Dank je wel Hen en Juju. Emoties zijn heel wisselend. Nu voel ik me best oke, maar kan prima over een uur weer alles zwart zien en een huilbui krijgen. Nouja, moet hier toch doorheen... Vriendlief zal niet meer gaan praten. Hij is een binnenvetter. Ik weet dat hij er wel mee zit, hij zegt ook dat hij het heel erg vind maar anders verwerkt. Iedereen moet dat ook doen op zijn eigen manier en misschien is het wel goed een sterk en positief iemand naast me want anders blijf ik er vast in hangen... Zit alleen nog erg met het feit "Nu verder gaan of een maand overslaan". Je hoort zoveel verschillende verhalen dat ik het niet zo goed weet. Mijn gevoel zegt: "Nu verder gaan. Pas met een nieuw doel voor ogen kan ik verder voor mijn gevoel." Mijn verstand zegt: "Geef je lichaam de tijd, volgende ronde weer verder, het komt toch niet op een maand?" Grrr :x
Moppie: Ik moet steeds zo lachen om jou berichten. De ene dag hoop je vanuit het diepst van je hart zwanger te zijn en de andere dag wil je dat echt nog even niet, hahaha. Komt allemaal goed! Als het nu zo is dan gaat het vast helemaal goed komen en als het nu nog niet zo is, dan kun je nog even rustig aan het idee wennen ) Tutsje: Mmmh, hou je er niet helemaal aan vast hoor, je moet nog een paar dagen voor je op 9/10 dpo zit toch? Nog even duimen draaien en iig voor een iets langere LF, hoewel het misschien zelfs een innestelingsdip is! Zo, heb me vanmiddag (na een ochtend alleen maar achter de laptop ) maar even nuttig gemaakt. Was afgehaald, gestreken, nieuw wasje aangezet. Ook meteen een grote opruiming gehouden alle baby knuffels en kleertjes die we al gekregen hadden (en waar ik steeds niet blij mee was, alsof ik het wist ) in de kast, alle VK spullen opgeborgen en de kratten pies terug gebracht naar moeders voor moeders. Even emotioneel maar opzich voelde ik me daarna ook wel 'fris'. We moeten toch verder! Vanaf morgen ga ik mezelf voornemen leuke dingen te doen en er voorlopig eens níet mee bezig te zijn. Geen temperaturen, geen ovutesten en geen banner deze maand even helemaal niets, mijn lichaam moet het maar even zelf uitzoeken. Volgende maand zien we wel verder. Het is vást ooit ook voor ons weggelegd! Zoiezo is het hier al een hele heftige periode geweest. Bij mijn vriend is -waarschijnlijk- hyperventilatie geconstateerd. Nou is dat niet zo erg maar alle onderzoeken die erbij komen zijn wel slopend. Als 16 jarige was hij hartpatient dus daar dachten ze als eerste aan (nouja, vooral hijzelf). Volgende week krijgen we daar de definitieve uitslag van. Vandaag heeft hij iig al uitslag gehad van de MRI, daar was iig niets op te zien. Even afwachten dus nog en dan kunnen we hopelijk beide weer vrolijk zijn. De verbouwing was zo super van april tot november maar daarna is het tot nu toe ook alleen maar onzekerheid en verdriet geweest . Tijd voor het voorjaar, de zomer! Zon! Lekker de tuin op knappen en weer buiten zijn. Daar ben ik aan toe!
Loki: Echt heftig wat jullie allemaal meemaken zeg!! Knap van je om alles even de boel te laten en niet te veel bezig te zijn met opnieuw zwanger worden. Dat komt vanzelf weer, eerst dit verwerken en daarna verder zien. Ik hoop dat jullie goed kunnen praten met familie en vrienden en het zo samen een plekje kunnen geven...
