juju ik weet de temp van de laatste drie dagen niet kan de termo niet vinden snap er niets van. Ik heb dus helaas geen idee. Ik denk dat ik morgen voordat ik naar mijn werk ga een test waag dan weet ik waar ik aan toe ben. Moet wel zeggen dat ik buikpijn heb dus dat ik bang ben dat het weg gooien van geld is. Ik hoop dat het toch snel doorbreekt.
Ja dat snap ik heel goed! Mijn 'grens' in mijn hoofd was toen ik 8w zwanger was (week 9). Heeft altijd in mijn hoofd gezeten. Dus wilde ook persé toen (en geen week later ) kijken of het hartje klopte. Fijn dat je zo rustig kan zijn. Het is ook uit je handen; je hebt geen invloed op het verloop. Hopelijk doet mini-Loki hard zijn best! Lautje ik duim voor je!
Hey dames, Wat een berichten weer. Positieve en negatieve. Ik zou graag stuk voor stuk op willen reageren, maar weet niet waar ik moet beginnen... Gefeliciteerd voor diegene die een positieve test in handen hebben. Sterkte voor de mensen waabij het tegen zit. Met mij gaat het goed hoor. Wat een warmte he?!?! ben blij dat het ff regend en het waait kan eindelijk het hele huis even ontlucht worden. Over 9 dagen kan ik testen.. Tja weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten, wel van de test maar in de zin van de uitslag. Ik heb rondom 17 juni veel buik en rugklachten gehad net of ik weer ongesteld moest worden.. Vorige week dinsdag weer.. pfff en omdat ik een beetje had berekend als ik dan mijn ei zou krijgen zijn we gwoon door gaan klussen. Sinds vanmiddag wat trekkerig gevoel in onderbuik en onderrug. Weet ff niet wat ik van mijn lichaam moet verwachten..Maar laat alles op mij afkomen en hopen natuurlijk op positief en anders gewoon lekker door klussen..Maar heb wel het gevoel dat het jaar 2011 ons jaar word. Liefs Eyore
Het is rustig hier. Hoef niet echt veel bij te lezen. Ook wel logisch met het mooie weer. @Eyore; Spannende dagen komen er voor jou aan! @Lautje; En? Nog getest vandaag? @Butterfly; Morgen uitslag van je onderzoeken. Ben benieuwd wat eruit komt. @Hen; Voel je je al wat beter? @Juju; Hoe heeft iedereen gereareerd op jullie zwangerschap? Ik denk idd dat we na deze ronde wel een afspraak gaan maken bij de gyn. Ik hoop ook niet dat er een volgende ronde komt, maar ik ben wel heel bang om nooit zwanger te kunnen worden. We zijn nu al zoveel rondes verder...... Vorig jaar dacht ik dat het de laatste vakantie samen zou zijn. En nu zijn we weer een jaar verder en gaan we weer samen op vakantie..... Ergens anders op dit forum las ik iemand die de pil een paar x vergeten was en zomaar zwanger werd. Das moeilijk voor mij om te lezen en zo oneerlijk. Natuurlijk gun je het iedereen. Maar wij doen zoveel moeite en bij een ander gebeurd het gewoon per ongeluk......
@ Loki; wat fijn dat je je zo rustig voelt, hopelijk blijft dat zo! @ Deli; ik herken je angst (alhoewel wij vorig jaar pas 1 ronde ervoor zijn gegaan) maar probeer positief te blijven! En anders volgende ronde gewoon naar de gyn om te vragen wat de opties zijn. Wat is het heerlijk weer he! Misschien iets te warm en ik moet elke dag werken, dus kan er niet zoveel van genieten, maar volgende week heb ik vakantie en verheug me er nu al helemaal op! Ben trouwens vandaag ongesteld geworden en probeer mijn vriend ertoe te verleiden dat ik niet meer aan een nieuwe pilstrip hoef te beginnen (moet daarvoor eerst weer een nieuw pakje aanschaffen) maar hij lijkt er niet in te trappen hahaha! @ Lautje; heb je al getest? Duim! Liefs, Caitlin
Hee Meiden, Hoe gaat het hier? @ Lautje: Had je nog een test gedaan gisteren? @ Deli: Hoop echt voor je dat het deze ronde raak mag zijn, niks aan die onzekerheid je gaat steeds radere dingen denken. @ Hier: Brood kan ik nog steeds niet zien of ruiken dat word ik echt ontzettend misselijk voor de rest heb ik niet zoveel klagen, ben alleen heel erg moe steeds dus lig elke dag rond half 9/9 uur op bed. Liefs...
