@ Eyore; succes met het benutten van je vruchtbare dagen! @ Marcha; wat een prachtig buikje heb je toch! Ik vind m persoonlijk wel wat klein voor de termijn, maar wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af Mijn vriend zei; he, zijn dat billen? (hij zag de foto verkeerd om, alsof je met je hand op je platte buik staat ipv op je rug) hahaha! En binnenkort weer een echo van jullie baby boy, ben benieuwd hoe hij ligt! @ Nieke; de vruchtbare dagen komen er ook weer aan voor jou, spannend! @ Butterfly; echt super fijn dat je volgende week al naar de gyn kan! Hopelijk heeft de chlamydia geen schade aangericht... Hier; vandaag weer begonnen met werken. Ik had gisteravond echt zooo geen zin, maar het ging gelukkig prima en het was eigelijk gewoon erg gezellig Vandaag ook ongi geworden en tot nu toe geen krampen (heb ik de laatste paar keren echt erg gehad, maar dan wel maar 3 dagen weinig bloedverlies) dus ik hoop dat het zo blijft! Heb eigelijk geen zin meer om zaterdag weer aan mijn nieuwe pilstrip te beginnen, maar ja, nog 1x! Ik heb trouwens elders op het forum gelezen dat de etos zwanger worden pillen goed helpen als je een lange cyclus hebt, maar dat ze een regelmatige cyclus in de war kunnen brengen..? Nu ben ik een beetje in de war, want mijn cyclus zonder pil is altijd gelijk 28, 29 of 30 dagen geweest. Zal ik ze dan wel innemen, of toch maar iets anders halen? Liefs, Caitlin
Caitlin: Als jou cyclus mooi is zou ik die pillen niet perse kiezen, en zijn best negatieve meldingen over las ik her en der. Ik vond ze persoonlijk wel fijn, had opzich geen gek lange cyclus maar wel een late eisprong en tot 2 keer toe begon ik ergens midden in de cyclus en kwam mijn ei heel snel daarna, dus ik ben wel tevreden Marcha: Wat een lief buikje voor dit termijn! Mooi hoor. Hopelijk draait de kleine nog goed. Straks een vreselijk lachwekkend bevallingsverhaal gehoord van een stuitliggen met geplande keizersnee (ze maakte zich alleen druk over haar benen die niet geschoren waren omdat de vliezen de dag ervoor braken ) en dat gun je natuurlijk niemand Ach, er uit komtie vast wel, zeg ik altijd maar Butterfly: Hopelijk weet je snel wat de schade is (of liever niet) die onzekerheid is rot... Hier onveranderd. Nog steeds bruine zooi maar tot heden geen bloedstromen meer. Er zou toch nog wel wat komen volgens de gyn maar wat mij betreft hoe later hoe liever des te meer tijd heeft uk om sterk te worden, beredeneer ik maar. Stiekem ben ik toch al weer bang voor donderdag. Het zal toch niet nog een keer dat mn kleintje gewoon maar gestopt is? Gelukkig is het erg druk op het werk dus heb ik veel afleiding en gaan de dagen wel snel. Vandaag wel even een baal-moment. Al sinds januari heb ik niet meer fatsoenlijk van mn pony kunnen genieten. Tussen de zwangerschappen door wel even maar toch op een andere manier. Mijn stalgenoten snappen er niets van dat ik er zo weinig ben en alleen kom mesten en kletsen. Ik ben het liegen, smoezen verzinnen enz zó zat, helemaal niet mijn ding. Pppff wat zal ik blij zijn als het allemaal goed mag blijven gaan en ik gewoon eindelijk eerlijk kan zijn...
