Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo meiden,

Heerlijk zonnig weeekend he!?
    We moeten er van genieten want voor je het weet regent het weer.

@Navlis; Ik weet ook niet meer hoe je je kaartje hier moet krijgen. Vond het ook een hele puzzel. Ik ben gestopt met temperaturen een paar maanden geleden. Ik vond het zo'n gedoe. Je bent er echt iedere dag bewust mee bezig. Ik hou het nu alleen op de ovu-testen. Maar het voordeel van temperaturen is dat je (normaal gesproken) wel weet wanneer je je ei gehad hebt.

@Jinne; Dat zal idd wel even schrikken zijn geweest toen jullie het hoorden of niet?

@Zwangeren; Ik hoop voor jullie dat de zwangerschapskwaaltjes niet toenemen. Is heel vervelend als je steeds moet overgeven natuurlijk.
    Leuk om te lezen dat sommige pappa's zich ook al echt pappa gaan voelen.

-----

@Hier; Nog steeds mijn ei niet gevonden. Ben bang dat mijn cyclus ineens heel kort is en mijn ei geweest is voordat ik ging temperaturen. Of hij is juist langer en komt mijn ei nog.
    Ik verloor vanmiddag weer wat bloed. Ik weet het allemaal niet meer. Ik moet het afwachten nu.
    Ben het wachten alleen een beetje beu na al die maanden. :(

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Lastig deli!
    Snap echt dat je het wachten beu bent! Dat had ik in ronde 8 zeker weten ook! Gelukkig bracht voor mij ronde 9 verandering...
    Heb je dat vaker, dat je tussendoor wat bloed verliest? Blijven je ovu-testen ook echt helemaal wit, of zijn er wel lichte streepjes te zien?

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Nod Mei
    26/5 Butterfly22
    31/5 DeLi (8 )

NOD juni
    2/6 Navlis ( 8 )
    4/6 LaikaBasko ( 8 )
    4/6 Tutsje ( 8 )
    16/6 Jolanda1986 (6) en Loki09 (7) en Nieke84 (9)

NOD onduidelijk
    Jojogirl88 (PCO)
    Lautjep

Gewoon meekletsen
    Caitlin

Zwanger
    Jos1981 (november '09 positief getest)
    Linnie82 (november '09 positief getest)
    Simone81 (december '09 positief getest)
    Fynn (december '09 positief getest)
    Marcha (december '09 positief getest)
    Jinne1982 (januari '10 positief getest)
    Granta (februari '10 positief getest)
    SweetMiekie (februari '10 positief getest)
    Reintje85 (februari '10 positief getest)
    Macmazsy (maart '10 positief getest)
    JuJu (April '10 positief getest / 07-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11 weken)

Ik heb me nod even aangepast aan FF, me temp blijft nu hoog dus nu zal FF het wel goed hebben. Betekend wel dat me cyclus dus weer langer is geworden en hij nu dus 57:$ dagen is.
    Nou daar word ik dus echt niet vrolijk van:x Hoop echt dat als ik over 2 weken weer naar de arts moet dat ze me iets gaat voorschrijven om dat te verkorten.

4. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Dit is nu mijn kaartje, Zal straks nog even kijken of ik kan uitzoeken hoe ik hem in mijn handtekening krijg.

5. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Nou het is gelukt, in mijn handtekening staat nu ook de link.

6. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Dames ik wil jullie allemaal even bedanken voor de lieve berichtjes.