Eyore spannend hoor. Hopelijk hebben jullie goed geklust deze ronde! Ik voelde mijn ei ook altijd (tot 2 dagen erna). Lieve DeLi .. Ik herken je gevoel en de frustratie zó! Sommige mensen worden 'zomaar' zwanger, anderen moeten er jaren voor vechten en er zitten héél veel mensen tussen. Toch gaat 2011 ook jullie jaar worden, ik weet het zeker! Caitlin haha het wordt toch een nieuw doosje kopen? Tuts fijn dat het goed met je gaat. Ga zo door Hier: gisteren aan mijn baas verteld en die zei "Ik dacht het al" en vond het heel leuk voor me. Hij zei heb je al nagedacht hoe je het daarna wil met werk? Dus ik: 4 dagen werken, dinsdag als vrije dag. Hij zei nou geen probleem dat gaan we binnenkort regelen. En daarna gehad over de opleiding die ik voor mijn verlof nog zou kunnen gaan volgen. Heel fijn gesprek (had ook niet anders verwacht maar was toch wel raar om te vertellen hoor). Maandag de buren verteld, die waren helemaal geschokt maar reageerde wel heel erg leuk en we hebben een lief kaartje van ze gehad. Vandaag (15:10 u) de nekplooimeting, morgen mijn tante vertellen, vrijdag mijn opa en oma en zaterdag de rest van de fam. Blijft een drukke week
Juju; wat grappig dat je baas zei; ik dacht het al. Waaraan had ie het gedacht dan?? Bij mij zegt iedereen: 'ja, dat kon ook haast niet anders met die uhh... voorkant van jou... Hihi, ach ja, die verberg je toch niet heel snel! Deli; kan heel goed je angst begrijpen en ook je frustraties van de verhalen 'oeps ik ben de pil 1 keer vergeten en ik ben zwanger'. Zo gemeen als je er zelf keihard voor moet werken! Moedeloos kun je ervan worden... Of dan de mensen die een kindje met 20 weken nog weg kunnen laten halen! Dan denk ik echt, loop je zwangerschap uit en geef het kindje aan iemand die er al jaren op wacht... Natuurlijk kan ik niet in een andermans leven kijken, dus ken ik de situatie niet goed genoeg om echt te kunnen oordelen, maar vind het toch moeilijk om te horen. Ik duim voor je dat er geen volgende ronde komt en mocht die er wel komen, hoop ik dat je snel naar de gyn mag en dat die wat nuttigs te melden heeft! Eyore; Spannend! En natuurlijk wordt 2011 ook jullie jaar! Tuts; Fijn dat je je goed voelt! Nog maar 2 weken voor jullie eerste echo! Caitlin; ik zou het gewoon blijven proberen hoor! Wat is nou 1 maandje eerder? Haha, nee 't moet natuurlijk wel van beide kanten komen! Maar zou 't wel leuk voor je vinden! Hier; gaat het geloof ik ietsje beter. Misselijkheid wordt minder en daar ben ik wel blij om, maar het brengt ook direct weer onzekerheid met zich mee... (zou het nog wel goed zitten??) Moeheid is er nog steeds, maar wisselt heel erg. Ik ga richting de 12 weken, dus het is niet gek dat het allemaal wat minder wordt, maar toch blijft het spannend! Kan ook niet wachten tot de echo van volgende week! Ik spotte vanmorgen trouwens een mooi bollend buikje ipv alleen maar opgezette darmen. Waarschijnlijk zie alleen ikzelf het, maar dat maakt me niet uit! Morgenvroeg ga ik shoppen met m'n zus. Even kijken of ze nog wat leuke zomerrokjes hebben en gaan eens goede bh's kopen.... Straks ga ik lekker met een vriendin naar het water, heerlijk een middagje relaxen!
Haha Hen hier ook een bollend buikje wat niet meer weggaat! Zelfs 's ochtends heb ik nu een buikje (en ben nog niet aangekomen ) dus volgens mij gaat het echt beginnen Nee hij dacht het omdat ik zo ongelooflijk moe was, nee zei tegen dingen (en ik zeg altijd ja: ben altijd enthousiast) en er af en toe zo moe uitzag. Maar ook omdat hij gezien mijn leeftijd en levensfase gewoon verwachtte dat het wel eens zo zou kunnen zijn. Dus Over 3 uurtjes zie ik ons ukkie weer.. Hopen dat alles goed is!
