Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ja ik weet het het is gemeen maar ach je blijft er kinderen bij houden ;)

Jup de naam van onze kleine man begint met een V :D

Volgende week terug naar de Gyn. Onze kleine man lag wel volledig ingedaald maar nog niet volledig vast in de bekken..Ze kon het hoofdje nog bewegen..Maar omdat het al wat aan het rommelen is moest ik gewoon afwachten tot volgende week e dan terug komen en dan gaan ze kijken wat ze gaan doen. Maar moet zeggen ze is aan het duwen geweest voor de ligging van het hoofdje alles doet nu zeer haha..Hopelijk heeft het geduw een beetje geholpen en komt onze kleine man snel :D

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Loki; mooie outfit van jullie Mummel!!!

@ Jolanda; jullie mannetje houdt het nog even spannend...

@ Uk; mooi verwoord naar Bloom en beterschap met de snotters ;)

@ hier; kriebels voor een 2de zwangerschap! 23 september vorig jaar werd ik voor het laatst ongesteld, op 22 oktober bleek ik zwanger. Alles komt zo langzaamaan weer terug van toen en wat was het toch bijzonder allemaal!
    Ik ben zo benieuwd of een nieuwe zwangerschap ons ooit gegund is, hoe lang het dan duurt voordat ik zwanger ben, wil ik het dan vanaf dag 1 na een posi test weer aan iedereen vertellen, of hou ik het wat langer geheim, vertel ik het dan op een aparte manier tegen mijn familie, test ik de eerste keer wel met mijn mannetje erbij, ben ik dan langer misselijk of juist helemaal niet, gaat de zwangerschap dan weer goed, wordt dat een jongetje of weer een meisje, hoeveel zal ik aankomen, hoe zal die bevalling gaan, hoe zal die baby eruit zien...

Ik denk dat ik aan mannetje ga vragen of hij rond de 1ste verjaardag van Kyara er weer voor zou willen gaan als we dat financieel aankunnen ;) Als je dat doet heb je trouwens wel kans dat nr 2 rond de verjaardag van nr1 komt...

Liefs,
    Caitlin

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ook hier is vandaag de 2 jaar bereikt (zie mijn banner) :(
    Ik weet nog toen we stopten met de pil dat was ook in onze vakantie. Toen waren we net terug van Frankrijk en toen zeiden we tegen elkaar: Misschien gaan we volgend jaar wel niet meer met de tent op vakantie. Want met zo'n kleintje of zwanger wil ik dat niet. Maar ondertussen zijn we toch alweer 2 keer met de tent op vakantie geweest. Voor mijn gevoel wordt het nu steeds moeilijk om het allemaal los te laten. 2 jaar geleden dachten we dat we er nu heel anders voor zouden staan. Wij hadden gehoopt papa en mama te zijn en lekker te genieten van ons ukje. Maar helaas mag dit voor ons nog niet zo zijn en is alleen de hoop er dat onze wens snel in vervulling zal gaan.

Het moeilijkste is dan als je hoort dat er weer iemand zwanger is. Zwanger van de derde. Ik heb nog niet de moed gehad om haar te feliciteren. Ik kreeg gisteren een mail waar het in stond. Eigenlijk zou ik morgen naar haar toe gaan (is een vriendin van de opleiding) maar ik mailde haar dat het niet gaat lukken omdat ik me niet zo lekker voel. Toen mailde ze terug dat het haar ook beter uitkwam omdat ze zich ook niet lekker voelt, erg misselijk en dat ze het moeilijk vond om te zeggen maar dat ze zwanger is. Ik moest natuurlijk ontzettend huilen. Over een paar dagen kan ik het waarschijnlijk weer wat beter relativeren en heb ik de moed om hun te feliciteren. Wat is het leven toch oneerlijk. Natuurlijk gun ik het hun heel erg....

Loki; Wat jij ook zegt tegen DeLi hopelijk kunnen we inderdaad over een tijd ook zo denken. Het was een verschrikkelijke periode maar het was het zeker waard. Maar het is oh zo moeilijk als je er nog in zit. Het beheerst op dit moment echt heel mijn leven. Even kan ik het loslaten, maar dan komt die ongesteldheid weer en dan wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt. En zo elke maand opnieuw. Het zal pas goed zijn als er een kleintje in mijn armen ligt.

