Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lautje wat een prachtige buik!

Ik ook!

Na het kolven: uitspoelen en in hydrofiele luier pakken. 's Avonds kolfspullen uitkoken. Wij gebruiken 1 flesje per dag, na het gebruik uitspoelen en in koelkast tot volgende voeding. 's Avonds uitkoken. Ik vind het uitkoken geen moeite en het voelt beter.

Nee hij is terug gegaan naar 1 dagvoeding (in totaal 3 voedingen op een dag) en dus gaat de voorraad opeens een stuk minder hard. We zouden zomaar eens de 9 maanden borstvoeding kunnen halen.

Caitlin ik weet niet of je behoefte hebt aan een reactie nog? Zo niet, sla dit stuk dan over ;) Toen ik je lijstje zag viel me op dat Kyara nog best vaak drinkt en vaak kleine beetjes. Ik herken dat van dagen dat ik niet thuis ben en mijn vriend thuis is. Uk krijgt dan vaker kleine beetjes melk en is dan wel tevreden maar slaapt bijvoorbeeld niet veel. Ik ben het dus eens met Uk: soms is huilerig zijn een teken van vermoeidheid en niet alleen van honger. Maar de lactatiedeskundige gaf ook al aan dat de kleine beetjes niet een echte voeding zijn.

Ik wil heel graag reageren op de tips die je hebt gekregen omdat ik nu eenmaal anders kijk naar bepaalde dingen dan de meningen die je al gehoord hebt. Aan jou om daar iets mee te doen of niet want uiteindelijk bepaald de mama wat past bij haar en haar baby. Dit is dus ook niet negatief bedoeld naar de adviesgeefsters want juist met verschillende meningen kom je verder, toch :)

Uk zit inmiddels op zijn tweede KDV en dat hij geen vast ritme had was geen enkel probleem. Ik merkte ook vaak dat hij op het KDV wel een ritme aanhield (twee, soms drie voedingen op wisselende tijden) en soms bij mij dat inhaalde door heel vaak te drinken. Ze hebben veel met hem rondgelopen maar vonden al snel manieren waarop hij zichzelf kon vermaken. We hebben afspraken gemaakt over het laten huilen of niet. Ons huidige kdv vroeg rond 6/7 maanden of we een ritme hadden voor uk en toen heb ik iets op papier gezet, maar nog wijken ze daar (met toestemming van mij) van af als dat beter past. Kdv is andere omgeving en uk reageert daar anders op. Lijkt me niet meer dan normaal en het kdv gaat daar ook zo mee om.

Als hij huilde deed ik toen hij zo klein was vaak de hebjehongertest ;) Ik lette op zijn huiltje: keek hij me aan terwijl hij huilde, ging hij zoeken als ik hem op tepelhoogte hielt: dan had hij honger. Keek hij weg dan was hij moe. Vaak hielt het huilen dan ook (even) op als ik hem oppakte.
    Het kan ook zuigbehoefte zijn. Zelf heb ik er voor gekozen om uk geen speen in bed te geven maar wel als hij in de box lag. Dragen hielp ook goed, en vaak idd even naar buiten als afleiding.

Ik heb uk nooit wakker gemaakt voor een voeding en zou dat ook niet snel doen. Ten eerste is slapen gewoon heel erg belangrijk en kun je je baby flink van slag maken als je haar wakker maakt uit haar diepe slaap, die daarmee meteen minder zin heeft. Maar goed ik ben ook behoorlijk van op verzoek (eventueel met sturing) en dit is wel heel erg schemavoeden. Dat wordt tegenwoordig ook met flesvoeding niet altijd meer aangeraden. De huidige tendens is toch echt om je baby te laten slapen als hij slaapt. Het risico op halve voedingen neemt ook toe als je haar wekt.

Er is echt niets mis met KV en als je je niet meer goed voelt bij BV dan moet je daar zeker voor kiezen, maar dit is echt geen goede reden vind ik persoonlijk (maar dat is slechts een mening ;)) Je BV vult prima, daar ligt het 'probleem' niet.

