Wat balen Caitlin, hopelijk ben je nu inmiddels al wel geholpen en is alles goed verlopen. We horen het wel wanneer je wakker bent Ik lees straks terug, ga nu het nog droog is, nog even t dorp in.
Naar voor je buurvrouw Juju. Juju hoe werkt zo'n emdr therapie? mij is dat ook voorgesteld maar heb gehoord dat je ook terug in de tijd word gezet zeg maar, lijkt me eng eigenlijks? Iemand anders stelde innerlijk kind therapie voor. ppfff Ik moet ook iets doen, heb soort van dejavu na de bevalling gehad, gewoon in de weken, alles kwam in mijn hoofd als een filmpje voorbij. Heb met vriend over gehad en die zegt als jij dat wilt en denkt te moeten doen, moet je het doen.. tja. BLOOM. knuffel komt goed meid. caitlin, al geholpen?? beterschap
Spikkeltje ik ben wel psycholoog maar geen therapeut dus ik geef zelf geen therapie. EMDR therapie is voor traumaverwerking. Mijn moeder heeft het een aantal maanden geleden gehad vandaar dat ik er aan moest denken. Je wordt niet terug in de tijd gezet (dat klinkt wel eng ja haha), het is geen hypnose ofzo (of tijdmachine ) Wat er gebeurt is dat er een bepaalde gebeurtenis wordt geselecteerd die als zeer traumatisch wordt ervaren. Daar ga je naar op zoek samen met die therapeut. Op die gebeurtenis ga je je dan richten. Het idee is geloof ik dat he steeds terugdenkt aan die gebeurtenis maar dat je wordt afgeleid door middel van voorwerpen die je moet volgen met je ogen. Dat maakt dat je meer afstand kunt nemen van de gebeurtenis en daar op den duur zonder de heftige emoties die je nu ervaart op terug kunt denken (ja het klinkt wat bijzonder, maar het is wetenschap ) Mijn moeder was in 3 sessies klaar (+1 intake om alles door te bespreken en te bepalen of deze vorm voor haar zou werken). Ze heeft de therapie als bijzonder intensief en emotioneel ervaren maar het werkte wel en ook snel (ook niet onbelangrijk ) Je kunt er ook even op googlen. Edit: kwam deze site tegen met wat uitleg: Centrum voor Psychotherapie en Psychotrauma (CPP) Edit 2 En deze: Vereniging EMDR Nederland. EMDR, voor mensen die een trauma of verlies te verwerken hebben.
Oh ja zoek wel een goede psycholoog, geregisteerd en bekijk waar hij zijn opleidingen heeft gevolgd. Psycholoog is geen beschermde titel en deze therapie is echt niet iets wat iedereen kan.
tnx juju.. haha ik vraag jou omdat jij toch wel in die wereld zit. Lijkt me ook wel eng maar ook heftig. dus als jij info misschien had dan kun je wat je dus deed er over vertellen.
Zo, eindelijk even op mn kont gezeten en tijd om terug te lezen @DeLi: twee jaar alweer, en dat geldt ook voor de andere meiden. Wat een emotionele periode - voor ons allemaal denk ik ook wel. Als je er bij stil staat wat er allemaal in de afgelopen 2 jaar is gebeurd... Voor mij vliegt de tijd tegenwoordig, maar ik kan me voorstellen dat het voorbij lijkt te kruipen voor jullie. @Laika: ik weet niet of je het nog leest, maar wil je een knuffel geven. Ik zag je onderschrift en moest weer even flink slikken... Ik denk aan jullie, en duim dat ook jullie binnenkort een wondertje mogen verwachten. @Nieke: Idd flinke domper, weer ongi geworden. En dan nog een blaasontsteking erbij ook Hopelijk slaat de ab aan en ben je er snel weer van af. @Caitlin: update? @Jolanda: puf & zucht?
Hier nog steeds geen babynieuws hoor meiden Onze kleine man vind het wel goed zo denk ik..Maar wordt wel steeds spannender want de uitgerekende datum komt steeds dichterbij..(zal het dan toch precies zo zijn?) Ach ja wat is mooier dan moeder te worden op je verjaardag haha
Ik merk dat ik soms de tijd niet heb om alles te lezen en dan de helft niet meeneem in mijn reacties. Zit ik hier die van Uk te lezen en denk: Laika? Wat was er met Laika? En Nieke ongi&blaasontsteking? Helemaal gemist! Ahh!
Even teruggekeken en heb gewoon een paar pagina's gemist. Laika veel liefs en een knuffel voor jou! We zien je wle weer verschijnen als je daar zelf aan toe bent! Nieke wat balen van je AK, het stapelt zich wel lekker op zo *bah* DeLi ik kan het me ook niet voorstellen, jongetje of meisje het is beide prachtig als je een kindje mag krijgen. Zal binnenkort weer eens vragen hoe het met ze gaat. (met haar, dan) Loki ik heb een strippenkaart met babyzwemmen dus ben vrij om te gaan of niet en volgens mij is dat bijna overal. Bloom wat heb je je groot gehouden Had al gereageerd op je weblog. Caitlin hoe gaat het?
