Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Bij de apotheek zeiden ze dat het in mijn geval voldoende was om gewone vitaminen [davitamon compleet] te slikken. Hier zit ook foliumzuur in, B11. Ik krijg met 2 tabletten 100 µg per dag binnen. Dit is 100% van de adh.

Voldoende - omdat wij nog niet zwanger gaan worden de eerste paar maanden (wel tempen, wel met condoom op vruchtbare dagen) ivm verbouwing ;)

Ik ga over een paar maanden dus wel beginnen met foliumzuur, maar heb op dit moment wat extra normale vitamientjes nodig.

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Moppie;
    De pillen die je nu hebt meegekregen zijn inderdaad voldoende als je nog niet zwanger gaat worden, maar je lichaam al wel daarvoor in conditie wilt krijgen!
    Wanneer hopen jullie dat de verbouwing voorbij is? Ik geloof niet dat ik zoveel geduld zou hebben, goed van je hoor!

Simone;
    leuk dat je nog eens langskomt! Lekker dat je nergens last van hebt, houden zo!

Hier;
    avondje alleen op de bank, straks lekker House kijken en dan helaas... niet naast m'n mannetje kruipen, maar werken... Bleeeh, nog een goede reden om zwanger te willen worden.... de eerste 16 maanden géén nachtdiensten meer!! Joepie!

3. steenbokje

Hen, heb al zoveel geduld moeten hebben, die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij ;) We willen rond in de bouwvak verhuizen omdat we dan uit ons huidige (sloop) huisje moeten.
    We hebben afgelopen dinsdag de sleutel gekregen en gaan overmorgen gereedschap aanschaffen en beginnen met slopen :p Het huisje is maar 5x7 met een aanbouwtje van 4x4 dus niet al te veel sloopwerk... maar heb geen flauw idee hoe lang alles gaat duren. Dit moet er gebeuren:

- tussenwanden beneden en boven eruit (en alle schrootjes enzo)
    - vloer beneden eruit
    - kruipruimte drek uitgraven en chips erin
    - nieuwe vloer beneden erin met vloerverwarming
    - betonvloer keuken eruit om ook daar kruipruimte te maken
    - nieuwe vloer keuken incl vloerverwarming
    - nieuwe indeling tussenwanden beneden en boven
    - houten vloer boven leggen
    - isolatie in spouw
    - gedeelte vh dak vervangen ivm houtworm en rotte stukken
    - isoleren dak van binnenuit
    - bovenverdieping afwerken (dakschotjes aftimmeren en alles afwerken, kinderkamer in orde maken ;) )
    - beneden spackspuiten en schilderen
    - leistenen vloer beneden leggen
    - badkamer betegelen + installeren
    - keuken betegelen + plaatsen

En dan zijn we er nog niet :p
    - tijdelijk een blokhut plaatsen voor aquariumhobby. later komt er een dubbele garage + grote schuur.

Toekomstplannen:
    - aanbouw van 6x7m achter voor nieuwe woonkamer
    - kap erop voor extra slaapkamers

Maar dat alles mag vriendlief doen. Met mn zere rug ga ik me er niet aan wagen haha... Ik ga me bezighouden met het lichtere werk:
    - groentetuin aanleggen (totaal 1800m2 grond)
    - fruitbomen en struiken planten
    - kippenhok bouwen en krielkipjes halen :p

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh sorry Moppie ik lees weer eens half.. sorry!
    Enne.. jullie huisje klinkt als een waar paleisje!

Simone goed dat alles goed gaat met jou en de zwangerschap!

Hen haha alleen daarom wil je wel zwanger raken haha!

5. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Wow, dat is een behoorlijke verbouwing!
    Tja... heb er ook weinig verstand van en ik weet ook niet hoeveel tijd jullie hebben om eraan te werken en of jullie alles zelf moeten doen, maar de bouwvak klinkt nog wel ver weg, dus hoop dat het gaat lukken!

Bij ons is het niet zo groots, we hebben een nieuwbouwhuis en hopen eigenlijk in een maand erin te kunnen. Klaar is het dan waarschijnlijk nog lang niet, maar we kunnen er goed wonen. De rest komt dan later wel! We hoeven niet te breken/slopen, dus dat scheelt!

Moest wel lachen over het zinnetje 'kinderkamer in orde maken'. Vanavond onder het eten hadden we het daar nog over, maar manliefs eerste reactie was, ja uhh eerst de kamer waar mijn miniaturen komen te staan hoor! (we richten straks een kamer in voor onze beide hobby's...)
    Heeft ie ook wel gelijk in hoor, eerst maar eens zien dat we zwanger worden, dan is er nog genoeg tijd voor een kamertje.... maar ja.... zwijmelen erover kan ik toch niet laten!

6. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    simone, leuk om te horen dat alles goed met je gaat en met het kindje!