Hier ook! :D

Wat ik je zou aanraden:
    - Houd een week lang de slaap- en eettijden bij. Doe dat in een tabel en kleur de slaaptijden in zodat je de vlakken onder elkaar kan zien. Bekijk: hoe lang is ze wakker tussen voedingen in?
    - Houd een ritueel aan voor het slapen gaan (ook overdag). Hier pak ik uk op en dicht tegen we aan. Lopen we samen de trap op terwijl ik hem aai en vertel dat hij lekker gaat slapen. Op de commode trek ik zijn broekje uit en slaapzak aan. Ik houd hem weer tegen we aan, vertel hem dat hij lekker gaat slapen en dat hij als hij wakker is mee mag boodschappen doen oid. Werkt hier goed.
    - Neem de tijd om bewust haar huiltjes te leren kennen. Hoe kijkt ze? Hoe klinkt ze? Reageert ze op een bepaalde manier?
    - Je kunt een speentje proberen. Er zijn verschillende soorten. Uk hier lustte maar één bepaalde soort.
    - Draagdoek geeft rust.
    - Als ze een klein flesje heeft gehad en ze hoeft niet meer, bouw dan even een pauze in van een half uur en probeer haar dan de rest te geven. Dat werkte hier vaak prima.

Wat ik persoonlijk nooit zou doen:
    - Uk wakker maken voor een voeding
    - Uk laten huilen van de honger - dan liever een snack
    - Op bed leggen als je meisje nog niet moe is
    - Tot 6 maanden heb ik uk niet laten huilen in bed. Haakt aan met vorige punt. En dan heb ik het niet over 4 minuten inslaaphuilen. Als hij langer huilde haalde ik hem uit zijn bedje.
    - Houd niet strikt vast aan tijden tussen voedingen. Wij hadden lange tijd een voeding: 5 - 11 (6u) - 15 (4u) - 17 (2u) 19 (2u) en dat werkte prima. Later schoof het op (en kwam er een nachtvoeding bij) maar het verschil in tijden tussen de voedingen bleef. Nu hebben we 6:30 - 12.30 (4u) - 19.00 (6,5u) en hij drinkt nog geen 200cc per keer.
    - Vertrouw op je eigen gevoel. Als dat niet goed is, dan past het niet bij jou en je meisje. Baby's zijn geen machines. Het is natuurlijk onzin om zelf met een rotgevoel een ritme in je kind te proppen, met huilende baby tot gevolg, om te voorkomen dat ze gaat huilen bij de oppas.

Nou goed ik hoop dat je er iets mee kunt (een beslissing kun nemen). Ik denk dat je wel wat kunt sturen in het aantal voedingen in ieder geval en dus ook de tijd ertussen. Een vast ritme met starttijd enzo.. ach dat komt ook vanzelf. Je doet het super, dus daar zou ik me geen zorgen over maken :)

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jolanda ik sluit me aan bij Bloom!

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

^^ ik ook, straks ga je naar het ziekenhuis, constateren ze dat je al op 7cm zit en dan moet je man nog 2 uur reizen. dat gaat hij dus echt niet redden!

maarre, hoe kom jij eigenlijk in het ziekenhuis? ik hoop dat je niet zelf gaat rijden he :p

*duimt voor goed nieuws vannacht/morgenochtend*

welterusten allemaal!

4. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hoi meiden... Gisteravond nog naar het ziekenhuis gebeld omdat de pijn aan bleef houden..Kreeg gelukkig een andere vrouw aan de telefoon en die zei me dat ik gelijk moest komen. Dus me ouders gebeld die zijn gelijk gekomen. Aangekomen in het ziekenhuis werd ik aan de CTG gelegd..Geen weeen en geen ontsluiting. De pijn die ik had kwam omdat onze kleine man zich steeds verder in me bekken duwt ( ligt eigenlijk al in het geboortekanaal)..Wel hebben ze me gezegt dat zoals het er nu voor stond het niet lang meer zal gaan duren voor de weeen en dergelijke wel zouden komen :( was allemaal voorwerk tot de grote klus volgens de Vk op het ziekenhuis..Vanochtend werd ik weer wakker met hevige krampen zijn weer verdwenen..Dus wie weet is er heel snel weer babynieuws hier :D

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ohh super spannend Jolanda!!! :D:D:D

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh Loki ik realiseer me opeens dat je mijn megapost naar Caitlin kunt opvatten als kritiek op jou en de keuzes die jij hebt gemaakt. Zo is het zeker niet bedoeld! Het zijn niet mijn keuzes maar jij bent niet ik en mijn uk is de jouwe niet. Bovendien, wie ben ik om uberhaupt kritiek op anderen te hebben.