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Wat zijn jullie lief dames!
    Het was voor ons iid wel even schrikken. Gelukkig kon de verloskundige ook meteen al een hele hoop vragen beantwoorden die we hadden. Was erg fijn aangezien de echo van fontys het had aangekaart (s'avonds dus) we werden die avond meteen gebeld door de verloskundige en heeft meteen ook een aantal dingen kunnen uitleggen...je weet natuurlijk helemaal niet wat het precies inhoudt en er komen dan vragen boven van hoe gaat het nu verder met de zwangerschap, zijn er risoco's en wat gebeurt er dan na de geboorte enz...
    De meeste vragen zijn echter pas duidelijker geworden bij het schisisteam waar we vorige week naar toe zijn geweest.
    Op zich vallen de reeksen ziekenhuisbezoekjes nog mee...we zullen er niet constant zitten...vervelend alleen is dat het doorloopt tot ong 18jr
    Heel veel dingen die er bij komen kijken zoals orthodontie en logopedie buisjes in de oren zijn zeer alledaagse problemen en wie weet zou je daar toch tegenaan lopen...jammer dat we het zowieso tegen gaan komen maar je kunt er nu wel extra alert op zijn wat ook weer een voordeel is aangezien we er dan snel bij zullen zijn.
    Het enige waar ik wel heel erg tegen op zie is de operatie voor de lip/gehemelte sluiting aangezien dit tussen de 3 a 6mnd zal worden gedaan...dan is ie nog zo klein! Verdere operaties is echt helemaal afhankelijk van hoe het zal gaan/ hoe erg de schisis is dus hopen we voor het beste!
    Op de echo van nijmegen was te zien dat hij een slokje vruchtwater aaan het drinken was...de echoscopiste zei dat het een goed teken was dat dit slokje rond was en niet driehoekig van vorm (hij had het in de mond) dit zou kunnen betekenen dat iig het zachte gehemeltje dicht is...we mogen er niet op hopen omdat ze het niet officieel met zekerheid kunnen zeggen maar dat doe je stiekem toch ;)
    Een open zachte gehemelte zorgt voor veel problemen qua spraak en gehoor..zou dus erg fijn zijn als dat gesloten zou zijn. Verder vond ze de opening in de kaak nog best meevallen...het is ter grootte van het neusgat en de neusvleugels waren ook aardig qua vorm...meestal is dan een neusgat helemaal verzakt omdat het geen steun heeft van de kaak.

We hebben inmiddels al met heel veel mensen gesproken hierover en elke keer dat je het er over hebt wordt het toch makkelijker.
    Ik probeer er ook verder zo veel mogelijk van te genieten het is ons eerste kindje en hij leeft al echt helemaal in ons leven natuurlijk vanwege de schisis...we voelen ons nu al echt ouders en zijn ook bezorgt over onze kleine man..maar gelukkig heeft hij er geen last van iig tot zijn geboorte..daarna begint onze eerste uitdaging .... de voeding.
    We zullen het zien hoe het gaat...we kunnen er niets anders aan doen.. het is nou eenmaal zo.
    Je denkt ook wel eens van heb ik dan niet genoeg foliumzuur geslikt of iets gek gedaan maar ook dat is niet het geval..het komt ook in de familie niet voor dus hebben dit ook echt niet verwacht...je hoort dan wel van ander oh wist je dat die en die het ook heeft gehad! Terwijl je dit dus nog nooit is opgevallen..niet in het gezicht, spraak of gehoor!! Het komt dus allemaal echt wel goed!

Wij kunnen iig niet meer wachten tot ons kleine menneke er is ;) het is overigens wel een druktemaker voel hem nu al elke dag flink schoppen en dat beloofd een flink ondeugend knaapje te worden gezien onze familie jongensgenen!

Grts Jinne

8. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    P.s. Poeh wat een verhaal! Sorry

9. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Lieve meiden

Bedankt voor jullie leuke reacties!
    Gister hebben we zijn kleding en wat andere spullen opgehaald die we vanavond of morgen gaan opruimen hier in huis. Vandaag eerst van het heerlijke weer genieten!

@ Jinne; meid, ik heb bewondering voor de manier waarop je hier over je mannetje en de schisis praat! Het is wel heel fijn dat ze het hebben ondekt bij de echo, want als je dit pas ziet bij de geboorte komt er wel ineens heel veel op je af! Nu hebben jullie al zoveel informatie en een beeld wat jullie kunnen verwachten. En kun je al aan het verwerkingsproces beginnen, want je moet toch je verwachtingen bijstellen denk ik?! Maar als ik het zo lees komt het helemaal goed met jullie 3!

@ Navlis; wat vervelend dat je misschien wel een cyclus hebt van 57 dagen! Dat is het dubbele van een 'normale' cyclus... Hoop toch dat je eitje goed is benut en dat er geen mmm meer bij aan te pas hoeft te komen!

@ de zwangere meiden; wat fijn dat de kwaaltjes (tot nu toe) meevallen. Hopelijk binnenkort allemaal een prachtige echo!

@ de meiden die nog niet zwanger zijn; duim*duim*duim!

Liefs,
    Caitlin

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ow en een vraagje aan de net zwangere meiden; hebben jullie het idee dat jullie misschien ook zwanger kunnen zijn van een tweeling? Ik weet dat Moppie zelf 1 van een tweeling is, maar ik vroeg het me ineens zo af. Het kan altijd natuurlijk ;)

11. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Caitlin: ik hoop het!!! Zou me echt super lijken, maar dan zouden de kwaaltjes al wel erger zijn geweest ;)

@Jinne: vind het super hoe je er over praat. Natuurlijk is de medische wetenschap al zo ontzettend ver, dat er heel wat gedaan kan worden, maar het lijkt me toch wel lastig. Ben echt blij dat de zwangerschap verder prima verloopt, en hoop dat jullie een prachtig kereltje krijgen ;)

@de rest: ei gevonden, ei kwijt... FF kaartjes werken zie ik...
    Sorry heb zoooo weinig tijd vandaag :(

Ik hoop dat iedereen een heerlijk pinksterweekend heeft!!!

