemd dat ze adhv vragen jullie kansen kan berekenen hoor...

Libido;
    Al meer dan 6 weken helemaal niets... dus schaam jullie maar niet! Ik durf het écht niet! Weet heel goed dat er niets kan gebeuren, maar toch... M'n man begrijpt het wel, maar vindt het natuurlijk niet echt leuk... Misschien dat als de kans op een miskraam kleiner is, ik wel wat meer durf, maar nee ik moet er nu echt nog niet aan denken. Niet dat ik er ook veel puf voor heb ook hoor...

19. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Nieke: wat kl*te :(

@Lautje: heb je al een testje gedaan? Dag 13 is mogelijk hoor!

@Jojogirl: lekker lang verlof, maar ik zou gek worden met alle vrije tijd! Hoop dat je de komende maanden wat afleiding vindt ;)

@Loki: leuk die papa mok! Mannen blijven toch wel softies soms he :p

@Laika: Niet raar dat het al 3x mis is gegaan? Hmz... Domme pech :( Dus best nog een teleurstellend gyn bezoek lijkt me?
    Oefen ze! We gaan er gewoon van uit dat een van jullie ons roze nieuws komt brengen deze maand :p

@Hen: heerlijk die reacties :)

===

@hier: onze Puk is een trotse mama! Ik heb wat fotootjes van de kittens in mn album gezet. Het zijn echt scheetjes *verliefd*

Verder bij mij nog steeds last van de hormonen (arme vriend) en te weinig energie... Mn huis is een puinhoop, waardoor ik nog hormonaler wordt want vriendlief voert niks uit en daar word ik kwaad om... zucht...
    En steeds weer die steekjes achter mn schaambot. Ik weet niet wat ik er van moet denken?
    Ook al 3 weken niet misselijk. Ik zou BLIJ moeten zijn maar ik maak me zorgen...

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Aaah wat een drollen!! Kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent!!

Hormonen;
    Heel gek, maar normaal gesproken met ik snel aangebrand en dat is sinds ik zwanger ben totaal omgeslagen! Manlief zei laatst: goh, je bent de laatste tijd veel liever! Niet dat ie me voor die tijd niet lief vond, maar kan soms heel kattig doen als hij iets niet gedaan heeft wat ie volgens mij makkelijk had kunnen doen en daar kan ik tegenwoordig heel goed tegen! Heb altijd overal meteen mijn woordje over klaar, maar het lijkt wel of ik gewoon een stuk zachtaardiger over geworden ben! Heeft het toch nog zo z'n voordelen die hormonen! :)

Steekjes;
    denk dat het gewoon het groeien van je baarmoeder is hoor! Heb hier sinds vorige week woensdag ook regelmatig ongi-achtige krampjes, net boven m'n schaambot. Vond ik in het begin ook eng, maar het zet niet door en als ik geloven moet wat ik overal lees, is dit gewoon het groeien van de baarmoeder!

En als je je zorgen maakt, zou ik gewoon je huisarts opbellen, misschien kan die je geruststellen of eventueel een echo maken?

Deel Deze Pagina