@DeLi; spannend zeg, ik duim heel hard voor je dat het geen aankomende ongi is wat je nu voelt! @ Libido; we zijn idd net weer bij elkaar, maar toch hebben we beide die drang niet zo, heel gek! Misschien omdat we ook wel veel aan ons hoofd hebben gehad de laatste tijd, ik erg druk ben met mijn werk en ik vaak ontzettend moe ben, zonder echte aanleiding... Maar verder zit het wel helemaal goed tussen ons hoor, dat voel ik aan alles! Dus ik maak me (nog) niet druk, komt vanzelf wel weer! @ JuJu; grappig hoe dat 1 of 2 dagen kan schelen he?! Maar ja, als de baby goed groeit maakt het verder toch ook niks uit! Spannend volgende week weer een echo; baby zwaaien! Liefs, Caitlin
Tja Caitlin wij hebben die periodes ook wel gehad, met name bij drukte inderdaad. Dus wat dat betreft wel herkenbaar. Ja die paar dagen maken best wel uit ja Kan echt niet wachten tot volgende week woensdag. Ik ben nu al helemaal verlieft op ons kleintje
even een kort berichtje van mij, vanmorgen weer naar de vk geweest voor een echo en het hartje klopte gelukkig nog steeds en het was ook al flink gegroeid. Zo bijzonder is het weer! en zo mooi hoe hard het groeit vergeleken met vorige week. helemaal blij weer!
Gefeliciteerd Navlis! Wat een heerlijk nieuws! (Zag eht ook al op hyves staan, dapper hoor. Daar wacht ik nog 2 weken mee ) Lekker genieten!
Navlis; goed nieuws! Gelukkig was je gewoon net ff te vroeg met de vorige echo! Ga lekker genieten nu!! Deli; heb je niet ontzettend de drang om te testen meis?? 1 dag voor nod zou kunnen, maar dat ligt eraan hoe lang geleden je ei was... Juju; vind het knap dat je zoveel blijft werken! Ik denk dat het bij ons toch 2 dagen wordt... Net met een vriendin erover gehad, dat zij eventueel wel een dag minder zou willen gaan werken om op ons kindje te passen, vond ik echt lief! Daar kunnen we dus nog even over nadenken. Dan moeten we natuurlijk nog een dagje oppas hebben, maar een gastoudergezin is natuurlijk ook nog een optie. Ik werk ook weekenden en avonden, dus het moet denk ik wel lukken allemaal. (Schoon)ouders is geen optie. Schoonouders zijn er tegen dat ik uberhaupt blijf werken en willen daarom liever niet oppassen. Stel dat het een keer echt niet anders kan, zijn ze er wel toe bereid, maar liever niet. Mijn eigen ouders wonen te ver weg om ze fatsoenlijk 1 dag in de week op te laten passen. Maar gelukkig hebben we nog genoeg tijd om erover te brainstormen! Lautje; duim duim!! Moppie; heb je al veel leuks gekocht vandaag? Ik durf toch nog niet zo goed... We hebben vandaag wel ons eerste gefeliciteerd-kaartje gehad, echt leuk! Zo eentje met 2 zwangere buiken voorop, 1 van de vrouw en de andere van de man, haha! Verder lijkt de misselijkheid iets minder te worden, maar de moeheid daarentegen niet... Even doorzetten nog, misschien krijg ik na de 12 weken wel een enorme energieboost, wie weet...
