NOD juli 21/7 Jolanda1986 (7)& Butterfly22 25/7 DeLi (10) 29/7 Lautje ( 11 clomid) NOD Augustus 06/8 eyore 12/8 Laikabasko (10) 18/8 Butterfly22 20-08-2010 stoppen met de pil Caitlin Zwanger Jos1981 (november '09 positief getest) Linnie82 (november '09 positief getest) Simone81 (december '09 positief getest) Fynn (december '09 positief getest) Marcha (december '09 positief getest / 29-08-2010) Jinne1982 (januari '10 positief getest) Granta (februari '10 positief getest) SweetMiekie (februari '10 positief getest) Reintje85 (februari '10 positief getest) Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest) Loki09 (Juni '10 positief getest / 25-02-2011) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken) Ik heb mezelf even weggehaald, weet nog niet wanneer mijn nieuwe NOD is, wil me hier nu ook even echt niet in verdiepen. Ik zie het wel!
Nieke ik kan mij het gevoel heel goed voorstellen. Ronde 11 is ook heel moeilijk. ik denk elke maar helemaal als het jaar in de buurt komt. Ik zou als ik jou was alvast een afspraak maken met de gyn dan ben je na de zomder zeker aan de beurt. Hoe kut het ook is dat het nodig is het kan je wel helpen Sterkte de aankomende dagen. Mijn man zegt elke keer tegen mij "het komt wel goed schatje". Ik weet zeker dat het bij jullie ook gebeurd. Ik hoop volgende maand al.
Dank je wel Lautje. Het is inderdaad iedere rond echt balen als het weer niet is gelukt. Maar het jaar komt nu echt in zicht. Ik ga denk ik maandag meteen een afspraak maken voor de laatste week van september, dan hebben wij nog vakantie. Dan staat dat tenminste vast, afzeggen kan altijd nog. Deze ronde ga ik dan toch ook maar beginnen met tempen. Moet ik daar nu meteen al mee beginnen? Morgen is dus mijn tweede cyclusdag? En hoe werkt dat dan precies? Wanneer weet ik of ik mijn ei gehad heb? Mijn vriend probeert ook heel positief te blijven. En hij zegt ook wel eens tegen mij, probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Maar dan zeg ik weer: hoe kan ik er niet mee bezig zijn, ik voel vanalles en dan heb ik wat bloedverlies. Dan kun je er toch niet omheen. Dat snapt hij dan ook wel weer. Het ergste vind ik gewoon dat iedereen om me heen zo makkelijk zwanger lijkt te worden. Een collega van mij is tegelijk met ons begonnen en is 4 weken geleden al bevallen van een gezonden zoon. Ik gun het iedereen heel erg, maar ons zeker ook!! Ik vind het super fijn dat ik hier alles kan schrijven wat ik voel, want ik weet dat jullie dit zullen begrijpen. Jullie zitten in hetzelfde schuitje!! Dank jullie wel!
Lekker blijven doen dan meid!! Balen dat het weer door lijkt te breken! Kan me het gevoel heel goed voorstellen hoor! Dat iedereen om je heen zomaar zwanger lijkt te worden! Mijn schoonzus is een maand na ons uitgerekend en was ook in no-time zwanger. Bij hun eerste ook in ronde 2. Dat klinkt dan zo gemeen! Toen ze vroeg of het bij ons snel was gegaan, heb ik maar heel nonchalant gezegd: 'oh, een half jaartje ofzo!?'. Maar mijn 9 rondes voelden voor mij véél langer als een half jaar, terwijl het in feite maar 7 maanden heeft geduurd... En daarbij ben ik er nog steeds van overtuigd dat het toch een wonder is (sowieso is natuurlijk elke zwangerschap een wonder) dat ik uberhaupt zwanger ben geraakt. Met een LF van 8 à 9 dagen is het echt een gelukstreffer en een vasthoudertje geweest!! Hoop dat de nog niet-zwangeren onder ons hier een beetje houvast aan kunnen hebben! Over het tempen. Je kunt daar nu meteen mee beginnen. Voor ons als plegen is het echt wel vermoeiend, om bijv na een late dienst 's ochtends vroeg je wekker weer af te laten lopen om alleen even te tempen, maar het is wel de moeite waard om inzicht te krijgen in je je cyclus en voor áls je naar de gyn moet! Als je het in de eerste 10 dagen vergeet is het trouwens niet zo heel erg. Daarna is het wel prettig als je het constant en op hetzelfde tijdstip doet. Hieronder een stukje over tempen dat ik ooit eens van een site heb geplukt: Je kunt het best starten met het nemen van je temperatuur aan het begin van een nieuwe cyclus. Dan is je temperatuur namelijk het "laagst". Deze lage temperatuur houdt aan tot net voor de eisprong, de dag erop zakt je temperatuur even, om de dag erna enkele tienden van een graad (0,3 - 0,5 °C) hoger te komen liggen dan de dag voor de daling. Wanneer deze stijging minstens 3 dagen blijft aanhouden dan heb je je eisprong gehad. Let wel op: op het ogenblik dat je temperatuur stijgt, is je eisprong reeds voorbij! Normaal gezien blijft je temperatuur nu hoog tot aan je volgende menstruatie. Blijft je menstruatie een week uit en blijft je temperatuur al die tijd hoog dan ben je heel waarschijnlijk zwanger. Nou meid, zet em op, ook jullie gaat het lukken!!
