Ik voel het nog helemaal niet als echt schoppen, meer als 'ploppen' ofzo... Kan het moeilijk omschrijven en bedenken dat mijn man het al zou kunnen voelen al helemaal niet! Voel het echt wel duidelijk hoor, ook al is het niet elke dag evenveel. Soms maak ik me daar wel zorgen om... Maar misschien ligt mijn placenta er wel voor en voel ik het daarom nog niet zo heel goed. Daarbij ben ik met iets mee spek op mijn buik bedeeld dan jij, denk dat dit ook wel scheelt! Ben echt benieuwd naar de 20 weken echo! Toch elke keer weer spannend hoor... Komen jullie een beetje uit de namen? Wij hebben voor een meisje 2 namen en voor een jongetje ook. Nu alleen nog kiezen tussen die twee! Maar het blijft toch lastig hoor! Vakantiegangers; fijne vakantie (alvast)! Heerlijk om het nog tegoed te hebben hè! Ik hoop dat jullie alledrie even lekker ergens anders aan kunnen denken en vol goede moed weer terugkomen! Enne... Ik duim voor mooi weer in Italie! Zal ongetwijfeld beter zijn als dat snertweer hier! Nieke; succes met de klus! Zie je het ook al in je temp dat je ei eraankomt? Caitlin; jij ook succes, spannend hoor! Hier vandaag voor bruiloft nr 2 de kleding gekocht. Erg leuk geworden! Nu nog even 2 weken geduld om ze aan te trekken! Bruiloft nr 1 hebben we as vrijdag en voor deze heb ik een buikband met 2 zilveren voetjes erop en daarboven een rose bolero. Staat erg leuk al zeg ik het zelf. Voor het eerst dat ik een buikband om heb, ben benieuwd hoe het me bevalt! Buikbanden.com waarvoor op zp ook geadverteerd wordt, is trouwens echt een aanrader!
Bij mij is het ook pas een anderhalve week echt schoppen, en af en tie ploppen, en daarvoor alleen kriebelen. Ik heb een voorliggende placenta, mijn vriend heeft de baby ook pas een keer gevoeld. Dus geen zorgen Willen jullie weten of jullie een jongen of een meid krijgen? Leuk die buikbanden: fotootje?
Hey dames, I'm Back! Pff wat is er veel gebeurt in een dikke week tijd zeg! Wil op alles reageren maar is zoveel. Ik wil iedereen die het (behoorlijk) tegen zit heel veel sterkte en kracht toewensen. En voor LautjeP. Wat verschrikkelijk dat je dit mee moet maken en dat je baas, ook nog naar doet. Te gek voor woorden. dikke knuf van mij voor jou!!!!!!!!!!!!! Verder gaat het goed met mij. Nog een paar weken en dan is de dag van de gyn. Pooh heb er al nare dromen over gehad bah... Schrijf vandaag even meer. Zie dat ik bezoek krijg doei
Hoi Zo nu even tijd. We hebben een goede vakantie gehad. Lekker kunnen ontspannen. Alleen erg kort. Tja is ook allemaal beetje onverwachts deze vakantie we zouden eerst niet gaan. Af en toe heb ik het in de nachten zwaar gehad. En daar bedoel ik mee, in mijn dromen. Ik droomde over van alles. Van zwanger zijn. Van schoonzussen die boos zijn omdat ze via via via horen dat ik inverwachting ben. ook droomde ik over de dag van de gyn. We moesten daar heen maar we kwamen er maar niet. Af en toe beangstigd me wel even. Maar ik wil alles loslaten en alles op me af laten komen. Op het moment slik ik foliumzuur maar doe even niet meer aan ovutesten. Ik wil zoveel mogelijk ontspannen naar 28 september toeleven. Zonder angst. Nou ja die heb ik wel, want ik zie behoorlijk tegen die onderzoeken op. En dat heeft vooral te maken met die stomme rot verleden. Maar goed, ik probeer overal positief voor te gaan. En dit gaat ook goed komen. Maar moet gewoon even door die zure appel heen bijten. En misschien valt het allemaal wel mee e heb ik me druk gemaakt om niks. Tja dat zul je natuurlijk niet allemaal kunnen weten. (hier en daar zulle wat letters missen in het verhaal. Komt door dat de toetsenbord zeer vreemd doet) Liefs en weltrusten Eyore
Dikke knuffel Eyore! Ik kan me voorstellen dat het idee van het eerste gyn bezoek beangstigend is, maar als het een goede gyn is, zal hij/zij ook rekening met jou en je gevoelens houden!! @Hier: heb een nieuw album gemaakt van onze echo vanavond. Uk is goedgekeurd Kreeg een paar friese sokjes mee, en mocht ook kiezen of ik neutrale kleur of in de goede kleur mee wilde (hij heeft het geslacht niet genoemd!) en ik wilde neutraal maar vriendlief in kleur. resultaat (mannen samenzwering ofzo??) is dat we de goede kleur mee hebben in een dichte envelop. Zucht... dat wordt verstoppen...
