Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Nienke; Welkom thuis. Dit jaar dus veel beter weer dan vorig jaar? (Toen zat ik er tegelijk met jou). Fijn dat jullie genoten hebben.

En ja 2 jaar is toch wel erg lang. Ik denk regelmatig terug aan 2 jaar geleden. Stoppen met de pil, zo spannend, klussen voor een beebje, binnenkort zwanger! Dacht ik toen nog. Toen nooit verwacht dat we voor IVF zouden komen te staan. En ik moet zeggen dat ik al 2 jaar in spanning zit, veel zenuwen. En dat wachten sloopt me. Leven van maand naar maand, ongi naar ongi, afspraak na afspraak, injectie naar injectie.
    Hopelijk gaat het met de IVF gewoon lukken. Maar toch ben ik een beetje bang.
    En hoe voelt het voor jou verder?

@Spikkeltje; Dikke knuffel!!

@Caitlin; ook gefeliciteerd met je moeder.

@Bloom; Gefeliciteerd met het kindje van je vriendin.
    Als je ermee zit, dan lijkt het me goed voor jou om er met iemand over te praten, dan kun je het misschien allemaal makkelijker een plekje geven.

@Juju; Belachelijk van je buurvrouw. Je mag blij zijn als je uberhaupt een kindje kunt krijgen. En je weet nu eenmaal van tevoren dat er 50% kans is op een jongetje.
    Ik ken ook iemand die perse een meisje wilde. Dat hebben ze uiteindelijk ook gekregen. Maar ik vind dat je met die eis, niet aan kinderen moet beginnen. Alsof je niet blij kunt zijn met een jongen.
    Onbegrijpelijk.
    Sorry, maar ik kan hier erg boos om worden.

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Hoi meiden.

Ja vind het ook ontzetten vervelend dat er een wedstrijd van word gemaakt.
    Ze belde vanmiddag trouwens op met de mededeling 'ik ben bevallen, en lekker eerder als jou jij moet nog lekker wachten en ik kan al gaan genieten'
    nou toen brak bij mij de bom en ben ik echt ontzettend gemeen tegen haar uitgevallen 'ik hoop dat je ontzettend veel pijn heb gehad en dat je helemaal ben uitgescheurt' toen opgehangen. Ja misschien ben ik wel erg grof geweest maar was al de hele dag ontzettend sjaggo en dan gaan ze me voor zoiets onbenulligs bellen en dan zitten ze verkeerd.

Ik ga nu slapen morgen om 4uur de wekker weer manlief voor de laatste dag naar duitsland haha.

3. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Zo een uurtje gelden is manlief weer vertrokken naar Duitsland..Gelukkig is hij vanavond weer lekker thuis :D laatste dag Duitsland!!! (eindelijk)
    Vannacht ontzettend slecht geslapen constant wakker geworden omdat ik moest plassen..ook al de hele nacht last van wat krampen (nu nog) dus manlief er wel op aangewezen dat hij zijn telefoon goed bij moet houden vandaag haha. (ik heb voorspeld dat onze kleine man de 20ste geboren zou worden op de verjaardag van me overleden tante dat is dus morgen) Ben benieuwd hopelijk zet het snel door en kunnen we gaan genieten van ons kleine ventje :D
    Ik hou jullie op de hoogte ;)

4. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Jolanda;
    Elke keer als ik zo vroeg of laat een bericht van jou zie, denk ik dat je ons eindelijk gaat vertellen dat je bent begonnen/bevallen... Maar helaas, we moeten nog even geduld hebben!
    Wat een muts trouwens die nicht van je! Ik had zo'n schoonzus... Gelukkig was die 5 weken na mij uitgerekend...

Nieke;
    Ook weer terug in ons koude kikkerlandje! Fijn dat jullie het goed hebben gehad!

Deli;
    Alweer 2 jaar geleden, bizar zeg... Ik bedenk me nog vaak dat ik nu ook gewoon in jullie schoenen had kunnen staan. Want wie ben ik om wel spontaan een gezond kindje te krijgen en jullie niet...? Al twee jaar al die spanningen, dat sloopt een mens.... Heb echt bewondering voor jullie!

