Juju: op het moment dat je zwanger bent dan kun je druif er bij betrekken zodat hij het begrijpt dat er een baby komt. Dat is natuurlijk wel anders dan ineens mama op de bank zit met een baby. Toen me neefje 1 en 3 maanden was en een broertje kreeg was hij jarloers. Hij moest delen en was niet leuk. Ja hij begreep niks van baby. Toen ik zwanger was en hij was 2 begreep hij baby. Hij was nooit jarloers bij opa en oma als J er ook was zijn broertje wel (J en hij schelen 9 maanden) En nog steeds is hij niet leuk met J. Ik hoop/wens dat ik J bij alles kan betrekken, echo, andere dingen zodat hij het gaat begrijpen en er ook naar toe leeft. Toen me nicht uit usa 5 was kreeg ze een zusje, toen was ze ook flink jarloers en nu 7 jaar later nog steeds en dat wil ik ook niet. 5 jaar tussen hebben. Dat zijn dingen wat uiteindelijk wel los loopt.
@ JuJu; met een eigen kindje en een baby van een ander is het toch lastiger denk ik, dan als beide kindjes van jezelf zijn. Misschien dan ook minder jaloezie en je moet maar zo denken, het duurt soweiso 9 maanden voordat er een baby is en dan is Druif alweeer 2 $) @ Spikkel; fijn van je nieuwe schoenen! En papa volgende week jarig dus, 26 april? Mijn man is 25 april jarig Hij heeft een vrije dag gevraagd, ik ook en Kyara gaat niet naar het kdv, GEZELLIG!!! het wordt inmiddels wat drukker hier Liefs, Laris
Gefeliciteerd alvast laris. De mijne heeft de vrijdag ook vrij genomen. Heeft hij lang weekend. 30 april is op maandag dan ook vrij.
@Loki: arme mummel. hoop dat de exceem snel weg trekt en ze er niet te veel last van heeft! Hoe is het nu met jou, pillen aangeslagen? lastig joh, dat spugen de hele tijd... Nog even afwachten op de sollicitatie dus... Altijd weer leuk om je foto's te zien, wat een poepie is het toch *smelt* @JuJu: ben je zwanger? Eerste losse stapjes zijn stoer!!! Hoe gaat het nu met de buurvrouw? Is ze al aan het jongetje gewend of nog steeds chago dat het geen meisje is? @Nieke: wee gevoel in de maag: herkenbaar van de eerste weken. Na week 8 hield het bij mij ineens op. Hopelijk geen wc-momentjes voor jou @Larissa: geef gewoon toe aan de kriebels Ik hoor ook overal rondom me dat een tweede niet zoveel kost, dus als het nu uit kan met 1, moet het met 2 ook kunnen. Er valt altijd wel ergens iets te besparen (je zei eerder dat het met 2dpw werken niet uit kon), dus laat dat je kriebels niet in de weg staan! 9 maand ontzwangeren duurt wel langer hoor, na 15 maanden schiet ik ook nog steeds vol. Vanmorgen nog bij het aanblik van een mama met een pasgeboren kindje *smelt* Maarre, Mini is van januari en ik liep toen hij nog maar heel klein was ook al 2 uur met hem buiten. Gewoon goed inpakken (en jezelf ook). Heerlijk is dat! Niet schuldig voelen t.o. Kyara. Zolang je haar overal bij betrekt (echo's misschien ook?) zal ze snel genoeg aan het idee wennen. @Marscha: idd, waar ben je??? @Bloom: ik zag de dakramen, wat een licht!! Geweldig Leuk om bezig te zijn met je huis, babykamer klaarmaken. Maar ik schrok van je banner, alweer 18 weken!! Jeetje nog even en je bent op de helft! De tijd vliegt echt... @Spikkel: las idd ook op FB dat je nieuwe schoenen in de maak zijn. Fijn! Lobbes is een leuk winkeltje. Zag het ikea keukentje al maar vind dat toch weer wat te duur. Ik ga eens