Knuffel voor DeLi!!! Sterkte dit weekend voor Jolanda. Nog even heerlijk genieten van beeb in buik Fijn weekend allemaal meiden! Liefs, Caitlin
T'is rustig vandaag! Hier ook lekker weekend sinds 5 uur. Volgende week maar 2 daagjes gelukkig. De weken met 4 dagen zijn toch pittig Maar ja tis niet anders!! Morgenvroeg lekker zwemmen met mummeltje en vriendlief en meteen eens informeren naar babyzwemmen. Wil ik toch eigenlijk wel gaan doen! Smiddags viert mn lief zn verjaardag. 30 alweer, djeez Gister trouwens tussen de friet en de frikandel in even gecheckt wanneer vriendlief een 2e zou willen en dat komt mooi overeen met mijn idee. Wrs gaan we na mummels eerste verjaardag een poging wagen voor een brusje!
Haaai Hier is het idd rustig Vanmiddag lekker gezwommen. Ukkie slaapt heerlijk. Vandaag trouwens mega ongi geworden.. blij er om.. maar heb me toch knallende koppijn... zei tegen me vriend, tja daar heb ik een jaar geen last van gehad.. bah. Leuk Loki: wij willen rond die tijd ook de pil aan de kant zetten. Misschien ook wel september 2012. Maar in ieder geval tussen mei 2012 en september 2012. Nog geen baby bij Jolanda?? Net was de druppel te veel in de emmer. we zouden vandaag lootjes trekken voor sint. (vroeg maar nu was de hele familei bij elkaar ook de eilanders, komt niet vaak voor nl) Eerst zouden we bij ons stampot eten en lootjes trekken, toen zouden we chinezen en lootjes trekken en kom ik thuis van zwemmen, alles gaat niet door. ieder moet voor eigen hapje zorgen geen probleem, dus bel nog even met mijn moeder, wanneer dan het beste was voor lootjes. Ze zei mag vanavond wel, jonge broertje en schoonzusje kwamen wel eten met de kids want ze hadden er niet meer op gerekend dat ze zelf moesten koken. Toen zakte me humeur..omdat wij niet mochten komen. Me broertje krijgt alles toegeschoven, pakken luiers boodschappen, gezamenlijke vakantie van 2 jaar terug hoefde ze niet betalen, wij wel.. alles. Auto voor de deru met gigantische deuken er in. Nou als ik een auto leen ben ik er zuinig op. Zal ik zorgen asl er iets stuk is dat het gerepareerd word of dat ik het betaal. Ze hebben op alles en iedereen op en aanmerkingen. Gewoon triest. Jup das het broertje die illegaal rond rijd in auto en nu zelfs ook op scooter. En ja ook de mensen die de kinderen lang in de vieze luiers rond laten lopen. Ik zei dus dat ik er geen zin meer in had, dat het morgen maar moet, morgen gaan we op de foto met zijn allen. Later belde mijn moeder weer, of mijn oudere schoonzusje (eilander) Al die kant op kwam. En dat we ineens daar mochten eten. ik zei tegen me vriend ze weet gewoon dat ze fout zitten. Ze kan niet steeds 1 wel doen en de ander niet. ( we bestaan trouwens oudere broer, ik, en broertje, oudere broer is eilander) Me vriend brengt de eilander naar mijn ouders en komt terug en maakt broodje hamburgers. Dan gaat weer de telefoon. Mijn vader: of ik terleurgesteld was? en toen kwam alles er uit... Dat ik gek word dat die mensen (broertje etc) niet zelfstandig kunnen zijn, Wij bedenken om 5 uur nog wat we gaan eten, en dat kunnen zij niet. dat ik overal me mond over dicht moet houden, dat ik over al dankje wel op moet zeggen anders voelen ze zich gepasseert, dan mama alles toeschuift naar hun, kan me niks schelen, maar