nieke ik heb 3 maanden mijn temp bijgehouden omdat ik het idee had dat je er dan minder mee bezig bent dan met ovu-testen. Ik heb helaas er niets aan gehad. Deze ronde en vorige ronde ovu testen gedaan en dan heb je een goed beeld. Je ziet vooraf als je het elke keer Doet dat je vruChtbaar bent. Ik heb de digitale van clearblue gedaan wel duur maar wel duidelijk je weet zeker op welk moment hij goed is. Als het deze maand niet raak is dan doe ik het volgende maand weer. Heel goed dat je maandag gaat bellen. Heel veel mensen om mij heen zijn zwanger de persoon waarbij het het langste duurde was 7 maanden maar die hadden alleen sex in het weekend. Man werkt veel. Onze beurt komt nog wel kus
@Nieke; meid, wat *** dat je wat rood had bij het afvegen. Maar heeft het zich al helemaal doorgezet, of is er nog wel wat hoop? Het klonk zo goed, als het rood niet doorzet zou het alsnog moeten kunnen, toch? Duim*duim*duim! @ Lautje; echt spannend hoor, op naar 29 Juli! Duim*duim*duim! @ Macmazsy; wat heerlijk lijkt me dat om te baby te voelen bewegen. Jammer van je voorliggende placenta (voor je man) maar dat komt wel hoor! @ Navlis; alweer 10 weken en maandag weer naar de vk, ik ben blij voor je dat het nu zo goed gaat! @ Loki; ik maak me een beetje zorgen om jou, zie dat je verder op zp ook niks post... Gaat het wel goed allemaal, of wil je deze weken gewoon even in rust doorkomen? Ik denk aan je! Liefs, Caitlin
Nou Caitlin, je haalt me de woorden uit m'n mond... Maak me ook een beetje bezorgd om Loki.... Hoop echt dat alles goed met je gaat!! Ik denk iig aan je... En tuurlijk ook aan de rest!
Meiden, hier ook maar weer eens een berichtje van mij. Lief dat sommige van jullie aan mij gedacht hebben. Ik lees (bijna) iedere dag trouw mee, maar wil een beetje afstand bewaren met zelf berichtjes geven. Dan voelt het voor mezelf of ik er iets minder mee bezig ben..... Mijn ei is ca. een week geleden geweest. En ben nu in afwachting van mijn NOD. Ik heb weer hetzelfde gevoel als alle andere maanden, dus heb niet zoveel hoop. Wel voor het eerst een knallende ovu-test die donkerder was als de teststreep!! Zegt natuurlijk niets, maar toch wel fijn om zo'n duidelijke streep te zien. Ik heb jullie een poosje geleden verteld dat mijn schoonzus ook met de pil gestopt is en voor een 2e kindje gaan. Je raad het misschien al... zij zijn zwanger! SUPER leuk nieuws natuurlijk, maar het steekt wel een beetje hoor. Zij zijn eind mei gestopt en in de 2e ronde was het raak. Wij zijn de eerste aan wie ze het vertelden. Wel lief. Ik had het er die avond heel erg moeilijk mee, tranen met tuiten gehuild. Ik had het me voorgesteld (beetje raar misschien) dat wij het 2e kleinkind in de schoonfamilie zouden krijgen. Dat is nu dus niet zo. Weet ook al precies hoe schoonouders gaan reageren op ons als zij het nieuws van mijn schoonzus horen: "Wanneer komt die van jullie nou... ? Bla bla bla." Ze moesten eens weten!! Ik ben echt heel blij, maar waarom moet het bij ons nou zo lang duren!? Mijn vriend snapt niet zo dat ik er mee zit. Echt iets voor mannen natuurlijk! :x Hij zegt dat we naar onszelf moeten kijken en niet jaloers mogen zijn... Sorry voor mijn ego-bericht. Wilde het toch even aan jullie kwijt. @alle zwangere meiden; Jullie hebben super mooie echo's/buiken/verhalen enz! Gaaf allemaal hoor. @Loki; Waar zit je en gaat alles wel goed bij jullie? Maak me idd ook wel beetje zorgen, want hebben zo'n tijd niks van je gehoord. @Meiden die ongesteld zijn geworden; Balen meiden.... Onze tijd komt wel. En mocht het niet vanzelf gaan, dan kan de gyn ons wel op weg helpen.......
