Ja ben wel tevreden over de Persona het grote voordeel is natuurlijk dat je met ochtend urine kan testen maar het nadeel vind ik wel dat je maar 8 teststaafjes per keer hebt en als je je ei dan nog niet gevonden hebt moet je door met ovu-testjes. Ga mijn volgende cyclus s'ochteds testen met Persona en voor de zekerheid s'avond met gewoon normale ovu-testjes. Nu is het afwachten.
Ik test met sensitest ook gewoon sochtends. Niet condstand maar zodra ik een lijntje zie 2maal daags en dan zijn die van sochtends altijd precies zoals verwacht, zie er nooit gekke dingen in 'omdat het ochtend urine is'. Kun je van persona niet wat meer staafjes kopen dan ipv 7? Heb geen idee hoe dat werkt
Je hebt een apparaatje (de Persona) en die geeft aan wanneer je moet testen doormiddel van een geel lichtje. Persona word in de meeste gevallen gebruikt als anti-conceptie het rode lichtje geeft aan dat je zwanger kan raken dus in je vruchtbare periode zit en het groene lichtje geeft aan dat het veilig is om te klussen zonder zwanger te raken. Op zich wel heel erg handig maar dat moet je wel een beetje een regelmatig cyclus hebben.
Zó! Het duurde even deze maand maar ben weer helemaal positivo. Nu 3 pendels voor deze maand dus het moet wel raak zijn haha (krijgen we een oud-en-nieuw baby, het maakt me niets uit, ik zou zó gelukkig zijn.. maar goed uhm eerst maar eens eisprong he ) @ Tuts, volgens mij ben jij je ei wel vaker kwijt geweest toch? In principe kan het wel dat je een eisprong hebt overgeslagen maar zou er maar niet vanuit gaan hoor. Heb ook wel een ronde geen posi ovutesten gehad (van babyboom) maar volgens FF (hield toen mijn temp nog bij) wel een ei. Heb geen ervaring met persona overigens. @ Moppie, ik drink gewoon een wijntje, ook na mijn eisprong. Ik drink me niet helemaal klem ofzo maar af en toe een wijntje laat ik inmiddels écht niet meer staan! Ik let eerder op met eten (niet teveel leverworst, geen rauw vlees, geen rauw ei). Over ovutesten: ik begin altijd met ovutesten als ik aan mijn buik voel dat ei eraan komt (meestal 2 dagen voor ei). Het beste is om met je tweede ochtendurine te testen of anders rond de middag, en je urine dan 4 uur opgehouden. Ik heb daar nog nooit anders in gevoeld: heb gewoon duidelijke streepjes. Ik heb 3 dagen duidelijke streepjes (ineens) en die derde dag is dan mijn eisprong. Test ook maar een keer per dag.
Lijkt me dan dat de persona best een breede tijd aangeeft dat je (normaal dan ) niet mag vrijen? Zo weet je (mits je hem voelt) toch nooit precies wanneer je ei was? Correct me if i'm wrong hoor!
Hallo meiden, Ik heb al een tijdje niet meer geschreven op het forum ben erg druk geweest. Jullie ook allemaal met spanning op jullie NOD aan het wachten? Ik wel, nog maar een weekje te gaan. Weten jullie trouwens hoe een eerste afspraak bij de gynaecoloog in zijn werk gaat? Vrijdag mag ik hierheen en heb geen idee of ze dan alleen maar praten of ook al echt wat doen? Meiden ik duim allemaal voor jullie dat dit een positieve maand wordt, dus met heeeeel veel roze!
We zijn over de 1000 berichten en om te voorkomen dat we zometeen weer een dicht topic hebben, heb ik vast een deel 3 geopend: laten we daar dan verder kletsen! ** edit: er mogen 5000 berichten in een topic dus we kletsen lekker verder **
5000 zelfs.. jeetje dacht ik even mee te denken haha. Nou goed deel 3 is er voor in de toekomst 8) (ff kijken of ik hem kan verwijderen)
anders laat je m lekker staan toch? na een maand gaat ie automatisch op slot geloof ik. of even melden bij een moderator.
Ja is wel aangepast zo. Enne Nienke, ik denk dat het afhangt van de reden dat je naar de gyn gaat wat hij gaat zeggen of doen. Misschien wel vast sperma testen?