Net voor het eerst het hartje gehoord.. wilde even proberen of het lukte (3e keer, heb het ding sinds onze vorige echo) en opeens hoorde ik het.. héél zachtjes, een klein treintje. Een klein leventje in mijn buik. Kan nu helemaal niet meer wachten tot zo meteen..
@Eyore: nog even in spanning zitten dus! Heb je er een goed gevoel over? @DeLi: nooit zwanger worden met wat ze tegenwoordig allemaal kunnen? Lijkt me sterk hoor. Misschien dat het voor sommigen wel wat langer gaat duren, maar ik ga er van uit dat iedereen uit dit topic zwanger wordt! Op welke manier dan ook Snap je teleurstelling heel goed. Heb het 5 jaar moeten meemaken, 5 jaar lang onze wens uitgesteld omdat het lichamelijk hier niet mogelijk was, ookal is dat natuurlijk iets anders, ik wist dat ik niet zwanger zou raken die jaren... Maar wie weet groeit er op vakantie ineens wel een wondertje Ik snap het ook niet, 1x pil vergeten en zwanger raken. Hoe kan dat? En idd wat Hen ook al zegt, met 20 weken de zwangerschap afbreken. Mensen zullen er echt wel beweegredenen voor hebben, maar ik zou het niet kunnen... @Caitlin: wat maakt die ene ronde nou uit? Ga je wel alvast foliumzuur slikken? @Tutsje: De moeheid moet binnenkort minder worden hoop ik! Wat naar dat je geen brood kan verdragen... @JuJu: wat een leuke reacties! Buren geschokt haha... waarom zo geschokt? Hoop dat alles in orde is met de nekplooimeting. Veel plezier met het vertellen aan je familie! @Hen: meloenen? moeilijk te verbergen he Fijn dat de misselijkheid beter wordt! Ik snap je onzekerheid. Die heb ik nu al 3 weken. Waarom ben ik niet meer misselijk? Tenminste, soms wel hoor, maar meestal niet! Waarom voel ik mn boobs niet meer zo? Waarom ben ik ineens weer vol van energie? (en de volgende dag weer voor pampus liggen ) Maar echt... het zal vast wel goed zitten!!! Nog eventjes en dan mogen jullie ook voor de tweede echo!!! @Hier: sinds vanmorgen ineens enorm blauwe aderen op mn (.)(.) Ik schrok me echt een ongeluk! Wow wat lijkt dat bizar!!!!! === Even een (gewetens)vraag n.a.v. Hens opmerking over 20w. afbreken van zwangerschap... Mn moeder raadde mij een nekplooimeting aan, gewoon omdat die optie er is. Ze zei dat ze toch wel wist dat wij de zwangerschap niet af zouden breken. In eerste instantie wilden mn vriend en ik dit niet doen, maar ik zit er nu wel over na te denken. Als je dan een hoge kans hebt op een kindje met Down, dan kan je je er op voorbereiden. De enige reden voor mij om een zwangerschap af te breken, is in het geval van een open ruggetje/schedeltje of andere afwijking waardoor de kleine niet levensvatbaar zou zijn... Hoe denken jullie erover, over de combinatietest, of het afbreken van een zwangerschap?
Haha nou ik heb vanmiddag de nekplooimeting dus dat zegt wel wat Als de uitslag slecht is gaan we door voor vervolgonderzoek. En niet omdat ons kindje niet welkom is (wat standaard als reden wordt gegeven om de test niet te doen, alsof ons kindje niet welkom zou zijn) maar om ons er op voor te kunnen bereiden (opvang, scholen, opvoeding, geboorte) en het beste te kunnen bieden voor ons kind.
