Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Caitlin;
    Als het aan mij zou liggen 4 of misschien wel 5 ukken. Maar dan wil ik echt groter kunnen gaan wonen en moet het er financieel ook nog leuk uitzien. Klinkt enorm uit de hoogte als ik dit zo opschrijf besef ik, want velen van ons zouden met alle liefde 5 kinderen in een te klein huis proppen, áls ze ze maar kregen...
    Maar goed... Manlief vindt 3 ook prima. Het ligt ook maar helemaal aan de situatie in de toekomst. Je weet natuurlijk nooit wat er op je pad komt, waardoor dit kan veranderen. Maar dat er een tweede komt, ligt als het aan ons ligt vast. Nu maar hopen dat de natuur dit ook wil!
    Oef... Echt, als manlief vandaag de condooms vaarwel zei, zou ik staan te springen om voor een brusje te gaan... :)
    Maar goed... Eerst maar eens zien dat ik die cyclus weer een beetje normaal krijg!
    Morgen beginnen met provera, 10 dagen lang, ben heel benieuwd!

Uk is net trouwens voor het eerst geknipt! Schoonzusje is kapster en knipt op maandag voor haarzelf en kwam net even langs om de puntjes bij uk eraf te halen. Zijn haartjes groeien zo hard! Hij deed het echt voorbeeldig! Op m'n schoot zat hij heel verbaast te kijken hoe ze met het schaartje aankwam. Bleef heel stil zitten en liet alles toe! *trots*

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    O, over die echo van de heupjes;
    Ben er achter gekomen dat elk ziekenhuis en elke arts hier anders over denkt... Uk heeft een echo gehad, omdat in mijn familie (broer en 2 ooms van m'n moeder) heupafwijkingen hebben. Ik had zelf als baby niet volgroeide heupkoppen, waarvoor ik 4 jaar lang onder controle heb gestaan bij een orthopeed. De eerste arts van het CB die ik had stelde meteen een echo voor, de tweede vond het onzin. Ik heb toen doorgezet en toch om een verwijzing gevraagd, maar het was omdat ik het graag wilde... De huisarts die uiteindelijk de definitieve verwijzing moet schrijven zei en deed hetzelfde als die 2e arts.
    In het ziekenhuis vroeg de assistent naar de reden en merkte dat zij het ook niet helemaal eens was met me, terwijl de radioloog me weer groot gelijk gaf... Er was niets aan de hand en toen de radioloog dat tegen me zei, zei ze: dat dacht ik al wel... Nou ja zeg! Wie is zij om dat te zeggen en lekker belangrijk dat zij het niet nodig vindt! Het is mijn kind en als hij later in problemen komt omdat ik te laks was om ernaar te laten kijken, krijg ik daar spijt van, klaar! :x.

:)Ik heb lekker mijn zin gekregen, haha!

3. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb net even alles bij zitten lezen.Heb niet veel aan te vullen kan er nog niets over zeggen denk ik zo.

hier alles goed en de buik is goed aan het groeien en ik geniet.
    woensdag wil ik even naar het dorp om iets leuks voor de kleine te kopen een leuk truitje of zo.
    Ga nu gezellig naar mijn oma en de dvd laten zien.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom:
    Ze schelen idd maar 4 maanden maar toch is dat veel op zo'n leeftijd. Nou is ons mummel ook nog eens klein, dat maakt het contrast nog groter ;). Daarbij valt ook mijn favo kledingmerk (Noppies) klein, van mexx en esprit bv heeft ze soms nog 56 aan :). Er hangt een heel cute esprit shirtje en rokje te wachten in maat 62 maar daar verzuipt ze écht nog in, hahaha!
    Ach, komt allemaal vaneiges!
    PS Je hebt het goed gedaan qua echo! Jij weet vast ook als geen ander dat je in de medische wereld een beetje moet vechten voor dingen die niet standaard zijn....

Wat leuk haartjes gekniptt! En zo braaf stil gezeten, netjes hoor!

Caitlin:
    Oke vandaar! Fijn om het even zeker te hebben, toch wel spannend he? Ziet tot nu toe alles er goed uit (bilplooitjes, gelijke beweging ed)?
    Uhhh, ik zag het idd, 29-10 ;).
    Morgen weet ik wellicht meer!

