Gestopt met de pil in september 2009! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Omelet, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hier even een vraagje over ovutesten. Ik ben er sinds deze maand dus mee begonnen. Ik ben vroeg begonnen met testen ondanks dat mijn cyclus rond de 30 dagen is iedere keer. Ik wil mijn ovulatie niet missen natuurlijk. Maar nu zit ik op dag 16 vandaag en het streepje lijkt juist lichter als gisteren en toen was hij ook nog lang niet zo donker als de controlestreep. Dan is de test toch nog niet positief of wel? Hij moet toch ongeveer net zo donker zijn?
    Wachten duurt altijd zo lang he.. ;)

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Misschien hoor je bij de korte LF club ;) Dan zal hij eer daags wel positief worden.
    Ik zit nu op dag 18 en mijne is ook nog negatief, toch heb ik meestal een cyclus van rond de 30 dagen. Dus het kan zeker nog.
    Even doortesten en als je nou echt niets vind dan kun je het beste de volgende ronde erbij temperaturen, dan weet je het duidelijker.
    Mijn testen worden trouwens ook niet zó donkder als de controle streep maar dat scheeld toch weinig. Heb je er een foto van misschien?

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Heb er geen foto van nee. Kijk het nog wel even een paar daagjes aan anders maak ik dan nog wel een foto, denk dat je er nu nog niet veel van ziet op een foto (streepjes zijn nog redelijk licht).
    Temperaturen gaat denk ik niet lukken, ben verpleegkundige en zit met wisselende diensten. Kan dus nooit op dezelfde tijd tempen.
    Ben benieuwd hoe mijn cyclus is.

4. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hey meiden,

Vanmorgen de cb digi gedaan en hij gaf natuurlijk zanger aan en een 1 tot 2 weken dus dat betekend dat ik 4 weken zwanger ben.

Morgen ben ik de hele dag thuis en de rest werken dus dan zal ik even de foto's inladen en hier plaatsen.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Netjes navlis! Dan ben je bij de echo een goede 6 weken he? Ach als je dat zelf maar weet dan kun je ook zien dat het termijn klopt.

Pff na 5 dagen vrij is om 7 uur beginnen wel ruw :p overigens wel een posi ovulatietest vanochtend dus dat wordt klussen vanavond!

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Navlis; leuk om dat 'zwanger' echt in beeld te zien staan denk ik he?! En je had je ei gevonden toch, dus daarop gebasseerd kon het eigelijk ook niet veel meer dan 4 weken zijn toch, of zie ik dat verkeerd? Wel heel fijn dat je dan zo'n vroege echo hebt! Stelt je misschien wat meer gerust!

@ Loki; klus ze vanavond :p

@ Nieke; de test streep van de ovu test werd bij mij ook niet net zo donker als de controle streep, maar ik zag het wel donkerder worden en daarna weer lichter, dus denk dat dat bij jou ook nog wel gaat komen binnenkort!

@ hier; gister werd ik op mijn vrije dag gebeld door mijn leidinggevende. Eerst dacht ik dat ze wilde vragen of ik extra kon werken, maar ze zei al gelijk dat het om iets prive's ging. Toen dacht ik dat ze nog iets wilde zeggen over ons gesprek over mijn opleiding, maar het ging over haarzelf. Ze reageerde in ons gesprek veel positiever op mijn zwangerschapswens dan ik had gedacht en nu weet ik waarom, ze is zelf ruim 14 weken zwanger! En als haar jaarcontract is afgelopen gaat ze stoppen met werken om zich op het moederschap te storten. Nou, ik wist niet wat ik hoorde, wist helemaal niet dat ze uberhaupt kinderen wilde, want heb haar daar nooit over gehoord. Vind het natuurlijk super voor haar, maar had na het gesprek wel een beetje een gek gevoel. Ze moedigde mij in ons gesprek aan om niet mijn leven 'on hold' te zetten vanwege mijn zwangerschapswens en zelf doet ze dit. Dan denk ik; de groeten, ik ga nog niet met die opleiding beginnen, ik ga ook eerst voor mijn prive leven! Maar ja, zij is natuurlijk al zwanger en heeft daar haar keuzes op gebasseerd. Ik heb nu alleen nog maar de wens en heb geen idee hoe het zwanger worden proces voor mij gaat verlopen. Dat is natuurlijk wel een groot verschil.
    Gister naar de bios geweest met een vriendin en zag daar ook veel zwangere vrouwen. Hebben jullie dat ook? 'Iedereen' lijkt maar zwanger te zijn, pfff!