Hallo meiden, Ik heb al even niks meer laten horen maar lees nog wel mee. Ik zit lekker te genieten van het mooie weer. Ik had 2 late diensten en nu lekker 2 dagen vrij, dus heb heerlijk in het zonnetje gezeten met een boekje en lekker in ons zwembadje gezeten. Was eigenlijk bedoeld voor onze hond, maar je die wil er niet in. Dan gaat het baasje er gewoon lekker in he Er is zo veel geschreven de laatste tijd dat ik niet op iedereen persoonlijk kan reageren. Maar alle meiden die nog niet zwanger zijn: onze tijd komt echt nog! Hoe lang het gaat duren, geen idee, maar het komt! Ik weet precies hoe jullie je voelen als andere wel zwanger worden, en vaak ook al snel. Om mij heen zie ik het ook veel. Met tijden kan ik er niet tegen als ik weer hoor dat er iemand zwanger is, maar ik gun het ze ook heel erg! Ik weet zelf hoe het is om langer te moeten wachten en dat gun je niemand. Dus meiden, houdt de moed er in!! Verder voor de zwangere meiden, fijn dat alles goed gaat en dat de buikjes al beginnen te groeien. En ook zeker fijn dat de klachten wat afnemen, maar dat geeft dus ook weer onzekerheid zoals ik het lees. Kan het me wel voorstellen, maar de buikjes worden groter dus dan moet het toch wel goed zitten anders groeit de buik niet, toch? JuJu; ik las dat je vanmiddag een echo hebt. Veel plezier met het kijken naar jullie kleintje! Hopelijk zwaait de kleine naar jullie.
Whieh net terug van de nekplooimeting. We hebben een kans van 1:11887 en ons kindje beweegt super goed. Zie ook foto's in album. Jippie (sorry voor het gigantische egobericht)
Wat een vreselijk gigantisch ego-bericht zeg!! Gaaf joh! Mooie echo, wat groeit zoiets hard hè! Fijn dat de nekplooimeting goed was! Even om te reageren op Moppie d'r gewetensvraag. Wij hebben niet voor de combitest gekozen omdat je een grove kansberekening krijgt. Stel dat we bij degene horen met een grote kans, dan moet je om het zekerder te weten onderzoeken doen die risicovol kunnen zijn. Dit willen we niet. We doen we de 20 weken echo, daar kun je ook wat op zien en weten we het niet en wordt ons kindje toch met down geboren, hebben we er ons inderdaad niet op voor kunnen bereiden, maar er zit denk toch altijd in je achterhoofd dat je een kindje gaat krijgen dat iets kan mankeren. Nu heeft mijn zus toevallig een kindje met een afwijking (geen down, maar een andere chromosomenafwijking) en weet daar de ins en outs al wel van, dus op die manier ben ik toch een beetje voorbereid! Maar natuurlijk is het ieder voor zich, kan ieders keuze ook wel begrijpen!
Hallo allemaal, @ moppie1981, ik weet even niet wat ik wil voelen.. ik hoop op het mooiste. maar ja het is best moeilijk, bedoel straks is het weer mis. Ik weet dat we gewoon lekker door gaan, maar stiekem baal je dan wel. Op het moment heb ik een zenuwachtig gevoel. Hele dag kleine steekjes in de buik.. Dus ik hoop dat dat iets betekend. We zullen zien. spannend. Nou ja zeg wil ik wat meer schrijven ben ik het totaal kwijt.. morgen dan maar.. liefs
meiden ik heb niet alles terug kunnen lezen ik kom net terug van mijn werk en even niet de energie om te lezen. Ik ben vandaag weer begonnen met bruin prutten dus ik denk dat ik morgen aan ronde 11 kan beginnen. pijnlijke borsten, trekken in mijn onderbuik en last van mijn onderrug gehad dus ik had goede hoop maar helaas de hoop is weer vervolgen. hopen dat het nu doorbreekt en dan aan de clomid. ben de aankomende dagen weer super druk op mijn werk dus ik gok dat ik er niet veel ben de aankomende dagen
Wat een mooie echo en goede kansberekening JuJu! En die bollende buikjes... Die willen we natuurlijk gewoon ZIEN! hahaha (hint, hint). Leuk om het aan mensen te vertellen en dat te horen wat ze misschien al een tijdje in gedachten hadden (goh, leuk om te weten dat ik er zo moe uitzie en niemand daar iets van zegt ) Lautje; ik hoop echt voor je dat het niet doorzet en Eyore, ik duim ook hard voor jou. Wanneer ga je testen? Ik ben nog niet aan de foliumzuur begonnen en daar wil ik wel 4 weken voor mijn eerste eisprong mee beginnen (voor het geval het in ronde 1 raak is, wat natuurlijk niet gaat gebeuren, maar je weet het nooit! dus deze ronde toch nog wel weer aan de pil helaas... Aan de ene kant maakt 1 of 2 rondes eerder stoppen ook niet zoveel uit, maar mijn vriend is toch nog wel wat voorzichtiger en heeft zoiets van; 22 augustus is toch prima voor je laatste pil? Mannen... hahaha! Liefs, Caitlin