Lautje; Spannend hoor! Ik hoop dat je temp hoog blijft en dat ons roze nieuws komt brengen. Hen; Beterschap met je moeder. Hopelijk is ze snel weer de oude! Loki; Dat is pas echt een knal test. Deli; Heb jij al getest? Hoe voel jij je? Caitlin; Als je er nu niet zo veel zin in hebt, kun je het ook beter niet doen nee. Je kunt het beter doen als je er echt voor wilt gaan. Tutsje; Veel plezier morgen. Krijg je dan ook meteen een echo of niet? Hier; Vandaag lekker vrij, alleen vanmiddag even vergadering. Dus nu heerlijk van het zonnetje genieten (en een beetje de was doen). Fijne dag allemaal!
Dag allemaal! Nou, met mijn moeder gaat het nog niet echt lekker... Hoest veel, nog steeds koorts en erg moe! En jahoor, kon het gistermiddag toch niet laten een paar traantjes weg te pinken toen ik haar daar in dat grote ziekenhuisbed zag liggen... Gek hoor, zie de hele dag door zieke mensen in een ziekenhuisbed en bij mijn eigen moeder vind ik het vreselijk om te zien! Maar goed, ze is nu in goede handen! Moppie; goed dat je meedoet aan MvM! Het is te overzien meid. Ik plas gewoon in dat kannetje wat je erbij krijgt. Als ik dan helemaal klaar ben. (broek omhoog enz) pak in pas die fles. Paar keer goed in en uit ademen, adem inhouden, fles openen, pies erin gooien, fles snel weer dicht, heel hard de badkamer uitrennen en dan pas weer gaan ademen! Moet lukken toch? Tuts; veel plezier morgen! Lautje; ik had allang die test gedaan geloof ik.... Spannend!! Deli; we wachten met spanning tot je weer een keer langskomt! *duim duim* Nieke; heerlijk een dag vrij, heb ik ook! Ik ga vandaag heel de dag lekker niks doen!! Loop zo denk nog wel ff naar het dorp. Fietsen of met de auto is bij ons de laatste dagen echt een drama. Ze zijn in de wijk bezig met het aanleggen van de wegen en voetpaden. Om de 10 meter een graafkraan, waar je niet fatsoenlijk langsheen kan, dus de benenwagen is tegenwoordig het snelste vervoermiddel! En ook wel eens goed voor mij, want ik beweeg de laatste tijd echt te weinig!
Oh Hen dat klinkt helemaal niet leuk Wat vervelend dat je moeder daar last van heeft. Kan me die traantjes goed voorstellen! Nog even over wat je een paar posts terug zei: ik vind het heel normaal om te blijven werken. En 4 dagen is mijns inziens het minimale om echt wat leuks te kunnen doen in 'n bedrijf (nu kan ik ook niet minder werken dan 4 dagen in mijn huidige functie hoor). Daarnaast vind ik het belangrijk dat papa ook zijn verantwoordelijkheid neemt en een dag thuis bij de kleine is. Dus ik vind het heel lief dat je het knap vindt, maar ik vind het gewoon normaal Ik herken wat je zegt over bewegen trouwens. Maar zit tegenwoordig soms al buiten adem achter mijn computer (van het typen ofzo???) en als ik ga fietsen dan ga ik echt hijgen. Hoop dat dat nog wat bijtrekt want slaat nergens op natuurlijk Geniet van het lekkere weer dames!
hen ik kan mij die tranen heel goed voorstellen het is ook gewoon k*t. juju als ik een kindje mag krijgen dan wil ik ook 4 dagen blijven werken met mogelijk ouderschapsverlof erbij in het begin of zo. Laat ik eerst maar een goede test hebben. vandaag even aan een collega laten zien waar ik buikpijn had zij noemde het mijn banden. nu heb ik weer heel veel hoop. ik ga denk ik zondag een test doen maar als ik dag 19 mijn ei heb gehad dan is hij dan nog 100% wit denk ik. Wie wil er even kijken en een mening geven
Je grafiekje ziet er veelbelovend uit! houd er alleen wel rekening mee dat je temp hoger kan zijn door het warme weer... Wanneer denk je zelf dat je je ei hebt gehad? Ik zou vanaf 11-12 dpo een testje wagen! Duim voor je
ik weet het niet zo goed op welke dag ik denk mijn ei gehad te hebben. ben dag 11 bij de gyn geweest en toen was het eitje 14 mm dus de voorspelling was dag 14 dag 19 lijkt mij zo laat. dan is het eitje in 8 dagen nog 6 mm groter geworden. Ik denk dat ik allen maar kan wachten. mogelijk dit weekend toch een test proberen maar ik vind het wel eng omdat ik het zo graag wil voordat wij aan de clomid beginnen.
Ik denk dat ik zeg dat ik het knap vind, omdat het in mijn functie totaal niet aantrekkelijk is om 4 dagen te blijven werken. Met onregelmatige diensten en vooral de soort afdeling is het niet prettig. Het vraagt heel veel afstemming op je privéleven. Dus met die gedachte in mijn hoofd vind ik het knap, maar het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat voor een baan je hebt! Daarbij vind ik het ook heel belangrijk dat papa zijn steentje bijdraagt, dus we zitten er nog over te dubben dat hij ook een papa-dag op gaat nemen en ik dus iets meer kan blijven werken. Maar ach... dat is voor later zorg! Nu ff uitpuffen op de bank, ja een hele dag vrij, dus waar zou ik moe van moeten zijn??? Soms volg ik mezelf echt niet meer! Straks nog de hele avond gezellig doen op een bruiloft, dus moet even energie opdoen! Pfff, 't lijkt veel op oud worden, een zwangerschap, haha!