@ Loki; bedankt voor de tip over de Etos pillen! Spannend dat je donderdag weer een echo hebt. Ik ga super hard voor je duimen dat alles helemaal goed is met je kleintje en dat je het daarna eindelijk kunt delen met de mensen op je manege. Hoef je geen smoesjes meer te verzinnen @ JuJu; waar ga je heen op vakantie? Lekker hoor! @ Lautje; hoe is het op je vakantie adres? En al tekenen van een komende ongi, of nog veeeeeeeeeel beter, zwangerschap? Ik hoop het zo voor je meid. Liefs, Caitlin
Bij mij steeg mn temp altijd geleidelijk vanaf dag 11 ongeveer. (had mijn ei altijd rond dag 16-17). Als ie ineens 3 graden hoger was, bleef ie rond die waarde. De ene keer 0,1 hoger, de andere keer 0,1 lager. Totdat ie ineens nog een paar graden steeg. Dan wist ik dan mijn ei in de buurt was zeg maar! Maar dat is voor iedereen anders. Ik zou btw al wel nu beginnen met ovutesten, kun je hem iig niet missen! Succes!
@Marcha; Wat een mooie buik heb je! Spannend allemaal he! Je bent de eerste van ons clubje! Hou je het nog vol of ben je je buik al zat? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen... Haha. Nog even en dan hebben jullie je kleintje in je armen.... @Cailtin; Jiehoe, de laatste strip! Aftellen kan nu echt beginnen voor je. Ik heb bewust niet voor de ETOS pillen gekozen, vanwege de negatieve berichten erover. Ik heb de vitamines van VSM Mamma gehaald. 1 x Per dag innemen i.p.v. 2 x bij de ETOS pillen. @Loki; ik hoop voor je dat alles wat rustiger bij je wordt en nu echt kunt gaan genieten! @Hier; Ik heb de HA nog niet gebeld. Ik wil een soort van de stap niet nemen. Eigenlijk wil ik die MMM helemaal niet in. Je bent er dan nog bewuster mee bezig en word zo erg met je neus op de feiten gedrukt. Ik heb op de site van het zkh gezien dat ze t/m augustus een stop hebben bij de gyn. Ik denk er nog even over. Maar merk wel steeds dat ik het weer uitstel als het te dichtbij komt........
Marcha Wat heb jij toch een prachtige buik. Ik vind hem ook helemaal niet zo klein, volgens mij ben je gewoon een slankie en dan zie je wel vaker een bescheiden buik. Vind hem super, ook superspannend dat de kleine nu echt bijna gaat komen! Nieke Ik had wel haaientandtempkaartjes (doet het altijd goed bij galgje dit woord ) Even aankijken of hij hoog blijft. Als dit je eisprong was zullen je ovutesten trouwens negatief blijven maar waarschijnlijk is je temp morgen of overmorgen weer lager. Mijn tempkaartjes waren trouwens niet zo heel mooi een duidelijk. Butterfly Veel succes vandaag met je onderzoek! Caitlin Tja ik weet het niet zo goed. Ik heb ze gebruikt en ze verlengde mijn LF met een kostbare dag dus dat beviel me wel Je kunt ze ook gewoon gebruiken en kijken wat je vindt. Het zijn geen wonderpillen en ze hebben ook niet altijd zo'n effect op je cyclus. Ik vond het niet de meest gebruikersvriendelijke pillen want ze zijn HUGE, je moet er twee per dag en ik slikte daarnaast ook nog apart visoliecapsules. Loki Ik duim voor een goede echo van je kleintje! Het MOET gewoon goed zitten dit keer!!! DeLi Die stap kun je altijd nog zetten en als je er zelf niet aan toe bent dan zou ik inderdaad nog even wachten. Hoor trouwens van een aantal van mijn collega's en famillieleden dat die (ruim) 2 jaar hebben geprobeerd en toen zwanger raakte, en geen woord over gyn's enzo. Is misschien wel het nadeel van internet, dat je gewoon teveel weet. Nu nog even spammen. Links 15, rechts 17 weken zwanger: Bekijk bijlage 88806