Met mummeltje gaat het tot nu toe prima. Ze is wel iets huileriger (heeft ook wat kortere slaapjes gemaakt, volgensmij door het zuur) maar heb niet echt het idee dat ze pijn heeft. Zo even met papa douchen en dan lekker drinken en te bed. Trots op mummel!

Heb jullie trouwens beloofd om update te geven over de 7Slings drager. Ik vind em echt top! Moet wel zeggen dat het echt voor korte stukjes is (hier vnl de hond uitlaten) maar het is zo snel en in boeddha houding (schuin, niet recht voorruit, dat vind ik heel onnatuurlijk voelen) zit mummeltje graag. Lekker even rondkijken! Over een maandje of 2 het heupdragen, lijkt me ook leuk!
    Beetje creatieveling (Juju? Al had jij last van je rug he, dan is het wellicht minder. Hoewel ik mijn rug niet voel eerder mijn schouder na een langer stuk) zou hem ook zo gemaakt hebben, stelt 3x niks voor en is maar een mini lapje stof.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@caitlin: kan me voorstellen dat je hoofd even vol zit met andere dingen. hopelijk behoudt je je baan!
    @jolanda: hij kan er niet eeuwig blijven zitten he ;) ik had ook heel sterk het gevoel dat ik ver overtijd zou lopen...
    ach, binnen 4 weken in ieder geval!!
    @bloom: ik denk het ook niet. Mini zit nu in maat 80 van broekjes en maat 74 van truitjes. is een lekker mollig ukkie :) en groot/lang!
    Mini grijpt meteen naar zijn voetjes, altijd de voetjes. zodra ik zijn luier dicht heb, heeft hij zijn voetjes al weer in handen.
    @loki: wat fijn dat mummeltje weer goed is gegroeid! enne, toch niet gek die opmerking van het cb? vind het ook best knap - gezien vanuit eigen ervaring :p
    @financieen: hier ook even op de centjes letten. ik koop niks voor mezelf, alleen voor Mini. voor de rest wat anders boodschappen doen, ik ga nu naar de aldi en sporadisch naar de ah ipv andersom...

@meeting: manlief vind t niet leuk dat ik alleen ga, hij wil geloof ik mee... maarja heb al gezegd dat t vrouwenpraat is en er verder geen mannen mee gaan :p

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Uk;
    Wil hij mee?? Haha, nou hier kwam er zo'n enorme frons op het voorhoofd, toen ik het vroeg, dat ik het daar maar bij gelaten heb! :p

Hier trouwens boven en onder maat 74. Hij past maat 80 qua boven ook, maar broeken zijn echt nog te groot. Heb een heel stoer shirt maat 80 die ik hem vaak aantrek, maar voor de rest is het nog allemaal 74. Heb ook nog bijna niets verder in maat 80, dus als het wat kouder wordt moet ik marktplaats maar weer eens op!

Koop de laatste tijd voor mezelf ook echt niets... Alleen het nodige voor uk en struin de goedkope supermarkten af. Leuk is anders, maar vind het eigenlijk ook wel een sport. Als ik zie hoeveel ik er mee bespaar en hoeveel andere leuke dingen ik ervan kan doe, maakt het een hoop goed!

Loki;
    Zelfs die drie lapjes stof zijn voor mij heel ingewikkeld... :). Weet ook echt niet hoe de naaimachine werkt en ik kan nooit het draad door de naald krijgen... :p
    Lekker dat mummel vandaag weinig last heeft van de prikjes! En lekker douchen met papa! Uk gaat hier ook zo vaak mogelijk mee onder de douche!

Morgen weer lekker zwemmen! :)

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    :$:$:$ Wow, haha, dat zijn veeeeel ukken :p

:D:D:D

You go mama!!!

Ik zie geen 'gekke' dingen, maar het is fijn dat er toch naar gekeken wordt!
    Super dat mummeltje niet zo'n last heeft van de prikjes, ik hoop dat Kyara er ook weinig last van heeft donderdag...

Ik denk inderdaad dat hij heel snel weer weg wil als hij wel mee zou gaan ;) hahaha!