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Goed dat je gebeld hebt, ook al was er niets, je weet maar nooit... Hopelijk snel babynieuws!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik denk trouwens ook dat het niet lang meer gaat duren Jolanda, al is het alleen maar omdat je 37 weken zwanger bent haha (flauw, I know)

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    haha ;) ja ook mede omdat ik al bijna 38 weken zwanger ben ;) gaat echt snel :$ hopelijk mogen we snel gaan genieten van ons ventje :D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Echt super gaaf, weer een nieuwe baby in ut topic :D

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Jolanda; jeetje meid, spannend zeg! Goed dat je toch gebeld hebt en in het ziekenhuis bent geweest. Weet je in ieder geval dat er op dit moment nog niks aan de hand is. Ik heb precies een week voordat Kyara werd geboren veel harde buiken gehad en echt een ander rommelend gevoel dan ik gewend was zeg maar. Achteraf denk ik wel eens dat ik daardoor misschien al wat ontsluiting heb gekregen, of een verweekte bmm, waardoor het tijdens de echte bevalling allemaal vrij snel ging. Ik hoop dat jullie mannetje het nog even vol houd tot morgenavond als zijn papa thuis komt! Sterkte en nog even heel erg genieten van je buik!

@ JuJu; meid, ik zat zeker nog wel te wachten op de mening en ervaring van weer een andere mama ;) Zoals jij ook al zegt, hoe meer je hoort, hoe beter je daarmee je eigen keuzes kunt maken!

Zelf ben ik ook geen voorstander van lang laten huilen. Heb het gisteravond 1x gedaan, omdat ik minimaal 2 uur tussen de voeding wilde, maar het voelde niet goed en ze dronk alsnog maar 50cc (waarna ze in slaap viel en vanmorgen om 7.15 uur pas weer wakker werd!)
    Zeker rondom haar huil uurtje wil ik wat makkelijker zijn met een slokje troost, maar over de rest van de dag liever niet.
    Ik heb besloten dat mijn doel is om een ritme te krijgen in de activiteiten, dus slapen-eten-spelen-slapen etc. Ik denk dat dit al veel meer rust geeft en dat ze daardoor beter zal slapen overdag en beter zal eten per keer. Hoe laat het echter allemaal gebeurd hoeft van mij niet perse gepland te worden, elke dag is toch anders. 's Morgens zal er minder tijd tussen de voedingen zitten, omdat ze 's nachts 8 tot 10 uur achter elkaar slaapt. Dan lijkt het mij een vrij logisch gevolg dat ze eerder honger heeft (en misschien wat korter slaapt) in de ochtend. Ïk wil wel dat slapen minimaal een half uurtje is en eten het liefst minimaal 100cc

Gister ging het eigelijk heel goed en vandaag tot nu toe ook! Ze ligt nu voor de 2de keer vanochtend te slapen :) En ze heeft 2 voedingen op, 1 van 150cc en 1 van 100cc, mama is trots :D

Ik ben echt blij me jullie steun / tips / lieve en wijze woorden!

Liefs,
    Caitlin

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ze slaapt nog steeds! Al bijna 3 uur nu :$ Trots!

Ik heb trouwens een beetje pijnlijke buik, lijkt alsof ik ongesteld moet worden... Gister duidelijk links pijn, leek echt mijn ei sprong te zijn. Wel vroeg op dag 10, maar het kan. Ben benieuwd wanneer ik dan nu weer ongesteld word. Zei gister voor de gein tegen mijn man; "we kunnen dit ei wel proberen te benutten" hahaha, jullie hadden zijn hoofd moeten zien :p

Jolanda; hoe is het? Veel plezier bij je zus en gefeliciteerd.

