Oh jee spannend jolanda! Wanneer test je weer? @ hier: Ik heb echt geen idee. Heb zowel positieve als negatieve symptomen dus ik wacht nog even rustig af. Denk dat ik op 11dpo een testje doe, 10 is misschien net te vroeg...
Spannend Jolanda! Hoop het wel voor je. Ze zeggen idd wel dat moeders het kunnen zien aan iemand. Mijn schoonmoeder zei het ook van haar schoonzusje en die hadden toen net de bevestiging gehad dat ze zwanger waren. Ze waren toen bij mijn schoonmoeder en die vertelde aan ons dat haar schoonzus zwanger was. En een paar weken later vertelde ze dat ze zwanger was. Ze zeggen dat ze het met name aan de ogen kunnen zien. Ik zie het zelf niet maar je moeder kan best gelijk hebben.
Spannend hoor! Mijn moeder vertelde laatst dat iedereen dacht dat ze nierfalen had (incl. mijn vader, haar ouders én de huisarts) toen ze zwanger was van mij. Heeft ze uiteindelijk toch maar een testje gedaan (Predictor) omdat ze overtijd liep (terwijl de dokter bleef roepen dat ze niet zwanger kon zijn, geen idee waarom eigenlijk). Bleek ik diegene te zijn die haar verschrikkelijke buikkrampen veroorzaakte. Heb toen ik het hoorde overigens gelijk mijn excuses aangeboden. En hoop dat ik niet hetzelfde heb.. (ohja mijn punt is dat je het dus niet bij iedereen kunt zien haha)
@Jolanda: spannend! @Hier: dubbel gelegen van de kramp de afgelopen 2 uur. In de auto naar huis flink wat steken gevoeld AU... echt niet prettig. ik pak zo een warme kruik en ga op de bank hangen...
Niet roken gaat prima hoor. 14 weken gestopt en nog geen peuk aangeraakt! Wel af en toe even diep inhaleren als ik langs een roker loop Maar hier in huis komen vaak genoeg mensen die uit automatisme een peuk op steken, waarna ik dus de asbak uit de kast vis. Van mij mogen ze hoor Autsj is al wat weggetrokken gelukkig... kreeg even een flashback van mn eisprong van vroeger. zulke felle steken! maar lijkt me een beetje laat voor ei, en FF heeft gezegd dat ik die al gehad heb... zal wel ongi worden vanaaf ofzo...
Au dat klinkt niet goed Hopen dat die steken wegblijven! Hier gerommel in mijn buik. Er is iets aan het rijpen
Wat knap! Hoop dat mijn vriend ook nog stopt voor er een kleine komt.. Maar ik heb makkelijk praten als niet-roker...
@moppie; ik wil je geen valse hoop geven hoor, maar ik had 1 dag voor mn nod een flinke temp daling met daarbij extreme ongikrampen, echt niet normaal gewoon, wist niet hoe ik moest liggen of zitten.Uiteindelijk ging mn temp de dag erna weer langzaam omhoog en waren de hevige krampen weg.
ik weet echt niet waar ik aan toe ben... mn darmen rommelen enorm, ook al sinds vanmiddag. dan ga ik naar de wc (buikgriep gevoel) maar dan komt er niets behalve lucht... (sorry) En dat trekkende gevoel onder mn navel... ik houd het op ontpillen volgens mij is mn lichaam echt ff helemaal van slag. weet ook niet wat ik als nod moet zien? 29 of 25 dagen? of ertussen in? of 14 dagen na ei? ik heb echt geen flauw idee...
Ik vind zelf het fijnste om uit te gaan van ei + gemiddelde LF. Door je temp kaartje twijfel ik niet aan je ei, daar zou ik je LF bij optellen en dat als nod aanhouden. Vandaag dus zoiets?
zou kunnen maar ik neem mn temp aldoor op verschillende tijden op vanwege mn onregelmatige schema. eigenlijk zou ik elke ochtend in ieder geval op hetzelfde moment moeten tempen, ookal betekent dat dat ik daarna weer een paar uurtjes verder moet slapen. wel lastig... hoe doen jullie dat? bij mij zou het neerkomen op tempen rond 6.30 omdat ik op do+vr rond die tijd temp en de rest van de week rond 10-11u.