Caitlin;
    Ik ben dus niet de enige.. Jouw verhaal is erg herkenbaar.... Ik heb zaterdagavond laat een heel verhaald op papier gezet over waar ik zo over inzit. Dacht het hier in een weblog te zetten, maar durf niet zo goed... Kan iedereen weer lezen hè.... Misschien dat ik het wel hier neerzet, voelt toch wat veiliger...
    Het afschrijven hielp wel, heb mezelf een week bedenktijd gegeven om een afspraak te maken bij de verloskundige...
    Trouwens nog gefeliciteerd met je moeder!

Uk;
    Dus ook jij schiet steeds nog vol... Rot hè! En dat terwijl we er zo'n prachtig kindje voor in de plaats hebben gekregen...

Spikkel;
    Pfff, ik zou ook boos zijn, wie vergeet er nou luiers te kopen! Wellicht komt het gedrag van je broertje voort uit de gebeurtenissen vroeger, maar dat betekent niet dat hij zich zomaar zo kan gedragen, dat doe jij toch ook niet! Sterkte ermee meid!
    Je nieuwe account is geactiveerd, moet nu alleen nog even kijken hoe ik je oude verwijder, maar dat komt goed!

Loki;
    Ook nog gefeliciteerd!

Hier;
    Ga zo vriendin opbellen, maar vind het moeilijk... Ben bang dat ik ga huilen... Al het hele weekend komt alles weer naar boven... Maar het gaat nu om haar, dus ik wil niet elke keer beginnen over mijn problemen die ik toen had... Even moed verzamelen dus! Wil morgen bij haar langs en dat wil ik echt heel graag, maar tegelijkertijd zie ik er ook wel weer een beetje tegenop...
    Eerst maar even lekker met uk douchen nu!

5. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Heb een weblog geplaatst, volgens mij alleen zichtbaar voor vriendjes!

6. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo meiden,

Hier een berichtje van mij. Ik heb even afstand genomen van alles. Ik heb het idee dat ik er te veel mee bezig ben. Daarom zullen jullie mij de komende tijd wat minder zien hier.

Zodra het in mijn hoofd weer wat rustiger is laat ik mijn gezicht hier wel weer zien.

Liefs van mij

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje meiden wat rot dat jullie nog steeds zo'n trauma hebben van de bevalling. Ik herken het niet dus kan me er moeilijk de juiste voorstelling bij maken maar ik kan me wel voorstellen dat het kan blijven knagen en dat er angst is voor de volgende keer...
    Ik denk dat opschrijven (goedzo bloom!) en erover praten een goed stuk van de verwerking is. Voel je vooral niet stom om erover te praten want niemand kan voelen wat jullie gevoeld hebben en wat er door jullie heen gegaan is.
    Ik weet hoe het voelt hoor, mij hebben ze tot de 27 weken zwangerschap ook aangekeken of dat ik 1 of andere panische was die er in wilde geloven dat het fout zou gaan :( en vanalles dacht te voelen wat er niet was.
    Toen ik opgenomen werd, aan de longrijping en de weeeenremming lag was het ineens wel 'echt iets' en werd ik eindelijk serieus genomen.
    Maar geloof in jezelf en doe daarmee wat je moet doen, laat niet de buitenwereld beslissen wat jullie moeten voelen en hoe daar mee om te gaan! *knuf*.

Jeetje Jolanda wat een flauw mens. Mijn opinie; liever kwijt dan rijk :).

Deli:
    Jeetje meid, 2 jaar alweer... Hoe zo'n kinderwens je compleet op kan breken en je persoonlijkheid kan veranderen he? Veel mensen (vnl mannen) snappen daar weinig van. Vanaf het moment dat je stopt met de pil ziet je leven er anders uit. Daarvoor ben je 100% gelukkig zonder een kindje en alsof het van de ene op de andere dag veranderd ben je ineens niet meer compleet en dat gevoel gaat pas over als je wens vervult is. De eerste maanden gaan prima, tuurlijk komt het binnenkort. Daarna ga je twijfelen en jezelf afvragen hoe en wanneer het dan voor jullie weggelegd is. Je gevoel is zo veranderd ondanks dat het leven er eigenlijk uit zag als voor dat de pil er uit ging, voor de buitenwereld dan...
    Ik hoop dat er heel binnenkort een einde komt aan deze slopende lange periode waarin je van maand tot maand leeft (heel goed verwoord, zo voelt het ook echt...). Hoewel het nu ver van je bed klinkt heb je straks een kindje in je armen en zeg je "Jij was alle pijn, ellende en onzekerheid zo waard" en kun je deze onzekere jaren een plekje gaan geven...
    Liefs