@ Hier; Kyara is al vanaf 15.00 uur wakker en raakt steeds helemaal overstuur als we haar in haar bedje leggen om te gaan slapen... :( Ritme is even zoek sinds vanmiddag :(

Liefs,
    Caitlin

8. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Haha, ja klinkt veel, maar als ik helemaal thuis zou kunnen blijven, lijkt het me heerlijk! O ja da's ook nog een voorwaarde... Financieel moet het dus ook mogelijk zijn om thuis te kunnen blijven of thuis te kunnen werken... Eehm, wordt em dus niet ben ik bang...

Lekker je meisje bij je houden dan als ze echt overstuur is. Alle kindjes hebben dat wel eens!

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hey meiden..

heb even snel bijgelezen haha.

@ bloom: 4 of 5 ukkies :D altijd leuk grote gezinnen :) ( me zus zegt al is het alen maar voor de mooie zwangere buik haha)

@uk2011: manlief wilt natuurlijk wel zien met welke meiden je allemaal zit te praten hier op het forum haha.

@lautje: Lekker genieten hoor meid en lekker shoppen :D ik hoop dat je oma van de dvd heeft genoten :D

@hier: Alles nog rustig..Alhoewel ;) rustig is anders natuurlijk sinds gister weer krampen en steken en moeite met lopen maar ach we gaan gewoon door :)
    manlief is gisteravond gelukkig nog thuis geweest :D ze waren te laat klaar bij het project hier in de buurt dus zijn baas had maar besloten om vandaag naar duitsland te gaan..Althans ze zijn nu eerst een vloer keuren, en daarna weer terug naar het project waar ze gister zijn geweest en dan naar limburg naar het vakantiepark haha..Dus zoiezo 2 dagen minder duitsland:D
    Gister heb ik lekker al de luiers in de kasten gewerkt haha waren er nog al wat :$ me zus had laatst een babyshower gegeven voor ons :) en ze had een luier taart gemaakt haha dus voorlopig genoeg luiers :p vandaag maar weer eens schoonmaken :) even de voorraadkasten controleren en kijken wat ik allemaal nodig heb in de winkel..de woonkamer weer een sopbeurt geven inclusief de ramen ;) hebben een leuke kat rondlopen hier :p die niest tegen me ramen aan haha.

Maar goed weer een lang verhaal zie ik al wel :p ik hou jullie op de hoogte :D

owja gister ook maar me vluchttas klaar gezet voor het geval dat haha :p

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hoi dames, daar was ik weer.
    Had gisteravond al wat bijgelezen.
    Probeer wat te reageren, wat ik me nog kan herinneren.

Lautje: gefeliciteerd een meisje:D:D Leuk. Mijn gevoel was dus goed;)

Jolanda: laat die man van jou in de start sprong zitten, want volgens mij komt de baby deze week. Misschien komt hij wel niet meer in duitsland. En pas goed op jezelf. Als ik zie wat jij nu nog allemaal doet, denk ik pfff neem je rust. Ik kon niet eens meer opbrengen om uigebreid de ramen zemen etc.
    Huis was opgeruimd en hoefde alleen even met doekje er door heen en stofzuiger en belangerijkste vond ik dat de wc en badkamer even om de dag een doekje door werd gedaan.

Regelmaat betreft KV: Hier krijgt J sinds dat hij 8 weken is volledig flesvoeding. Heeft lang geduurd tot ik op elke 4 uur zat. Ik voeden hem ook op verzoek. Nacht was niet nodig. Dus de nacht fles ging naar dag. Nu zijn de tijden ook wat verschoven. J komt nu om 8 uur in de ochtend, dan om 12.00 uur maar dan heeft hij om 3 uur weer trek en dan om 7 uur en dan 11 uur. Dan zit ik weer in de oude ritme. Alleen smiddags heeft hij eerder zin.
    Volgens mij moet je doen hoe jij het wilt doen.

vorige week werd ik ook even onzeker gemaakt, niet door de voeding. maar door aandacht die J krijgt. J mag best wat jengelen en box of bedje. Maar max 5 minuten. Echt huilen etc, is gelijk pakken. MAar anders niet. Vorige week werd een opmerking geplaatst waar ik erg onzeker werd en heb dit ook aan me vriend gevraagd of ik het verkeerd doe, ik doe hettoch op mijn manier. Hij zei dat ik het goed doe. Dus werd alweer zeker, maar leuk is het niet.
    Ik wil voor J het beste hebben. na alles wat ik mee heb gemaakt heb ik het gevoel dat ik hem extra moet beschermen, daarom wa het ook een ramp voor mij dat ik geopereerd werd. Mijn vriend was er wel. en gelukkig gaf hij ook aan, dat mocht ik langer blijven hij vrij nam, of dat J naar opa gaat, verder anders niet.

caitlin: succes met de a.s operatie!!!

