Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spikkeltje hier vallen de maandenmaten altijd kleiner dan er op staat dus ik zou het even op de kleding leggen die je al hebt om te voorkomen dat hij er al uitgegroeid is voordat je het aan hebt gedaan!

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ja, heb ik ook al gedaan. Zou zonde zijn, als hij iets niet aan heeft gehad. Maar als hij het sowieso maar 1 keer aan heeft voor dat het te klein is.
    Zaterdag was het zo warm, heb gelijk bij hem korte broekje met zijn tijgertje shirt er op aan gedaan, want dat kan hij volgend zomer niet meer dragen:( jammer, heeft ie maar 2x aan gehad nu.
    Tja.

Maar nu ik naar jou baby grafiek kijk, dan hebben we een lichte baby. Hij is wel lang. Ach mooi zijn eigen groei, drinken etc krijgt hij genoeg, heb het idee dat hij tussen 3 en 7 uur flesje weer honger krijgt.
    Dus maandag ook maar weer in overleg, want hij krijgt al de maxium. Sinds dat hij 2 maanden is. Krijgt 180+ 6 + 1 is samen iets meer dan 200 CC en dat keer 5, meer mag hij niet hebben

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #383 Mama Larissa, 15 sep 2011
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
    @ JuJu; bij het CB zeiden ze dat om en om BV en KV geven niet slecht is, maar ik dacht dat je dan later meer kans hebt op overgewicht. Weet jij daar iets van?

Liefs,
    Caitlin

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    #384 Mama Larissa, 15 sep 2011
    Geboren: 50cm - 3380 gram
    1 maand -54cm 4000 gram
    (bijna) 2 maanden 57cm - 5020 gram
    (bijna) 3 maanden 60cm - 5750 gram

Ik heb slagroom, net als jij :p

Wat jouw uk bij 1 maand heeft staan, is bij Kyara 2 maanden.
    En wat bij jouw uk bij 2 maanden staat, is bij Kyara 3 maanden.
    Ze begon dan ook met 380 gram en 1cm minder ;) Maar goed groeien doen ze wel op de BV ja, haha!

5. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik weet weinig van KV, dus misschien zeg ik iets heel stoms, maar als hij al de max aan voeding krijgt, zou hij dan niet wat sneller / meer moeten groeien?

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Toen ik ben gestart met het verhogen van de kv. heeft hij gelijk een inhaalslag gemaakt. Moest na 2 weken weer komen en was meer dan 360 gram gegroeid. (beide keren op inloopspreekuur geweest)
    Nu moet ik maandag weer heen, dus hoeveel hij nu gegroeid weet ik niet.
    We zullen het wel zien, meer kan ik er anders ook niet van maken.
    weet wel dat ze de vorige keer zeiden, dat door hij zo bewegelijk is dat hij sneller verbrand. J ligt geen moment stil, ja wanneer hij slaapt. Maar anders is hij altijd aan het bewegen met armen en benen.

7. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Lekker beweeglijk mannetje dus? Dan zal hij daardoor zeker wat meer verbranden. En het zal ook zijn bouw zijn misschien?! :)

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Vandaag en morgen trouwens even 6x kolven, productie lijkt iets terug te lopen...

9. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    joalanda ik kwam net uit mijn werk en ik ging meteen hier kijken om te kijken of de kleine er al is.

Hier is het na dinsdag wat bloed gewoon helemaal rustig en de kleine begint goed voelbaar te schoppen of slaan. Verder heb ik op momenten een onrustig gevoel in mijn buik en je kan dan met de angel sound de kleine kato horen draaien. ( met een k omdat de mogelijke baby naam met een c begint).

Ik weet niet meer wie dat nare verhaal schreef maar het is om te schrikken je kunt in mijn ogen nooit teveel schone luiers geven eerder te weinig.

Met de pil ga je ong. na vier dagen onzin bloeden en dan na max 7 dagen is het over toch. wat is dat lang geleden. moet er nog niet aan denken er weer aan te beginnen.

ga nu even eten halen kom zo nog even kijken

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Zo, wij zijn weer terug.
    We hebben een heerlijke vakantie gehad met heel erg mooi weer. Iedere dag blauwe lucht en boven de 35 graden!
    Helaas is het hier niet zo warm.......