Ik heb het weer even van me af kunnen schrijven... Nu ga ik het weer proberen langs me neer te leggen en verder te gaan!

Jolanda; Nog geen kleintje voor jullie??? Ben benieuwd hoe hij gaat heten, zag ook een V.... staan in je onderschrift. En inderdaad spannend of hij op je verjaardag komt. Ik denk het niet, denk dat hij eerder komt (maar dat dachten we een paar weken geleden ook al).

Caitlin; Fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk genees je voorspoedig.

Lautje; Fijn dat je nog niet echt aangekomen bent. Wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Hoe voel je je nu?

Bloom; Het is echt niet raar dat je nog zo veel verdriet hebt over de bevalling en de periode erna. En zeker niet dat je er over wilt praten, zeker doen meid. Dan kun je het tenminste een plekje geven en dan zal het voor een volgende bevalling alleen maar fijn zijn. Wat je man ook zegt, voor hem is het heel anders dan voor jou. Hij stond erbij en keek erna, jij was de degene die het allemaal moest doen.
    Fijn dat het goed voelde toen je bij je vriendin was en dat je hebt kunnen genieten van het kleintje. Ja 8 maanden geleden was jou uk een echte mini uk. De tijd gaat snel he?

Uk; Beterschap voor jou en uk. Goed dat je nu positiever naar flesvoeding kunt kijken. Want inderdaad jullie kereltje doet het er super goed op. En het is zeker een goed alternatief voor borstvoeding. Het is iets dat je gewoon eigenlijk heel graag wil doen voor jezelf en voor je kindje en als het dan niet lukt door iets wat je zelf niet in de hand hebt is verschrikkelijk. En de hormonen maken het er dan niet makkelijker op.

Loki; Wat is jullie meisje toch prachtig en wat een super leuke kleertjes ;)

Laika; Heel veel succes meid! Hopelijk kun je wat rust vinden en kom je met goed nieuws terug op het forum.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik zit hier gewoon mijn tranen weg te knipperen Nienke :(.
    Het is nu, achteraf, vanuit mij zo makkelijk praten dat het het allemaal waard was maar daar koop jij (jullie) nu helemaal niets voor :(. Wist je maar wanneer het voor jullie zo ver was dan was het allemaal zoveel makkelijker. Dan kun je aftellen naar een moment, nu tel je enkel op, 2 jaar alweer :(:(:(.
    Wat is het toch vreselijk gemeen dat sommige mensen bijna aan de lopende band zwanger worden en andere mensen er zo vreselijk voor moeten vechten en zo'n lange periode ellende voor moeten doorstaan... Vroeger leek kinderen krijgen de normaalste zaak van de wereld. Tussen neus en lippen door riep je hoeveel kinderen je later 'nam' en ook nog even dat je dan wel graag 3 meiden wilde.
    Wat zit de werkelijkheid toch enorm anders in elkaar :(...

Nu ook je collega weer... Tuurlijk gun je het haar, maar ze eheft er al 2, waarom is het nu niet eerst jullie beurt? Voel je hier niet schuldig over dat je zo denkt, je gedachtengang en verdriet nu is normaal. Ze vond het moeilijk om het je te vertellen schreef je dus dat betekend dat ze je gevoel snapt en dan kun je ook eerlijk zijn dat het je pijn doet. Daar heeft ze vast alle begrip voor...

Zucht, konden we hier maar iets meer betekenen dan een luisterend oor en proberen dingen te schrijven die een tikkeltje troost bieden. Het is zo oneerlijk...

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke hier ook tranen in de ogen.. Hoe blij en naief en vol verwachting waren we allemaal 2 jaar geleden. Stiekum allemaal hopend dat het snel zou gaan, dat we snel zwanger zouden zijn. De (nooit getypte) jaloerse steken als anderen snel zwanger waren, tranen als je ongesteld werd, de relativering door die verschrikkelijke miskramen en het bijbehorende verdriet en de pijn die je voor een ander kunt voelen, de blijschap van een zwangerschap meekrijgen van positieve test tot bevalling, de eerste kindjes.. en ook de meiden die nog steeds wachten. Afvragend of het ooit nog zal gebeuren.