Goed om te lezen dat jullie ook zo bezig zijn met Loki. Ik maak me ook zorgen en dacht al dat het aan mij lag. Hopelijk gaat alles goed met je meid! @ Mac: wat fijn dat je de baby kan voelen! Lijkt me heel bijzonder en ik kan bijna niet wachten tot ik het ook kan ervaren! @ Nieke: och meid wat balen.. Kan me zo goed voorstellen hoe jullie je moeten voelen dat ik bijna met tranen in mijn ogen zit hier. Zo oneerlijk dat het niet bij jullie wil lukken (los van het geluk van anderen). Tempen is verstandig om mee te beginnen, al is het alleen maar omdat de gyn dat van je gaat vragen. Al je wil weten wanneer je moet klussen zijn ovutesten beter omdat tempen alleen achteraf een beeld geeft. Als je er vragen over hebt mag je me PB-en want ik heb het ook drie maanden gedaan. @ DeLi en Lautje: ik duim voor jullie meiden.. ook bij mij zakte de moed vaak in mijn schoenen en toen het raak was heb ik dat niet eens gemerkt (zelfs 2 dagen na NOD getest omdat ik ongi verwachtte), dus ik duim duim duim! @ hier: gisteren nam mijn vriend mij mee uiteten. Achter ons zat ook een stel. Toen zij weg gingen zei die vrouw tegen mij: en veel geluk he met jullie baby, en wreef ze over haar buik. Ik was helemaal overdonderd. Ze zei: ja ik zag het net toen je liep. Okay na deze eerste out-of-the-blue felicitatie van een vreemde in een niet babygerelateerde omgeving is het officieel, ik heb een zwangerschapsbuik..!
@juju; Gisteren was het geen voelen meer, maar pijn hebben! Hij schopte zo hard dat ik even een auw! moment had. En hij is steeds in de avond en nacht actief, dus had vannacht ook weer een feestje in mn buik om 01.00!
@DeLi; meid, wat fijn om weer even van je te horen! Mijn duimen draaien overuren voor jou hoor, ronde 10 moet gewoon geluk brengen!!! En wat je verteld over je schoonzusje begrijp ik helemaal. Natuurlijk gun je hun het geluk van een 2de kindje, maar je wil zelf ook zo graag en als je dan hoort dat ze in ronde 2 zwanger is geworden, dan steekt dat. Je jaloerse gevoelens zijn helemaal normaal en te begrijpen hoor *knuffel*! @JuJu; wat super dat iemand je zomaar feliciteerde! Zelf zou ik het niet snel doen, want je weet het niet altijd zeker of iemand zwanger is en of het wel gewenst is, maar voor jou wel super natuurlijk dat het echt begint op te vallen! @Macmazsy; speelkwartier om 1.00 uur 's nachts, dat beloofd nog wat de komende 20 weken Liefs, Caitlin
lieve meiden, Ik heb niet zoveel te vertellen. IK heb gewoon heel veel hoop dat het raak is en verder voel ik niets. dat is ook wel eens heel erg lekker niets voelen waarvan je denkt dat het raak zou zijn. Ik ben druk bezig met de laatste dingen regelen voor de vakantie en morgen ga ik alles pakken om dinsdag heel vroeg te vertrekken. Ik heb er zo veel zin in. Ik hoop dat ik dan dagen heb dat ik niet bezig ben met zwanger worden.