Haha ja erg he! Ach uiteindelijk neem je samen de beslissing die het beste bij jullie past en dus ook het beste voor jullie kindje is. Wat voor de een werkt daar moet de ander niet aan denken en andersom. Gelukkig maar
Ik wil ook graag 3,5/4 dagen blijven werken. Ander moet ik terug in functie en dat wil ik eigenlijk niet.. Vriendlief gaat ook 1 pappa dag opnemen. Concreet zal het dan worden: 1 dag ouders van mij, 1 dag ouders van vriendlief en 1 dag opvang. Moet goedkomen Tegenwoordig zit een huismamma er niet echt meer in, al zou ik dat ook zeker niet willen overigens!
Pfft zag meteen de teststreep. Fijn! Maar wel wat lichter dan controlestreep. Was net naar het toilet geweest toen ze belde en moest er nog een plasje uit persen... Flesje spa later, lukte het Mag tot 3 augustus inzamelen, en kan het hier in het dorp bij het inzamelpunt brengen elke week. Voelt goed Nu maar hopen dat ik er niet beroerd van word
het komt vast helemaal goed. Bedenk maar zo straks heeft een van ons het mogelijk nodig. Ik was net even aan het denken zal ik morgen ochtend een testje wagen het is nog wel erg vroeg. Ik heb nog nooit eerder zo de drang gehad om vroeg te testen. Ik ga nu lekker slapen.
Goed zo @ Moppie! Gaaf hoor zo'n kaartje met test erin @ Lautje; ik hoop heel hard voor je dat je straks een posi test in handen hebt! @ werkverdeling; ik ben ook verpleegkundige en heb dus wisseldiensten, maar mogen wij een kindje krijgen, dan gaat mijn vriend 36 uur werken (4 dagen van 9 uur, dan heeft hij 1 hele dag vrij en levert maar 4 uur per week in ipv 8 uur!) en ik 4 (liever 3, maar ligt eraan hoe dat uitkomt met geld). Als ik dan elk weekend minstens 1 dag werk, dan werk ik er 3 door de week en ben ik er dus 2 thuis door de week. Mijn vriend is 1 dag thuis, dus dan blijven er nog 2 dagen over voor de creche. Mijn schoonmoeder is geen optie ivm haar drankprobleem en mijn eigen ouders wonen iets te ver weg + mijn moeder kan het lichamelijk ook niet meer zo goed aan helaas... Hoop zo dat er een tijd komt dat we dit echt allemaal in de praktijk mogen gaan brengen! Liefs, Caitlin
net mijn temp in de comuter gezet gaat hij naar dag 23. dat klopt zeker niet . dag 11 een ei van 14 mm dan kan ik er niet nog 9 dagen over doen. als er maandag nog niets is dan doe ik een test daarvoor niet.
Irritant die onzekerheid Lautje. Gaat de gyn ook naar je temp kijken? Want dan zullen ze je misschien vaker willen zien om het wat zekerder te krijgen. Gezien je gemiddelde cyclusduur lijkt dit me wel een héél laat ei! Moppie hoe bevalt het plassen? (iedere keer als ik deze vraag stel dan bedenk ik me hoe vreemd die vraag eigenlijk is ) Caitlin: aftellen is begonnen!
Super Moppie!! Ben benieuwd naar je ervaringen! Lastig Lautje, maar ik geloof nooit dat je ei er nu pas is. Zou er op internet iets te vinden zijn over hoe snel een ei groeit? Dan zou je ongeveer kunnen uitrekenen, ook adhv je temp, wanneer hij ongeveer was. Daarbij ben ik niet zo van fertilityfriend, omdat die echt uitgaat van getalletjes en op basis daarvan elke keer een andere uitslag kan geven... Bij vrouwen met een temperatuurcurve volgens het boekje is het denk heel handig, maar veel vrouwen hebben afwijkingen in hun curve, dus zou in jouw geval niet al te veel op FF vertrouwen... Caitlin; zou je dat dan fijn vinden, elke weekend minstens 1 dag werken? Dat moet ik nu al 3 weekenden achter elkaar en vind het echt helemaal niets! Hoewel, in het weekend is het wel rustiger, maar dan is mijn man eindelijk vrij, moet ik er om 6u alweer uit... Lekker samen uitslapen in het weekend is er bij ons dan ook niet vaak bij... Mijn oma van 86 zei laatst tegen me; meid, als jij straks kinderen krijgt, moet je maar gewoon lekker thuisblijven om ervoor te zorgen hoor! Nou, daar moet ik dan ook echt weer niet aan denken! Minder werken lijkt me fijn, maar helemaal stoppen zou ik echt zó zonde vinden! Heb ik daarvoor jaren lang op school zitten ploeteren!? Daarbij zou het financieel ook totaal niet aantrekkelijk zijn, dus ik blijf gewoon lekker werken!