Verder @ hier:
    We hebben een leuke vakantie gehad. Maar te KORT.
    Veel gedaan en gezien.
    Ene dag op park gebleven en de andere dag van park af.
    Tja heerlijk hoor. Later meer even volgende was aanzetten. de zon schijnt, dus kan mooi drogen buiten.

11. spikkeltje

Oja kids en namen:

Ik wil nog wel een handvol. Zo gezellig.
    En het lijkt me leuk dat de volgende een meisje word. een koningskoppel. Kan haar grote broer haar beschermen.
    Namen, de meisjes namen die we hebben, begin ik aan te twijfelen of dat ook wel past bij J. Maar goed we zouden bij een 2de ook niet willen weten wat het word, dus dat word ook weer jongens namen bedenken.
    Nou eerst maar lekker genieten van J. hij kan lekker kletsen, van weekend na laatste fles om 23.00 uur, doe ik meestal op bed, in het donker, zodat hij niet al te wakker is. Dit keer was hij klaar wakker, legde hem terug in zijn bedje en wij gingen ook op bed, nou hij was toch aan het teuten. ineens was het stil, was hij zo inslaap gevallen. Echt heeeeeeeerlijk hoor dat geteut.

12. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik neem me rust ook wel tussendoor :) als ik iets gedaan heb ga ik even zitten en dan weer verder, dus neem genoeg pauzes tussendoor :) Ja ik hoef normaal ook maar een doekje eroverheen te halen en te stofzuigen en dweilen..Maar had dit weekend helemaal niets gedaan *schaam* dus weer even grondig schoongemaakt :D nu is alles weer lekker schoon haha..op me gordijnen na ;) die moet ik nog wel uitwassen maar dat komt morgen wel weer haha voor vandaag genoeg gedaan ;)

13. spikkeltje

hoef je niet voor te schamen Jolanda, is toch ook wel even keer heerlijk om hele weekend niks te doen.;)

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jolanda ik wacht op babynieuws!!! :D Vet spannend!
    Hier moet nodig gezogen worden en ik heb geen dikke buik als excuus ;)

Caitlin dat geeft een hoop onzekerheid je baan.. hopelijk valt het allemaal mee.

Bloom ik zou ook wel 4 ukkies willen :D En eigenlijk 3 in het realistische maar mijn vriend heeft de max op 2 gezet. Ach ja, we zijn nog jong ;)

Loki ik hoop dat je kunt! Ja ik heb er aan zitten denken om er eentje te maken maar ik gebruik mijn Mei Tai graag voor lange stukken en de korte stukken zijn voor de Beco dus ik ga er toch maar niet aan beginnen. Fijn dat mummel zo goed groeit!
    Ik kreeg laatst ook al zo'n lofzang over me heen bij het CB over de borstvoeding. Voelde me gewoon ongemakkelijk.. ik zei nog dat hij er één uit de fles kreeg maar ze bleef lyrisch want ook dát was borstvoeding.. Oef ontspan dacht ik..

Uk ben je al begonnen met tandje spoetsen? Hier begint uk heel enthousiast op de tandenborstel te zuigen haha.

De buren krijgen een zoontje in februari. We waren er gisteren, ze hadden gisteren een pretecho gehad. Ik felsiciteerde de birvrouw en zei"Jongens zijn heel leuk! Ze zei dat ze heel hard moest huilen toen ze het hoorde. "Ik ben heel blij met de baby maar .. er zit een piemeltje aan!' Ik moest wel hard lachen. Zij willen maar 1 kindje dus het was ook meteen afscheid van haar droom om een dochtertje te krijgen.

Ego: Net terug van babyzwemmen, uk uitgeteld op bed ;)

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Oh wat een nare reactie van je buurvrouw! Aan de ene kant heel begrijpelijk wanneer je maar 1 kindje wilt en altijd van een meisje hebt gedroomd, maar het is nou eenmaal een 50% (ongeveer dan) kans voor j/m dus je hebt het niet voor het zeggen!
    Ik hoop wel dat ze er alsnog heel blij mee is...