Hey Tutsje... Don't worry!!! Je zit nog "maar" in ronde 4!!! Dat weet je zelf vast ook wel Kan best zijn dat er wel een eitje bevrucht is, maar dat het niet goed ingenesteld is. Kunnen zoveel verschillende dingen meespelen! Mijn temp is trouwens ook weer normaal dus hoop dat ik binnenkort ongi word. Heb al 2 dagen overdag flinke krampen gehad. Niet echt prettig @Loki: ben blij dat de ingreep is meegevallen... Weet je, wie weet zeg jij wel precies wat je vriend voelt, en hoeft hij niet meer te praten... Mannen verwerken dingen inderdaad heel anders. Zolang jij het maar niet op gaat kroppen... Maar daar heb je ons natuurlijk ook voor he Ze zeggen wel dat je na een mk vruchtbaarder bent. Dat zou een reden zijn om verder te gaan. Als je het zelf eerst een plekje wilt geven, wacht dan gewoon! Volg je gevoel... *knuf* Ps. ja ik ben echt wispelturig qua zwanger worden. ben echt schijtbenauwd! @Hen: natuurlijk zou het heel mooi zijn, maar wel erg snel... Begin er nu een beetje aan te wennen, maar voel nog veel te veel qua ontpillen. Ben 's nachts veel wakker en wat misselijk. Heb erg pijnlijke tepels gehad toen mn temp nog hoog was. Ik eet ineens meer, en moet ontieglijk vaak plassen! Nee, geen blaasontsteking, dit voelt anders... En krampen, recht onder mn navel richting schaambot. Echt pijnlijk gewoon!!! Hoort dat er allemaal bij? Ben voor t laatst op mn 15e natuurlijk ongi geweest en kan me dit echt niet herinneren hoor!!!! @Hier: al een week aan het breken en slopen geweest in het nieuwe huisje. Bah wat een oude meuk komt daar uit zeg! Lang leve de stofkapjes haha... Hoop dat we alleen morgen nog aan het breken zijn, maar ik vrees dat we volgend weekend ook nog nodig hebben. Daarna gaan we het dak op om te kijken hoe rot het is Hihi... en evt. daar dingen vervangen. Als dat gedaan is gaat de vloer eruit, nieuwe vloer erin beneden en dan kan de afwerking beginnen. Alles isoleren, alles mooi afwerken, nieuwe tussenwanden erin en dan mn keuken en badkamer En nieuwe schouw... owww dames, heb er echt zin in! Maar vooral om boven een klein kamertje in te richten (ookal is er nog niks op komst...) Komt er op neer: zal niet zo actief meer zijn hier, behalve ma-wo overdag. De overige dagen werk ik overdag ipv 's avonds, en zijn we in de avonden en weekenden aan het werk in huis. Fijne avond allemaal!!!
@loki; Hier nog een man die niet over zijn gevoelens/emoties praat. Heeft 2 jaar geduurd voordat hij eindelijk begon te praten over zijn moeder is was overleden (9 maanden voor wij wat kregen). Zolang jij in ieder geval er over kan praten en het inderdaad niet bij je houd. Een vriendin van mij heeft ook een keer een mk gehad en haar werd aangeraden een maand rust te houden voor ze weer verder gingen. Maar weet niet wat jij voor advies heb gekregen. @moppie; Jij bent niet de enige hoor die hot/cold is wat zwanger worden! Hier nog 1. Wil het heel graag. rond mn eisprong ben is zo zeker en zodra mn nod naderd slaat de onzekerheid opeens toe! Mn man heeft hele hoge verwachtingen voor mij als moeder zijnde. Ik werk in de kinderopvang en hij zegt elke keer weer 'jij weet gelukkig hoe alles moet en heb ervaring met babys' Maar de eerste 8 weken niet! Dat zeg ik dan ook, maar soms ben ik bang dat ik niet aan zijn verwachtingen kan voldoen. Maar ik denk dat iedereen wel wat onzekerheid met zich meedraagt.
