@bloom: balen van je korte cyclus. die van mij is een rommeltje. sinds gister weer menstruatiekrampen dus mijn ongi komt er vanavond/morgen vast wel aan (dag 18 vandaag). hoop echt dat het weer op orde komt want dit is gewoon niks. tegenwoordig (met mirena) 5 dagen ongi, 3 dagen niet, dan weer een week spotting, dan weer een week krampen en weer ongi. heb je je ei wel bijgehouden de laatste tijd? misschien heb je nl. een vroeg ei en wel een lange lf. ? ps. pms? @Spikkel: zal waarschijnlijk idd wel de spanning zijn. ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht! denk aan je morgen ga je naar het umcg? en mag je dezelfde dag weer naar huis of moet je een nachtje blijven? anders cross ik wel even naar grunn, kom ik op ziekenbezoek! @JuJu: hoe "bevalt" het afbouwen? geen last van ploftieten? enne, 5:30 was geen nachtvoeding meer volgens jou toch? hihi, da's gewoon een vroege vogel whahaha @leeftijd kindjes: bloom, jouw uk is geboren toen mijn ukkie er al had moeten zijn... dat zie ik dus steeds wanneer ik naar jouw banner kijk, en JuJu, toen jouw uk geboren werd, begon ik me pas echt te beseffen dat die van mij er ook zeer binnenkort aan zou komen... oef... wat een rare maand was Januari! @bloom: om 8 uur AL ? die van ons vind het nodig om op zondag om 7u mij wakker te brabbelen omdat ie de fles wil. elke ochtend stipt 8u vind ik ook niet fijn hoor. dan liever af en toe om 6u er uit, fles geven en daarna nog tot 10u doorslapen want na 8u val ik niet meer in slaap @fotoboeken: wil ik ook nog doen. binnenkort alle mooie foto's op volgorde zetten en een album laten maken, heb ergens nog wat bonnen voor gratis/veel korting op fotoalbums. heb alle geboortekaartjes (een magere 40 stuks helaas) nu al ingeplakt, en wil ook nog wat mooie foto's uitprinten. alleen het album wordt zo dik met al die kaarten er in! dacht nog, daar passen de verjaardagskaarten van zijn eerste verjaardag wel bij, maar dat wordt echt te veel. boek van Ikke heb ik niet ingevuld, had zelf al een zwanger album en een 1e jaar album. zal die binnenkort ook eens bijwerken. @Lautje: alles blank? vandaag of gister? hier amper noodweer gehad, zo durf ik het niet eens te noemen. een paar flitsen en wat knallen en 5 minuten regen. vandaag wel wat meer regen gehad, maar hele avond droog alweer. wat een rotzomer was dit zeg! werk ze morgen! geen bloedingen meer gehad ondertussen? en al datum geprikt voor een geslachtsbepaling/pretecho? @Spikkel: jij hebt je zitten vervelen vanmiddag haha, of zijn het de zenuwen die je weg moest schrijven? @dagschema Uk (slaapjes) (ongeveer) 08:00 fles 09:00 naar bed tot 11:00 (soms wat eerder wakker) 11:30 fruit 12:00 fles 13:30 naar bed tot 15:00 16:00 fles 18:00 groente/yoghurt en met papa spelen/gek doen 19:30 naar bed 22:00 maak ik hem wakker voor de papfles je kleintje bepaalt het ritme bloom, niet de buitenwereld. jij volgt je moederinstinct en doet wat het beste bij JOUW kindje past. niet zo onzeker zijn omdat anderen het beter weten. elk kindje is verschillend en elke moeder heeft weer een ander "advies" en weet het beter want... "haar kindje..." blablabla... je doet het prima. als dit werkt voor jullie uk, is het toch prima? hier komt het ook regelmatig een keer voor dat hij om 21:00 wakker wordt en wij hem nog een uurtje of soms 2 bij ons hebben in de box of op het kleed of bij papa op de bank. @Spikkel: wij hebben een foto waar Uk naar papa's bierfles grijpt. ziet er geweldig uit haha Uk met fles aan zijn mond. hij kreeg er toch niks uit en papa lette goed op. mensen moeten gewoon altijd commentaar leveren schijnbaar. @JuJu: ik woon ook in een huis met een dak er op! wat toevallig @Duitsland/voeding: wil binnenkort ook even gaan kijken. zouden ze ook Groeie Start hebben? Zag al wel dat het ergens voor 1,- goedkoper in de aanbieding was, maar waar ook