Sorry als dit berichtje wat negatief overkomt, maar het zat me toch een beetje dwars ;)

@ de bijna NODers; spannend!

@ de zwangere meiden; hoe voelen jullie je nu? En de echo's komen ook dichterbij, spannend!

Liefs,
    Caitlin

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat is inderdaad even gek om dat zo te horen! Ach wat zij ook aan zou raden, je moet gewoon doen wat jou het beste en prettigste lijkt. Ik zou niet al anders gaan werken voor je zwanger bent, tuurlijk heb je dat straks het liefste zp snel mogelijk maar dat heb je helaas niet in de hand dus ik zou gewoon verder leren en er valt straks vast een mouw aan te passen. Alles wat je leert is meegenomen!
    Ik zeg wel eerlijk dat ik mijn plannen iets aangepast heb. Wilde eerst graag door voor bedrijfsleider maar vind eigenlijk mijn baantje als assistent prima. Het is zelfs de vraag of ik dat kan blijven doen na een zwangerschap want officieel is dat 38 uur en dat vind ik teveel. Ach de tijd zal het leren, eerst eens zwanger worden en blijven!

8. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    meiden, het was even een gepuzzel maar jullie kunnen foto's gaan loeren in mijn profiel!:D

Mijn man is lekker vrij vandaag dus gaan we nu even heerlijk een broodje op het terras eten met zijn 3tjes, lekker even van het zonnetje genieten:)

Liefs..

9. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Mooie foto's navlis!!

Caitlin;
    gek verhaal... Vraag me ook af waarom ze het in het gesprek zelf niet verteld heeft...
    Maar, wat Loki zegt, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor!

Loki;
    Succes vanavond! :p

Hier;
    Vandaag ineens stuk minder misselijk, weeiige gevoel is er nog wel, maar echt minder als afgelopen dagen! (zegt dit zonder dat ze zich teveel zorgen wil maken of dat dan nu wel weer goed is, maar doet dit eigenlijk wel, grrr wat kan ik mezelf gek maken...)
    Nog 12 daagjes geduld!

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier ben ik ook weer eens.

Ik heb goed nieuws gelezen. Navlis GEFELICITEERD!!!
    Super!

@Caitlin; ik heb je verhaal zitten lezen. Idd wel apart.
    Maar doe waar jij je goed bij voelt!

@Loki; veel plezier vanavond! ;)

Sorry ben te lang niet geweest om op iedereen te reageren. Ik lees alles wel mee hoor.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik lees mee maar weinig reactie tijd! Vanavond ga ik mijn ouders vertellen dat ze opa en oma worden. Spannend!
    Geniet van het lekkere weer allemaal! (ik zit binnen -> werk :()

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    JuJu;
    Spannend zeg... Ben benieuwd hoe ze reageren. Ze zullen wel dol blij zijn, niet?

hier;
    Mijn ei nog niet gevonden. Gisteren weer een licht streepje te zien op de ovutest net als de dagen ervoor. Begin me zorgen te maken dat er echt een duidelijkere streep komt, ik zit vandaag al op dag 18. Hoop dat die streep er straks toch een keertje komt.

Iedereen een fijne dag gewenst.

Ik ga vandaag lekker genieten van het zonnetje, dit is mijn laatste vakantiedag. :(

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke dag 18 kan nog wel hoor, als je een cyclus hebt van 31 dagen en een LF van 10 dagen dan moet hij een deze dagen wel donkerder worden. Wanneer test je? Het beste is 's middags en dan na 4 uur plas ophouden. Jou ei komt wel!
    Ik vind het ook heel spannend. Ik denk dat ze helemaal in shock zijn. Mijn moeder is ook nog jarig vandaag. Wel een origineel kado. Krijg al de hele tijd smsjes van mijn zusje dat ze het zo spannend vindt. Voelt wel of het nu echt gaat beginnen, morgen mijn schoonouders vertellen en dan is het écht niet meer ons geheimpje.

14. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Nieke;
    niet bij iedereen werken de ovu-testen volgens het boekje... Bij mij was dit ook zeker niet het geval!
    Ik had ook eerst altijd een aantal dagen een licht streepje en op een gegeven moment werd ie wel donkerder, maar lang niet zo donker als de controle-streep.
    Nog even volhouden! En, als je inderdaad een cyclus hebt van meer dan 30 dagen is het inderdaad zo gek nog niet, dat je je ei nog niet hebt gevonden! Succes!