@all: hier net een test er tegen aan gegooid. helaas negatief ik wacht nu mijn ongi gewoon maar af en weet dat mijn cyclus wat in de war is
Nienke: Ik weet niet of je dat knap kan noemen.. Ik zou het liefste 'gewoon' door gaan omdat ik van mezelf weet dat ik pas weer gelukkig kan zijn/het kan 'accepteren' als ik goed zwanger ben. Maar de Gyn's uit dit ziekenhuis raden een maand rust aan (schijnt een iets hoger risico op een herhaalde miskraam te geven meteen de eerste ronde weer aantellen?!) en vriendlief wil zich hier dus ook aan houden, ik moet mijn lichaam de tijd geven te herstellen vind hij... Voor mezelf zou ik door willen al zou ik me natuurlijk voor mijn kop slaan als ik meteen zwanger raak en het gaat mis. Hele dubbele gevoelskwestie is dit . Moppie: Thanx. Gister een goed gesprek met vriendlief aangeknoopt dat ik hém vrij laat in zijn verwerking maar dat hij mij wel wat extra steun mag bieden als ik ineens een jankbui heb ofzo... Lekker zo samen klussen! Hier zijn we vorig jaar midden april begonnen (en eind november klaar) en ik vond het een geweldige tijd! Altijd wat te doen, mensen om je heen en veel samen bekijken, beslissen en uitzoeken! Best een drukke tijd maar ons heeft het eerder goed dan kwaad gedaan. Helaas begonnen na de verbouwing alle problemen en zou ik het liefste nu naar de maand mei springen (dan gaan we de tuin aanpakken, daar heb ik ook weer zin in!) en alles van november tot dat punt vergeten Macmaszy: Ik vind het idd prettig om zo'n sterk iemand naast me te hebben, het maakt het mij niet makkelijker als iemand steeds begint te huilen als ik me juist even goed voel natuurlijk maar soms wil je gewoon even praten en even melden hoe k*t je het leven vind op het moment . Wij kregen van de gyns idd ook het advies om op mijn eigen menstruatie te wachten dus 1 ronde overslaan. Maar de Vk zei juist dat het meteen weer mocht (in het bovenste stukje kun je lezen hoe ik erover denk ) Hot/Cold zwanger ken ik zelf niet. Misschien omdat ik al sinds mijn 21/22ste kids wil alleen toen goed besefte dat ik mijn huidige vriend niet als vader zag . Een poos later zijn we ook uit elkaar gegaan. Jaartje vrijgezel geweest en nu al weer 2,5 jaar samen met mijn huidige vriend. Dus ik kan bijna niet wachten tot ik echt met een dikke buik rond loop. Al zal voor mij dat "Oh jee kan ik het wel??" vast na de 20ste week komen, als alles echt goed is en ik me omschakel naar "Er komt nu echt een kindje". Voorlopig ben ik enkel bang voor een herhaalde miskraam... Laikabasco: Arg wat rot zo'n onregelmatige cyclus! Nu had je al zo stoer lang gewacht en dan toch dit. Nouja het zegt nog niet alles maar ik snap dat je even baalt... @ Hier: Vandaag gaat het emotioneel een stuk beter dan gister maar pfff, wat een buikkrampen! Hopelijk doet mijn lichaam wat het moet doen en komt echt alles eruit. In theorie krijg ik geen echo meer als nacontrole maar daar wil ik eigenlijk toch voor bellen, wil wel weten of straks alles echt schoon is over een weekje of 2/3...
dank je Loki voor je reactie! Ik baal wel natuurlijk. Heb alleen net ngo even stiekem gekeken en was toch heeeeel licht een dstreepje te zien. Net even overlegd met manlief en als ik maandag of dinsdag nog niets weet da bel ik de ha. kan natuurlijk zijn dat ik nog niet genoeg hormonen heb. Vreselijk als je lichaam je in de steek laat:x
Loki, Fijn dat het elke dag een stukje beter met je gaat. Ik zou idd als ik jou was gewoon om die echo vragen, aangezien je na de 1e ronde in afwachting er weer voor wilt gaan, straks zit je te wachten op je ongi en komt het niet omdat je lichaam nog steeds denkt zwanger te zijn omdat ze wat zijn vergeten. Voor de meiden hier die carnaval vieren dit weekend, veel plezier! Wij hebben gister een feestje gehad en lagen om half 5 in bed, gelukkig sliep de kleine bij opa dus dat was heerlijk voor de rest hier een rustig weekend. Aankomende donderdag lekker een paar dagen naar landal ooghduyne en komen we maandag of dinsdag thuis en dan is ook mijn test periode weer aangebroken als ik 14 dagen na me positieve ovutest ga testen mag dat volgend weekend al maar ik denk als ik kan wachten dat ik gewoon me banner aanhoud.