Bizar, die twee jaar en bizar hoeveel emoties je kunt wegtypen op een laptop. Blijdschap, verdriet, angsten.. wat is hier niet voorbij gekomen? Soms vraag ik me af hoe lang ik hier nog ga komen. Heb ik niets beters te doen? Maar ik kan hier niet weg voordat jij Nieke, en jij DeLi en Laika (als je dit leest) een klein mensje in hun armen houden. Misschien duurt dat nog eens 2 jaar, hopelijk is het al veel sneller realiteit. Maar dat het gaat gebeuren, dat weet ik zeker. Ik geloof altijd in een happy end :)

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    #546 Bloom24, 21 sep 2011
    Laatst bewerkt: 21 sep 2011
    Ahh Nieke... Echt... Alsof alle ellende dan ineens bij elkaar komt... Alles best, als er straks dan alleen nog maar gelukkige tijden aanbreken, dat heb je zo verdiend!
    Fijn dat je hier van je af kunt schrijven en blijf dat ook vooral doen!
    Confronterend om terug te kijken op de afgelopen 2 jaar, als ze zo anders zijn verlopen als dat je had gehoopt. Als iemand jou nu kon beloven dat er sowieso een kindje komt, dan is het die 2 jaar waard, maar al die onzekerheden, alle pijn en alle verdriet heb je nu al twee jaar met je mee moeten dragen, omdat niemand dit je kan zeggen... En op het moment dat je ongi weer weg is, is het misschien allemaal wel weer een beetje te behappen, totdat de volgende ronde weer aanbreekt... Echt diep respect voor jou, maar ook voor alle anderen die in hetzelfde schuitje zitten, dat jullie jezelf hier doorheen weten te slepen! *knuffel en pinkt traantje weg*

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Bizar... Maar het klopt... Op het moment dat je kinderen wenst, of krijgt veranderd ineens de hele wereld...

8. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Jullie zijn trouwens echt allemaal lieverds! Al jullie lieve berichtjes hier voor iedereen!
    Ze steunen mij in ieder geval enorm!
    Zit steeds met tranen in mijn ogen als ik aan het lezen ben... (oké, ik geef toe, ze rollen ook gewoon over mijn wangen als ik lekker alleen ben! :))

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @Nieke...:( 2 jaar alweer..Waar blijft de tijd toch..Ik vind het zo *** voor jullie :( iedere keer weer die teleurstelling..Het zijn moeilijke jaren vooral als je dan mensen zwanger ziet raken en zelf zit te wachten op zo'n mooi klein wondertje..Maar ik weet zeker dat voor jullie ook happy tijden aanbreken :) En je kan hier altijd terecht met je verhalen gooi het gewoon lekker eruit hier..

Ik bedenk me nu ineens hoeveel geluk sommige mensen hebben en sommige niet :( dat breekt toch gewoon je hart..Als ik vandaag een wens zou mogen doen, dan wens ik alle dames in de mmm een mooi wondertje. Vind het soms zo oneerlijk.

Gelukkig kunnen we tegen elkaar lekker al onze verhalen kwijt..Iedereen heeft respect en begrip voor elkaar..We zijn allemaal een luisterend oor :) of de verhalen nu leuk zijn of minder leuk..We steunen elkaar iedere dag weer en dat is een fijn gevoel!

