Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hey ladies!

ben een poosje afwezig geweest, wel tussendoor het een en ander gelezen maar geen tijd om te reageren. Zo druk met verjaardagen en werken en etc.
    Volgens mij zijn er alweer een aantal er aan toe om binnenkort te mogen testen ben benieuwd word wel weer tijd voor wat roze nieuws:)

Hier is de ongi weer voorbij, heb gister me ovutesten van sensitest binnen gehad volgens de tabellen is het verstandig om op dag 18 te starten met testen maar ik begin een woensdag al gewoon om te kijken hoe die streep steeds donkerder word (hoop ik) ik lees regelmatig dat de streep niet donkerder word dan de teststreep vandaar. en dat ik dan voor mijzelf dan duidelijk kan zien wanneer ik me ei heb gehad. Ook heb ik de digitale van cb gekocht, wanneer ik dan denk dat hij eraan komt dat ik met de digitale duidelijkheid heb.

Ga nu maar eens ff hard aan de poets in me huisje want het is hier toch een zooitje, 3 lange dagen gemaakt met werken en manlief voert ook weinig uit:(

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De LF begint de dag na de eisprong. De dag van de eisprong zelf telt niet mee (volgens FF dan).

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je hebt zeg maar:
    FF: Folliculaire fase
    Start: eerste dag van rood bloedverlies. Loopt tot eisprong. In deze fase rijpt het eitje.
    Ovulatie: Eisprong, in deze fase springt het eitje (1 dag)
    LT: Lutheale fase
    Start: eerste dag na de eisprong. Loopt tot eerste rode bloedverlies. In deze fase wordt het eitje bevrucht en nestelt het in de baarmoederwand (tenminste, dat willen we allemaal ;))

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en met FF in de eerste post bedoel ik Fertility Friend ;)

5. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Volgens mijn FF (Fertility Friend) had ik mijn ei maandag nou dat lijkt me eigenlijk heel onwaarschijnlijk want dat was dag 8 van mijn cyclus. In mijn vorige cyclus had mijn eisprong (volgens FF) op dag 19, dus dat wil zeggen dat het nu gehalfeerd is en dat geloof ik niet!

Ik ga gewoon door met ovu-testen en op zoek naar mijn ei.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Waarschijnlijk verplaatst hij hem weer na een tijdje. Ik had dat bij mijn eerste keer tempen ook (was in shock ;)) Maar dat kwam omdat mijn tempverschil tussen menstruatie en daarna vrij hoog was. Eerste ronde tempen lage temp tijdens menstruatie, vorige ronde juist een hoge en nu een berglandschap ;)

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Tuts;
    Ik zou inderdaad de ovutesten maar proberen en verder blijven zoeken, maar ja... ik ben subjectief!
    Vertouw namelijk niet zo op de temperatuurmethode.... In je lichaam zitten zoveel processen die je temperatuur kunnen beinvloeden, dat ik hem te weinig betrouwbaar vind om van m'n temp uit te gaan.

Een ovutest geeft hem dan toch meer zwart op wit (roze op wit eigenlijk, hihi) aan of je eisprong er aankomt, was of is...

Juju;
    dank voor je uitleg, ik hou het dan toch maar op een LF van 9 dagen! :(

Hier; net veel te veel op internet zitten snuffelen.... Word er een beetje onrustig van eigenlijk... Pijnlijke borsten (die ik vanaf de eisprong altijd heb) kunnen ook passen bij een te laag progesterongehalte.... Wat daar ook bij past is weinig bloedverlies tijdens je menstruatie... En dat heb ik ook! HELP!!!

Ik wil me eigenlijk nog helemaal geen zorgen maken, het is pas ronde e 4! We hebben nog tijd genoeg om te proberen en ik wil helemaal niet zoveel stress hebben om zwanger te worden...
    Daarbij komt ook nog eens dat m'n ongi niet doorzet.... Gisterochtend had ik dan wel een heel klein spoortje bloed op het wc-papier, maar de keren daarna was het alleen toen ik 2x m'n tampon uitdeed. Daar spotte ik toen wat bloed op, maar verder is er nog niets uitzichzelf gekomen... Wel af en toe wat vage ongi-krampen, maar echt niet zoveel als in mijn vorige cycli...

En, alleen als een zaadcelletje het heeft gered om 8 dagen in leven te blijven, kan ik zwanger zijn en is dit misschien een innestelingsbloeding, maar daar ga ik vooralsnog maar niet vanuit!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Balen dat het niet doorzet Hen! En wat vreemd dat internet en arts elkaar tegenspreken over borsten en progesterongehalte..

