Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ons kindje wordt vernoemd. Een meisje naar mijn zusje, een jongetje naar de opa van mijn vriend. Sowiso twee namen dus. Misschien zelfs 3 als we niet kunnen kiezen ;)

2. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Wij weten nog niet of we gaan vernoemen, als we gaan vernoemen dan in de tweede naam ;)

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    wij hebben niet vernoemd en gaan ook niet vernoemen, wij denken dat daar altijd gezeur van komt van de andere opa of oma of wie dan ook die dan niet vernoemd is.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja dat kan ik me voorstellen. In ons geval is de opa van mijn vriend een tijd lang zijn 'vader' geweest (of in ieder geval in die rol gezeten) dus dat heeft wat extra's bovenop de andere opa's en oma's. Overigens zijn het ook normale namen dat telt ook wel mee haha.
    kan trouwens oko best zijn dat het nog verandert. Moet wel bij de eerste naam passen en die vind ik belangrijker dan de tweede naam.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind jouw zoon trouwens mooie namen hebben Navlis!

6. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ja dan is het idd iets speciaals.
    Mijn eigen papa is heeft ook super veel voor ons gedaan en mijn man kan ook beter overweg met mijn pa als die van hem en we zouden heel graag hem willen vernoemen maar me schoonouder zijn best moeilijke mensen dus doen we het gewoon niet om gezeur te voorkomen.

Thanks!

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Dank je voor het berichtje, ook ik heb het forum weer gevonden...

Ik sla ook alle leuke namen die ik hoor of zie op in mijn telefoon. Ik denk wel dat het nog moeilijk zal worden, want mijn vriend vind de namen die ik mooi vind lang niet altijd mooi! Meisjes namen heb ik wel al een aantal die ik erg leuk vind, maar jongensnamen vind ik ook erg moeilijk.
    Wij gaan niet vernoemen, ook met de reden dat je de andere opa's, oma's dan voor het hoofd stoot.

8. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Pffft, als t aan vriendlief ligt gaat onze eerste zoon Hendrik Jan heten, naar beide vaders.
    Toen mijn zus en ik geboren werden (en niet vernoemd) zijn er veel problemen ontstaan aan beide kanten van de familie want ze vonden dat we vernoemd hadden moeten worden. Daarom ben ik er dus al fel op tegen. Ik wil ten eerste geen scheve gezichten (jouw naam is de eerste! - gedoe) en ten tweede liever een modernere naam die ik zelf ook leuk vind.

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    onze kinderen krijgen 2 namen, maar worden niet vernoemd. Vind het altijd van die ouderwetse namen. Past niet meer in deze tijd naar mijn idee.

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hallo dames!

Bedankt voor het berichtje, zo heb ik mijn weg ook weer gevonden!
    Helaas van hieruit niet zo'n goed bericht zoals sommigen onder jullie wel al weten heeft de gyn vastgesteld dat ik PCO heb en dus starten wij volgende maand met clomid. Ik hoop dat het hierna allemaal wat makkelijker gaat!
    Ben nu vollop aan het vermageren naar het schijnt kan dit ook helpen dus ik doe echt alles wat nodig is!

Zie wel dat er toch al redelijk wat onder ons een beebje mogen verwachten! Dikke proficiat allemaal!
    @Marcha: heb je erg last van misselijkheid?
    @Loki: gelukkig gaat toch alles goed met het beebje!

Voor de andere, kop op hé dames dit word echt ons jaar ik voel het gewoon!!!

ivm die namen, ik heb er ook al verscheidene opgeschreven.
    Voor een meisje zijn we er wel uit een jongentje ligt iets moeilijker precies, daar komen wel steeds dezelfde namen naar voren.

@JuJu: Weet je intussen al of je je eisprong al gehad hebt?

Groetjes Joke!

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Misschien een domme vraag, maar wat is PCO?
    Begrijp dat je aan de medicatie zit voor een eisprong, dus waarschijnlijk geen eigen ei?

Erg lastig voor je/jullie, en ik hoop dat de clomid werkt!!

12. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hoi meiden,

Ons toekomstige kindje krijgt gewoon 1 naam. Zo denken we er nu over. Ik heb inderdaad het idee dat je anders de andere ouder voor het hoofd stoot en scheve gezichten krijgt. Daarbij hoef ik ook niet perse te vernoemen.

Mijn ongi gaat nu wel doorzetten. Heb bruinige afscheiding en beetje pijn in mijn buik. Cyclus is nu aardig netjes.
    Deze ronde gaan we er gewoon weer voor. Denk deze keer met ovu testen. Zal de lijst nog even aanpassen en mijn banner!

