Moppie: Korte cyclus is fijn mits de LF lang genoeg is.. Laikabasco: pendels zijn 'voorspellingen'. Sommige mensen op dit forum kunnen dat en als je je gegevens doorgeeft dan pendelen (hangetje aan een touwtje/kettingkje dat antwoord geeft op ja/nee vragen) ze voor je LF is je Luteale fase, dat is het 2e deel van je cyclus wat volgt na de eisprong. Als je precies weet wanneer je ei is geweest (ovu-testjes/tempen) dan week je ook hoelang je 'LF' is. Zo weet je noukeuriger wanneer te kunnen testen en of deze 'normaal' is. Lautje: Tempdips zijn meestal niet positief maar nog even volhouden... Ik heb mijn banner maar wat ruimer gezet... Heb trouwens ook een mei-pendel bij
@lautje; een tempdip is meestal niet positief nee. Maar dit zegt niet alles, ik liep ook al een week met buikpijn en precies een dag voor mn nod ging mn temp flink omlaag. Was er werkelijk van overtuigt dat ik ongi zou worden, ook omdat de buikpijn die dag veel heviger was. Maar zoals het nu is, mn temp was de dag erna weer omhoog en bleek toch zwanger te zijn. Wil je geen valse hoop geven, maar geef niet op hoor!
Hey meiden, Vanmorgen naar de dokter geweest en ze was gelukkig heel meegaand en lief. Ze heeft meteen een fax naar het ziekenhuis gestuurd en over ongeveer 8 weken krijgen we een oproep om te komen. Ook mijn man moet mee voor de nodige onderzoeken en dat kan nooit geen kwaad natuurlijk. We zien het wel hoe het loopt, ben blij dat ik geweest ben en dat er zo gereageerd word.
NOD Maart 30/3 Lautjep (7) NOD April 8/4 Moppie1981 (3) 11/4 Jolanda1986 (4) én Tutsje (6) 12/4 Loki09 (5) 13/4 Hen (6) 14/4 Nieke (7) 24/4 Laikabasko (7) 25/4 JuJu ( http://1.1.1.2/bmi/www.zwangerschaps...ilies/cool.gif 28/4 DeLi (7) en Butterfly22 (7) NOD onduidelijk Jojogirl88 (PCO) Navlis Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november 09 positief getest) Linnie82 (november 09 positief getest) Simone81 (december 09 positief getest) Fynn (december 09 positief getest) Marcha (december 09 positief getest) Jinne1982 (januari 10 positief getest) Granta (februari 10 positief getest) SweetMiekie (februari 10 positief getest) Reintje85 (februari 10 positief getest) Macmazsy (maart 10 positief getest) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken) Mezelf ook maar even veranderd op de NOD lijst
De vrouwelijke cyclus bestaat uit een aantal gedeelten: - Menstruatie - FF = Folliculaire fase: eicel rijpt - Eisprong / ovulatie (1 dag) - LF = Luterale fase: baarmoeder maakt zich klaar lees meer op: De menstruele cyclus [www.gezondheid.be] @Navlis: wat fijn dat je door bent verwezen!!
Laikabasco: pendels zijn 'voorspellingen'. Sommige mensen op dit forum kunnen dat en als je je gegevens doorgeeft dan pendelen (hangetje aan een touwtje/kettingkje dat antwoord geeft op ja/nee vragen) ze voor je LF is je Luteale fase, dat is het 2e deel van je cyclus wat volgt na de eisprong. Als je precies weet wanneer je ei is geweest (ovu-testjes/tempen) dan week je ook hoelang je 'LF' is. Zo weet je noukeuriger wanneer te kunnen testen en of deze 'normaal' is. Iedereen bedankt voor de heldere verklaringen! Wie kan zo'n pendel doen dan. Ben namelijk wel benieuwd...
Je kan je volledige naam en geboortedatum doorgeven aan een van de pendelaars (via pb) en je vraag stellen. meest voorkomende vraag is natuurlijk "wanneer raak ik zwanger en welk geslacht wordt het"
In mijn onderschrifvt staan 4 namen van meiden die pendelen. Al is belin ermee gestopt geloof ik! Fijn navlis dat ze je goed begreep en er meteen actie ondernomen werd. Super!
Hmz, ik las "wat kan zo'n pendel doen" Sorry! Pendelen - Zwangerschapspagina << helemaal onderaan de forumindex heb je een groep "Diversen" waar een subforum "Pendelen" bij zit waar alle topics mbt pendelen staan. In dit topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/pendelen/15900-pendelen.html) kan je kijken wie er voor je kan pendelen en hoe het in zn werk gaat.
