Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Clomid volgens mij. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt Lautje en je in die drie maanden (of eerder ;) gewoon zwanger wordt zonder mmm!

2. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @moppie,
    Nee eigenlijk heb ik nog geen testdrang, ik ga het echt vol proberen te houden tot maandag.
    idd gister bloed geprikt op progesteron. ik krijg over 2,5 week de uitslag dan moet ik weer naar het zh, dus dan zal ik neem ik aan de uitslag krijgen.

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden!
    Dag niet geweest, dus hoop dat ik niemand oversla...

Butterfly; allereerst heel veel sterkte toegewenst!!

Navlis; wil je geen valse hoop geven... maar ik had 6 dagen voordat ik positief testte, ook een tempdip... Als ik mijn lijstje achteraf bekijk, is het misschien gewoon een innestelingsdip geweest bij mij... Zou dit bij jou ook zo kunnen zijn?

Nieke; goed dat je een poosje rust hebt genomen... Als je ervan uit gaat dat je gewoon ongesteld wordt, is het natuurlijk nog wel balen dat het zo is, maar het is wat makkelijker te verwerken. Dat heb ik ook een aantal keer ervaren.
    Ik gebruikte ook van sensitest de ovulatietesten, ook goede ervaringen mee! Succes in ieder geval!

Lautje; ben benieuwd wat de onderzoeken bij je gaan uitwijzen, maar eigenlijk hoop ik voor je dat je ze niet eens nodig hebt! Wel fijn dat ze er meteen serieus mee aan de slag zijn gegaan!

Jolanda; hopen dat jullie onderzoeken ook iets uitwijzen! Ook 'fijn' dat jullie met ronde 5 al verder mochten. Aanleiding is natuurlijk niet leuk, maar nu heb je wel sneller zekerheid!

Loki; had net m'n beste vriedin aan de lijn die drie weken geleden een curretage heeft ondergaan. Heb haar hetzelfde advies gegeven om alle herinneringen aan haar zwangerschap en baby bij elkaar te pakken en ze regelmatig te bekijken. Ook zij heeft nog geen idee hoe ze het allemaal een plekje moet gaan geven. Ze zei: het leven gaat gewoon door, maar ik denk er nog wel 50 keer per dag aan... Ik proefde in haar verhaal erg wat jij hier ook schrijft en met jouw verhaal in mijn achterhoofd probeer ik haar een beetje te helpen, maar ik vind het echt moeilijk! Vooral omdat ik nu natuurlijk wel zwanger ben... Ik heb het haar nog niet durven vertellen... Heb al wel een mooi moment gevonden om het haar en haar man persoonlijk te kunnen vertellen, dus dat is wel fijn.

Hier; alles z'n gangetje... Ben een beetje aan het berekenen hoever ik nu echt ben, maar elke site zegt weer wat anders! Echo maar afwachten! Heb nog na zitten denken over een pretecho, maar die zou maar een week voor de verloskundige zitten, dus dat leek me niet echt nuttig!
    Verder ben ik soms met vlagen wat misselijk, als ik wat eet gaat het wel over. Verder nog pijnlijke borsten, maar nog niet echt flinke kwalen ofzo, gelukkig!

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Meiden, wat zijn we ineens al ver.. Iedereen die zwanger is of al aanstalten maakt om de MMM in te gaan *slikt even*. Nog 3,5 maand en dan is het weer september, jeez...
    Hoop voor iedereen dat het gewoon goed komt, zonder al teveel rompslomp....

Hen:
    Snap heel goed dat het voor jou erg moeilijk is om jou fijne bericht nu te vertellen aan je vriendin. Met mijn schoonzusje heb ik afgesproken dat we het elkaar snel vertellen, met 12 weken horen dat de ander in de veilige zone zit lijkt me echt killing. Ook met een goede collega waar ik het van verwacht hebben we gedeald dat we het elkaar met een week of 5 zeggen. Ik zou de klap anders nog harder vinden, vreemd genoeg. Misschien is het voor jou een idee om het haar juist vroeg en als eerste te vertellen? Ik ken haar natuurlijk niet maar als een goeie vriendin mij nu kwam zeggen dat ze 12 weken zwanger was in mijn gezicht, dan zou ik écht door de grond zakken :(. Als je haar de ruimte geeft om aan het idee te wennen, komt het vast goed. Hopelijk mogen jullie dadelijk samen zwangeren :)
    Als je vragen hebt hoe je iets zou doen qua gevoel voor haar, stel ze gerust, als ik jou/je vriendin er ook maar een beetje mee kan helpen doe ik dat graag :).