Er is erg veel geschreven en heb wel geprobeerd bij te lezen, maar het gaat me echt niet lukken om overal op te reageren van de afgelopen 3 weken ;). Tijdens de vakantie heb ik hier en daar wel wat gereageerd, maar ik kon het echt niet bijhouden.
    Vanaf nu ga ik jullie weer volgen en probeer ik weer zo goed mogelijk te reageren.

De 3e injectie Lucrin was pijnlijk, maar weer gelukt.
    Nu nog een kleine 3 weken wachten tot ik mezelf iedere dag mag gaan injecteren en het echt gaat beginnen voor ons. Erg spannend moet ik zeggen en zie er ook wel erg tegenop hoor.

11. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    NOD Augustus 2011
    LaikaBasko (22)

NOD September 2011
    19/09 Nieke (26)

MMM IVF
    DeLi (24)

Afspraken:
    19/09 Spikkeltje: CB + prikjes
    20/09 Caitlin: hersteloperatie
    21/09 Jolanda: Controle gyn
    25/09 Jolanda: JARIG!!!
    26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara
    28/09 Caitlin: gesprek over behoud contract // jolanda: Controle gyn + eventueel afspraak maken voor inleiding
    04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF
    05/10 Lautje: 20 weken echo
    07/10 Caitlin: 1ste werkdag
    10/10: DeLi: Echo
    29/10 Allen: Meeting!!!
    16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV
    30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV

Zwanger
    Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011)
    Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012)

Bevallen
    JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm)
    Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)
    Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr)
    Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #392 Omelet, 15 sep 2011
    Je bedoelt als je BV en KV combineert? Het enige wat ik weet is dat met BV de kans op overgewicht kleiner is dan wanneer je KV geeft. Dat komt door bepaalde stoffen in de BV en het op verzoek principe, al kun je dat met KV natuurlijk ook doen.
    Ik denk dat als je gaat combineren een deel van de voordelen van BV verkleint. Maar wat wel mooi is om te weten is dat als je bijvoorbeeld zoals ik nog 2 voedingen geeft op een dag deze voedingen veel geconcentreerder zijn in voedingsstoffen, antistoffen en vitamines zodat mijn uk nog dezelfde goede spullen binnenkrijgt als wanneer hij 3 of 4 borstvoedingen krijgt (nu krijgt hij alleen nog BV want de vervallen voeding komt nog steeds uit de vriezer). Dat maakt combineren dus nog steeds te prefereren boven helemaal stoppen.

Hier een artikel over kunstvoeding en overgewicht

Hier iets over het combineren KV en BV

Het is lastig dat eigenlijk alleen borstvoeding.com een site is met veel info want ik vind die vaak dwingend en gekleurd. Ik heb er wel meer over gelezen en hoewel er altijd wel een verband wordt gevonden is dat vaak erg klein. Maar alles is meegenomen natuurlijk ;)

Eisprong? Je kunt bij de natuurwinkel borstvoedingsthee kopen, dat hielp hier altijd goed bij dipjes.

Fijn dat het weer rustig is Lautje! Enne zijn jullie al druk met namen ja? Ik ben zo benieuwd :D:D:D Die trapjes zijn heerlijk he.. zucht toch heel bijzonder.

DeLi wat fijn dat je vakantie zo lekker was! Ik kan me je spanning goed voorstellen.. ik vind het ook erg spannend!

De buurvrouw waar ik over vertelde loopt inmiddels bij de psychiater wegens depressieklachten. Dat "er een piemeltje aan zit" was de druppel voor haar ;) (begrip neemt af)

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@JuJu: Dat klopt. Geen chocola en koeken meer voor mij, en ook geen vette hap. Net wel bij de McD geweest voor een groenteburgertje. Vraag me af hoe dat zal gaan. Bah, vette drek :( T was dat ik dan niet hoefde te koken (was in de stad) maar gadver.... nou weet ik waarom ik daar zo weinig kom!

@Spikkel: fijn dat je het met je vriend hebt besproken. scheelt jou toch heel wat kopzorgen!

@Caitlin: borstvoedingscurve. Ik zie het ook bij een aantal kindjes in mijn omgeving. zo rond 4 maanden zijn ze 8kg, evenveel als mijn ukje toen was, terwijl ze toch allemaal een stuk kleiner waren bij geboorte.
    Mini volgt keurig zijn lijntje op de curve, maar ik neem aan dat het bij jullie ook zo is? die curve verloopt anders.

@Prikjes: geven jullie ook de avond van de prikjes paracetamol voor het slapen gaan?