Iedereen nogmaals bedankt. Ik heb het gevonden en ook al gevraagd. Ben toch wel nieuwsgierig geworden. mede ook omdat ik een mk heb gehad en wil toch wel weten hoe lang het dan nog kan duren! Men zegt wel dat je dan sneller zwanger raakt als je een mk hebt gehad. Ik weet niet of dat zo is. Verder wacht ik rustig op mijn ei Hoe is het met de rest?
Moe sjaggie nog steeds balend.. Ik word echt zo'n zeurmuts heb ik af en toe het gevoel. Ik kom pas weer schrijven als ik vrolijk ben hoor
Even een vraagje. Het lijkt wel of mijn menstruatieklachten elke maand steeds erger worden. Hebben jullie dat ook?
Ik heb toch ook maar eens een pendel opgevraagd. Wilde het eerst helemaal niet doen, want je rekent ergens op en het kan ook heel erg tegen vallen! Het zou me ontmoedigen als ik een pendel kreeg voor pas over een half jaar. Maar je kan er ook een krijgen voor april. En dan valt het weer tegen als het niet gelukt is. We wachten maar af. Ben ook wel nieuwsgierig.
Ik moet zeggen dat de kramp bij mij iedere maand anders is. Deze maand valt het heel erg mee. Weinig last, maar wel 2 dagen veel bloed gehad.
ik mag op rood hoor. begin nu toch bloed te verliezen. K*T!! net even de gyn gesproken die mij op de wereld heeft gezet al bijna 28 jaar geleden. ik mag 18 mei komen en dan gaan ze kijken waarom mijn rondes zo lang duren, waarom ik zulke giga buikpijn heb. even niet zwanger worden maar dus. Mijn nod is pas 5 mei ik zal mij op het lijstje zetten zo
NOD April 8/4 Moppie1981 (3) 11/4 Jolanda1986 (4) én Tutsje (6) 12/4 Loki09 (5) 13/4 Hen (6) 14/4 Nieke (7) 24/4 Laikabasko (7) 25/4 JuJu ( http://1.1.1.2/bmi/www.zwangerschaps...ilies/cool.gif 28/4 DeLi (7) en Butterfly22 (7) NOD Mei 5 mei Lautjep ( 8 ) NOD onduidelijk Jojogirl88 (PCO) Navlis Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november 09 positief getest) Linnie82 (november 09 positief getest) Simone81 (december 09 positief getest) Fynn (december 09 positief getest) Marcha (december 09 positief getest) Jinne1982 (januari 10 positief getest) Granta (februari 10 positief getest) SweetMiekie (februari 10 positief getest) Reintje85 (februari 10 positief getest) Macmazsy (maart 10 positief getest) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken)
Juju: Ik kan me je *depri mood* heel goed voorstellen... Misschien toch een afspraak maken met een andere huisarts? Dan doe je er voor je gevoel íets aan, mij helpt dat altijd wel, dat idee. LautjeP: Mmhh jammer.... Maart is gered maar 1 per maand is ook niet echt iets om trots op te zijn. Je lange cycli is vooral de laatste 2 maanden toch? Daarvoor waren ze juist heel kort. Maar even praten kan nooit kwaad! Deli: En, al uitslag van de pendel? Zuurtje was flink snel bij mij! Hier: Yeah!! Heb eindelijk een posi (of bijna posi) test!! Ben nog even in dubio welke 2 dagen klussen het beste is (vandaag-morgen of morgen-zaterdag..). Baal een beetje dat ik geen test van vanochtend heb (afgelopen keren wel omdat ik het langzaam zag aankomen, nu was de test er ineens). Eerst in de stres omdat ik geen streep had, nu heb ik een streep en ben ik nog een keer in de stres . Wordt toch echt een (bijna)paasei!! Paasei = kerstkindje. Daar gaan we voor
Yeeee! Ei gevonden vlak voor pasen Wat dacht je van 3 dagen lang in het weekend je mannetje verleiden? @Lautje: jammer maar wel goed dat je bij de gyn terecht kan! @Hier: beginnend buikgriepje ofzo, voel mn buik al 2 dagen rommelen en heb echt geen trek. Mn eten blijft in de weg zitten. Moet morgen de hele dag op kantoor zitten dus hoop dat ik er dan niet al te veel last van heb