@Mac: Pffft, inderdaad na de eisprong (hoewel ik nu niet meer zeker ben of ik die heb gehad?? Zie FF) begint het twijfelen. Wat als... zoveel te regelen als het raak is. We zijn net begonnen te verbouwen en dat moet straks met een dikke buik! En... en... en... Zucht... Wat voor verwachtingen heeft hij van je? Natuurlijk heb je een "voorsprong" wat betreft de nieuwe moeders die niet dit soort werk doen, zoals ik bijvoorbeeld... Maar inderdaad, zelf moeder zijn is heel wat anders dan met kinderen werken! Mijn vriend heeft hele andere opvattingen dan ik. Een beetje ouderwetser (qua discipline) en hij wil onze kinderen ook heel zelfstandig opvoeden (meewerken - zakgeld verdienen...). Heeft te maken met zijn opvoeding in Zuid Afrika denk ik. Ik ga meer de "lieve" ouder worden merk ik al wel haha... @Laikabasko: jammer van de nega test, en succes bij de huisarts! @Loki: Fijn dat jullie er even over hebben gepraat! Hoop dat hij je kan steunen, maar daar ga ik wel van uit Ik merk dat ik af en toe wat geirriteerd raak tijdens het klussen. Echt vervelend want wil niet gaan zeuren. Vanmiddag begon vriendlief tegen zn vader dat hij volgende week de vloer er al uit wilde trekken omdat we binnen klaar waren. Heb sjaggie gezegd dat eerst het behang er af moest, en alle oude pvc buizen van electra en alle andere losse meuk en dat ie niet goed bij zn kop is als ie nu al de vloer er uit wil trekken omdat we nog genoeg te doen hebben binnen. Auts! Volgens mij kwam het doordat mn schoonouders binnen aan het roken waren en ik op sommige momenten ook echt een peuk wil!!! Meis, ik hoop dat alle problemen nu achter de rug zijn, en dat jullie lekker van je huisje kunnen genieten! @Navlis: lekker laat thuis, en zo hoort het ook bij een leuk feest! Alvast veel plezier in Landal gewenst! Geniet er van @Hier: weet ondertussen niet meer goed welke dag ik op zit. Geloof 25. Maar mn temp is enorm aan het heen en weer schieten. Al 2x heeft FF mn ei weer weg gehaald. Stom gewoon... Maar ik wacht nog tot eind van de maand voordat ik evt. ga testen! Vandaag de hele ochtend aan het puin ruimen geweest op boven verdieping. Allemaal kleine stukjes gipsplaat en houtspaanders. 7 vuilniszakken vol heb ik naar beneden gesjouwd. Verschrikkelijk! Daarna gipsplaten, houten balken (plafonds beneden) en stenen (binnenmuurtjes) naar de container gesleept. Ben eigenlijk best moe nu!
Laikabasco: Misschien dus toch? Hou je ons op de hoogte? Navlis: Lekker een weekendje weg! Zou mij ook wel goed doen, maar dna moet het eerst een beetje zonniger worden *kijkt buiten naar nóg een berg sneeuw....*. Spannend dus weer volgend weekend Moppie: Na de eerste ronde zal het vast allemaal wat logischer verlopen, of je test gewoon meteen positief natuurlijk . Ik zou ff nu even niet teveel vertrouwen, je lichaam springt nu alle kanten op en dat valt natuurlijk moeilijk bij te houden. Ik zal je kaartje zo eens bekijken @Hier: Gister behoorlijke buikpijn gehad. Met een paracetamolletje naar bed gegaan en gelukkig vanacht niet wakker geweest van de krampen. Ook nu voelt het nog gewoon. Morgen weer werken. Beetje afwisseling is vast goed. Van alleen maar thuis zitten wordt ik niet vrolijker!
Heb wel bijgelezen maar ik heb even niet de puf iets te typen (post-carnaval hoofdpijn). Dus gewoon even liefs voor jullie vanaf deze bank!
@Loki; Ben blij dat het beetje bij beetje beter met je gaat!! Hoop dat je snel van je buikpijn af bent en gewoon weer verder kunt. Ook voor je gevoel! @Laikabasco; Ben benieuwd wat het gaat worden? Toch zwanger? @Hier; In afwachting van mijn NOD. Nog een weekje, maar o wat duurt dat lang. Gisteren mijn verjaardag gevierd. Morgen ben ik echt jarig. Was erg gezellig. Heb toch maar 1 wijntje genomen, anders valt het zo op. De familie let er toch op, omdat ze denk ik ook wel wat gaan verwachten zo langzamerhand. Heb er de hele avond mee gedaan!!! @Tustje; Jij bent toch ook morgen jarig & je NOD!! Zou natuurlijk super zijn als jij roze nieuws hebt! Beter verjaardagskado kan niet.