verder internet afstruinen (en MP!) Hoewel ik meer neig naar een werkbankje met gereedschap eigenlijk... Keukentje is leuk maar vind het meer iets voor meisjes. @Leeftijdsverschil: ik denk dat 5 jaar eigenlijk best wel mooi is om ertussen te hebben. De eerste gaat dan naar school, en dan heb je volop tijd voor de kleine. Zou mij persoonlijk wat meer rust geven, lijkt me toch heel erg druk met een baby en een dreumes in huis. Dan liever baby/peuter. WOW t begint me hier ineens te hagelen, dikke stenen!!! :O
Mini is de laatste tijd echt mijn grenzen aan het uittesten. Hij weet ze feilloos te vinden en gaat er altijd (eerst mij met ondeugende blik aankijken) net een stapje overheen. Verder is hij ook lekker aan het papegaaien. Hoest ik, dan hoest hij. Nies ik, dan probeert hij te niesen. En heb ik de hik, dan zit hij vrolijk mee te hikken Verder probeert hij allerlei andere geluiden na te doen, echt schattig Daarnet pakte hij mijn telefoon (hij heeft er ook 1 op zijn loopwagen en een speelgoedtelefoon) en deed m aan z'n oor om vervolgens brabbelend weg te lopen. Zo lief!
@ Uk; geweldig hoe jij Mini beschrijft in het nadoen van jou! Zeker een smelt moment. En jij dus ook vanmorgen tranen door een mini mensje? Heerlijk hoor, die 'mama-hormonen'! Ik wil Kyara inderdaad er veel bij betrekken mocht ik weer zwanger worden, maar dat is niet eens mijn angst (dat ze jaloers wordt ofzo). Het is echt meer een gevoel van mezelf, dat ik me afvraag; 'is Kyara niet genoeg, dat je (nu al) weer een 2e baby wil?' Of dat ik zo enorm geniet van quality time met haar en dan toch 'jaloers' wordt weer op zwangere buikjes. dan denk ik; jeetje Laris, kijk eens in die wagen, waarom ben je weer zo gefocust op die buikjes als je zo'n prachtig kindje hebt? Zit mezelf dus een beetje in de weg zoals je leest Jij bent volgens mij ook nog erg 'zoekende' wat betreft wanneer er weer voor gaan he? Het blijft gewoon lastig en 'doen wat je voelt' is soms makkelijk gezegd, maar als je zulke verschillende dingen voelt, dan weet je alsnog niet wat je moet volgen Hier net ook hele donkere lucht en flink regen enzo, maar hagel volgens mij niet. --> waar blijft nou dat prachtige voorjaar waar we een paar weekjes gelden een beetje van mochten proeven??? @ hier; even balen! 3 weken geleden nieuwe bank gekocht. Oude via MP verkocht. Afgelopen maandag is onze oude 3 zit opgehaald en aankomende maandag wordt de oude 2 zit opgehaald. Dinsdag komt onze nieuwe 2 zit, maar de nieuwe 3 zit heeft ruim een week vertraging Grrrrrrr, ik haat wachten (plus er werd gezegd levertijd 2-3 weken, is nu 3 weken en wordt dus 4 of zelfs 4,5 voor die 3 zit...) :x
Balen van de vertraagde levertijd, vooral als je oude banken al opgehaald worden... Dan maar even op tuinstoelen bivakeren? Campinggevoel Ja, ik ben echt nog aan het uitvogelen wat ik nou eigenlijk wil. Staat wel vast dat ik een tweede wil, maar veel dingen houden mij nog tegen. Ik wil een rustige zwangerschap, niet een vol verbouwingen en ergernissen. Eerst het huis tot in de puntjes afwerken, daarna plannen maken voor de uitbouw (en dat moet financieel ook kunnen). Meer ruimte = meer slaapkamers = meer kindjes Heb manlief gezegd dat als het huidige huis 100% afgewerkt is (aanrecht afkitten, lampen ophangen, deurklinken plaatsen