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of er in jullie buurt veel miskramen zijn. Ik hoor er hier in de buurt zoveel, dat juist een gezonde zwangerschap apart lijkt :(. Het afgelopen half jaar hebben er hier 3 mensen uit mijn nabije omgeving een miskraam gehad (2 ervan al 2 maal zelfs, de andere is 8 mnd zwanger nu) en 3 een baby gekregen, waarvan ik er maar van 1 weet dat ze zeker geen mk gehad heeft ervoor). Is dat alleen in onze omgeving zo dramatisch?

5. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Butterfly; Wat een vervelend bericht. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

@Jolanda & Latjep; Fijn dat ze jullie gaan ondezoeken. Hopelijk hoeven de onderzoeken niet ver te komen en is het niet meer nodig!

@Hen; Zeker moeilijk. Denk ook dat ik er niet te lang mee zou wachten het haar te vertellen.

@Navlis; Wordt nu echt spannend voor je!!

@Caitlin; Fijn dat het weer zo goed gaat tussen jullie en weer samen gaan wonen.

@Loki; Ja joh over 3,5 maand is het september en zijn we een jaar verder. Pfffff. Had eigenlijk wel gedacht toen we begonnen dat we allemaal al lang zwanger zouden zijn.......

@Hier; Ik zit erg in onzekerheid over mijn ei. Heb een paar dagen last van mijn buik gehad, maar toen niet kunnen klussen. Geen positieve ovu-test gehad tot nu toe. Vandaag was ie zelfs spierwit! :$ Meestal komt m'n ei wel rond deze periode. Ik wacht het dus maar af.

6. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @hen,

Ik weet het niet hoor, als ik naar me temp kijk heb ik 2x een goede dip gehad, de laatste keer zo erg dat hij zelf me ei weghaalde, had jij dat ook?

Ik heb die temp dat het zo laag was dat me ei verdween maar iets hoger erin gezet, het kan ook nog zo zijn dat ik met me slaperige kop het verkeerd heb gezien.

We zien het na het weekend wel, ik ga nergens vanuit, dan valt het altijd mee.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend Navlis, ik weet hoe frustrerend het kan zijn als FF niet aangeeft wat je wilt.. Hopelijk heb je je ei gehad en is die zich nu ergens aan het innestelen ;)

Ja het is raar om te lezen Loki, nog maar 3 maanden en dan is het september. Als je me vorig jaar had verteld dat ik nu 'pas' 7 weken zwanger ben had ik echt geschokt gereageerd. Je houdt er geen rekening mee dat het langer duurt. In mijn omgeving zijn nog niet veel mensen met kinderen bezig, dus niet veel miskramenverhalen. Wel heel veel mensen die ongewenst kinderloos zijn, MMM hebben gedaan maar zonder succes. Ligt misschien ook aan mijn werk hoor, dat is lastig te combineren met kinderen dus mensen dus daar kom je meer kinderloze mensen tegen?

Ik hoop en duim dat we over 3 maanden alleen maar mooie banners zien die aftellen naar de grote dag dat we allemaal een beebje vast kunnen houden. En dan regelen we een septemberstoppersbabymeeting ;)

Hier is het toch begonnen: de misselijkheid. Is er een beetje ingeslopen, dacht de afgelopen week steeds dat het kwam omdat ik slecht slaap (de meest bizarre dromen: ik word uitgeput wakker. Ik droom dat ik een demon ben die vrouwen verkracht en daarna mensen vermoord :)?), dat ik word ontvoerd, dat mijn baby uit mijn buik wordt gestolen :( Ik word er gek van, en ik slaap er erg slecht door)
    Maar goed terug naar mijn verhaal: vanochtend ging het echt niet goed.. vriend heeft wat te eten gemaakt maar die kaas kreeg ik niet naar binnen (de geur! wat stinkt dat!). Gelukkig is het nu weggezakt. Heb nog niet overgegeven dat scheelt ;)

Volgende week vrijdag om 9 uur de pretecho.. dacht doe maar zo vroeg mogelijk dan heb ik niet zo'n last van opgezette darmen. Ik ben zó benieuwd of we een kloppend hartje te zien krijgen..