ik wil het niet weten. Het is altijd hun, hun voor hun achter. We moeten hun overal bij betrekken en als we dat niet doen voelen ze zich ook gepassert. We kunnen niet met jullie naar Italie want dan voelen ze zich ook gepasseert. en krijgen ze een aanbieding om met jullie op vakantie zodat ze niet gepasseert voelen en dan doen ze het niet. Hij rijd alweer illegaal rond in auto, hij luisterd gewoon niet. J komt daar NIET. Het is klaar. Wij moeten continu aanpassen aan hun, maar andersom ho maar. Ben geopereerd, geen berichtje van hun, maar als hij geopereerd word, op het moment dat ik ligt te bevallen, (was spoed nierstenen) verwachten ze wel dat ik wat laat horen.... Zo ging het even door. Het was echt de druppel.. Me vader zou het met mijn moeder bespreken en hij snapte mij wel. Ik zat te shaken op de bank.. pffff. ben nog nooit zo boos geweest. Me broertje en schoonzusje zijn mensen die alleen maar aan hun zelf denken. Volgens de verhalen schijnt het dat ze geldproblemen hebben, al voordat de oudste kwam. Die was een ongelukje. Toen zijn we ivm oouders zoveel jaar trouwen met zijn allen in aug-sep 09 op vakantie geweest en kreeg steeds van mijn moeder te horen hoe zielig ze het wel niet hadden. tijdens de vakantie zijme schoonzusje weleens wou wel weer zwanger zijn etc. En toen we keer bij mijn oma waren hadden we over zomer 10, en toen zei ze: we gaan niet op vakantie, want tja je weet nooit hoe het loopt, met een big smile in de kinderwagen geworpen en toen had ik, ja die zijn straks zwanger. Ja hoor jan 10 kwamen ze het vertellen, een ongelukje.. jaaaa jaaaaa, geloofde ik niet. En steeds maar zielig verhaal, ove rgeld etc, overal kregen ze vrijstelling voor, bij hefpunt etc.. Maar wel een eettafel van 300 euro kopen. Tja wat vind je belangerijk. Ze krijgen heeeeeeeeel veeeeeel toegetsopt van mijn moeder, luiers, boodschappen, kleren. Ik wil dat niet meer zien. Ze moet het zelf weten. Maar vind het nu niet eerlijk tegen over J. Ze hebben nu 4 kleinkinderen. Niet echt slim, maar voor broertje en schoonzusje staat onze deur op een kiertje. Verjaardag feestdagen prima maar verder hoeft het voor mij niet. Ze accepteren mijn vriend ook niet. Wij worden altijd scheef aangekeken en vanaf nu ga ik er wat van zeggen... Het is klaar. Pfffffff zo nu genoeg gezeurd, moest het even van mij afschrijven.
Spikkel.... Wat een narigheid! Ellendig broertje heb je... Kan nooit goed tegen mensen die van een ander profiteren.... En dank je wel zeggen ho maar.... Gelijk dat je boos bent en nog meer gelijk dat je er iets van wilt gaan zeggen! Sterkte ermee meis! En lekker er van je afschrijven!!
YESSS!! Ik heb babynieuws! Nee... Niet van Jolanda en ook niet van mezelf (was 't maar waar...), maar vriendin is vandaag bevallen!! Een jongetje! Hele mooie (bijbelse naam), past dus goed bij de naam van onze uk! Vanmorgen ingeleid en vanmiddag om half 5 met 3 persweeen geboren. Zó blij voor haar, niet zo'n helse bevalling als die van mij... *huil* Het gaat prima met moeder en kind, ze blijven nog een nachtje in het ziekenhuis, maar dat was meer luxe dan noodzaak. Heerlijk! Ze liep ruim een week overtijd en moet zeggen dat ik best wel een beetje in spanning zat voor haar... Ben zo hyper en moet er steeds een beetje om huilen....