Nou moppie je heb nog heel wat voor de boeg. Vind het heel knap van je dat je kan wachten.
    Ik zou dat echt niet kunnen, ik word nu al heel ongeduldig misschien komt dat ook wel omdat ik met de zwangerschap van me zoon helemaal niet heb hoeven wachten dat was meteen raak.

Hier gaan we van de zomer ook verbouwen maar dat houd me niet tegen om zwanger te worden. We krijgen een hele nieuwe fundering onder het huis want dat is verrot, als dat binnen nu en 2 jaar niet gebeurd word het onbewoonbaar verklaard dus daar word je niet zo heel vrolijk van:x. We wisten wel dat we een oud huis kochten maar zijn ze bij ons in de buurt gaan bouwen en hadden we goede afspraken met de gemeente dat hun voor de schade zouden opdraaien maar helaas is uit onderzoek van de gemeente gebleken dat het niet door het bouwen kwam maar omdat er zogenaamd een bacterie in het hout zit waarvan onze fundering is.
    Dus nu zitten we van de zomer in een zooitje wat ongeveer 3 maanden duurt en een extra lening van 50.000 euro:x

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wow wat een verbouwingen hier zeg..
    Wij hebben maart 2009 de sleutels van ons casco nieuwsbouwhuis gekregen en moeten ook nog genoeg doen, maar gelukkig niet meer zoveel! Hoewel.. ik wil de zolder verbouwen voordat de baby komt amar dat weet vriendlief natuurlijk nog niet 8)

8. steenbokje

@juju: no prob ;) het huisje is nu nog een krot, maar straks inderdaad een echt paleisje! krijg leisteen als vloer, marmer in de badkamer, granieten wastafels, granieten aanrechtblad. echt geweldig, en dat met een zeer beperkt budget!! was dan ook een goedkoop huisje hoor ;)

@hen: haha tsjah, straks hebben wij een fijne slaapkamer, en dat hokkie ernaast is nog helemaal kaal, dat kan gewoon niet. van mij mag het behang / verf er al op de muren hoor! het liefst ook al met meubeltjes erin. liever te vroeg dan te laat...

@navlis: jemig wat duur zeg! dat is het bedrag wat wij voor onze complete verbouwing (excl. aanbouw) hebben gereserveerd!

@simone: welkom terug in het topic trouwens!!! fijn dat alles goed gaat!!!

9. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ja het is echt niet normaal, ik heb ook echt wel even een traantje gelaten toen we dat te horen kregen en slapeloze nachten hoe we dat op moesten brengen. Gelukkig gaat het om een hele straat van 89 woningen en is de gemeente verplicht vanuit de wet om ons te helpen doormiddel van een laagrentende lening.
    Nu heb ik er wel zin in want we knappen het nu maar meteen helemaal op in de hoop dat we het over een jaar of 10 voor een normale prijs kunnen verkopen en dat we dan een groot deel van de extra lening kunnen aflossen.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    wat een verbouwingen zeg! wij zijn vorig jaar verhuisd, ben blij dat ik daar nu niet meer aan hoef te denken. we hebben ook maar een huurhuisje, kopen zit er niet in. ooit wil ik wel een leuk koophuisje met een tuin. maar voorlopig zit ik goed. de toekomstige kinderkamer is op dit moment een opbergkamer/logeerkamer.

heb nog geen enkel gevoel dat mn ongi eraan gaat komen. de afscheiding is zelfs minder geworden. ik heb met mn manlief afgesproken dat ik pas na het weekend ga testen (mochten de duivels er dan nog niet zijn)omdat ik niet echt het gevoel heb dat het raak is.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend Mac!
    Nou meiden, wij kunnen jullie steunen tijdens alle verbouwingsstress dus dat scheelt ;)
    FF heeft mijn eisprong verplaatst naar dag 18 en dat voelt goed. Klopt met mijn buikkrampen, is hetzelfde als voorgaande maanden en klopt meer in mijn gedachte. Nu maar afwachten 8)

12. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    @JuJu spannend hoor, afwachten :D Heb je er een goed gevoel over?

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen gevoel eerlijk gezegd. :( Gaat zo raar allemaal deze maand dat ik meer bezig ben met wat er allemaal gebeurt in mijn buik dan dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.
    Uiteraard natuurlijk wel al gepland wanneer we het aan mijn ouders gaan vertellen als het raak is ;) en ohja ik weet ook al wanneer ik uitgerekend zou zijn. Maar daar kan ik niets aan doen, dat rekent FF ongevraagd voor me uit.. (19 oktober is dan de dag, nou dat klinkt toch gewoon goed!! ;))

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en op dag 16 gaf hij bij mijn Intercourse Timing (;)) "GOOD" aan en bij dag 18 "HIGH" (ik verwachtte mijn eisprong toen ook). Dus dat is ook wel positief.
    Maar goed die Timing is nu al 3 cyclussen HIGH dus dat zegt maar weinig over het resultaat..

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Navlis;
    dat valt tegen zeg! Moet er niet aan denken dat wij zo'n kostenpost krijgen, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van! Om nog maar niet te spreken over alle bende die je ervan krijgt! Succes iig!