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Leuk om ook een aantal 'verloren' dames terug te zien! Kloppen jullie NOD's in het lijstje nog?

Nog steeds geen idee of eisprong nu geweest is: FF zegt (nog?) niets en ovutesten waren gisteren en vandaag negatief. Afscheiding is waterig en meestal heb ik dat vóór mijn ei maar mijn temp is zo a la berglandschap dat ik het idee heb dat mijn cyclus helemaal door de war is :)( toch die etospillen?). Naja zitten ook 4 dagen voordat ik mijn eisprong verwacht dus niet te vroeg sippen. Zien het allemaal wel weer!

Het PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS) werd voor het eerst beschreven in 1935 door de artsen Stein en Leventhal en gedurende vele jaren stond het dan ook bekend als het syndroom van Stein en Leventhal.
    Normaal ontwikkelen zich in de eerste helft van de menstruatiecyclus enkele follikels (ook wel eiblaasjes genoemd) in de eierstokken, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot ovulatie (eisprong) komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd, die moeilijk tot groei en ovulatie komen. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.
    Naar schatting heeft 5 tot 10% van de vrouwen een meer of minder ernstige vorm van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom verschilt dus per individu. Over de oorzaak van PCOS is nog weinig bekend.

14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Hoi meiden,

Ik lees eigenlijk al stiekem regelmatig met jullie mee, zit zelf bij het 'gestopt in juli topic' omdat ik toen met de pil gestopt ben, maar wij zijn pas echt in september begonnen omdat het niet eerder kon qua studie van vriend. Dus eigenlijk loop ik ook wel gelijk met jullie op en aangezien we nog maar met 5 meiden zijn in het juli topic heb ik af en toe meer leesvoer nodig :D

Vinden jullie het goed dat ik ook af en toe met jullie meeklets? Ow en vraag maar raak als je iets wilt weten over mij!

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    PCO is met medicatie goed 'te verhelpen' toch? Hopelijk komt het met een klein beetje hulp gewoon goed!

Lief:
    Tuurlijk! Welkom hier :)

Juju:
    In 4 dagen kan veel gebeuren hoor! Niet te druk over maken!

Aantal namen:
    Nog niet helemaal over uit. Zit er steeds meer aan te denken om bij een zoon de 2 eerste letters van beide opa's tot een 2e naam te maken en bij een dochter de 2 eerste letters van beide oma's. Zijn best fijne letters dus zou er best een mooie 2e naam van kunnen maken. Maar voorlopig heeft dat nog geen haast ;)

Zo, weekend!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Welkom Lief! Zet je jezelf ook op ons lijstje? hoor je er helemaal bij :)

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    NOD januari
    20/1 Doritoo
    21/1 DeLi (4)
    25/1 Granta(3)
    26/1 SweetMiekie (4)
    26/1 Aankomendemama (4)
    26/1 priscillaq(5)
    27/1 Reintje85 (4)
    28/01 Hen (4)
    29/01 Macmazsy (4)

NOD februari
    01/2 Lief (5)
    03/2 Butterfly22 (4)

06/2 JuJu (5)
    15/2 Tutsje (4)
    16/2 Nieke84 (5)
    17/2 Moppie1981 (1)
    19/2 Marv (5)
    24/2 Navlis (4)

NOD onduidelijk
    Moontjee (2)
    Jojogirl88 (PCO)

Uitgestelde babyplannen
    Caitlin

ZWANGER
    Jos1981 (november 09 positief getest)
    Linnie82 (november 09 positief getest)
    Simone81 (december 09 positief getest)
    Fynn (december 09 positief getest)
    Marcha (december 09 positief getest)
    Loki09 (december 09 positief getest)
    Jinne1982 (januari 10 positief getest)

Heb mezelf erbij gezet, is voor ons ronde 5 (dat is dat cijfertje neem ik aan achter de namen:D) en ik denk dat ik nod op 1 feb heb, maar is vrij lastig ik heb 'last' van een korte LF helaas dus hoop dat het ietsjes later is eigenlijk..

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    @JuJu hoop dat je eitje toch snel komt! Heb zelf 3 maanden ofzo etospillen geslikt maar nu weer gestopt en merk niet echt verschil eigenlijk qua cyclus..