Juju;
    spannend!! Zit mezelf ook al helemaal voor te stellen hoe het zal zijn!
    Wij vertellen het de dag voor vaderdag aan mijn eigen ouders en op vaderdag zelf aan m'n schoonouders. Deze laatste zullen waarschijnlijk helemaal door het dolle heen zijn! Niet dat mijn eigen ouders niet heel erg blij voor ons zullen zijn, zeker wel juist! Maar het wordt hun 6e kleinkind, dus da's toch iets anders als de eerste wat bij mijn schoonouders het geval is.
    Die week erop vertel ik het aan mijn vriendinnen en op de afdelingsvergadering op mijn werk en dan gaat het vuurtje waarschijnlijk erg hard! Ik voel mezelf nu al stralen bij het idee! :)

Ik ga zo lekker met m'n zussen en de kids naar het zwembad, heerlijk genieten van de zon! Morgen en overmorgen moet ik werken, dus dan zal er waarschijnlijk weinig van komen...

15. lautjep

lautjep Niet meer actief

gister weer een kut avond gehad.
    Weer iemand zwanger uit onze omgeving en ze vertelde erbij dat het nog best lang heeft geduurd dus ik vragen hoe lang mededeling 4 maanden. Ik heb mij daar maar goed zitten houden. Thuis even goed zitten huilen.
    Wij zitten al in ronde 10 en dat weten ze en dan nog zeggen dat het lang heeft geduurd. Ik voel mij 100% kut.

De rode week zit er bijna op en volgende week een onderzoek. de hoop is bij ons een beetje weg. zoveel mensen in onze omgeving zwanger en wij niet en allemaal zo snel.

Zo even een zeur mailtje van mij maar ik ben er helemaal klaar mee.

16. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@lautje, wat een rotopmerking zeg! :(
    Hoop dat deze ronde jullie geluk zal brengen...

@juju, hoe is het vertellen gegaan?

17. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @lautjep, nou idd wat een klote opmerking! en helemaal als ze weten dat jullie al bijna een jaar bezig zijn. Ik snap je gevoel. Maar geef het niet op, dat zie je aan mij, ik had ook echt niet verwacht dat wij nog binnen het jaar weer zwanger zouden zijn.*knuffel*

Wij hebben ook vrienden die nu ook bijna een jaar bezig zijn, en we gaan het nog niet vertellen maar als de tijd er goed voor is proberen we dat wel zo voorzichtig mogelijk te doen.

We hebben het inmiddels al wel aan de aanstaande opa's en oma's verteld en me beste vriendinnetje weet het. Morgen hebben we we een verjaardag van haar dochter en ik was er net even, zegt ze oh ik heb lekkere rosé gehaald voor ons die vind jij ook lekker. Ik mag geen alcohol lieverd zeg ik tegen haar! zij zich helemaal verontschuldigen wat natuurlijk niet hoeft, maar ze moet blijkbaar nog erg aan het idee wennen:)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lautje wat een ongevoelige opmerking :( Voor jou gaat het ook gebeuren meid, ik weet het zeker. Kan me goed voorstellen dat je er echt doorheen zit!

Vertellenn was heel bijzonder. Mijn vader begon te huilen en had het over "een nieuw leven". Mijn moeder vind het helemaal fantastisch dat ze oma wordt, ze wil komen oppassen op de maandagen en kan niet wachten met iedereen vertellen en vooral.. shoppen! ;)
    Over een half uurtje gaan we naar onze schoonouders. Hopelijk reageren die net zo mooi :)

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Lautje;
    Dat is idd rot zeg, vooral omdat ze weten dat jullie er al veel langer mee bezig zijn. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt. Hier hetzelfde. Doordat het niet wil lukken en bij de andere mensen om je heen wel krijg je steeds meer het gevoel 'gaat het ons wel lukken'! Maar meid ook ons gaat het een keer lukken. Blijf hoop houden. Knuffel!

JuJu;
    Wat leuk dat je ouders zo blij waren met jullie goede nieuws. En je moeder wil dus graag oppassen :) hehe. Hopelijk reageren je schoonouders ook zo, veel plezier met vertellen vandaag!

20. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Net alweer een ovutest gedaan, is nu al dag 19 en nog steeds geen positieve test gehad. Ik snap er niks meer van. Rond dag 15 was het streepje duidelijk te zien, maar lang niet zo donker als de controle streep. Daarna weer iets lichter en nu weer ietsjes donkerder, maar nog steeds niet positief. Wat denken jullie hiervan? Ben bang dat ik zo nog mijn ei mis! :(

Deel Deze Pagina