Eyore; lastig die dromen... Kan uiteraard van de spanning komen voor de gyn, maar het duurt ook nog even voordat je daar heen gaat... Sterkte er iig mee! Hoop dat het niet ten koste gaat van je rust! Moppie; gaaf die foto's! Wij hebben morgen om 10.30 de echo, ben best wel een beetje zenuwachtig! We willen niet weten wat het wordt, maar als ik het zo begrijp, kun jij nu elk moment gaan kijken wat het wordt of niet?? Wij hebben nu met zn tweeen afgesproken het echt niet te willen weten. Wil het eigenlijk wel graag, maar toch liever niet... Aaaarggghh, eigenlijk ben ik veel te nieuwsgierig, maar vind het toch leuker om het nog een verassing te houden! Juju; foto's van buikbanden volgen vast nog een keer!
Ik wilde het echt niet weten, maar mn vriend wel. Tsjah, hij had zich er net bij neer gelegd en gezegd dat het mijn keus was. Maarja, als zo'n dokter je dan de keus geeft om het in een dichte envelop mee te krijgen... Pfffttt... Ik wilde het niet maar hij wel. En toch hebben we een dichte envelop mee. Bah... Nou heb ik zin om die open te maken! Maar heb al gezegd dat ik daar eerst nog een tijdje over na wil denken, en misschien met de volgende echo... dat is ook een 3d echo dus als het een jochie is kunnen we er toch niet om heen hahaha Spannend morgen!!! Gaat vast helemaal goed komen
Lijkt me heftig Eyore. Kent je gyn je verleden? Zo niet dan zou ik dat aangeven zodat hij er rekening mee kan houden. Bij mijn eerste keer bij de vlos werd er ook naar gevraagd. Gewoon zodat ze het weten. Scheelt voor jezelf ook een hoop spanning. Oh spannend Moppie! Mooie foto's hoor Als ik de envelop had meegekregen had ik allang gespiekt. En vervolgens daarvan gebaald Wij hebben binnenkort ook een 3D-echo. DUs ik zei al: als we het toch willen weten is dat onze kans. Maar eigenlijk zijn we er nog steeds niet erg mee bezig (anders hadden we ook pech gehad ) Fijn dat alles goed is met jullie uk! Hier: mijn buik golft als hij trapt
@ Eyore; wat naar dat je er steeds zo mee bezig bent in je dromen. Als ik jou was zou ik gelijk aan het begin van het gesprek met je gyn aangeven waar je angsten liggen. Dan noteren ze dat en wordt er rekening mee gehouden. Wel zo fijn voor jou denk ik. @ Hen, JuJu & Moppie; ik vind het zo knap dat jullie tot nog toe niet willen weten wat het wordt! Ik zou dat echt niet kunnen, maar het is wel speciaal als je er pas bij de geboorte achter komt. Blijft nog even spannend dus! @ Hier; maandag geklust en vanavond weer. Ik heb er gewoon zin in, haha! Ik zei eerder dat ik dinsdag mijn ei verwacht, maar het is maandag, want dat is dag 14 en ik ga uit van een 28 dagen cyclus. Volgens de ovu testen moet ik dan op dag 11 beginnen met testen, dus dat is vrijdag. Ik ben alleen even kwijt wanneer het beste test moment is. Ik weet dat het niet met ochtend urine mag, omdat dat een sterkere concentratie heeft, maar kan het wel met de 2de keer plassen? Ik moet vrijdag werken en drink dan om half 8 een kopje thee en rond half 11 heb ik dan koffie pauze. Ga dan denk ik maar testen? Liefs, Caitlin
Zo... net terug en alles was goed! Zal later foto's plaatsen, hebben alleen niet zo heel veel bijzonders meegekregen... Wel eentje waar ie precies de lens inkijkt! Heb stiekum proberen te spieken naar het geslacht, maar gelukkig ben ik een leek en hebben we dus geen idee! Maar nieuwsgierig zijn we wel! Ik zou dus ook écht geen envelop in huis moeten hebben! Zou inderdaad ook kijken en daarna waarschijnlijk spijt hebben... Misschien dat we nog wel een keer een pretecho doen, waar we niemand iets vanaf laten weten en dan toch stiekum weten wat het wordt! Maar wel gaaf om alles weer eens te zien, alles erop en eraan en nu geen afwijkingen te zien, heerlijk om dat weer even te weten, al geeft het natuurlijk geen garantie! Moet nu snel weer weg, plaats later foto's!