Pfff merk dat ik toch nog steeds erg emotioneel ben als ik van zo' n voorspoedige bevalling hoor... Heb het denk nog steeds niet helemaal een plekje gegeven... Weet niet zo goed wat ik hiermee moet... Schaam me er best wel een beetje voor, het is tenslotte al ruim 8 maanden geleden... Zou een gesprek met de verloskundige nog kunnen? Of zou dat gek zijn... Misschien moet ik eerst maar even wachten totdat dit nieuws gezakt is... Zit ook niet zo lekker in mijn vel... Had vandaag ongi moeten worden, maar door de provera wordt ik dat natuurlijk niet, maar mijn lichaam denkt van wel, dus geeft wel alle signalen af.... Opgeblazen gevoel, opvliegers, hoofdpijn, stemmingswisselingen... Mis alleen de ongikrampen nog... Even volhouden, waarschijnlijk over een week ongi en dan heel hard hopen dat het 't waard is geweest!
Bloom, is nooit te laat om een gesprek aan te gaan. Bij ons staat zelf in dossier bij de huisarts, dat mochten we er klaar voor een 2de zijn, dat we gelijk naar ziekenhuis doorgestuurd worden en ook gesprekjes krijgen en ook daar kan ik nog een gesprek krijgen nu. Heb al hier in dopr gehad bij verlloskundige maar, denk dat ik toch liever naar het ziekenhuis ga, ze hebben me daar 9 maanden gezien en behandeld.. Zit ook nog met dingen van na de bevalling. En heb toch een soort van dejavu (schrijf je dat zo??) gehad. sommige dingen zijn in mijn hoofd van vroeger wat terug gekomen. Kreeg al advies om innerlijk kind therapie te volgen. Om alles nog beter een plek te geven .pffffffff Ja naar jochie is mijn broertje. Is echt zo. Lijkt erg op ons biologische vader, ook driftig. (hij heeft ons mishandeld in mijn peuterleeftijd, weet ik ook nog dingen van. mijn oudere broer is mijn stiefbroer en de vader waar ik het verhaal eerder over had is mijn stief vader, maar zie als mijn vader, hij is altijd voor mij geweest, en heb sinds 2004 zijn achternaam. heb ook meer met hem dan mijn moeder, en me vriend zeg weleens, je hebt wel veel trekjes van hem. hahaha maar leuk joh van je vriendin.. dacht even dat jullie toch een kleintje krijgen.. haha.. grapjas...
spikkeltje wat super naar (k.u.t) voor je dat het voor jou op dit moment allemaal zo verloopt. Dit allemaal gun je niemand. Ik hoop dat je samen met je ouders er toch uit gaat komen. Bloom baby nieuws is altijd mooi. Ik kan mij je gevoel denk ik heel goed voorstellen ik zou denk ik voor mijn volgende zwangerschap hier iets mee gaan doen want dan kan je van de 2e hoop ik meer genieten. Hier vrijdag weer bloedverlies gehad toch even naar de verloskundige geweest. Met kato gaat alles goed en geen rede voor onrust. Mag alleen even niet tillen en voorlopig niet op hakken lopen. Dan zet je meer druk op je baarmoeder mond en dat is niet goed op dit moment. ze kunnen niets vinden. Niet meer op hakken lopen zorgt toch wel voor een mini probleem 99 procent van mijn schoenden hebben hakken alleen mijn slippers en gympen niet moet volgende week maar laarzen zonder hak gaan kopen weer een goede rede om te winkelen. gister naar het umc geweest om te kijken waar ik ga bevallen. Daarna naar de baby-dump geweest om naar een kamertje te kijken wij vonden het helemaal niets. Daarna naar de prenatal geweest ik Amsterdam die is super groot en daar een super kamer gezien de feline die past wel bij ons huis. Over een paar weken gaan wij nog een keer terug en dan kopen wij hem of een ander. Verder nog wat kleertjes gekocht ik kon het niet laten. Zal snel foto's op internet zetten. Nu even ons huis schoonmaken want het is een giga troep
hallo meiden.. Hier nog geen babynieuws ons ventje vind het nog te fijn denk ik hihi. Achternicht van me is gister bevallen ( was 27sept uitgerekend). ze maakte er al een wedstrijd van van de hele zwangerschap tussen ons want ze wilde eerder bevallen dan mij en tjah dat is haar gelukt. Moet zeggen dat ik nu ook wel wil hoor pffff begin het nu beu te worden overal babynieuws en ons manneke wilt er nog niet uit haha..Ach ja vandaag weer 39 weken misschien deze week??