Deli: Ik zou er goed over denken of je het al wilt. Het is echt wel iets ingrijpends en ik denk dat je daar mentaal goed aan toe moet zijn. De ene is dat na een jaar en de ander pas na 2 jaar of langer. Daar zit geen enkele moet achter. Persoonlijk zou ik gaan zodra het mocht, ik vind het een fijn idee dat er aan wordt gedaan wat kan, maar uiteraard zou dat ook prima na nog een half jaar kunnen. Als het nu mis gaat wil ik ook onderzoeken gaan doen en zelfs naar het geertgen terwijl mijn schoonzusje en kennis (beide 2 mk achter elkaar en nog geen kindje) kiezen om dit niet te doen, ieder voor zich toch? Gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Nienke: Het kan beide kanten op. Als je nu 3 dagen een mooie hoge temp hebt dan is dat je ei geweest. 10 is vroeg maar het kan zéker. Echter kan het ook gewoon een stijging zijn door slecht slapen ofzo. Het rotte van temperaturen is dat je het altijd pas achteraf ziet, maar is wel erg fijn om zicht in je cyclus te krijgen! Juju: Je buik begint nu van vorm te veranderen vind ik Mooi is dat om het zo bij te houden. Ik heb ook al enkele foto's al zijn dat vooral opgezette darmen. Buik is in omtrek wel al 4 cm gegroeid
Oh sorry Butterfly ik haal soms alles door elkaar. In dat geval laat ik wel mijn succeswensen staan want dan zit ik in Zweden! Loki ik vind dat je dat heel mooi verwoord naar Deli, volgens mij is dat inderdaad waar het om draait! Ja ik merk echt wel verschil met mijn darmenbuikje hoor. Ben benieuwd hoe hij nog gaat groeien
Meiden, bedankt voor jullie mening over de Etos pillen, ik ben nog een beetje in dubio, maar ga van het weekend even kijken wat er nog meer te koop is. @ DeLi; Ik begrijp je gevoel over de stap richting gyn heel goed. Het is toch een iets anders wereldje waar je in komt en dan ben je er idd nog meer mee bezig. Zelf zou ik, net als Loki, gaan wanneer het mag, maar dat is idd zeer persoonlijk en het moet voor jou goed voelen meid! *knuffel* @ JuJu; wat een mooi buikje! Ik zie ook de vorm veranderen en echt wel een verschil tussen die 2 foto's Leuk! @ Loki; duim, duim, duim voor een prachtige echo donderdag! Liefs, Caitlin
DeLi; Het is inderdaad niet zomaar wat om naar de gyn te gaan. Ze gaan dan toch allerlei onderzoeken doen en inderdaad dan ben je er echt heel veel mee bezig. Je moet er pas heen gaan als jij/jullie er helemaal achter staan. En misschien duurt het gewoon iets langer als een jaar (hopelijk niet) en worden jullie dan spontaan zwanger. JuJu; Je buikje begint al echt een bolletje te worden. Mooi hoor! Leuk dat ie zo begint te groeien. Loki; Ik duim dat donderdag alles goed is met jullie Uk!! Tempen; Dank je wel voor jullie reacties. Mijn temp was vandaag net zo hoog als gisteren. http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php Hier kunnen jullie (denk ik) mijn temp kaartje zien. Ik ga inderdaad vandaag dan ook maar met ovutesten beginnen, maar mogelijk dat mijn ei dus al is geweest? Het is een beetje lastig met die ovutesten nu omdat ik ze op mijn werk moet doen. Test altijd rond 18 uur omdat het makkelijkste is, behalve met een late dienst, en die heb ik vandaag en morgen. Maar ja dan maar stiekem op het toilet proberen.
Bedankt voor het meedenken meiden. Ik heb ook altijd gedacht dat wanneer het kan ik naar de gyn zou willen gaan. Maar nu het dan eenmaal zo ver is, merk ik dat ik toch de stap niet wil zetten. Misschien ook bang om iets te horen te krijgen wat ik eigenlijk niet wilt horen (struisvogelpolitiek heet dat toch? ). Ik denk dat ik het toch nog even uitstel en op ons gemak nog 2 maandjes doorgaan, totdat we echt een jaar bezig zijn. Zo denk ik er nu over, maar misschien op een ander moment weer niet! Pffff Moet eerlijk zeggen dat ik van tevoren nooit had gedacht er zo lang over te moeten doen om zwanger te raken. Had mezelf eigenlijk in deze tijd wel hoogzwanger voorgesteld. @Juju, Ik zie werkelijk verschil tussen de foto's. Je buik groeit nu duidelijk! @Loki; Succes met de echo donderdag! Ik zal duimen voor je. @Nienke; Zou wel gek zijn als je ei nu al geweest is. Ik was nooit zo'n fan van het temperaturen, juist om de onzekerheid die je af en toe krijgt, zoals bij jou nu.