Liefs,
    Caitlin

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

hehe jouw eitje is niet de enige die op springen staat, je man zeker ook? :p

ik heb deze ronde helemaal geen klachten, normaal rond deze tijd (dag 30) al wel krampjes, en andere tekenen dat mn ongi er aan komt. ben benieuwd!

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland

Haha, nou, hij keek meer zo omdat hij dacht dat ik gek was geworden om mijn eitje gelijk weer te willen proberen te benutten ;)

Ik ben soms best nieuwsgierig naar hoe lang het de volgende keer zal duren voor het raak is, of het dan een jongetje zal zijn, of toch weer een meisje en hoe de bevalling dan zal verlopen... Nog maar even geduld hebben, haha!

Ik heb trouwens bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik het niet zie zitten op de vervolg opleiding te gaan doen. Een opleiding volgen met een baby van 7 maanden lijkt me erg pittig en de functie die ik na de opleiding zou hebben trekt mij gewoonweg niet. Ik zie het niet zitten dat ik de verpleegkundige ben die bevallende vrouwen begeleid, zeker niet na mijn eigen bevalling.
    Wel heb ik aangegeven te willen blijven werken op de afdeling, maar dan misschien in een andere (lagere) functie. Ze gaat hier over nadenken, maar als het oordeel negatief is, dan loopt mijn contract per 1 December af en moet ik dus hard opzoek naar een nieuwe baan... Nu weet ik dat er in de zorg altijd wel werk is, maar lang niet alles vind ik leuk om te doen, dus ik hoop echt dat ik iets vind wat ik leuk vind en ook goed uitkomt met de dagen dat Kyara naar het kdv gaat...

Liefs,
    Caitlin

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Pfff, ik verveel me trouwens wel met dat slechte weer!
    Ben al 2 dagen niet buiten geweest (op een ritje naar de vuilnisbak in de tuin na dan) en dat komt me wel een beetje mijn neus uit! Morgen maar even een stukje wandelen als het dan beter weer is...

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Kyara werd trouwens wakker, net nadat ik had geschreven dat ze al bijna 3 uur sliep. Ze heeft toen netjes 150cc gedronken, is in de wipstoel geweest, heeft in de box nog wat gespeeld en viel toen alweer in slaap (1 uur en 45 minuten wakker geweest). Wederom heb ik haar voorzichtig uit de box getild en in haar ledikantje gelegd boven (dat was om 15.00 uur) en mevrouw slaapt nu nog steeds! :$

Ik weet niet wat mij overkomt, zoveel slaapt ze doorgaans nooit op een dag! En eten gaat dus ook erg goed, maar weinig voor mijn gevoel:

7.15 uur --> 150cc
    9.30 uur --> 100cc
    13.15 uur --> 150cc

Ze zal zo wel weer wakker worden en dan kan papa haar lekker de fles geven. Ben benieuwd wat de avond ons brengt, maar ik ben hier zo blij mee! :)

Liefs,
    Caitlin

17. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    jolanda ik duim voor je dat het snel komt.

caitlin ik hoop voor je dat ze het op je werk goed vinden zodat je kunt blijven.

hier verder niet alleen maar wachten tot morgen

18. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Hoe laat heb je morgen de pret echo lautje? Ik ben gewoon echt plaatsvervangend zenuwachtig voor jou ;) Vind het zo leuk dat je na morgen weet of er een jongentje of meisje in je buik groeit. Ik zeg nog steeds; een meid!

@ hier; gaat nog steeds goed!
    Ze heeft bij papa weer 150cc gedronken en in de wipstoel lekker 'tv gekeken' Daarna werd ze wat onrustig en is ze op mijn buik in slaap gevallen toen ik haar aan het troosten was. Eigelijk wilde ik wel zo blijven liggen (heerlijk, zo'n warm baby'tje op je buik!!!) maar ik heb haar toch in haar bedje boven gelegd. Helaas schrok ze na 10 minuutjes wakker van een hard geluid en begon ze te huilen. Inmiddels was het 2,5 uur na de fles en ze ging ook weer smakken, dus fles aangeboden en daar heeft ze 100cc van gedronken. Viel mij niet tegen! Daarna in bed gelegd en met een klein beetje gepruttel ligt ze nu alweer een half uurtje heerlijk te slapen!