Ik moest ook echt wennen aan het feit dat er nog een piemeltje aan zat, maar ik vind het echt geweldig nu. Niet dat we een jongetje hebben, maar dat we een KINDJE hebben! Het maakt niet uit....
    Maar ik denk wel dat wanneer er hier bijv. 3 jongens zijn, ik dolgraag nog voor een vierde wil gaan om de gok te wagen of er nog een meisje komt :p

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ze had zelf gewoon het idee dat het een meisje was, had ook al een naam enzo, zat op haar roze wolk. Dus ik zei ook al dat het waarschijnlijk gewoon een schok is dat het toch een jochie blijkt te zijn. En dat ze dus echt héél héél leuk zijn ;)

Ze zijn erg blij met dit kindje. Ze zat weer te huilen bij de dvd van de echo omdat het zo mooi was, maak ik me helemaal geen zorgen over. Ik vind dat je ook dit soort niet politiek correcte gevoelens gewoon moet kunnen uiten, maar dat komt misschien omdat ik zelf niet zo politiek correct ben ;)

Vannacht was uk om half 2 wakker. Hij bleek een poepbroek te hebben dus ik verschoonde hem, en toen ik hij wakker geweest tot 4 uur, zucht, hoe kan dat nou? Ik begrijp er echt niets van hij slaapt heerlijk, huilt bijna niet bij het inslapen maar als hij snachts wakker wordt is het standaard 2 a 2,5 uur ramp en dan valt hij uitgeput aan op de borst (die ik dan uitgeput en radeloos maar aanbied) en slaapt verder. Niet leuk :(

17. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Haha..Me moeder zei vanochtend nog aan de telefoon..Nou als ik jou zo hoor duurt dat niet lang meer met je poetsdrang haha :) Het is dat ik nu te moe ben anders had ik de keuken,badkamer en wc ook nog grondig gedaan haha..Vandaag geregeld harde buiken..en weer slijmverlies ;) Hopelijk blijft ons ventje nog tot het weekend zitten tot zijn papa thuis is :p En ja zo niet dan heeft manlief weer een reden om naar huis te komen haha :p wil zooooo graag ons ventje zien nu *zucht*

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Probeer ook goed te rusten, ik wilde dat ik dat meer gedaan had de laatste dagen. Het scheelt met je bevalling (al doe je dat vooral op adrenaline) maar de dagen erna slaap je zo weinig.

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Spikkel;
    Welkom thuis! Fijn dat je het leuk hebt gehad en ja... Vakanties zijn altijd te kort!

Jolanda;
    Probeer idd een beetje rust te nemen, de komende weken zal dit er niet van komen!

Juju;
    Balen van nacht... Ging toch alweer een poosje goed? Hopelijk maar eenmalig nu en weer lekker slapen de hele nacht!

Hier;
    Vanmorgen ook weer heerlijk wezen zwemmen, oh wat geniet ik daar toch van! Lekker dat kereltje tegen me aan, die armpjes om me heen en heel veel kusjes geven! Thuisgekomen viel hij als een blok in slaap en hoor hem nu net pas weer brabbelen. Even bammetje eten, melkie drinken en op naar oma! Mama moet werken... :(
    Gek, heb nooit zin om te gaan, maar als ik er ben vind ik het prima! Gelukkig is het niet andersom, maar het zou wel eens fijn zijn als ik toch eens wat minder moeite kreeg om uk weg te brengen...

Morgenochtend ook weg en morgenmiddag/avond weer werken, spiek af en toe voor babynieuws, maar anders tot donderdag!

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik probeer me rust te nemen :) al vind ik dat nu best wel moeilijk..net toch ook maar even de wc uitgeschuurd en de deuren afgeschuurd..:) ik ben echt te erg vandaag pfff..Wil ook de keuken nog doen maar ik heb mezelf even tot halt geroepen haha morgen nog een dag ;) dus mezelf in bedwang houden om niet uit de bank te gaan maar dat gaat goed komen..Ga zo een dvdtje kijken die ik van manlief heb gekregen :D lekker weer terug in de tijd met Vrouwenvleugel! :D

Deel Deze Pagina