Hoewel ik het heel bijzonder vind dat er iets in mij groeit merk ik dat ik steeds meer bezig ben met de dames die nog niet zwanger zijn. Ik kan er echt om piekeren. Ik weet niet waarom maar wil in ieder geval meegeven dat ik écht aan jullie denk en écht hoop en jullie gun dat je snel een prachtige test in handen hebt!
    En voor de prille zwangeren onder ons: dat we snel voorbij de 13 weken zijn..

8. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ik heb geen FF bijgehouden, maar ik had wel maar 1x een dip van o,4 graden. De dag erna was hij weer 0,3 graden hoger. Maar ik blijf voor je duimen!!

Loki; je hebt me wel aan het denken gezet... Volgende week vrijdag zie ik haar weer, maar dan ook met een aantal andere vriendinnen. Misschien dat ik het haar dan al vertel, als we een rustig momentje samen hebben. Maar aan de andere kant, vertelde zij het ook pas met 11 weken aan mij, terwijl ze wist dat wij er al een hele poos op wachtten... Omdat ik zelf ook een voorstander ben van het wachten tot tegen de 12 weken, vond ik dat helemaal niet erg toen... Ik weet het niet, moet er nog even over nadenken!

Juju; ik vrees dan maar voor volgende week! haha! Ben nog niet echt super misselijk geweest. Wel snel een hongergevoel en als ik dan niet snel wat eet, wordt het een beetje misselijk-achtig, meer eigenlijk nog niet!
    Wat je zegt over dat je piekert over degene die nog niet zwanger zijn... Dat heb ik ook wel een beetje.... Zelf weet je zo goed hoe dat voelt! Misschien komt het wel gewoon daardoor, je kunt je dan gewoon iets te goed inleven. Tenminste, daar heb ik best wel last van! Kom hier ook iedere keer weer op 't forum met de grote hoop dat ik nog meer roze nieuws vind!

9. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    ---

10. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Nod Mei
    22/5 Navlis (8 )
    26/5 Butterfly22
    31/5 DeLi (8 )

NOD juni
    4/6 LaikaBasko ( 8 )
    4/6 Tutsje ( 8 )
    16/6 Jolanda1986 (6) en Loki09 (7) en Nieke84 (9)

NOD onduidelijk
    Jojogirl88 (PCO)
    Lautjep

Gewoon meekletsen
    Caitlin

Zwanger
    Jos1981 (november '09 positief getest)
    Linnie82 (november '09 positief getest)
    Simone81 (december '09 positief getest)
    Fynn (december '09 positief getest)
    Marcha (december '09 positief getest)
    Jinne1982 (januari '10 positief getest)
    Granta (februari '10 positief getest)
    SweetMiekie (februari '10 positief getest)
    Reintje85 (februari '10 positief getest)
    Macmazsy (maart '10 positief getest)
    JuJu (April '10 positief getest / 07-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11 weken)

===Ik heb mijn NOD ook weer op het lijstje gezet. Ik ga dan uit van 30 dagen.. Mijn cyclus is een beetje onregelmatig doordat ik PCO heb. Maar deze maand gaan we waarschijnlijk beginnen met ovutesten, ben benieuwd of dat wat duidelijk geeft.

Voor diegene die bijna mogen testen, ik duim voor jullie!!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ook Nieke!
    Hen mijn misselijkheid is nu weer over. Eet nu 's ochtends een beetje dat helpt. Het komt af en toe overdag terug in vlagen maar stelt (nog) niet veel voor. Kan ook nog rustig zonder kokhalsneigingen boven mijn mvmflessen hangen ;)

12. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Caitlin: goed om te lezen dat alles weer goed is tussen jullie ;)

@JuJu: pretecho is gepland zie ik? Gaaf!!

@Lautje: hopelijk komt er niks ernstigs uit het bloedonderzoek. wel fijn dat je nu geholpen wordt! Hoop dat jullie niet de mmm in moeten...

@Navlis: nog niet ongi?

@Hen: hoe gaat het? Hier ook steeds een paar vlagen van misselijkheid. vooral op het werk is dat erg naar. zit constant halve broodjes te eten, om maar telkens iets in mn maag te hebben...

@DeLi: ei al gevonden?

@Nieke: ik vind dat je een keurige cyclus hebt hoor!