Hi meiden! Uiteindelijk werd ik gister pas om 13.30 uur naar de voorbereidingsruimte gebacht en rond 14.15 uur ging ik onder narcose. 15.10 uur keek ik voor het eerst weer op de klok in de uitslaapkamer en iets voor 16.00 uur was ik weer op mijn kamer. Gelijk mijn bed uit, want ik voelde me goed (niet misselijk, wel iets wankel) maar ik moest PLASSEN, haha! Gelijk mijn jogging broek en shirtje aangetrokken, zo'n operatie hemd is niks en toen wachten op de gyn. Zij kwam om 16.30 uur binnen en vertelde dat het goed was gegaan en dat ze van binnen ook een soort streng ofzo voelde van mijn bekkenbodemspier en die heeft ze wat losser gemaakt (ofzo, ik heb het niet helemaal 100% goed opgeslagen). Ik had haar voor de operatie namelijk nog gezien en gevraagd of ze wilde kijken hoe het vanbinnen was genezen en ze wist dat ik vaak pijn heb bij het vrijen door een continu op spanning staande bekkenbodem spier. Ben erg benieuwd of dit nu allemaal wat beter zal gaan als ik ben genezen. Over 4 weken mogen we het gaan proberen, spannend Op dit moment doet het wel pijn en ziet het er ook wel weer een beetje eng uit, maar wel anders dan voor de operatie (gelukkig). Ik heb er nu vanaf gister gelijk ijs verbandjes tegenaan gedaan, dus hopelijk wordt het nu niet zo dik en blauw als na de bevalling. De pijn (bij het zitten) is trouwens wel vergelijkbaar, auw... lang leve de paracetamol! Kyara heeft zich gister voorbeeldig gedragen in het ziekenhuis. Ze heeft goed gegeten, lekker met ons gespeeld en af en toe even geslapen, wat wil een mens nog meer? En vanacht heeft ze van 21.30 uur tot 8.15 uur geslapen! Ons perfecte meisje, hihi! @ Jolanda; nog geen baby dus? Het blijft spannend! @ Spikkeltje; succes met het vinden van een goede psycholoog! Knuf. @ Bloom; plan een gesprek met je vk, je bent echt niet de eerste die nog ees een na gesprek wil en het is niks om je voor te schamen! Knuf. @ Uk; hoe is het met jouw en uk's verkoudheid? @ JuJu; we hebben een psycholoog 'in the house' @ DeLi & Nieke; ik vind het zo spannend voor jullie meiden! Ik duim echt onwijs voor een mooie beeb!!! Liefs, Caitlin
oeps ik voel mij schuldig ik lees niet goed merk ik. Weer een verkeerde naam sorry. Een beetje dom maar als ik op mijn mobiel lees kan ik niet terug kijken. sorry deli en laika Caitlin sterkte de aankomende weken ik hoop dat het nu allemaal goed opknapt. Jolanda het zal nu toch niet lang meer duren hoe is het vandaag gegaan? Deli en Nieke ik hoop zo dat jullie ook snel mogen genieten van deze droom. Het is jullie zo gegunt. Laika ik hoop dat het je goed gaat de aankomende weken en dat je hier snel mag komen met mooi nieuws. Hier net even op de weegschaal gestaan durfte niet helemaal. ( even een korte uitleg ben vroeger heel lang onder gewicht geweest in de 40 kilo, daarna met hulp aangekomen en werd al snel heel heel veel te zwaar ben al vanaf mijn 16e aan het klooien met de kilootjes) maar ik zit nog steeds 2 ons onder mijn startgewicht het was wel een beetje teveel maar ik ben nu best blij. 19 weken zwanger en nu heb ik een goed bmi. Het belangrijkste is natuurlijk Kato maar ik ben wel blij dat de kilo's er niet aanvliegen ookal snoep ik nu een beetje veel.