Jolanda wat een raar iets om een wedstrijd van te maken. Ik kan het mij heel goed voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent . Probeer er toch maar een beetje van te genieten. Ik heb hier namelijk heel vaak gelezen dat je het gaat missen. Hier alle kleertjes van de kleine voor een deel opgehangen en de rest in leuke manden op de kast gezet. Wat is het toch super leuk allemaal. Nu ik vandaag en gister heel veel heb gedaan heb ik toch wel een beetje last van mijn banden nu maar even op de bank hangern
Lieve meiden, volgens mij kan iedereen die gister en vandaag heeft geschreven wel een knuffel gebruiken, dus bij deze: GROUP HUG!!!!!!! @ Jolanda; het is geen wedstrijdje, maar soms voelen mensen het inderdaad wel zo. Geniet nog maar even van je mannetje in je buik, straks moet je hem met iedereen delen en dat is soms best moeilijk (vind ik nog steeds ) @ lautje; heerlijk dat je zo aan het genieten bent van Kato en lekker bent wezen shoppen, I love it! @ Loki; wat heerlijk dat je met manlief op 1 lijnt zit wat betreft een brusje @ Spikkel; jeetje meid, jij hebt genoeg meegemaakt in je leven... En nog steeds gaat het niet allemaal zoals je graag zou willen.. Ik begrijp je gevoel heel goed en schrijf het hier maar lekker van je af! KNUF! @ Bloom; meid, wat herken ik toch veel in dingen die jij zegt (schrijft) hier... Ten eerste; gefeliciteerd met de geboorte van het zoontje van je vriendin! Fijn dat het goed met ze gaat en lief van jou dat je zo mee leeft (en zelfs emo wordt). De hormonen zijn nog niet helemaal uit je lichaam he erg herkenbaar! Soms komen bepaalde gevoelens weer sterk(er) omhoog als een ander hetzelfde meemaakt, of dat het bij een ander beter gaat dan bij jezelf (in jouw geval haar bevalling). Een van mijn beste vriendinnen beleefde haar kraamtijd opnieuw, toen ik in mijn kraamtijd zat met Kyara. Ik zag de pijn in haar ogen, omdat ze zo blij was voor mij, maar omdat alles naar boven kwam van dingen die niet fijn waren verlopen bij haar. Dat vond ik zo zielig! En de bevalling, pfff ja, ik heb er ook een trauma van, zo voelt het echt... Jouw bevalling was super heftig en heeeeel langdurig, zowel de weeen als het persen, bij mij ging het juist super snel allebei, maar ook vreselijk heftig. Bij jou leek er geen einde aan te komen, mij overdonderde het als een intercity in de 5de versnelling. Ik denk dat dit beide niet goed is voor je en dat het belangrijk is om er over te praten. Maar ik merk dat mensen het niet willen horen "bevallen doet nou eenmaal pijn"... Maar het is niet alleen de pijn, het is de hetfigheid van alles bij elkaar. Ik had me echt soort van verheugd op de bevalling, hoe stom het ook klinkt. Ik was benieuwd hoeveel pijn ik zou hebben en hoe ik alles zou beleven. Maar ik werd steeds verrast. Het begon met de gebroken vliezen, die het begin waren van de bevalling. Ik had verwacht dat het zou beginnen met weeen. Toen kreeg ik de volle lading rug en been weeen, terwijl ik pijn in mijn buik had verwacht. Ik had niet om de paar minuten (5 ofzo) weeen, maar een wee die 1 minuut duurde, dan afzwakte, maar 1 minuut later begon het opnieuw. Ik had geen weeenstrom verwacht en daarom hielp de pijnstilling die ik kreeg ook niet. Ik voelde me overvallen door