Fijn dat alles goed was Hen! Ja haha wij moeten ook tijdens de pretecho nog sterk zijn haha Caitlin: testen kan geloof ik het beste na de middag en na 4 uur niet geplast te hebben. Ik testte gewoon 's ochtends of 's middags na het werk hoor (op mijn werk vond ik zo'n gedoe), nooit veel verschil gezien in de streepjes. Is voor de betrouwbaarheid wel handig om op één tijdstip te testen.
Nee, de gyn weet nog niks. Tenzij de huisarts enige info mee stuurd. Ik kan het anders pas wanneer ik de eerste keer kom vertellen. En dat was ik wel van plan. Ga even verder met koken.. liefs
Kook ze! Wat ben je aan het maken? (ik gehakt prei schotel, uit een pakje van Maggie. Doe ik eigenlijk nooit maar ben alleen dus nu even makkelijk )
oe das heerlijk, hmmmmmmm dat brengt me weer op een idee!! Ik heb macaronischotel uit de oven. Nou ja paar laatste minuten. Da doe ik er kaas over heen dan lekker laten smelten. heerlijk..
Hoi Meiden, Kom weer even spieken. Ik hou jullie wel geregeld bij hoor. Marcha: Gefeliciteerd met jullie zoon! Is de keizersnee mee gevallen of is dat erg heftig? Ach volgensmij ben je dat daarna snel vergeten. Geniet ervan! Hen: Fijn dat de baby-apk helemaal goedgekeurd is! Toch weer een hele last van je af denk ik? Hoe is het trouwens met je vriendin? Caitlin: Ik teste altijd om 6/7 uur, en dan dronk ik expres in de middag pauze (rond 3 uur) voor het laatste. Maar ik moet zeggen, zodra ik mijn ei bijna vond teste ik ook sochtends en die streepjes waren niets anders hoor! Welke ga je gebruiken? Klus ze! Vakantiegangers: Veel plezier!!! Heerlijk om er even uit te zijn. Heeft ons iig erg goed gedaan! Geniet ervan! Hier: Hier zijn we officieel in de onderzoeken beland. Afgelopen dinsdag ben ik bij de gyn op controle geweest en heeft ze nog een inwendige echo gemaakt. Mijn bm zag er mooi uit en het slijmvlies was al weer op aan het bouwen. De eileider (waar een cyste in zat) is gewoon open dus dat scheelds ook weer. Wel viel haar op (nadat ik het vroeg omdat ik die 2 kamers gek vond van de laatste zwangerschap) dat ik een beetje een hartvormige baarmoeder heb. Ze zei meteen: "Dit is geen belemmering voor zwanger worden/blijven, echter heb je hiermee wel een hogere kans op vroeggeboorte, stuitligging/keizersnede". Oftewel, niet onbezorgd genieten na de 12 weken . Nouja, eerst het ene probleem dan het andere... Via internet las ik dat dit toch wel degelijk vaker miskramen geeft, echter eigenlijk iedereen die dit scheef heeft inmiddels een goede zwangerschap gehad, dat geeft een mens hoop. Komende weken staan in het teken van onderzoeken: Vanochtend hebben we bloed laten prikken voor het chromosomen onderzoek. Eind november krijgen we de uitslag. Morgen 1ste afspraak bij de accupuncturist, hopelijk voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. Dinsdag een test (methioninebelastingstest) waarvoor ik sochtends en smiddags bloed moet laten prikken na een dieet en het drinken van een chemisch drankje. Week er op Hysteroscopie ('kijkoperatie' in je baarmoeder dmv contrastvloeistof) om te kijken hoe erg mijn hartvormige baarmoeder is en of er iets aan gedaan moet worden (tussenschotje verwijderen ofzo). En einde van die week naar het Geertgen, hopelijk om medicatie te krijgen voor de volgende zwangerschap. Over 8 weken mogen we laten prikken voor mijn schildklier en de bloedstolling, maar hiervoor moet je zeker 12 weken niet zwanger zijn geweest. Heb de afspraak staan dat we deze enkel doen als ik niet zwanger ben, we gaan gewoon 'door' en anders komt die wel na de 3e miskraam (uuhh, niet te positief denken ). Kortom, drukke weken. Althans, dat 'hoop' ik want mijn nod is maandag en er is een kans.... Ai, neen dat hoop ik niet, dan schiet ik écht in de stres