Liefs,
    Caitlin

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nog even vanaf mijn mobiel uit mijn bedje.. Fantastisch caitlin! Niet schrikken als ze eer daags niet van voeding tot voeding slaapt maar daar gewoon lekker creatief mee aan de gang gaan en kijken hoe je voor haar de voedingstijden zo langzaam kunt rekken. Hier werd het na die week ook weer grotendeels op verzoek met een lichte sturing (bv richting de avond wilde ze in het begin al weer om half 6/6 uur eten en dat kwam steeds rot uit met avondeten, badje en dan ging ze zo vroeg de nacht in. Na een paar weken lichtjes sturen is dat nu half 7/7 uur, fantastisch dus! Hier zit er smiddags ook vaak 5 uur tussen en dan savonds maar 3;5, is me allemaal prima. Hoeft echt niet op uur en tijd maar wel in een regelmaat die past bij een baby en een werkende moeder! Ik werd heel zenuwachtig van volledig op verzoek voeden. En nu de kleine (zonder huilen of honger!!!) het 'schema' zelf aangenomen heeft is er zoveel meer rust (beter slapen; eten en vrolijker) voor beide! Trouwens, je bent nieuwschierig naar wat de 2e is. Heb je een stiekeme voorkeur? Ik heb altijd geroepen dat ik 3 meiden wil vroeger :p toen besefte ik nog niet dat een kindje krijgen uberhaupt een wonder is volgensmij :p. Al lijkt me voor mijn vriend een zoon ook wel heel mooi. En die trekken later meer naar mama haha! Maar nogmaals, 2 meiden lijkt me ook zo fantastisch! Ook voor s.venna...

Nee hoor juju, ik vat het niet op als kritiek we doen beide wat bij ons, onze levensstijl, onze opvattingen en vooral bij onze kindjes past. Overigens, over het wekken, dit heb ik wellicht verkeer verwoord. Die eerste week wekte ik haar omdat ze eerst 2 uur tegen de slaap aan het vechten was en dan eindelijk sliep. Als ik haar dan door liet slapen zou ze 3 uur bij slapen en werd het het volgende blok hetzelfde liedje. Hierdoor was ze nog moe en wilde ze na het eten dus weer slapen en duurde de periode van vechten tegen de slaap (=huilen) korter. Met een paar dagen ging dat al super en werd er ook niet meer gewekt. Slapen =slapen, als ze honger hebben worden ze van eigens wakker! Mijn ritme klinkt miss wel wat streng maar eigenlijk is dat helemaal niet. De voedingen worden aan de ochtendvoeding aangepast (die bijna altijd om dezelfde tijd is ) met een speling van een ruim uur (in dit uur komt ze zelf, er wordt niets aangedrongen soms enkel een beetje spelenderwijs (=zonder huilen) uitgesteld om uit te komen met een badje/laatste voeding). Verder zijn er ook geen vaste slaaptijden. Dit ligt net aan hoe lang wakker is, na 1,5 uur is het vaak gedaan en dan gaat ze naar bed. Niet moe = niet naar bed en wakker = eruit.

Super spannend lautje! Ben zo benieuwd!

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hoi meiden..

Gister de verjaardag van me zus gehad..was reuze gezellig :D Veel gelachen..

Gisteravond is manlief ook al thuis gekomen..is nu 2 dagen aan het werk hier in de buurt ( 15min afstand ongeveer haha)

Het is nog steeds aan het rommelen :p nog wat lichte krampen zo nu en dan maar voor de rest is het rustig..Onze kleine man heeft het nog wel goed in me buik haha.

Daarnet lekker de verwarming aan gezegt pfff heb het koud :( nu even lekker onder me deken in de bank nog een tukje doen en dan weer het dagelijkse ritueel :p schoonmaken haha.

Deel Deze Pagina