@Laikabasko: toch nog spannend dus? @Loki: Vervelend dat je nog zo'n buikpijn gehad hebt gehad. Is het nu al wat beter? Die eerste ronde, ik weet het niet meer. Ben zo gestressed... Wat als mn eerste ronde een half jaar gaat duren ofzo??? Dat lees je ook wel eens hier Enne, meteen posi testen - brrrr, word spontaan misselijk!! Eng!! Mn kaartje kan je echt niet wijs uit worden hoor, haha... Vanmorgen ook niet getempt trouwens. Was al een uur in de weer toen ik er aan dacht, en dan heeft het weinig nut. Daarnaast ben ik op ma-wo laat op en temp ik rond 11u als ik wakker word. Op do-vr temp ik om 7u. Op za-zo temp ik wanneer het uitkomt. Denk dat dat ook voor de verschillen zorgt? @Juju: succes met de post-carnaval koppijn @Deli: Alvast van harte gefeliciteerd! Fijn dat je een gezellige dag hebt gehad. @All: nog valentijns verrassingen gehad? Hier niks, nada, noppes, niente! Grrr... as usual...
Deli, Alvast gefeliciteerd! Hier ook geen valentijns verassingen mijn man vind dat allemaal maar onzin dus ik had ook niks verwacht.
Deli ook van mij alvast proficiat voor morgen! En ook hier geen verrassingen voor valentijnsdag.. Mijn vriend vind het jammer van het geld om daar iets voor te kopen.. Ik zeg hem dan ook dat het niet per se hoeft, maar iets kleins is al leuk.. Een kaartje bijv. zou ik al leuk vinden.. Maar nee ook dat niet.. Mannen..
Of een briefje waarop geschreven staat dat ie van je houdt ofzo... Gewoon iets liefs! Hoeft geen geld te kosten toch? Maar inderdaad, mannen! Vorige week zei ie "ik heb je vorig jaar toch bloemen gegeven?" Mijn antwoord: "Dat was 5 jaar geleden, en op mn verjaardag schat!" Nogmaals: MANNEN! Ben nog steeds niet ongi trouwens, en ook geen krampen meer gehad... Donderdag en vrijdag wel flink last gehad maar gister was alles weg... Vreemd lichaam... vreemd....
Hier ook niets hoor Toen we net een programma zaten te kijken waar allemaal hartjes bij waren zei hij echt "Wat heeft dat programma nou met de liefde te maken??" Uhh, schat het is valentijn vandaag... "Oh ja" En dan heel droog zegeen: "Daar heb ik anders niets van gemerkt?!" Nee! Ik ook niet, oen Je temp is idd nog niet echt duidelijk moppie! Hopelijk krijg je snel iig een beetje duidelijkheid waar je nu zit in je cyclus
Hee Meiden, hoe is het hier? Vrijdag op de namiddag donker bloed dus ik dacht ongi en was vrijdag op zaterdag ook wel veel maar wel donker bloed en zaterdag op de namiddag was het al weer over, was dat mijn mijn ongesteldheid? heel vreemd allemaal. Had zo gehoopt op een mooi verjaardags cadeau maar helaas.. Gisteren mijn verjaardag gevierd met mijn familie was erg gezellig, vandaag vier ik het gezellig met mijn man met een romantische etentje.
NOD februari 07/2 Rachell (2) 08/2 Laikabasko (5) 16/2 Nieke84 (5) 17/2 Moppie1981 (1) 18/2 Doritoo (5) 19/2 Marv (5) 20/2 DeLi (5) 21/2 priscillaq (6) 21/2 Hen (4) 24/2 Navlis (4) 25/2 Macmazsy (5) NOD Maart 03/3 Butterfly22 (5) 04/3 JuJu (6) 10/3 Jolanda1986 (3) 10/3 Tutsje (5) NOD onduidelijk Moontjee (2) Jojogirl88 (PCO) Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november 09 positief getest) Linnie82 (november 09 positief getest) Simone81 (december 09 positief getest) Fynn (december 09 positief getest) Marcha (december 09 positief getest) Jinne1982 (januari 10 positief getest) Granta (februari 10 positief getest) SweetMiekie (februari 10 positief getest)