Over de tempmethode: ik denk dat dit een van de beste methodes is om inzicht te krijgen in je cyclus en dat dat ook de reden is dat je eerst moet tempen voor een gyn je gaat behandelen. Los daarvan is het ook frustrerend want het meer een achterafplaatje dan dat je op het moment zelf het beste beeld krijgt.. (daar zijn ovutesten dan weer handig voor ;))

9. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @JuJu hoe temperatuur jij?

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onder tong.. is minder betrouwbaar dan rectaal maar daar heb ik (nog) niet zo'n behoefte aan..

11. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Wel, het is dan nu wel echt doorgezet... Moet gewoon ook niet zo ongeduldig zijn! :)

Maar wat moet ik dan nu aanhouden? Gister of vandaag?

Juju;
    wat je zegt over temperaturen klopt natuurlijk wel, alleen heb je er op het moment suprème weinig aan en dat bedoelde ik te zeggen, staat er alleen een beetje krom... Daarom wil ik ook gaan beginnen met temperaturen in m'n volgende cyclus. (voor als ik onverhoopt nog eens naar de gyn moet...)
    Deze cyclus zitten we nog niet in de verbouwing, dus heb ik nog wel tijd voor ovutesten, maar daarna niet meer... Moet dan toch een hele poos vroeg m'n bed uit, dus kan ik mooi tempen! Alleen uhhh.... neemt de gyn dan wel genoegen met tempen onder de tong? Wou eerst ook maar zo beginnen rectaal is ook weer zo wat... ;)

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ik doe ook onder de tong! En volgens mij moet je de eerste dag rood bloedverlies aanhouden (fijn dat het heeft doorgezet!)

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@all: thanx voor de uitleg over LF enzo!

@granta: kan me goed voorstellen dat je je bevrijd voelt! wens je heel veel succes bij je nieuwe werkgever. hopenlijk heb je het daar wel naar je zin!

@navlis: nieuwe ronde! ik heb met mezelf afgesproken om tijdens onze verbouwing in ieder geval nog niet met ovu testjes te gaan werken omdat ik er echt nog niet zo mee bezig wil zijn. is het raak, dan is het mooi meegenomen. is het na de verbouwing nog niet raak dan gaan we wel eens verder kijken.

@tempen: hier ook gewoon onder de tong hoor! volgens mij wordt dat ook wel geaccepteerd door een gyn (?)

Doet mn FF kaartje het trouwens?

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kaartje doet het! (Hi! terug ;))

15. steenbokje

ik zag dat je op FF ook vriendjes kan toevoegen. hoe werkt zoiets??

16. steenbokje

Helemaaaaaal vergeten, maar ik was maandag bij de apotheek voor info over foliumzuur (hoef ik nu nog niet te slikken omdat we nog niet 'serieus' klussen ivm verbouwing, maar mag ook vanaf t moment dat je zwanger bent)

Ze wees toen ook de Davitamon Mamma aan (roze doosje) en zei dat ik die ook van te voren kon nemen omdat het in principe hetzelfde was als multivitamine tablet + foliumzuur tablet. Je hoeft er niet zwanger voor te zijn om die te mogen slikken dus ;)

Zelf heb ik Davitamon compleet gehaald. Foliumzuur komt later wel.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewone vitaminetabletten zijn niet goed als je zwanger wilt worden of bent, oa door teveel vitamine A. Zou dus of foliumzuur nemen of een speciale mama vitaminepil.. (als ik zo onbeleefd mag zijn ;))

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En het is beter om foliumzuur een maand voordat je zwanger bent te slikken omdat het dan goed in je systeem zit. Als je onveilig klust zou ik dat dus zeker slikken! Snap niet dat ze je dat niet hebben uitgelegd..

19. simone81

simone81 Lid

6 nov 2009
    60
    0
    0
    winkelmedewerker
    groningen
    he meiden
    hier alles goed tijd niet geweest heel druk gehad
    doe toch even berichtje
    volgens echo ben ik 10 augustus uitgeteld
    we zullen het zien voel me goed nergens last van (sorry meiden die er wel last van hebben)
    hoop voor de rest van de meiden dat ze snel ei vinden of gewoon zwanger zijn

groetjes simone
    iedeen succes

20. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd Simone,
    en inderdaad het word tijd voor meer roze nieuws.
    Ikzelf zit nog keurig op het wachtbankje8)

Deel Deze Pagina