@rest, ook dank voor het welkom, ik zal eens even iets vertellen over mezelf.. Woon nu 2,5 samen met vriend (26 en 28 jaar oud). Hebben alweer meer dan 5 jaar een relatie, altijd al geweten dat we kindje wilden 'later' maar het later is wel aangebroken nu :D
    Vriend werkt parttime en doet een universitaire én een HBO master naast zijn werk, ik werk gewoon fulltime want iemand moet het geld binnenbrengen he ;)
    Ik moet vechten voor wat vriendlieftijd zoals je wel begrijpt ;) maar hij is dus tegen de zomer klaar met de moeilijkste en meest tijdrovende studie dus dan kan hij vrijwel fulltime gaan werken en ik parttime dus dan kan er en beepje komen! Financieel is het dus niet erg breed hier maar heb net genoeg gespaard.. Je zult me nog wel eens zien zeuren over geld en vriendliefstudiefrustraties ;)

Verder.. vrij regelmatig gelijk na stoppen met de pil (zie onderschrift) 2 maanden last van schimmelinfectie gehad ;) en nu weer echt een kansje. Korte LF, daar baal ik van.. soms maar 9 dagen heb ik het idee, maar ik temp niet dus weet het niet 100% zeker. Wel ovutestjes gebruikt (zie album).

Zoooo nu zijn jullie helemaal op de hoogte ;)

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Haha, geweldig al die namen-verhalen! Waar we allemaal al wel niet over nadenken voor het zover is!
    Maarre, ik hoor dan zeker ook bij de club! Weet al een paar jaar héél goed welke namen ik mooi vindt!
    M'n man is het er met sommigen gelukkig ook eens!
    Wij gaan wel vernoemen en om scheve gezichten te voorkomen krijgen onze kinderen gewoon 3 namen! De eerste naam wordt en naam die we zelf gewoon mooi vinden (roepnaam) en de 2e en 3e naam worden de namen van beide opa's of oma's. Zij hebben altijd voor de volle 100% achter ons gestaan, dus in deze zin willen we ze wat terug geven, omdat we weten dat ze dat heel erg zullen waarderen!

Ben weer eens te lang weggeweest (2 dagen...) dus is weer moeilijk om alles bij te lezen!

Deli;
    balen dat het doorzet, maar wel weer vol goede moed naar de volgende ronde!?

Jojogirl;
    hoe ben je zo snel naar een gyn doorwezen dan? Meestal sturen ze je pas na een jaar door toch? Of heb ik een deel van je verhaal gemist? Wel heel naar voor je joh! Hoop voor je dat dit gaat werken!

Lief;
    ook van mijn kant welkom! Schimmelinfectie lees ik?? Ben bang (maar eigenlijk weet ik het bijna wel zeker) dat ik dat ook heb nu... Ga dinsdag naar de huisarts. Wat waren jouw symptomen en wat is eraan gedaan??

Goed weekend allemaal!

Liefs

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ik had een branderig gevoel daar ;).. geen jeuk niet ineens veel of andere afscheiding ofzo (dat is juist vaak wel een teken, maar ik doe het natuurlijk weer eens afwijkend ;)) En gewoon wat irritatie, wilde het liefst zonder ondergoed en broek rondlopen omdat het heel de tijd een beetje irriteerde en brandde. Ik had geen hele erge klachten hoor. Had ook wat last van urinebuis, dus dacht eerst dat ik een blaasontsteking had, dus ik plasje bij assistente afgegeven maar dat was het niet, dus ik gezegd dat ik wel klachten had. Toen kwamen we uit op dat het schimmelinfectie kon zijn en kreeg ik een pil mee de ik moest inslikken.
    Dat hielp wel redelijk, het erge branden was weg, maar was niet helemaal weg, vooral na seks bleef het lang irriteren, dus toen een afspraak gemaakt met huisarts. Die keek ff 1 sec en toen kreeg ik zalf mee, was nog wat rood aan de buitenkant zei ze.. Naja daarna was het nog niet totaal weg dus vriend nog ff meegesmeerd ;) En deze maand gewoon weer volop seks gaan hebben en dat gaat prima, lijk nu ook geen last meer te hebben *klopt af*

Ik heb het dus ook gewoon een tijdje (na die eerste medicatie) afgewacht, je zuurgraad moet zich daar gewoon weer herstellen en ik ben van mening dat je er wel zalfjes, eitjes en pillen in kan stoppen maar dat je beter ook soms de natuur zijn werk kan laten doen (wel na eerst wat medicatie hoor). Nu hopen dus dat het wegblijft en anders ga ik nog wat anders vragen voor inwendig, want die irritatie aan de buitenkant is nu sowieso wel weg, ik vind het niet meer erg om broeken aan te hebben en ik kan gewoon weer seks hebben :)

Deel Deze Pagina