de heftigheid van alles en toen ik mocht persen raakt ik in paniek. Kyara kwam echter bijna vanzelf door het geboorte kanaal geknald, daarom is ook mijn hele vagina wand gescheurd Ik was zo teleur gesteld in mezelf, had het voor mijn gevoel zo slecht gedaan (terwijl ik wel weer 'hoe het moet' vanuit mijn werk) maar niemand begreep mijn gevoel. Als ik er nu nog wel eens iets over zeg tegen iemand, dan zeggen ze bijna altijd 'ach ja, bevallen doet pijn en je hebt er toch iets moois voor terug gekregen?' Ja, dat weet ik ook wel, Kyara is mijn allermooiste en liefste prinsesje, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds moeite heb om mijn bevalling een plekje te geven Ik begrijp je dus zo goed en het is misschien wel fijn om er eens met iemand over te praten. Ik zou je vk van toen eens bellen en vragen om een afspraak. DIKKE KNUFFEL! @ hier; zo naar de verjaardag van mijn moeder en dan ook uit eten. Liefs, Caitlin
Sorry Bloom, heel verhaal... Het zit mij ook erg hoog voel ik Daarom voel ik zo met je mee! Liefs, Caitlin
Hallo meiden, Ook ik ben weer terug van vakantie (helaas). We hebben genoten van twee heerlijke weken in het warme Italië (30+ graden iedere dag en een blauwe lucht). We hebben het super naar onze zin gehad en lekker kunnen relaxen. We zijn vannacht om 1.00 uur thuis gekomen na een rit van 16 uur. We wilden eigenlijk nog ergens gaan overnachten, maar hadden toch besloten om in één ruk naar huis te rijden. Als je dan naar huis gaat wil je ook echt naar huis (tenminste wij wel). Maar dan kom je hier en dan is het koud en winderig, brrrrr... Even wennen dus. De 3e machine was staat weer aan en alles is opgeruimt. Onze hond was ook super blij om ons weer te zien (en wij net zo om haar weer te zien ). Morgen samen het huis poetsen en dan nog genieten van de laatste week vakantie. Meiden is heb alles proberen bij te lezen maar het was erg veel van die twee weken, dus kan niet op alles reageren. Heb me aangemeld op het forum, maar wacht nog op toelating van Bloom. Jolanda; Nog geen babynieuws dus, zal niet lang meer duren. Lautje; Een meisje, wat super zeg! (ik dacht het al ) Fijn dat je haar al voelt en dat je regelmatig luistert met de angelsound. Mooi buikje! DeLi; Ik las je berichtje al twee jaar gestopt met de pil. Ook hier is het bijna zo ver. Valt toch wel zwaar. Hoe is dat voor jou? Denk wel fijn dat je weet dat jullie bijna gaan beginnen met de IVF. Het is zeker zwaar, maar de weg naar een wondertje zal nu (als het goed is) niet meer zo lang zijn. Heel veel succes meid! Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. Spikkeltje; Dikke knuffel voor jou! Loki; Wat een geweldige foto om op canvas te hebben. De rest van de foto's van jullie meisje zijn ook super. Caitlin; Hopelijk kun je je baan behouden. Er is zeker genoeg werk in de zorg, maar de vraag is ook of je iets anders net zo leuk vind als dit? Hopelijk hoef je hier niet over na te denken. JuJu; Dus de buurvrouw was niet zo blij om te horen dat het een jongetje gaat worden. Kan me voorstellen dat je een voorkeur hebt, maar het is beide super. Bloom; Leuk een jongetje! Fijn dat alles goed gaat met moeder en kind. Ik ga even verder met de was en daarna op bezoek bij souders en ouders. Tot morgen!