@JuJu: don't worry, ik heb het gewicht ook opgezocht :p

@Spikkel: ik gaf als eerste en laatste fles 210/7. je mag 30 schepjes per dag, maar het is niet erg als je soms wat meer geeft.
    onze Mini had het gewoon nodig en het CB vond het geen probleem.
    De ene dag zaten we op 4 flessen, de andere dag op 5. Nu ik met bijvoeding ben begonnen zijn we terug naar 4x 180/6.

@Lautje: wat heerlijk dat je de kleine al goed kunt voelen schoppen. ik vond die eerste trapjes echt geweldig!

@DeLi: lekker uitgerust? Spannende tijden breken nu aan.
    Moet je nog meer van deze injecties of is de eerstvolgende wat je zelf mag gaan doen?
    Ik weet helemaal niks van de mmm, dus hoop dat je ons uitgebreid op de hoogte wilt houden =)

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD Augustus 2011
    LaikaBasko (22)

NOD September 2011
    19/09 Nieke (26)

MMM IVF
    DeLi (24)

Afspraken:
    19/09 Spikkeltje: CB + prikjes
    20/09 Caitlin: hersteloperatie
    21/09 Jolanda: Controle gyn
    23/09 JuJu: Afbouwen avondvoeding
    25/09 Jolanda: JARIG!!!
    26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara
    28/09 Caitlin: gesprek over behoud contract // jolanda: Controle gyn + eventueel afspraak maken voor inleiding
    04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF
    05/10 Lautje: 20 weken echo
    07/10 Caitlin: 1ste werkdag
    10/10: DeLi: Echo
    29/10 Allen: Meeting!!!
    16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV
    30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV

Zwanger
    /Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011)
    Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012)

Bevallen
    JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm)
    Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)
    Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr)
    Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Uk *bloos* Ik heb net tarte tartin gemaakt met peer en ben die aan het wegwerken..
    Van de Mac eet ik alleen de nuggets en de milkshakes. Hoe gaat het eigenlijk met de bijvoeding?

Ik geef uk hier trouwens niet standaard paracetamol na prikjes.

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Er is ook zo'n topic hier op ZP, moest meteen aan je buurvrouw denken. Ik snap het niet.

Aan de ene kant wel omdat ik er ook even van moest slikken dat er een piemeltje aan zat, maar aan de andere kant heeft ze nog weken de tijd om er aan te wennen! Ik lag al met een manneke in mn armen. Neemt niet weg dat ik het gewoon geweldig vond hoor! Vooral na manliefs tranen aan mijn bed =) *Uk wordt weer eens lekker hormonaal emo...*
    En idd, ik zou niet anders willen nu! het is mijn KIND! ja, ok, het is een zoon haha... maar hoe graag ik ook een dochter wilde, ik wil hem echt niet kwijt!!

Sinds ik hier op ZP zit, ben ik me er steeds meer van bewust geraakt dat elk kind een wondertje is. Mensen "nemen" een kindje... pardon? je KRIJGT een kindje! Plannen is onmogelijk, hoewel je wel je kansen kunt benutten, maar het blijft een gok elke maand. En het is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Zo'n vrouw zou blij mogen zijn dat ze uberhaupt zwanger is geraakt!
    Maar tsjah... wellicht toch een prenatale depressie? hopelijk helpt de therapie en gaat ze inzien dat een tweede jongetje ook heel speciaal is!

Zucht...

Dames... ik moet wat bekennen...

Nee ik ben niet zwanger! :p

Maar ik stond gister bij de Hema met het allerschattigste rompertje in handen wat ik ooit had gezien. Paars met roze, met een katje erop gedrukt... Zo lief! Zo klein ook, maat 50/56... en weet je, ik had het bijna gekocht!

Ik weet dat mijn man graag voor een tweede wil gaan, maar ik weet ook dat ik het mentaal, lichamelijk EN financieel gewoon niet kan trekken nu. Daarnaast wil ik echt genieten van ons mannetje. Alles gaat al zo snel...
    En zoals eerder is gezegd, ook ik wacht tot de laatste dames zwanger zijn, voordat ik afscheid neem van de mirena. Heb momenteel een beetje verlatingsangst wat dat ding betreft :p Ondanks de kriebels...

Nouja, Mini maar weer ingesmeerd met Luuf en hij lijkt nu te slapen. Net al 10x in het uur naar boven gelopen om hem te troosten. Arm manneke...