Deli; je moet inderdaad doen waar je je zelf goed bij voelt! Je voelt vanzelf aan wanneer je er wel klaar voor bent om de gyn te bellen! Nieke; lastig, ovutesten op het werk! Moet je wel op een tijdstip gaan waarop niemand in de gaten heeft dat je wat langer op de wc zit om op het streepje te wachten! Succes! Juju; jaaa dat buikje groeit gestaag!! Hier geloof ik niet zo heel hard, tenminste, ik zie het niet zo, maar collega's die mij in ondergoed zien, vinden het al wel heel duidelijk! (we moeten ons voor en na de dienst omkleden, dus vandaar dat zij mij in ondergoed zien...) Zit nu btw naar beneden te kijken en mijn buik puilt momenteel wél uit, maar dat is denk toch nog meer van mijn darmen, want 's ochtends begint ie heel bescheiden en in de loop van de dag wordt ie dikker. M'n broeken beginnen btw niet zo lekker meer te zitten, dus moet denk toch maar eens richting de positiekleding! Marcha; mooi rond buikje! Mag je trots op zijn hoor! Spannend, nog maar 5 weekjes, hopelijk zijn ze zo voorbij en kunnen we snel jullie kleine uk bewonderen! Daar willen we natuurlijk ook foto's van zien!! Loki; ik ben heel hard aan het duimen voor je!!
even een kort stukje van mij vanuit zuid afrika. Dit is het eerste moment dat wij ergens internet hebben kunnen vinden en ik ben er heel erg blij mee. Morgen in mijn nod wat een spanning ik heb helaas geen idee maar ik ben bang dat wij door gaan naar ronde 12. een vakantie is wel super ik ben er minder mee bezig dat de laatste maanden. Ik heb niet terug gelezen maar ik hoop op roze nieuws. Ik hoop over een aantal dagen weer internet te hebben en jullie te laten weten hoe het ervoor staat.
DeLi; Gewoon gaan als je er aan toe bent! Lautje; Spannend hoor! We horen het dan wel over een paar dagen. Fijn dat je het door de vakantie wat 'los kunt laten'. Geniet van je vakantie. Hier was mijn temp vandaag weer lager, dus mijn ei is nog niet geweest.
@ Lautje; ik had stiekem al gehoopt dat je even op zp zou kunnen komen. Gelukkig ben je nog niet ongi geworden, dat is positief. En je hebt testen meegenomen neem ik aan? Vind het zo spannend, hoop snel weer van je te horen en dan wel met roze nieuws! Liefs, Caitlin
NOD juli 29/7 Lautje ( 11 clomid) NOD Augustus 06/8 eyore 12/8 Laikabasko (10) 19/8 Jolanda1986 20/8 Butterfly22 24/8 DeLi (11) 20-08-2010 stoppen met de pil Caitlin Zwanger Jos1981 (november '09 positief getest) Linnie82 (november '09 positief getest) Simone81 (december '09 positief getest) Fynn (december '09 positief getest) Marcha (december '09 positief getest / 29-08-2010) Jinne1982 (januari '10 positief getest) Granta (februari '10 positief getest) SweetMiekie (februari '10 positief getest) Reintje85 (februari '10 positief getest) Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest) Loki09 (Juni '10 positief getest / 25-02-2011) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken)
rustig dagje hier vandaag!! onze "verplicht" klusperiode zit er op. hahaha Heb vandaag en gisteren nog ff een ovutest gedaan en dat was nu spierwit. Dus de dagen zijn geweest. Hopen dat het geholpen heeft. Nu wachten tot de NOD. En dat duur gevoelsmatig deze maand langer dan anders. Nou ga maar eens mijn bedje opzoeken. Heb hoofdpijn en ben erg moe. Weltrusten en tot morgen
Fijn dat de vakantie zo bevalt Lautje, geniet er heerlijk van! En spannend Eyore.. ik hoop dat de ovutesten geluk hebben gebracht!