@Spikkel: wat een ellende zeg in de famillie! Kan het me goed voorstellen, hoe jij je er onder voelt. Het is ook gewoon verre van eerlijk zoals ik het lees! Natuurlijk hoeft niet alles op de weegschaal, maar er mag wel wat meer naar jullie gekeken worden! KNUFFEL! @Bloom: ik zou zeker nog een gesprek met de verloskundige vragen, en evt. met een psych om gewoon e.e.a. van je af te praten en iemand te hebben die je er misschien een andere kijk op kan geven. Denk dat ik, voordat wij aan een tweede zwangerschap gaan denken, ook nog zoiets zal doen. Zit er zelf ook nog best mee en kan er elke keer vol van schieten wanneer ik er aan denk hoe moeilijk het is geweest. @Lautje: lekker aan het shoppen geweest! Fijn dat met jullie meisje alles in orde is! En shoppen is altijd goed @Jolanda: al 39 weken! Had niet gedacht dat jullie mannetje zo lang zou blijven zitten hoor! Raar, een wedstrijdje wie het eerste bevalt. Lijkt me erg vervelend. @Caitlin: gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder! @Nieke: welkom terug! Fijn om te lezen dat jullie hebben genoten
@ Nieke; fijn dat jullie lekker hebben genoten! Ben je weer even helemaal opgeladen voor wat er komen gaat. Wanneer krijgen jullie de uitslagen van de onderzoeken die bij jullie zijn gedaan? @ hier; uit eten gaan was leuk en Kyara heeft zich voorbeeldig gedragen *trots*! Liefs, Caitlin
Tnx meiden. vandaag familie foto en leek beetje erop dat mijn moeder nu boos is op me. Erg kort af. Me vader had gelijk haar gisteren appart genomen en verteld wat mij dwar zat. Vandaag waren we daar en belde me broertje en schoonzusje: onze luiers zijn op, hebben jullie nog wat...Shock. ik kan het gewoon niet plaatsen. Ze mogen hun helpen maar als ik een halve pak luiers heb staan, dan koop ik gelijk nieuwe. en als je op zaterdag ziet dat het bijna op is dan kun je toch nog wat halen??? hoeft idde niet op de weegschaal uk. en het kan me ook geen donder schelen wat die mensen krijgen, maar ik wil het niet meer weten. klaar. hoef dat zielig verhaal niet te horen, want zo zielig hebben ze het niet. Nou ja. de tijd zal wel weer helen. En me moeder zal het denk ik toch niet leren, want ik weet niet anders dat mijn broertje altijd meer voorrang kreeg. Soms heb ik het gevoel dat me moeder mij niet helemaal kan accepteren nog met mijn "handicap" tja.... Bloom: ik had me aangemeld op de forum, maar kwam tot ontdekking dat ik mijn oude mail adres door had gegeven maar die bestaat niet meer Zal kijken of ik al kan inloggen ofzo en dat ik het kan veranderen.
Jolanda: wedstrijdje bevallen?? Nou dan moet je horen hoe het hier gaat.. wie de snelste bevalling heeft, de minder pijnlijkst en we de het snelst zwanger is. nou ik door daar niet aan mee. Tot nu toe is mijn bevalling het snelst geweeest wahahahaha.. grapje en de makkelijkste... en zonder verdoving.. sorry doe nu gemeen tegen over me schoonzusje, maar zij voelt zich altijd P-E-R-F-E-C-t!!! Raar eigenlijks dat er wedstrijdjes over word gedaan? Juju: hoe gaat het met je buurvrouw, die in therapie gaat om het piemeltje??