enzo, al die klusjes die blijven liggen) en de inbouwkasten gemaakt zijn (alle kleding ligt gewoon op stapeltjes op de vloer) we voor een tweede gaan. Kortom, meneer heeft eergister 1 deurklink geplaatst Ik wil ook zekerheid wat betreft mijn werk en me niet zorgen hoeven te maken over hoe verder na de WW. Heb nu een jaar zonder inkomen gezeten en ik weet dat het gewoon niet te doen is met alleen mijn mans inkomen. Daarnaast wil ik eerst de nasleep van de bevalling nog een plekje geven. Heb het idee dat ik nu pas echt begin te genieten van mijn mannetje en daar komt dan het schuldgevoel ook om de hoek kijken. Ik wil van hem genieten en mijn liefde niet hoeven te verdelen over twee kindjes. Hoe dubbel ook met wat er hierboven al geschreven is, zo voelt het ook voor mij. Ik kan het nu gewoon nog niet. Kortom, spiraal blijft er nog even in, ondanks het feit dat manlief staat te springen om een tweede te gaan maken Hij begrijpt ook wel dat het vanwege bovengenoemde factoren gewoon momenteel niet wenselijk (rotwoord trouwens, tuurlijk zou het wel gewenst zijn als het onverwacht gebeurt!) is om nu aan een tweede te beginnen. Dubbel allemaal he... Ik wil het wel, maar nu nog niet. Over een jaar praten we weer verder
Vandaag is het spits Juju: Ook ik denk dat het met ene eigen brusje heel anders is, wil niet perse zeggen beter, kan ook nog erger zijn, natuurlijk . Maar meer leeftijdsverschil is daar geen oplossing voor, dat kan ook 5 jaar later nog heersen... Spikkel: Ik ben benieuwd naar een foto van je schoenen! Leuk volgende week een fotograaf bij het zwemmen! Ik ga zo ook even neuzen bij Lommes, heb nog geen haast (denk aan sinterklaas ofzo (1 jaar en 7 maanden) maar vast 1 op het oog is nooit weg! Uk: Pillen lijken aan te slaan! Vorige keren duurde het 3 a 4 dagen eer ik er vanaf was en nu de 2e dag al nagenoeg weg! Hoop dat het ook weg blijft na deze maand pillen. Ohh wat beschrijf je dat leuk van mini! Geweldig hoe hij jou na doet! Larissa: Balen van je bank! Duurt wel lang zeker als je iets anders verwacht he! Hier net ook een hele donkere lucht en daarna een flinke stortbui. Nu is het weer droog en zelfs het zonnetje komt weer door. Wilde even naar de winkel wat boodschappen halen *in twijfel of we nog snel even gaan* Verschil tussen kindjes en jaloezie zegt weinig, ik denk dat het meer karacter is... Vriendin van mij heeft een kleine van 2,5 (wat mij juist ook een hele fijne leeftijd leek omdat ze toch al veel meer snappen)en een baby maar de oudste is echt heel jaloers... Ik maak me daar dus geen ilusies over, we zien wel hoe het loopt! Oh, dochterlief eet de bloembak leeg, tijd om achter de computer uit te komen...
Uk: Hoe graag je man ook wil, als jij er nog niet aan toe bent moet je het níet doen! Je redenen omtrend huis en mini snap ik héél goed. Volgende keer compleet kunnen genieten zou wel op zijn plek zijn... *Helaas, zonnetje al weer weg en donkere lucht dreigt dus de boodschappen hebben pech*. Bedenk me nu ineens dat ik op 2 wasmachines in en uit laden na nog niets nuttigs gedaan heb vandaag
Koekje verantwoord genoeg? *Duwt Mummel snel een soepstengel in haar hand* Uhhh, weg soepstengel, De Vtech Olifant had ook honger, Mummel zit erg verbaast te kijken en probeert of hij terug komt als ze hem aan zet, whahaha!