Dat is natuurlijk minder noukeurig maar als ik jou kaartje bekijk dan vind ik het alsnog erg duidelijk. Ff ook want anders zet deze geen ei (je geeft daar ook door dat je meting onnouwkeurig is). Beter is volgende maand idd altijd op 'precies' dezelfde tijd. Maar ik zeg je eerlijk dat ik he zó nou ook niet neem hoor. In het weekend zet ik er geen wekker voor (meestal wordt ik rond die tijd een keer wakker maar zo niet dan is het pech!). Rond mn ei ben ik wel iets nouwkeuriger, dat vind ik zelf irritant als ik dan alle dagen temp en het dan nóg niet zeker weet! Zo, laatste werkdagje van de week. Daarna 3 dagen weekend
Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Mijn/onze tijd komt idd echt nog wel, maar af en toe is het gewoon even moeilijk! Temp is vanmorgen drie graden gezakt en nog steeds dezelfde krampen/pijn in mn onderbuik... Maar nog steeds geen ongi gezien! We zien het wel! Alle anderen die ook wachten... Succes! LIefs
Hallo allemaal! Het is al weer even geleden, had eigenlijk eerder een update beloofd maarja.... druk druk he @ dames die op het wachtbankje zitten: veel succes! Het is weer erg spannend voor een aantal van jullie! Als ik de pendels zo zie moet het toch goedkomen! Hier alles goed, morgen al weer 20 weken zwanger... Het gaat allemaal zo snel. Vorige week dinsdag de pretecho gehad! Het was helemaal super, alles zag er goed uit dus wat dat betreft ben ik wel wat gerustgesteld voor de 20 weken echo die we as. maandag hebben. Zo'n beetje alles is al nagekeken, het hartje en de hersenen zagen er goed uit. Verder groeit de baby goed en zit alles erop en eraan En natuurlijk waren we super nieuwsgierig naar het geslacht... Het koste wat moeite want de baby liet het niet gemakkelijk zien maar... we krijgen een zoon Uiteindelijk kreeg de echoscopiste het toch duidelijk in beeld! Ik had zelf al een heel sterk voorgevoel dus voor mij was het geen verassing. Inmiddels hebben we ook al wat stoere jongenskleertjes gekocht, mijn vriend gaat helemaal los haha! As. maandag mogen we dus weer komen voor een echo. Er moeten wel even wat dingetjes goed bekeken worden want de baby ligt nogal apart schuin weg in mijn buik. Daarnaast heb ik nu nog een voorliggende placenta, iets dat in de gaten gehouden dient te worden. Ook is er met de 12 weken echo een cycte gezien op een van mijn eierstokken, hier moest ik maandag nog even specifiek om vragen. Ik probeer me er echter maar niet druk om te maken, ik voel me verder immers goed. De misselijkheid en ergste vermoeidheid is al weer achter de rug. Het enige vervelende nieuwe ''kwaaltje'' is dat ik met vlagen last heb van mijn bekken. Vooral als ik lang zit of lig en daarna opsta ben ik net een oma'tje. Mijn buikje begint al goed te groeien. Ik vind het zelf al heel wat terwijl andere hem nog maar klein vinden Ik ben inmiddels ook al 5 kg aangekomen... Daar moest ik wel even aan wennen Maar ach, het is allemaal voor een goed doel! Ik zal snel eens een buikfoto'tje plaatsen! 23 April gaan we trouwens in ondertrouw. Erg snel dus! De echte trouwdatum weten we nog niet. Ik zal as. maandag nog even laten weten hoe de 20 weken echo ging!
NOD April 11/4 Jolanda1986 (4) 13/4 Hen (6) én Tutsje (6) 14/4 Nieke (7) én Loki (5) 24/4 Laikabasko (7) 25/4 JuJu ( 8 ) 28/4 DeLi (7) en Butterfly22 (7) NOD Mei 5/5 Lautjep ( 8 ) 8/5 Moppie1981 (4) NOD onduidelijk Jojogirl88 (PCO) Navlis Gewoon meekletsen Caitlin Zwanger Jos1981 (november 09 positief getest) Linnie82 (november 09 positief getest) Simone81 (december 09 positief getest) Fynn (december 09 positief getest) Marcha (december 09 positief getest) Jinne1982 (januari 10 positief getest) Granta (februari 10 positief getest) SweetMiekie (februari 10 positief getest) Reintje85 (februari 10 positief getest) Macmazsy (maart 10 positief getest) Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11 weken) moppie zit een grote bak chocolade ijs weg te happen *chagerijnig* @Marscha: SUPER!!! Heb je ook digi foto's van de echo?
Moppie: de duivels zijn dus gekomen? Jammer zeg! volgende ronde beter. Ik snap er helemaal niets meer van. Ik dacht dat je het vruchtbaarst was als je de eisprong hebt. Wij dus volop aan de klus op de dag dat ik mijn ei had ennu lees ik dat je 2 dagen daarvoor het vruchtbaarst bent. Ik weet het niet meer. Voor de zwangeren onder ons: hoe snel hadden jullie last van "kwaaltjes" ? Zou het kunnen direkt na de bevruchting of pas na de innestelling?
Hallo meiden, Ik zie dat er nog een aantal meiden met mij in spanning op hun NOD wachten.. Ik ben blij dat de dagen snel voorbij gaan want anders duurt het wachten zo lang. Ik heb gelukkig veel te doen. Hoe is het met jullie? Kunnen jullie het nog volhouden? Ik ben gisteren bij de gyn geweest. Ze hebben een inwendige echo gemaakt en hieruit bleek dat ik een lichte vorm van PCO heb. Volgens de gyn niet zo zorgwekkend en ze zei dat ze toch hoopte dat we van de zomer zwanger zouden zijn. Zo niet moesten we dan maar terug komen. Ik moet wel nog bloed laten prikken mijn 3e cyclusdag (hopelijk gaat deze niet meer komen ). En als dat dus goed is afwachten tot augustus en als we dan nog niet zwanger zijn mogen we terug komen. Ik hoop dat het allemaal niet meer nodig is en dat we gewoon zwanger zijn deze maand... Meiden ik duim voor jullie allemaal! En mogen de wachtdagen maar snel voorbij gaan!
Spannend trouwens Jolanda, Hen, Tutsje, Nieke en Loki!!! Allemaal op t wachtbankje... 1. ei gevonden en goed geklust? 2. al aankomende ongi pijntjes? 3. ziek zwak of misselijk?? 4. wanneer gaan jullie testen????????? (de chocola heeft z'n werk goed gedaan hier, hihi)