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik eet alleen mcchicken of groenteburger. nuggets vind ik smaakloos en de salades vind ik gewoonweg goor, die slappe sla... en hamburgers, ieuw! nou ben ik al geen vleeseter, maar dat is gewoon een stuk rubber... yuk. en dan niet te spreken van de hoeveelheid vet en zout in de maaltijden...

tarte tartin met peer, mmmmmmmmm.... receptje?
    Ik heb nog een grote doos aardbeien staan die ik morgenochtend in mn uppie op ga eten :) alleen ben zo inspiratieloos, verder dan met yoghurt kom ik niet.

bijvoeding: ik geef momenteel nog potjes fruit, maar ook af en toe vers fruit tussendoor. aardbeien mogen geloof ik nog niet he? iets met allergenen, hoewel er wel aardbei door de potjes zit volgens mij.
    qua groente krijgt hij ook potjes, en af en toe vers in stukjes waar hij dan op sabbelt. zal van het weekend eens kijken of hij met de pot mee wil eten.
    ik had heel wat gratis potjes in huis van o.a. de etos (spaarkaarten) en babydozen. die potjes zijn er nu grotendeels doorheen, heb nog wat maaltijden vanaf 8m staan die ik als reserve ga houden voor wanneer wij iets eten wat hij niet mag. maar groente eet hij nog niet super goed. fruit gaat er vrij rap in.
    rijstwafel en brood gaat hier prima. rijstwafel doet hij zelf en brood doe ik van een vorkje ivm de smeerboel. meneer wrijft soms in zijn oogjes tijdens het eten (moe) en dat moet maar niet met boter, stroop of smeerkaas...

hoe gaat het met jullie? nog steeds meer op de grond dan in zijn mond?

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij eet goed! Avondeten is nog een groot festijn maar hij eet met passie en liefde al schiet er soms iets uit zijn handje en voedsel fijnknijpen blijft leuk..
    Vanavond heeft hij witlof (rauw en gekookt) bietjes wortel en aardappels op. Blijft heerlijk om te zien. Hij eet zijn groente beter dan fruit.

De nuggets moet je ook dippen in die kleffe mierzoete saus he ;)

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Humpf, kom ook een dagje niet langs hoor! Mee een half topic vol! ;)

Even uit me hoofd:

Deli:
    Welkom terug meid! 35 graden, wauwie! Ik hoop dat je lekker uitgerust bent en vol goede moed straks aan de IVF kunt beginnen!! Ik snap goed dat het heel spannend is. Het is allemaal zo nieuw en je hebt zoveel hoop en tegelijk durf je dat niet teveel om een eventuele klap op te vangen. Oh oh oh wat gaan er hier een duimen draaien...

Spikkel:
    Heftig meid. Goede beslissing om dubbel safe te spelen, kan me goed voorstellen dat er voor jou een hele belading ligt zo iedere maand opnieuw. Sterkte.

BV-Baby-Boeddha:
    Mhh, mijne niet :). Mummeltje gaat mooi met de lijn mee hoor maar een boeddha is ze niet, haha!
    Ons schemaatje:
    Geboorte - 2950 gr - 49 cm
    1 maand - 3815 gr - 53 cm
    2 maand - 4585 gr - 56 cm
    3 maand - 5075 gr - 59 cm
    4 maand - 5775 gr - 62 cm

Kyara heeft S.Venna dus haast ingehaald, haha!

Mac:
    Ohh meiden hou op, ik zat straks al te bedenken dat ik nodig weer eens mac moet eten. "Gelukkig" zit de dichtsbijzijndste op een km of 8 afstand dus komen we er niet zo vaak ;).

Voorkeur:
    Mhh dat gaat inderdaad best ver juju... Al kunnen hormonen ook erg veel doen. Misschien bedaart ze straks weer? *uhh, over een ruim jaar dus :p*.

Hihi Uk had bijna een meisjeromper gekocht. Meisjeskleding is wel super lief. Al vind ik een heel stoer blousje ook wel stoer!
    Z8 heeft ook héle stoere jongenskleding, trouwens (vind ik de kleinere maatjes voor meiden weer minder..).

Uhh ik ga nog even spammen.
    Eerst Mummeltje als boeddha (jaaa, toch wel een boeddha!) in de 7Slings

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Even oefenen in onze gave (ja gave ja ;) ) kinderstoel!

Deel Deze Pagina