Hallo meiden, Ik zit weer in de nachtdienst vandaar dat ik wat minder op het forum ben. Maar allemaal bedankt voor de lieve woorden. Ik voel me alweer een stuk beter en we gaan er deze maand gewoon weer voor. Mijn ongi is alweer bijna voorbij (is telkens maar 2 dagen ofzo). Moppie; Is het gelukt met positiebroeken shoppen? Ben benieuwd of je veel gekocht hebt. Butterfly, Deli en Lautje; Ik duim voor jullie alle drie, hopelijk komt er nog wat roze deze maand!!! Jojogirl; Dat is echt lang verlof zeg. Voor de bevalling zou dat voor mij ook echt niet hoeven. Als het mij zou lukken zou ik zelfs tot 4 weken voor de uitgerekende datum door willen werken. Weet niet of dat lukt omdat ik in de verpleging zit en het bij ons op de afdeling ook fysiek zwaar werken is, maar dat zien we dan wel. Maar na de bevalling zou ik dat ook wel lekker vinden, 6 maanden ipv 3. Dan hoef je je nog geen zorgen te maken dat je je kleintje al zo vroeg weg moet brengen. Navlis; Fijn dat de echo weer goed was! En dat de kleine al zo goed groeit. Hopelijk krijg je zo alweer wat meer vertrouwen in jullie kleintje. Hen; Fijn dat de misselijkheid al wat minder is. En met de moeheid, lekker op tijd op de bank gaan liggen. Heerlijk! Caitlin; Ik denk dat iedereen wel eens zo'n periode heeft. Komt vanzelf wel weer. Als ik nog iemand vergeten ben, sorry...
@Navlis: goed nieuws!!! Ben echt blij voor jullie @Hen: Jij ook al zo moe lees ik, ik hoop echt dat het snel voorbij is. Vandaag relatief veel energie gehad, maar had ook al 3 dagen op de bank gelegen. @Shoppen: grrrr.... Hema had alleen meegroeibh's (aanrader, hoewel ze niet echt veel stevigheid bieden (geen beugel), maar alles beter dan niets!) De positiemode hebben ze dus niet bij ons in de winkel, alleen online, dus zal wel wat spulletjes gaan bestellen denk ik. Ook even online bij de H&M. Die hebben ook leuk spul. Was bij een grote modezaak bij ons in het dorp, verwacht dat ze daar wel een mama hoekje hadden, maar nee hoor! Op een gegeven moment een rek met leggings. Ahhh, M moet wel passen!! Kreeg m tot mn knieen. Naja, L dan - Veel te strak! Ik ga GEEN xl aantrekken met mn maatje 38, dat weiger ik! Ben de winkel weer uitgelopen en we hebben op een terrasje een broodje kroket zitten eten hahaha hoezo gefrustreerd?? Ow... trouwens, had nog een boekenbon dus heb 2 babyboeken gekocht. 1 voor tijdens de zwangerschap en 1 voor ukkies eerste jaar! Super Heb ze beiden van Kikker... Toen zag ik ook nog van Kluun "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" en die kon ik dus niet laten liggen. Vriendlief moest wel even grinniken Maar denk dat ie vanavond al gaat lezen Staat een hoofdstuk in over sex tijdens de zwangerschap. Daar sloeg ik het boek open haha... Sla de pagina om, 2 blanco pagina's! Volgende pagina: "Nee, dat was te flauw!" hihihihihih......... Maar lijkt me echt een super boek! Verder, wat spulletjes van Dr. vd Hoog, facewash, scrub en cleanser. Mn huid is zo vet! Overal rode bultjes, veel pukkeltjes op mn gezicht, achter mn oren, langs mn kaaklijn, en net onder mn borsten ook allemaal rode bultjes. Bluuuhhh... Dus dat wordt elke dag flink scrubben enzo! @MvM: heb het er met mams ook nog over gehad. Zij had het zelf ook willen doen toen ze zwanger was van ons, maar dat kon toen nog niet in Zeeuws Vlaanderen. Ik denk dat ik me wel aan ga melden. Kan het altijd een weekje proberen. Als het echt niet gaat houd ik er weer mee op... (Emetofobie (fobie voor spugen), wil echt niet gaan kokhalzen van dat in een potje piesen, en zeker niet spugen!) *surft naar moedersvoormoeders.nl*
Update: heb het aanmeldingsformulier ingevuld *trots op mezelf* Hehe... voelde me zo bezwaard dat ik niet mee deed... Mams reactie heeft me gewoon over gehaald. Ik voel me stukken beter dan in het begin, alleen nog veel moe en veel bandenpijn, maar kan toch best in een potje piesen? Elke deelneemster helpt TIENTALLEN paren om zwanger te worden. Zo staat het op de site. Naja, als ik met mn 5-6 weekjes deelname nog een paar mensen kan helpen zou het geweldig zijn toch?