Hallo meiden, Hier ook weer een berichtje van mij. Hen; Super fijn dat je echo helemaal goed was. Moppie; En de envelop nog dicht kunnen laten? Ik zou dan ook echt willen kijken als ik wist dat die envelop in huis lag. Mij lijkt het allebei wel leuk, als je het wel weet dan kun je de kleertjes bijv erop aanpassen en als je het niet weet blijft dat ook spannend. Ik zou nog niet weten wat ik zou doen. Succes met het dicht laten van de envelop. De echo foto's zijn erg mooi zeg! Die kleine voetjes, ook zo schattig! Caitlin; Spannend zeg je ei komt er bijna aan. Ik deed de ovulatietesten altijd rond 18 uur. En als ik dan op het werk was dan deed ik het toch daar maar (je wilt je ei natuurlijk niet missen). Veel succes met testen en veel klusplezier! Loki; Dat zijn veel onderzoeken. Wel goed dat je hier aan begonnen bent. Heel veel succes ermee. Ik hoop dat ze iets vinden en het makkelijk op te lossen is. Of natuurlijk dat er niks is en het de volgende keer gewoon goed gaat!! Veel succes. Hier; Vandaag op het werk aan mijn afdelingshoofd verteld dat ik naar de gyn moet omdat het maar niet wil lukken. Ze was gelukkig erg begripvol en zei ook dat als ik erheen moest en ik zou moeten werken dat ik het maar moest zeggen. Dit gaat voor zei ze! Erg fijn om te horen. Verder nog maar één dagje werken en dan VAKANTIE!!!! Fijne avond!
@Loki: je gaat een drukke tijd tegemoed meid! Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid (en natuurlijk een posi test!) hebben @Hen: fijn dat uk goedgekeurd is =) @Envelop: dicht Ik denk dat ik hem in ons nieuwe huis op de zolder ga leggen. Daar zal hij toch echt niet zoeken hahaha... En nee, heb echt niet het gevoel dat ik m open moet maken. Maandagavond wel, maar daarna niet meer. Zou er ontzettend veel spijt van krijgen. Wellicht dat we bij de volgende echo het wel te horen/zien krijgen want dat is een 3d echo, maar nu wil ik het nog niet...
Loki; zo te horen staat jullie nog heel wat te wachten. Maar wel lekker dat er iets is waar je je nu mee bezig kunt houden, zodat het wat 'grijpbaar' wordt. Alleen maar afwachten wat er een volgende keer zou kunnen gebeuren lijkt me maar niets! Succes met alles en met het wachten op de uitslagen! Met mijn vriendin gaat het trouwens goed, ze zitten inmiddels weer in ronde 3 na de MA en ze wordt ongeduldig... Tja, vorige keer was het raak in ronde 1, dus dat vind ik wel begrijpelijk. Ze vindt het geweldig voor mij dat het goed gaat en is iedere keer weer belangstellend, maar ik weet dat het haar soms steekt en we kunnen daar gelukkig ook goed over praten. De MA op zichzelf valt haar niet heel zwaar meer, die scherpe randjes zijn eraf. Maar meer het feit dat zij zelf nu ook zo ver had kunnen zijn en nu nog minstens 9 maanden op een kindje moet wachten, dat vindt ze moeilijk. Maar ze is positief en realistisch. Dit weekend heeft ze haar NOD, dus mijn telefoon wijkt niet meer van mijn zijde! Ze heeft gezegd dat ze het me meteen zou laten weten! Hier inderdaad blij dat uk door de apk heen is. Is toch wel weer een opluchting ja! Zal zo direct even een foto plaatsen in m'n album. Morgen een bruiloft, straks nog even het laatste strijken en nog even kijken of alles nog goed past, haha!