Spikkeltje:
    Bah familie problemen zijn altijd rot.. Hopelijk trekt je vader het zich aan en doen je ouders er iets mee. Die broer lijkt me onverbeterlijk (=gewoon dom...) maar je ouders horen geen verschil te maken, dat vind ik echt schandalig.
    Goed dat je voor jezelf opkomt dus, je hoeft niet alles te pikken!

Hier:
    Gisterochtend lekker wezen zwemmen met Mummeltje. Ze heeft haar ogen weer uitgekeken :D
    Ik ga binnenkort eens rondkijken waar ze babyzwemmen hebben op vrije inloop (iedere week zoek ik niet, ben niet zo'n waterrat :)) en ook een beetje faciliteiten. Waar we nu waren was een leuk baby/peuter badje maar ik vond de aankleedfaciliteiten veel te wensen overlaten en hoewel het water lekker warm was was het daarboven stervens koud, brr!
    Smiddags klein feessie gehad en ook weer heel gezellig. Waren in totaal met 4 stellen met kids en allemaal meiden. Hoe gezellig :p.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Sterkte Laika, neem de tijd die je nodig hebt voor jezelf...

Bloom; ik ga straks je stukje lezen, moet nu eerst even huisje op orde maken ;)

9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

*delete ff berichtje schrijf zo op nieuw*

Had uk op ons bed liggen op zijn buik, dan kon hij slapen. Hij jengelt wat dus wil speen er in doen en ligt hij op zijn rug... ben erg verbaasd.. hahaha

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

tnx. Bloom.

Knuff voor Laika.

Succes jolanda.

Welkom terug vakantie ganger?

Verder later meer. wil even de was ophangen, uk flesje geven en beneden schoonmaken..

11. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ja idd ;) ben er ook niet meer verder op ingegaan was gister al zo lekker sjaggo en moedeloos haha ( had me dag niet)

@hier: krampen zijn weer weg ;) we gaan gewoon weer lekker op het wachtbankje zitten tot onze kleine man zich aanmeld haha. Begin het nu eerlijk gezegt wel beu te worden..Maar ach straks dubbel en dik genieten :D

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Loki;
    Mooi verwoord wat je schrijft aan Deli!

Babyzwemmen;
    Heerlijk hè! Volgens mij is babyzwemmen bijna overal met vrije inloop. Zoek inderdaad wel een bad waar ze faciliteiten een beetje goed zijn ja. Waar ik ga zijn ze op zich goed, maar de aankleedkussens zijn net wat te laag, maar verder is alles daar prima!

Ukkie ligt boven lekker te brabbelen in zijn bedje, dus ga ff met hem spelen!
    Vanmiddag weer werken... Dan weer 3 dagen vrij!

Oja, net vriendin opgebeld, ging heel goed, wel tranen in mijn ogen, maar volgens mij heeft ze niets gemerkt!
    Met hen ging alles goed, ze voelde zich momenteel wel 80 en de kleine had ze vannacht wakker gehouden, maar verder ging wel alles goed! Ga morgen lekker bij ze langs!

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    NOD Augustus 2011
    LaikaBasko (22)

NOD Oktober 2011
    17/10 Nieke (27)

MMM IVF
    DeLi (24)

Afspraken:
    19/09 Spikkeltje: CB + prikjes
    20/09 Caitlin: hersteloperatie
    21/09 Jolanda: Controle gyn
    23/09 JuJu: Afbouwen avondvoeding
    25/09 Jolanda: JARIG!!!
    26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara
    28/09 Caitlin: gesprek over behoud contract // jolanda: Controle gyn + eventueel afspraak maken voor inleiding
    04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF
    05/10 Lautje: 20 weken echo
    07/10 Caitlin: 1ste werkdag
    10/10: DeLi: Echo
    29/10 Allen: Meeting!!!
    16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV
    30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV

Zwanger
    /Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011)
    Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012)

Bevallen
    JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm)
    Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)
    Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr)
    Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm

14. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Hier vandaag een mindere dag. Vanmorgen ongesteld geworden. Ik had toch weer hoop dat het misschien nu toch gelukt zou zijn net voor we de MMM in gaan. We hadden zo goed ons best gedaan en dan is dit echt een flinke domper. :(

Sinds donderdag heb ik al het gevoel een blaasontsteking te hebben maar wilde in Italië niet naar de huisarts dus vanmorgen urine ingeleverd en ja hoor een flinke blaasontsteking en mogelijk zelfs een nierbekkenonsteking. Moet 10 dagen antibiotica slikken.

15. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Balen van je ongi meid :( *KNUFF* Weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk ( ik hoop uit de grond van mijn hart! dat jullie snel mogen gaan genieten van een kleine wondertje)
    En ook balen van de blaasontsteking dat is niet fijn! en dan nog dat andere erbij waarschijnlijk pffff..Veel beterschap meid *knuff*

16. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Vandaag niet zo'n lekkere dag..dacht dat de krampen weg waren maar zijn weer terug haha..Heel zwaar gevoel in me onderbuik en zo'n zeurende menstruatiepijn..meneertje is lekker aan het bewegen nu ( niet echt een fijn gevoel haha)

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Spikkeltje; wat naar toch van je familie. Dat is nou een goed voorbeeld van mensen die eigelijk (nog) geen kinderen zouden moeten hebben...

@ DeLi; jullie IVF avondtuur moet gewoon een heeeeel erg mooi beebje gaan opleveren!

Jolanda; whahaha, die opmerking van jou vind ik helemaal terecht hoor, wat een gez**k dat er een wedstrijd van gemaakt wordt door haar... Gelukkig is je man nu weer terug uit Duitsland en blijft hij vanaf nu lekker dichtbij jou. Sterkte met de krampen, misschien gebeurd er al het een en ander vanbinnen ;)

@ Bloom; prachtig blog. Ik zal daar ook nog even reageren. Fijn dat het telefoongesprek goed ging met je vriendin en veel plezier morgen bij haar en de baby!

@ Laika; weer ongi geworden zie ik? Gaan jullie nog terug naar het ziekenhuis om eerder geholpen te worden. Ik vind het echt belachelijk dat jullie het nog zo lang zelf moeten probere. Ik zou het persoonlijk niet eens willen / accoord mee gaan. Sterkte de komende tijd!

@ Loki; fijn dat het zwemmen met mummel zo lekker was :)

@ Nieke; gatver meid, wat een gedoe met die blaasontsteking :( Beterschap!

@ hier; sinds gister zijn we alle 3 wat snotterig en vanacht werd Kyara wakker van een verstopt neusje. Zo zielig! Verder ben ik vandaag weer ongesteld geworden, dus deze cyclus was maar 21 dagen met mijn ei op dag 10 en een lf van 11 dagen... Beetje balen, zo net voor de operatie van morgen, maar ja. Ik vind het erg spannend hoe het morgen zal gaan en hoe het daarna gaat herstellen, maar ik ben ook erg blij als ik er vanaf ben, want zitten op een harde stoel is nog steeds niet prettig...

Liefs,
    Caitlin

18. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    nieke balen voor je ik had het wel helemaal super voor jullie gevonden.

Deli ik kan mij heel goed voorstellen dat je wat afstand moet nemen. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Ik heb mij proberen aan te melden voor onze side maar ik kan er niet in wie wil mij even helpen.
    Ik heb een leuk idee voor de 29e maar dan moet ik het wel daar schrijven toch.

Hier erg moe van mijn dagje schoolreis ga nu lekker naar bed

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Ben benieuwd naar je idee lautje!

Ongesteldheid komt met behoorlijke buikpijn :( Ik heb er zelfs al 2x paracetamol voor ingenomen, want ik lag bijna krom van de kramp :( Ik verlies daarentegen amper bloed, zo gek! Ga zo kolven en dan lekker slapen. Kyara heeft net haar laatste flesje op en is ook heerlijk in slaap gevallen, LIEF!

Liefs,
    Caitlin

20. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Caitlin heel veel succes morgen!

Deel Deze Pagina