@hier: Sinds ik terug ben van de controle al zeurende buikpijn :) ze heeft ook flink lopen duwen moet ik zeggen ( was geen prettig gevoel) het is echt ontzettende ongi pijn pfff..Hopelijk heeft ons ventje geen zin meer om erin te blijven hihi :) Nu maar kijken wat de rest van de dag/nacht brengt.
    vandaag eindelijk me nieuwe Droger thuis gekregen ( me oude hield er ineens mee op :() Maar kan nu gelukkig weer lekker me wasjes in de droger drogen:D Dus gelijk maar weer gaan wassen haha kan ik de droger uitproberen:D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jolanda ik hoop voor je dat het niet lang meer duurt maar officieel heb je nog 4 dagen te gaan he ;) Vind het vet spannend :D

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gisteren is me toch iets stom gebeurt.. ik had pannetje opgezet om flessen en kolf uit te koken. Toen werd uk wakker en hij was echt super huilerig. Dus boven met hem gezeten om hem te troosten. Kom ik beneden.. is pan drooggekookt. Alles gesmolten: flesjes, kolfspul.. Oh ik ben echt geschrokken. Ik was het gewoon vergeten in al het gehuil, maar wat als er brand was uitgebroken..

Nu wel meteen mijn kolf maar op marktplaats gezet. Heb nog een reserve en ga die maar gebruiken indien nodig maar de borstschilden enzo van de dubbelzijdige, daar is niets meer van over..

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Oh juju, ik ben dus niet de enige! Hier ook wel eens gebeurd, schrok me wezenloos.... Alles naar de haaien is niet leuk, maar gelukkig staat je huis nog!

Jolanda;
    Onmisbaar zo'n droger hè!

13. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ja is echt onmisbaar..Vind het zo fijn om een droger te hebben haha vooral makkelijk toen manlief in duitsland zat haha gelukkig waste me moeder het in het weekend uit :) anders had ik het op droogrekjes moeten hangen en dat duurt zolang voor het droog is haha.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kolf was binnen een half uur verkocht..
    Bloom ja maar ik weet nu wel dat de tommee tippeeflesjes en spenen dus niet smelten, en de flessen van de hema en de borstkolven van medela wel (vet handig, zucht, snif).

Droger rules ;)

15. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    nieke ik zit te huilen achter mijn computer.
    Ik gun het jullie zo giga allemaal trouwens.

2 jaar geleden hadden een aantal van ons iets anders voor ogen en omdat het een droom is en iets ongrijpbaars is het zo lastig.
    Ik blijf hoop voor jullie houden en blijf hier ook zeker tot wij met jullie allemaal mee hebben kunnen leven want mij heeft het altijd goed gedaan om met jullie te praten en het doet het nog steeds.

Ik weet niet meer wie de links heeft verzonden voor de site maar kan dat nog een keertje het lukt mij niet sorry

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik wil bij deze iedereen nog een keertje doorsturen naar de site want dan kunnen we iets regelen. Ik vind het wel netjes om een restaurant te waarschuwen (;)) dat er een bende kakelende vrouwen over de vloer komt die ook een bende baby's meeneemt.

17. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Juju: ik ga effe op marktplaats kijken, dan mail ik je of ik iets over wil kopen, dan kan dat misschien de 29ste geregeld worden;)
    Zijn er nog meer dames die verkopen???

Nienke: knuff meid!

18. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Lautje;
    Je heb een PB!

Spikkel;
    Oef, nee... Ik zou eigenlijk heel veel kunnen verkopen, maar kan het niet over m'n hart verkrijgen... Vanmorgen alles geordend en netjes in plastic boxen gedaan. Sticker erop met wat erin zit en achter het schot gezet... Kan niet beslissen wat ik weg wil doen, dus blijft het nog maar even op zolder...

Droger;
    Jammer dat babykleertjes zo snel krimpen van de droger... Doe ze er dan ook niet in, vandaar dat mijn droogrek toch nog vaak volhangt!

Andere forum;
    Oeps, heb hem zelf opgezet, maar daarna niet meer gereageerd, zal snel even doen!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spikkel kijk maar of er iets tussen zit :)

Bloom ik heb ook véél kleertjes bewaard hoor.. Heb ook een zak "alleen voor Siem" met kleertjes die een eventueel tweede zoontje ook niet aankrijgt omdat ik die zo met hem associeer.

Oeh ik ga naar het andere forum kijken wat jullie hebben getyped :D
    Oh en zaterdag gaan we naar trouwlocatie kijken :D

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik gebruik droger alleen voor handdoeken, hydrofielen en beddengoed. Maar toch, it rocks :D

Deel Deze Pagina