Yay! Pffft heb echt weken zitten twijfelen. Ben echt blij dat ik me nu wel aangemeld heb!!! Wasknijpers maar klaarleggen dus
Nee heb nooit overgegeven en maar heel weinig misselijkheidsaanvallen gehad. Maar was gewoon niet zo lekker
Haha ok zal er niet aan gaan ruiken Trouwens. Mams glunderde helemaal bij de Hema vanmiddag, al die kleine babypakjes! En (had het haar laatst al gevraagd) vooral toen ik tijdens de lunch begon over de pretecho die ik rond 17wk wil laten doen, samen met haar! Pffftt toch wel raar hoor... zwanger zijn...
Hey meiden, Ik heb echt het gevoel dat m'n ongi door gaat zetten. Mijn buik voelt nu echt "ongi-achtig" aan. Waarschijnlijk weten jullie wel wat ik dan nu voel.... En ik verlies steeds meer bruinig spul. Nog niet rood, maar dat komt dan meestal vanzelf. Is het dan normaal dat je bruinige afscheiding hebt als je wel zwanger bent?? Dus nee, ik doe geen testje voorlopig. @Moppie; Leuk dat je met je moeder op pad bent geweest. Al die leuke kleine kleertjes... Heerlijk lijkt me dat! Goed van je dat je je toch aangemeld hebt voor MvM! Proberen kan geen kwaad. @Navlis; Super nieuws! @NOD-ers; Hoe gaat het met de andere meiden die binnekort hun NOD hebben? @Hen; Fijn dat je je beter voelt. En die moeheid zal ook wel minder worden toch?! Leuk jullie eerste kaartje.
Goed van je Moppie! En heel erg leuk om je moeder mee te nemen naar de pretecho! Willen jullie ook weten wat het wordt? Volgens mij heb ik dit al eens eerder gevraagd, maar weet t niet meer Hen, JuJu, willen jullie het weten? En de meiden die net zwanger zijn, Navlis, Loki, Tutsje (hoop dat ik niemand vergeet) Hoe denken jullie daar over? Liefs, Caitlin
Nee, ik wil het niet weten! Maar mn vriend wel, dus ik denk dat we het bij 20 weken wel te horen krijgen... Hij zal me nog wel ompraten Er is ook al een keer gevraagd wat voor gevoel ik had, jongen of meisje, maar ik heb tot een paar dagen geleden helemaal geen sterk gevoel gehad. Nu ik overal lees dat een onzuivere vette huid duidt op een jongen, merk ik dat ik me daar helemaal op in aan het stellen ben. Vind roze kleertjes met van die kant achtige bandjes ook helemaal niet leuk, heb niks met jurkjes enzo. Wil stoere kleertjes kopen straks! Blauw, groen, rood, en geen roze of paars! Vreemd, want voorheen dacht ik juist alleen aan hoe het later met mn kleine meisje zou zijn (toen ik nog niet zwanger was).
Grappig Moppie. Ik heb altijd gedacht dat ik meiden zou krijgen maar heb het gevoel dat er een jongetje in mijn buik groeit! Maar.. willen het echt niet weten dus wordt nog even geduld hebben hier. DeLi je moet testen wanneer jij je daar goed bij voelt! Kan me voorstellen dat je even wacht!
Dat wordt idd nog een tijdje wachten dan JuJu, maar ook wel spannend om zo lang te kunnen dromen over wat het wordt. Ik zou echt met 16 weken een pret echo laten maken om erachter te komen wat het wordt! Kan me niet voorstellen dat ik er pas bij de geboorte achter kom wat het is. Niet dat ik de kamer / spulletjes uitgesproken roze / blauw zou kopen, maar ik wil wel gericht kunnen shoppen en ik wil het over mijn meisje of mannetje kunnen hebben, hahaha! Gelukkig is iedereen anders Liefs, Caitlin