Liefs xxx

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Caitlin;
    Tweeling? Geen idee... Ben niet bekend met meerlingzwangerschappen, komen niet in mijn omgeving en familie voor, dus weet er weinig van!
    Maar zou het wel super vinden! Wel heel druk, maar ik denk dat ik dat wel aan zou kunnen! Ik verwacht het niet, eentje is ook al heel fijn en bijzonder.

Jinne;
    Fijn dat je er zo goed over kunt praten en dat jullie al zo goed ingelicht en voorbereid zijn. Dat maakt het straks gelukkig allemaal een beetje makkelijker! Inderdaad heel bijzonder hoe je over je mannetje praat. Zelf heb ik totaal nog niet het gevoel dat er een kindje in me groeit, komt hopelijk snel en hoop dat ik er dan net zo over mag praten als jij!

Navlis;
    Pfff! Mijn korte cyclussen waren wat, maar jouw lange lijken me erger! Het wachten is dan helemaal lang! Maar.... ik blijf voor je duimen!!

Hier;
    Vanochtend voor het eerst echt misselijk. Gelukkig wel zonder overgeefneigingen en na wat eten zakte het af. Heb het wel de hele morgen gevoeld. Vanmiddag was het over!
    Straks maar crackertjes naast m'n bed leggen. Ze zeggen dat het helpt als je iets eet voordat je opstaat, dus het is te proberen!

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Hen, we gaan echt gelijk op...

Heb vriendlief wakker gemaakt om mij wat vla te brengen, kotsmisselijk! Daarna nog een uur rechtop in bed gezeten, voorzichtig gedouched en toen moesten we naar een keukenzaak. Daar zouden we ook "mee ontbijten" maar heb het maar op een bakkie thee gehouden. Pas rond de lunch verdween de misselijkheid. Bah bah bah!

Het begon gisteravond al bij mij trouwens. Was half in slaap gevallen op de bank, en toen ik naar bed ging kwam de misselijkheid... Gelukkig wel vlot ingeslapen...

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Hen & Moppie; de misselijkheid is dus echt begonnen nu? Vervelend hoor! Maar misschien maken de zwangerschapskwaaltjes het wel allemaal 'echt' voor jullie gevoel?!
    Ik ben zo benieuwd naar jullie echo's, altijd zo bijzonder om te zien!

Heeft iedereen ook zo van het heerlijke weer genoten? Hier wel hoor, helemaal goed 8)

Liefs,
    Caitlin

15. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo meiden,

Allemaal een leuk weekend gehad?
    Aan het weer kon het in ieder geval niet liggen. Dat was super!

Ik ben ook erg benieuwd naar alle echo's en ik vind de zwangerschapsverhalen allemaal erg leuk om te lezen.
    Aan de andere kant, word ik wel steeds met m'n neus op de feiten gedrukt, omdat ik nog niet zwanger ben. Begrijp me niet verkeerd hoor. Dit ligt helemaal niet aan jullie. Dus ga vooral door met kletsen in dit topic!!!
    Ik baal er gewoon van dat het allemaal zo lang duurt. Je gaat je toch afvragen of er iets mis is met ons en hoe lang het nog gaat duren, voordat wij ook een mooie test in handen krijgen.
    Zag het vanmorgen echt helemaal niet meer zitten. Ik had weer bloed in mijn inlegkruisje, terwijl ik mijn ei nog niet eens gevonden heb.:( Ik trok het niet meer en de tranen biggelden over mijn wangen. Die onzekerheid kan ik gewoon echt even niet meer hebben. Iedere maand weer en weer en weer.

Daarom ga ik het even wat rustiger aan doen op het forum.
    Ik zal wat minder schrijven (hoop dat het me lukt). Maar probeer wel een beetje bij te blijven lezen.
    Dus zwangere meiden; succes met jullie zwangerschap en ik blijf jullie echt wel volgen hoor!
    Alle andere meiden; Binnenkort hoop ik dat we allemaal een mooie positieve test in handen mogen hebben!!

16. Tutsje

Tutsje Bekend lid

5 okt 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Hallo Meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij ben al een hele poos hier niet meer geweest maar ik lees wel met jullie mee. Ik lees elke ochtend voor ik aan mijn werk begin even jullie verhalen, wil wat meer afstand nemen en het gaat zo wel goed. Neem mijn temp. niet meer op alleen nog ovu-testen, had afgelopen zaterdag en zondag een positieve test dus flink aan de klus geweest en nu dus plaatsgenomen op het wachtbankje.