Caitlin; Hèhè, is dat ook weer achter de rug! Verder toch nog vlot verlopen en hopelijk nu een goed resultaat! Juju; Ik mis ook dingen hoor... Laika heb ik namelijk ook gemist... Sorry! Had je reactie op weblog trouwens gezien, tnx! Gisteren op bezoek geweest bij dinnetje... Wat een prachtig mini-mensje zeg... Gewoon onvoorstelbaar dat ik 8 maanden geleden zo'n zelfde frummeltje in de wieg had liggen... En de moeder... Tja, ze straalt! Komt heel relaxt over en voelt zich nog wel een beetje brak, maar het gaat heel goed! Toen ik daar zat, kwam de kraamhulp afsluiten en kwam het verhaal van de voordelen van borstvoeding aan bod... Zo'n afschuwelijk standaard verhaaltje en ik was blij dat ik even goed naar het frummeltje in mijn armen kon staren, zodat niemand de tranen in mijn ogen kon zien... Verder ging het heel goed! Vind het nog steeds moeilijk om stappen te ondernemen... Vlos of psych... Denk steeds dat ik het allemaal groter maak dan het is, want op veel momenten kan ik het allemaal goed relativeren... Maar ja, dat is misschien ook wel weer mijn valkuil... Ken mezelf eigenlijk veel te goed, maar mijn eigenwijsheid en trots maken het me soms erg moeilijk... En daarbij... M'n man vindt het eigenlijk maar een beetje onzin allemaal... Hij zegt letterlijk: ach je kunt er nu toch niets meer aan veranderen, dus accepteer het maar gewoon zoals het is en hoop maar dat het de volgende keer wel goed gaat... Mannen...
NOD Oktober 2011 17/10 Nieke (27) Laika MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 21/09 Jolanda: Controle gyn 23/09 JuJu: Afbouwen avondvoeding 25/09 Jolanda: JARIG!!! 26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara 28/09 Caitlin: gesprek over behoud contract // jolanda: Controle gyn + eventueel afspraak maken voor inleiding 04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF 05/10 Lautje: 20 weken echo 06/10 Caitlin: na-controle herstel operatie 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 10/10 DeLi: Echo 11/10 Caitlin: CB + 3e inentingen 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm
Meid, ik vind ab-so-luut NIET dat jij je aansteld! Natuurlijk spelen de hormonen nog een rol, maar jij hebt het als traumatisch ervaren en dat kun je niet zomaar aan de kant schuiven. Dat merk ik zelf ook. Ik heb vrij snel na mijn bevalling aan mail gestuurd aan de 2 verloskundige die erbij waren (de 1 in de nacht, de ander tijdens het persen) en ik kreeg van hun een hele lieve en duidelijke mail terug. Ik had het gevoel dat ik alleen maar had lopen gillen en zij gaven aan dat dit niet het geval was. Ik vond dat ik niet goed had geperst, zij gaf aan dat ik dat wel had gedaan, maar dat Kyara eruit getorpedeerd werd. Ik had het idee dat ik de pijn vantevoren had onderschat, zij gaven aan dat een weeen storm bijna niet te doen is voor een vrouw. Dit heeft alles wat meer in perspectief gezet, maar ik heb er nog steeds verdriet van. De tijd zal het ook moeten helen denk ik, maar in vond de mail wisseling wel erg prettig en een openbaring. Daarom zou ik jou echt aanraden om met de vk erover te praten. Zij waren erbij en zij weten wat er is gebeurd. En nogmaals, je bent echt niet de enige die hier mee zit, er zijn genoeg vrouwen die nog een na-gesprek aanvragen, dus schaam je niet! Verder vind ik het erg moedig van je dat je naar je vriendin bent gegaan en dat je zo blij voor haar bent!!! Ow en sommige mannen zijn inderdaad zo bot als een... Nou ja, bot in ieder geval! :x Trek je niks van hem aan, hij heeft niet ervaren wat jij wel hebt ervaren en jij moet de volgende keer weer bevallen, hij niet! Dikke knuffel voor jou! @ hier; over 2 weken na controle. Hoop zo dat het goed gaat genezen! Heb er net weer even naar gekeken en het blauwe is redelijk binnen de perken gebleven gelukkig! Liefs, Caitlin
Caitlin: Wat fijn dat het achter de rug is. Toch een heel spannend iets. Hopelijk geneest het mooi en is straks het vrijen minder pijnlijk! Fijn dat Kyara zich ook zo netjes gedragen had in het zkh! Ik ben trouwens niet anders gewend van ons zkh dan dat het uitloopt. Met de eerste curretage schatte ze rond half 11 en dat werd half 2, met de KS zou ik wrs na de lunch gehaald worden en dat werd na het avondeten . Maar rottig is dat wel, je ligt daar toch te zenuwpezen... Bloom: Ik denk dat een gesprek met de vlos toch wel verheldering kan bieden. Precies wat Caitlin zegt, hun waren erbij en hebben het vanuit een heldere blik meegemaakt. Mannen zijn zoiezo kort door de bocht als het over emotionele gevoelens gaat. Alle cliché's die gelden over miskramen ("Je bent nog jong", "De volgende keer gaat het vast goed", "Het kindje was vast niet goed anders werd het geen miskraam" enz enz) heb ik van mijn vriend te horen gekregen. Ze bedoelen het vast goed, maar dan op hun rationele manier (die helaas vaak héél anders is dan ons emotionele gevoel). Misschien ga ik binnenkort mijn "Story" ook nog eens chronologisch opschrijven. Ik vind het ook altijd heel verhelderend om te schrijven en om terug te lezen, maakt het behapbaarder. Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van het nieuwe frummeltje. Raar idee he dat kort geleden jullie uk ook nog zo klein was? Kan me voorstellen dat je qua borstvoeding even moet slikken. Maar blijf jezelf voorhouden dat jíj het enorm graag wilde maar het gewoon weg niet ging. Dat vind ik een heel anders uitgangspunt dan voor het gemak de fles gaan geven (al laat ik alsnof iedereen in zijn waarde hierover hoor). Ik hoop voor je dat het bij de 2e mag slagen en je langzaam dit knagende gevoel los kunt laten... Deli: Fijn dat je het stukje kunt waarderen. Het is vaak zo moeilijk om de juiste woorden te vinden. Dit is echt zoals ik het voelde in de tijd van de miskramen. Soms was ik enorm boos op mezelf dat ik mijn leven zo liet beinvloeden door mijn gevoel. Voordat we de pil er uit deden, waren we toch ook gelukkig zonder kinderen? Het komt heus wel meende ik, dus kon ik beter nog genieten van de tijd met 2e en doen wat je wilt zonder rekening te houden. Maar waarom voelde het dan zo anders? Zo incompleet? Ineens zo ongelukkig? Ik hoop heel hard dat jij straks ook kunt gaan denken "Het was een vreselijke periode, maar het was het zo waard". Knuffel.z Missen: Ik mis soms ook wel eens een berichtje . Althans, ik heb het dan wel gelezen maar niet blijven hangen om op te antwoorden. Nooit persoonlijk iig Hier: Zo weekendje en eerste werkdag zitten er al weer op. Vandaag lekker even chillen. Zo de was doen, even lekker naar de winkel wandelen met Mummeltje als ze straks wakker is en verder niets . Weinig spannends meegemaakt verder ook. Alles zijn gangetje Alleen nog even een foto spammen van Mummels nieuwe setje *verliefd*
@Caitlin: Fijn dat het goed is gegaan! Hopelijk over 4 weekjes een bericht van jou, dat alles super gaat! ukkie hoest en niest, mama zit weer helemaal vol. Maar tis maar een verkoudheid! Gelukkig is ukkie wel heel vrolijk @Lautje: Heel netjes hoor, dat je nog mooi op gewicht bent. Ja, het is best lastig die kilo's, en misschien kan je ook maar beter niet te vaak meer op de weegschaal gaan staan... In de laatste weken gaat het ineens heel snel met de kilo's, maar als ik hoor dat jij nog niks bent aangekomen, zal het wel meevallen met je eindgewicht straks Houd dat snoepen wel binnen de perken he, want te veel suiker is ook niet goed voor de kleine/zw.diabetes etc. Alle kilootjes zijn er hier weer af. Je bent toch vrij druk met zo'n ukkie hoor! Ik zit inmiddels op -34kg sinds hoogzwanger. Nog 6 te gaan en dan mag ik van mezelf weer blij zijn met mijn figuur. @Bloom: tsjah, bv... weet je, laatst sprak ik iemand die al inmiddels volwassen kinderen had en die had het er ook nog moeilijk mee. Niet omdat er iets met hun aan de hand was, maar omdat zij had "gefaald" voor haar gevoel. Ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je er over praat, en dat je in jezelf gaat geloven. Jouw lichaam had het moeilijk en heeft voor JOU gezorgd. Tsjah, en dat dan de bv niet goed liep... Je lichaam kiest het belangrijkste om te herstellen, en dat was jij op dat moment. Flesvoeding is een heel goed alternatief! Kindjes worden echt wel gezond groot op de fles. Vind het alleen zo jammer dat sites als borstvoeding.com en de nutrilon reclames doen alsof je een slechte moeder bent wanneer je de fles geeft. Je hebt nou eenmaal niet alles in de hand! je hebt alles gedaan wat je kon, maar het is nou eenmaal niet zo. Manlief zegt ook "volgende keer beter - maar als het volgende keer ook niet lukt, jammer dan" en snapt ook niet waarom ik het zo moelijk vind. Je kan er inderdaad niks meer aan veranderen... Soms denk ik "had ik maar de lk gebeld" maar ik kon gewoon niet meer op dat moment. Kijk eens naar jullie prachtige kereltje! Wat een stoere man is dat al zeg Als ik naar mijn manneke kijk en zie hoe hij lekker aan zijn flesje lurkt, dan ben ik ook een tevreden mama. Denk dat het ook nog deels bij het ontzwangeren hoort hoor, de hormonen grijpen je toch nog steeds wel aan merk ik. Wie weet slijt het wel, maar blijf er ajb niet te lang mee lopen! @Loki: wow mooi hoor! *krijgt toch roze kriebels nu*