Juju: Lief dat je er naar vraagt, wilde net gaan antwoorden op het feit dat jij je gelukkig weer prettig voelt en weer positief kunt denken! Komt allemaal goed! Ik uh, zit in een soort struisvogel-periode. Ik stop mijn hoofd diep ik het zand en wil niets meekrijgen van wat er gebeurt binnen in Ik weet niet waar ik banger voor ben, een negatieve test of een positieve . Ik voel me weer lekker, life goes on, en heb weer heerlijke dagen in het zonnetje. Als ik positief test dan begint alle angst en onzekerheid weer, dat wil ik niet. Test ik negatief, dan duurt het enkel langer voordat we óóit over die 12 weken heen komen. Snap jij em nog? Goed, positief gezien ben ik heel blij dat ik weer een goede stabiele temp heb (al 4 dagen, wauw ) dus de angst dat mijn cyclus op zijn kop staat zoals vorige maand is voor 99% weg. We zien het wel....
@loki meid ik kan het helemaal begrijpen! Moeilijkste dan is om je geen zorgen te gaan maken...maar je weet wel dat een miskraam toch wel vaak voorkomt he en dus eigenlijk heel gewoon is en zeker niet hoeft te betekenen dat het volgende keer ook zo is....maar ja is makkelijker gezegd dan gedaan geen zorgen maken ik weet het...ben me toch aan het opvreten over de 20weken echo.... Ben blij dat je cyclus wel weer goed op gang is! @juju ben je nog naar een andere huisarts geweest met je vragen over je korte lf? P.s. Meiden geniet van deze heerlijke dag!!
Nope geen andere huisarts. Ergens ben ik daar toch nog niet aan toe (over 2 weken vast wel weer *zucht*) Heb wel een nieuwe pendel binnen.. voor 2012!!!! ps Loki: kan ik me goed voorstellen.. toch hoop ik op snel een posi test voor jou!!!
Boh! Juju! Dat zijn geen grappen, 2012 Ik ben dan zo'n doos die er meteen een pbtje heen stuurt voor een pendel, hoewel ik die misschien hélemaal niet wil weten 8). Maar, een zoon zou we voor de hand liggend zijn voor ons beide!
NOD April 8/4 Moppie1981 (3) 11/4 Jolanda1986 (4) 13/4 Hen (6) én Tutsje (6) 14/4 Nieke (7) én Loki (5) 24/4 Laikabasko (7) 25/4 JuJu ( 8 ) 28/4 DeLi (7) en Butterfly22 (7) NOD Mei 5/5 Lautjep ( 8 ) NOD onduidelijk Jojogirl88 (PCO) Navlis Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november 09 positief getest) Linnie82 (november 09 positief getest) Simone81 (december 09 positief getest) Fynn (december 09 positief getest) Marcha (december 09 positief getest) Jinne1982 (januari 10 positief getest) Granta (februari 10 positief getest) SweetMiekie (februari 10 positief getest) Reintje85 (februari 10 positief getest) Macmazsy (maart 10 positief getest) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken) Komen weer spannende tijden aan. Hoe gaat het met jou Moppie? Al nieuwe vorderigen? En Jolanda? Ook al een heel eind richting NOD?
@Juju: wat??? 2012 pas? jeetje, en ik schrok al bij 2011, maar ik ga er gewoon van uit dat dat onze tweede wordt Hier nog geen bruin, roze of rood gespot Wel een wat opgezette buik (maar ik ben ook wat aangekomen) en grotere (.)(.) maar niet pijnlijk, geen nare krampjes hoewel wel een vreemd gevoel onder mn navel... In ieder geval, ik wou vandaag testen maar kreeg mn nieuwe telefoon (htc legend) binnen en heb daar de hele dag mee zitten pielen dus geen boodschappen gedaan. morgen en overmorgen werk ik, dus ws. ook geen tijd om testjes te halen... za + zo verbouwing... maandag nod als je 28 dagen / lf 14 ofzoiets telt.. testdag?? mocht het dan nog nodig zijn...
net weer een pendel binnen gekregen. Heb nu 2 in aug. alleen de een zegt een meisje en de ander een jongen. Ben benieuwd of het uit komt!