@Jinne wat een verhaal zegt, maar gelukkig zijn ze tegenwoordig zo ver in de medische wereld dus het komt allemaal goed.

@de zwangere meiden dus de kwaaltjes beginnen nu echt, begrijp dat het best vervelend kan zijn maar aan de ander kant is het wel weer een bevestiging van je zwangerschap.

@Deli ik begrijp je helemaal en ik leef ontzettend met je mee!!!

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Deli en tuts;
    *dikke knuffel*!!! Jullie blijven in mijn gedachten, ook al horen we niet zoveel meer van jullie hier! Helemaal gelijk dat jullie op die manier wat afstand nemen, zou ik ook hebben gedaan!

Moppie;
    grappig dat we echt zo gelijk opgaan! Vanmorgen was hier wel even lichte paniek... Toen m'n man om 6u z'n bed uitstapte en ik dus wakker werd, voelde ik op de een of andere manier meteen dat mijn borsten geen pijn meer deden. Ik kon me fatsoenlijk omdraaien en erop liggen. Heb er vanalles mee gedaan om te kijken of het niet m'n verbeelding was, maar nee, ze doen echt veel minder zeer... Omdat ik laatst ergens las dat je meteen je vk moest bellen als je kwaaltjes plotseling weg waren, had ik het toen echt even niet meer.

Toch weer in slaap gevallen en half uurtje geleden opgestaan en toen voelde ik ze al iets meer... Maar misselijk zoals de afgelopen dagen ben was ik niet echt. Wel een beetje weeiig gevoel, dus ik maakte me nog steeds zorgen... Had nog wat testen liggen, dus ik heb er meteen maar weer 1 gedaan. Positiever dan positief natuurlijk, wat had ik ook anders verwacht?

Goed, hier inmiddels weer achter de computer is het allemaal wel wat afgezakt, maar ben nu eenmaal op en top stresskip, dus het zal me nog wel een poosje dwarszitten...

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha Hen bij mij komt en gaat het ook. En ik word héél onzeker van jullie kwaaltjesverhalen omdat ik er eigenlijk helemaal niet heb. Borsten doen wel zeer maar niet héél erg zeer. Ben soms wat misselijk maar trek het echt wel zonder me anders te gedragen. Biukkrampjes heb ik heel soms maar ook niet echt veel. Mijn borsten zijn niet gegroeid. Mijn buien zijn zo'n beetje wel over.. Ik kan echt iet wachten tot vrijdag hopelijk de bevestiging komt..

Ik vind het best vervelend dat de meiden die hier eigenlijk horen te schrijven (zwanger worden topic) nu langzaam verdwijnen omdat wij zo doorpraten over zwanger zijn. Voel ik me best vervelend onder :( Het is nu nog meer dan anders omdat er opeens 3 dames in dezelfde maand zwanger zijn geraakt. Maar lieve meiden.. laat je niet wegjagen hoor!

DeLi, wat naar van je bloedverlies.. hopelijk zet het niet door!
    Tuts ik duim dat het klussen dit keer succes heeft gehad!
    Caitlin: héérlijk weer! Lekker met vriendinnetje op terrasje gezeten. Een tweeling? Daar ga ik niet van uit :)
    Navlis: veel succes met het verhuizen en de verbouwing! Wanneer heb je nu weer afspraak bij de gyn?
    Jinne: Wat mooi om zo over jullie ventje te horen praten. Wat een liefde nu al voor jullie ongeboren kindje!

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Dat gevoel heb ik nou ook! Iedere keer probeer ik niet teveel te ratelen over het zwanger-zijn, maar door mijn onzekerheid doe ik het toch... En als ik dan Tuts en Deli hoor, voel ik me toch schuldig! (ook al zeggen jullie, lieve meiden, dat dat niet hoeft).
    Het is voor ons nog niet eens een maand geleden dat wij nog in hetzelfde schuitje zaten en ik wil het voor alle anderen ook zo graag! Ik blijf echt heel hard voor jullie hopen en duimen!!

Goed, moet er vandoor... Naar de tandarts en er meteen een dagje naar m'n moeder aan vast plakken!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Petje af voor jullie Jinne. Je eerste weken waren al flink onzeker en dan vervolgens nog dit er achter aan wat ook nog na de bevalling verder gaat. Jullie praten er krachtig over dus dat gaat ongetwijfeld helemaal goed komen. Succes ermee.

Deel Deze Pagina