===

Ik voel me best rot tegenover de dames die al vanaf september bezig zijn. Al praat ik hier dan wel vanaf het begin mee, wij zijn pas in januari gestopt met de pil. Hoop echt dat niemand van deze dames de mmm in hoeft, en dat iedereen snel zwanger is!!!

Heb daarnet sea-bands gehaald bij de apotheek. Dit zijn polsbandjes tegen reisziekte en zwangerschapsmisselijkheid. Ze worden in ziekenhuizen ook gebruikt bij misselijkheid na chemo etc.
    Volgens de dame achter de balie waren er al heel wat tevreden gebruikers (vooral kinderen met reisziekte) Ik hoop dat het werkt!!! Het is een polsbandje met een drukpunt erop, die je op een bepaalde plek moet plaatsen. d.m.v. accupressuur (ofzo) moet de misselijkheid afnemen.
    Ik ben dan nog niet "echt" misselijk maar voel me wel belabberd overdag. 's nachts kan ik wakker schrikken en echt kotsmisselijk zijn maar dat ebt dan ook weer snel weg...

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat een goede tip Moppie! Ik had heel de tijd een weeig, hongerig gevoel, wat zoebelen op een snoepje oid hielp wel, maar om nou in een winkel de hele dag op een snoepje te sabbelen staat ook zo stom :). Hou ons op de hoogte!

Juju: Oei, ongewenst kinderloos lijkt me vreselijk. Al komt er dan een adoptie of pleegje in ons geval, dat staat al vast. Zou zelfs graag een pleegje willen als we zelf kids hebben. Wie weet ooit (vriendlief wil dat niet als we eigen kids hebben, wel als het niet mocht lukken).
    Ik ken maar 2 ongewenste-kinderloze mensen (1 van 70 en 1 van 50 die niet de mmm in geweest is). Wat doe je voor werk dat je er zoveel tegen komt?

14. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb ze om 5u gekocht, niet veel later om gedaan en het lijkt echt wat met me te doen. ben alleen wel ontzettend moe, maar heb ook 9u op kantoor gezeten ;)

Ze kosten 13,59 ofzo, 2 dunne polsbandjes. Je plaatst ze 3 vingers onder de aanhechting van je pols dus kan onder een shirt met lange mouwen. Ik heb zelf zwarte, de enige kleur die ze hadden bij mijn apotheek, maar ik weet dat ze er ook in het grijs zijn.

15. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    nee, hier nog niet ongi. wacht rustig af tot maandag en ik moet zeggen dat het me aardig goed afgaat dat wachten, komt denk ik ook deels dat we nu echt begonnen zijn in ons huisje. We zijn afgelopen woensdag verhuisd en zijn nu echt volop aan de gang.

16. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    nou als ik ff moet geloven heb ik afgelopen woensdag me ei gehad:(
    dus dat zou betekenen dat me cyclus weer langer is geworden dan wat hij de laatste paar keren is geweest. En dat ik waarschijnlijk dan ook deze ronde niet zwanger zal zijn aangezien we bijna niet geklust hebben afgelopen week.:)

17. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hey meiden
    Hier is alles goed! Kreeg een krabbel van moppie...het is op het moment erg druk bij ons dat ik zo af en toe eens kijk maar echt geen tijd en fut heb om nog wat te plaatsen...
    Sta nu in de rij bij ons favoriete tapenade-boertje en dan sta je dus 1h in de rij...gelukkig nu wel de tel bij me;)

Voor diegene die het niet weten ons kleine manneke heeft een schisis. We zijn inmiddels al een paar keer naar nijmegen geqwest . Ze hebben kunnen zien dat het een lip en kaakspleet heeft...gehemelte spleet kunnen ze niet over zeggen...
    We zullen het pas bij de bevalling kunnen zien

De zwangerschap gaat verder helemaal fantastisch!! Echt ik mag niet klagen!

Zie dat een aantal van jullie nu ook(eindelijk) zwanger zijn! Proficiat! Voor de anderen ben ik heel hard aan het duimen!!

We hebben nu het kamertje uitgedacht en nadat de kozijnen zijn geplaatst ga ik beginnen met de muurschildering...zal jullie nog een plaatje laten zien als ik weer een keer achter de laptop zit...

Voor bij een nadeel....mijn vriend is nu echt helemaal papa en kan niet wachten tot zijn zoon er eindelijk is ;) echt heel lief!