Moppie;
    Inderdaad, dat hokkie helemaal kaal kan gewoon niet! Dan zou het alleen maar meer gaan kriebelen! Meubeltjes hoeven dan voor mij nog even niet als het nog niet zover is, maar in ieder geval een leuk behangetje en verfje erop moet toch echt wel, maar ik krijg manlief wel zover hoor! (lees; ik doe het gewoon! :))

Mac;
    Spannend, een weekend wachten! Duim voor je dat de duiveltjes niet komen!

Juju;
    dank voor je steun tijdens onze verbouwingen, komt helemaal goed!
    Nu afwachten voor jou, ben heel benieuwd, hopen dat die gekke cyclus toch ergens goed voor is geweest! Enne, anders een LF van 10+... ;)

Hier;
    nachtdienst zit er weer op! Was me er wel weer 1! 2 mensen naar de intensive care gebracht, vanwege zeer ernstige verslechtering. Vorige week moest ik iemand reanimeren (heeft het btw niet gehaald) en nu zat dat er bij allebei weer aan te komen. Gaat je toch niet helemaal in de koude kleren zitten!
    Bij terugkomst van de IC moest een iemand van de grond afrapen die dacht dat ie zelf wel kon lopen... Met een bloedbad en een flinke bult op zijn hoofd van dien...
    Ach ja... dat houdt je bezig hè!

Fijn weekend alvast allemaal!

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    helaas gaan de duivels vanavond wel komen denk ik :x Had net met afvegen wat licht roze op het papiertje. Buikkrampen zijn ook inmiddels begonnen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel gewoon doorzetten. Wacht even af tot het rood bloed gaat worden. Hoop dat dit morgen is, dan heb ik namelijk een mooie cyclus van 28 dagen.

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm Mac even afwachten of het doorzet (hoop het natuurlijk niet voor je..)
    Hen dat klinkt inderdaad heftig allemaal.. Het is toch fantastisch dat er mensen zijn zoals jij om alles in goede banen te leiden. Ik zou het niet kunnen: lijkt me heel erg zwaar!

Ik dacht vandaag: zal mijn afscheidingsinfo invullen in FF maar dan verzet hij mijn ei weer naar dag 16.. Laat hem nu maar even op 16 staan en zal in gedachten houden dat ik eerder ongi kan worden. Ga er niet vanuit dat ik opeens een LF heb van 8 dagen dus zal adh daarvan terugredeneren wanneer mijn ei was. Irritánt! ;)

18. steenbokje

@Juju: gewoon om de dag klussen whahaha... Ok, misschien is de lol er dan af...

Voor mij is het nog niet zo belangrijk dat het meteen raak is. Ik moet ook eerst even aan het idee wennen dat ik echt geen pil meer slik! Voel echt van alles. Voel me veel liever, veel rustiger, en heb VEEL meer zin in sex! Kan je nagaan wat die hormonen met je lichaam doen :$

Vandaag gaan we gereedschap halen voor de verbouwing van ons nieuwe huisje. A.s. maandag wordt er een begin gemaakt met sloopwerkzaamheden, echt spannend allemaal!

Heb vannacht trouwens wel een nare droom gehad. Was op de bank in slaap gevallen en vriendlief heeft me laten liggen. Werd om 6u wakker na een droom waarin ik te horen kreeg dat ik ongeneeslijk ziek was. Heb echt nog een half uur met tranen in mn ogen op de bank gezeten toen ik wakker werd. Allemaal dingen die door mn hoofd gingen: "geen behandeling maar zwanger worden, kindje krijgen, dan maar eerder sterven maar ik WIL een kind!!" zucht... enge droom, en het wakker worden duurt dan erg lang!

Ok, ik ben dus in mn koppie WEL heel erg bezig met zwanger worden haha :D

19. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    De duivels zijn hier als gedacht gisteravond geland... Gelukkig niet zo hevig nog, maar wat niet is kan nog komen. Mn cyclus is nu weer korter. Begin em een beetje te knijpen. Als dit zo door blijft gaan dan heb ik straks geen cyclus meer!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm Mac misschien rijpt je eitje wel heel snel maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt (risico op een korte LF heb je dan wel natuurlijk).. Nou goed nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we dan maar zeggen. Het is bizar ik heb het idee dat we al zó lang zijn gestopt met die verdomde pil maar als ik dan naar mijn rijtje cyclussen kijk dan valt het me ook wel weer mee. Alles is gewoon te lang als je graag een kindje wilt!!

En Moppie, ik heb precies hetzelfde! Zei gisteren tegen mijn vriend dat als ik bevallen ben (nu al over bevallen nadenken en nog niet eens zwanger zin..) we moeten kijken naar een andere vorm van anticonceptie. Voel me echt veel beter nu. Hij zei: ja je zeurt ook een stuk minder (en bedankt..)

Deel Deze Pagina