Bloembak... hmmm smakelijk. Speelgoed bestellen bij Online Speelgoedwinkel Lobbes Speelgoed. Lobbes.nl biedt Houten speelgoed, Buitenspeelgoed, Lego, Nijntje, Playmobil, Duplo, Lego Star Wars, Lego City en veel meer Speelgoed. J deed gisteren wat anders. We zouden afgelopen weekend dat kastjes even beveiligen, maar door drukte nog niet van gekomen. En gisteren was hij aan het rond kruipen ineens was het rustig.. De poes had blijkbaar de keukendeur open gedaan en de deur stond op een kiertje (poes springt altijd op de klink, toen andere kat nog leefde duwde zij de deur open, leuke samenwerking. Maar ineens hoor ik J zijn eet geluiden. hij kreunt altijd bij het eten. Dus ik kijken. had hij de kast waar me bakspulletjes in staan open gekregen en de pak suiker lag over de vloer heen. En j zijn mondje onder de suiker... dikke dondersteen. Dus morgen gaat alles beveiligt worden...
Anders kalken jullie in 1 middag even 3 pagina's vol! Uk; Wens voor een tweede, heel begrijpelijk je verhaal! Je man ziet misschien alleen de klussen die gedaan moeten worden, maar jij hebt straks weer een zwangerschap te verduren! Larissa; Down is meer omdat ik zo weinig kan, maar ik denk gelukkig nog niet in termen van ik moet nog zo lang.... Op die manier zou ik niet kunnen genieten en dat doe ik gelukkig wel! Spikkel; Geweldig, J aan het smikkelen van de suiker! Moet heel komisch geweest zijn! Loki; Lusten olifanten ook soepstengels? Ik vind hier nooit resten eten terug, Boef vind dat veel te lekker om te laten liggen. Wel speelgoedpoppetjes in zijn romper en in onze schoenen ed. JuJu; Aandacht verdelen is denk ook iets waar je in groeit en inderdaad, ieder kind is op elke leeftijd weer anders met jaloers zijn, dus we zien het wel tegen die tijd! Dakramen; Ja, echt onwijs veel licht erbij! Echt lekker! Als er 1 kamertje af is, kan ik beginnen aan de babykamer, maar helaas Larissa, er komt grijs op de muren! Nu eten!
NOD Mei 13/5 Spikkeltje Afspraken: 01/05: Nieke 1ste echo! 02/05: DeLi verloskundige controle 04/05: Mummeltje wordt een dreumes! 06/05: Mummel's feest 07/05: Loki09 gesprek gyn volgende zwangerschap & Mummeltje dermatoloog 08/05: Bloom 20-weken echo 09/05: Nieke jarig (28) 12/05: JuJu trouwringen ophalen 15/05: Spikkeltje CB, prikjes // Bloom verloskundige 18/05: Loki09 weekendje Zeeland 23/05: DeLi 20 weken echo 26/05: MEETING! 29/05: Larissa CB 31/05: Hiep hiep hoera J is dan 1 jaar 09/06: JuJu saunadagje 11/06: Larissa op vakantie! 18/06: Larissa terug van vakantie... 21/06: JuJu trouwlocatie versieren 22/06: Kyara wordt een dreumes! & JuJu trouwen! 23/06: Kyara's big birthday party!!! 04/08: Loki09 op vakantie Zwanger Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012 DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012 Nieke (apr '12 positief getest) 11-12-2012?? Bevallen Marcha: 26/08/2010 Justin Ryan (2690gr, 47cm) JuJu81: 04/01/2011 "Druif" (3760gr, 51cm) Bloom: 09/01/2011 "Boef" (4096gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Vlinders Loki09 (feb '10 11+1w, aug '10 10+4w) Spikkeltje (nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Bloom: (denkt zelf meisje) Jongen: JuJu, Larissa, Marcha, Nieke, DeLi Meisje: Spikkeltje, Loki09, Uk2011 Poll DeLi: (denkt zelf ) Jongen: Meisje: Larissa, JuJu, Loki09, Spikkeltje, Nieke, Marcha, Uk2011, Bloom Poll Nieke: (denkt zelf ) Jongen: JuJu, Bloom Meisje: Spikkeltje, Larissa, Uk2011 Ik ga voor een meisjesbabyboom. Keuze in de poll voor Bloom dus ook gewijzigd