Grts jinne

18. lautjep

lautjep Niet meer actief

jinne ik heb bewondering voor de manier waarop je dit schrijft. dit moet een behoorlijke schrik geweest zijn.
    Ik vind het knap dat je er zo makkelijk over schrijft.
    Sterkte en natuurlijk blijf genieten.

navlis ik wou even bj je kijken maar dat lukt niet. ben wel nieuwsgierig naar je temp.

Ik doe het een maandje niet en ik moet zeggen je bent er dan wel minder mee bezig.
    De vorige rondes had ik elke keer het gevoel zal het raak zijn. Ik ga er nu helemaal vanuit dat wij volgende maand veel echo's hebben en dat ik de maand erop aan comid begin.
    het klussen is daardoor ook weer leuker omdat ik niet elke keer denk zou het deze keer raak zijn??

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Jinne;
    dat zal wel schrikken geweest zijn bij de echo! Wel fijn dat verder alles goed is, een schisis is natuurlijk heel erg vervelend, maar de medische wereld is daarin zover dat ze er gelukkig heel veel aan kunnen doen. Helaas zullen jullie wel veel ziekenhuisbezoekjes hebben na zijn geboorte en dat is natuurlijk best belastend, maar je bent er nu op voorbereid en dat is dan weer het voordeel van de 20 weken echo!
    Fijn dat het verder goed met je gaat! Ik ben nog maar 6 weken onderweg, maar mijn man lijkt al meer papa dan dat ik mezelf mama voel! Heel bezorgd en kan echt niet wachten totdat we de eerste echo hebben. Ik natuurlijk ook niet, maar ik sta er denk ik net iets minder onbezorgd in dan hij. Wil ik helemaal niet, maar gelukkig krijg ik er wel steeds meer vertrouwen in!

Lautje;
    Lekker dat het je lukt om er iets minder mee bezig te zijn, hopelijk brengt het je toch geluk!

Navlis;
    balen dat FF nu weer iets anders aangeeft... Daarom was ik zelf ook niet zo van de FF. Heb m'n temp gewoon op papier bijgehouden en om de dag geklust van dag 10 t/m 20. Voor mij natuurlijk lekker makkelijk gezegd met mijn korte cycli!
    Maar ik ben heel hard voor je aan het duimen dat je maandag gewoon en posi-test in je handen hebt!

Moppie;
    met mijn misselijkheid (of eigenlijk kan ik het dat niet eens noemen...) gaat het dus goed! Af en toe kan ik echt een afkeer hebben als iemand zegt, heb je zin in... Kan vanalles zijn! Maar heb net nog even lekker een reep chocola naar binnen zitten werken en ben daar gelukkig nog niet misselijk van geworden, haha!
    Mijn enige en echte zwangerschapskwaal zijn die ontzettend gevoelige borsten. Niet normaal meer hoe voorzichtig ik 's ochtends op het randje van mijn bed moet gaan zitten om ze rustig en pijnloos te laten 'hangen'... Klinkt idioot, maar weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven. Heb vandaag ook maar een cupmaatje groter gekocht (had al c, nu dus d :$, waar gaat dat heen!!!)

En oja, ben momenteel ook een emotionele miep... Zit de helft van de dag met tranen in mijn ogen door iets wat ik zie of denk, vooral over iets dat met baby's of zwangerschap te maken heeft!
    Ik had dat normaal gesproken ook wel snel, maar ik kon me altijd nog redelijk inhouden, maar nu dus niet meer en biggelen de tranen me regelmatig over de wangen... ;)

Heb me btw maandag al aangemeld bij mvm, maar nog niets gehoord! Zal dinsdag maar eens gaan bellen, want wil toch zsm wel beginnen dan. Vind piesen in een potje eigenlijk maar niks, maar ik wil toch wel wat voor andere vrouwen kunnen betekenen!

Jullie ook allemaal een lekker lang weekend voor de boeg? Heerlijk met dat mooie weer!
    Ik ga nu nog maar eens lekker van het zonnetje genieten! (lees; tussen de hopen grond, zand en onkruid proberen een klapstoeltje neer te zetten... Helaas ziet mijn tuin er nog steeds niet anders uit!)

20. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik dan wel mijn kaartje in die link krijg. Ik moet dan nog wat activeren ofzo bij ff ??? Ik ben zo slecht in engels.

Deel Deze Pagina