Dank je wel voor jullie lieve reacties. Wij gaan weer met goede moed verder deze ronde. We hopen dat het nu ook voor ons eens raak mag zijn. Het is toch de afspraak dat we allemaal en september zwanger zijn?! Ik ben nu begonnen met tempen. Komende dagen zal het een beetje anders zijn want ik het weer nachtdienst (nu 4 nachten ). Maar als ik ongeveer mijn ei moet krijgen dan heb ik weer gewoon vroege of late dienst, dus dan komt het goed. Ik ga er ook ovutesten bij gebruiken, kijken of dat overeen komt. Ik ben benieuwd! Macmazsy; De kleine heeft je dus lekker wakker gehouden.. hehe.. Wel super fijn dat je het zo goed kunt voelen. Lijkt me geweldig (behalve als hij/zij je pijn doet ) JuJu; Wel leuk dat mensen nu echt kunnen zien dat je zwanger bent. Maar lijkt me inderdaad wel raar als opeens een vreemd iemand je gaat feliciteren. DeLi; Ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt. Natuurlijk gun je het hun heel erg, maar voor jezelf is het gewoon niet leuk! Je moet iedereen voor laten gaan. Ik duim voor jullie dat het deze ronde raak is!! Lautje; Ik blijf ook voor jou duimen. Ga maar lekker genieten van je vakantie! Heel erg veel plezier. En ik hoop dat jullie met zijn 3'tjes terug komen
nog even een laatste mailtje voordat wij op vakantie gaan. Ik kijk of ik morgen vanaf het vliegveld nog even kan kijken. Ik hoop dat er als ik terug kom er veel roze nieuws is en dan natuurlijk ook van ons. Ik kijk of ik ergens tijdens de vakantie op internet kan kijken. Stuur mij een pb bij leuk nieuws. Het klinkt raar maar het voelt een beetje alsof ik 17 dagen zonder mijn vriendinnen moet. Ik wens jullie leuke dagen en tot 6 aug. kus
Haha, vind het wel lief dat je dat zegt! Hele fijne vakantie meid, geniet ervan en ik hoop dat je lekker zwanger terug zal komen! Ik houd je NOD in de gaten en duim heel hard!! Nieke; succes met je nachten!
@lautjep Hele fijne vakantie meid! geniet ervan en me duimen draaien dat je zwanger terug mag komen Hier gister weer een echo gehad en alles zag er weer goed uit, het kindje was lekker actief en was lekker aan het bewegen en hebben hem van alle kanten kunnen zien helemaal leuk. Ik heb er ook filmpjes van die zet ik vanavond even op me hyves, dus voor de mensen die nieuwsgierig zijn en mijn hyves hebben! Me echo fotot's zal ik vanavond hier op mijn privé pagina zetten! Ben nu 11+2 en uitgerekend op 8-2-11 dat is nu echt vastgelegd, ook dat zal ik vanavond ff veranderen. Over 2 weken krijg ik weer een echo omdat ze dan nog even willen kijken of het kraakbeen in het hoofdje al helemaal gevormd is en dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg! Ik ga weer aan de klus, de kinderkamer is zo goed als klaar, daar ga ik nu alvast wat meubels neer zetten en schoonmaken! Mensen geniet van het mooie weer! Liefs..
Lautje ik weet niet of je dit nog leest maar een héle fijne vakantie gewenst! Geniet heerlijk van het land en van elkaar! (enne.. ook ik hoop op roze nieuws!) Lieve meiden, volgens mij heb ik gisteren voor het eerst de baby gevoeld.. Heel bizar want ik had het nog helemaal niet verwacht. Gisterochtend naar de verloskundige geweest en die was heel positief dus dat is ook leuk om te horen. Zeg Hen.. hadden we van jou niet nog een buikfoto tegoed? En Navlis, ik ga zeker op je hyves kijken, gefeliciteerd met het goede nieuws!
@ Lautje; super fijne vakantie meid en we wachten hier met smart op je roze nieuws *duim*duim*duim! @ Navlis; alweer een mooie echo, wat een heerlijk gevoel he?! En je bent al 11+2, het lijkt steeds sneller te gaan bij jou, haha, hoe vaak is de termijn nu aangepast? Wel fijn dat er nu een definitieve uitgerekende datum is vastgesteld. JuJu; wauw, nu al de baby voelen bewegen (bij een eerste) is echt snel, maar wat heerlijk!!! @Hen; jaaaaaaa, buikfoto's!!! @Nieke; succes met je nachten. Liefs, Caitlin