alweer? (kruidvat?) Inderdaad is bij de kruidvat de voeding (te) vaak op... Hoe lang doen jullie met een pak voeding trouwens? de Friso ging me 3 dagen mee (750gr h.a. 1) maar de Groeie start 2 gaat nu 8 dagen mee (800gr) dus qua kosten was het al stukken goedkoper dan de h.a. melk, maar ik gebruik nu dus ook veel minder naar verhouding. @Duitsland2: JuJu, heb je ook naar prijzen van luiers gekeken? @Caitlin: die blonde lokken wil ik pas doen wanneer mijn haar in betere conditie is. Denk dat ik dan ook eens naar de kapper ga voor een nieuwe coupe. is al zeker 5 jaar geleden! bijpunten is nl. zo zelf gedaan, schaar-knip... Haaruitval kwam na 3-4 maanden hier ineens opzetten. (Sorry) ik hoop dat jij er geen last van krijgt. Tijdens de zwangerschap had ik een machtig mooi vol bos haar, mooie krullen wat ik zelfs daarvoor niet had. nu is het een bos vlas @Uitstrijkje: stond in de formulieren dat als je net bevallen bent, je na een half jaar weer een oproep krijgt. neem dus aan na 6 maanden. stelt trouwens niets voor, zo'n uitstrijkje. vond het altijd een eng idee (ieuwwwwwww) maar voelde er amper iets van. niet als pijnlijk ervaren, mirena plaatsen was onprettiger ps. assistente zei ook nog dat ik niet moest schrikken wanneer er in de uitslag stond "neem contact op met uw huisarts" omdat het niet per definitie iets naars betekent. PAP2 hoeft niet meteen baarmoederhalskanker te zijn, maar wel reden om even verder te kijken. nu begin ik m toch wel te knijpen voor de uitslag. brrr... maar niet te veel over nadenken. @Caitlin: super dat je bij de voedselbank terecht kon. kan me voorstellen dat ze er blij mee zijn @Hier: moe! wat hebben jullie veel gekletst en de rest heb ik hierboven in de reacties er al tussen geknutseld.
Uk: helaas in assen. stond op de lijst van umcg maar kon pas in november terecht dus heb nu zelf stappen ondernomen ivm die pijn en niet durven eten. Ik mag dinsdag weer naar huis. En ik GA OOK naar huis. hahaha. Als ik me goed voel mag ik weg. Hoe gaat het met je stenen?? Ja ook zenuwen denk ik.. En verveling. Tassen klaar. Kinderwagen staat klaar. Alles gereed voor morgen. Uk laten we tot laatst liggen en die krijgt bij opa flesje en word daar in bad gedaan en aangekleed. Ik hoef alleen te douchen en me bekkie poetsen. Ik ga zo flesje maken en dan slapen. Ga niet meer eten. Ik heb een vol gevoel. ook spanning... Liefs en tot dinsdag of woensdag.
Assen is ook niet zo ver Heb je daar internet (mobiel) ? Hopelijk morgen dan een update hoe het met je is gegaan. Alles goed geregeld mbt Uk zo te lezen. Moet wel goed komen. Sterkte!! Heb een drukke dag voor de boeg, dus ga nu ook mn tas inpakken, uks tas inpakken, douchen en dan oogjes toe. Ps. stenen: geen last meer gehad, ook geen chocola gegeten. vandaag wel chocolade cake dus hopelijk geen last.. kan ik er nu niet bij hebben
@Caitlin. Alles is goed hier hoor uk zit nog lekker warm hihi. Alleen ontzettend slecht slapen de laatste dagen, constant het zuur *bah* en ontzettend veel bed uit om te gaan plassen haha. @hier: Manlief is weer naar Duitsland, hij had totaal geen zin om weg te gaan Hij is zo bang dat hij niet bij de bevalling is..Maar heb hem al een klein beetje gerustgesteld natuurlijk, Want mocht het ineens zover zijn dan bel ik zijn baas op en brengt hij manlief maar mooi terug naar NL toe ook al is het midden in de nacht haha. ( hij heeft zelf ook 2 kinderen dus weet wel wat het is natuurlijk) Maar goed we gaan er niet vanuit dat uk één deze dagen komt natuurlijk, nog zeker een weekje wachten ( al moet ik zeggen dat ik nu steeds meer nieuwsgieriger wordt naar hoe onze kleine man eruit ziet). Ik ga nu nog even een dutje doen hihi
Nieke bedankt voor je lieve stukje. Ik hoop dat jullie dit ook snel mogen mee maken. Caitlin wat een super goed plan van jullie en ik denk dat jullie hiermee veel mensen blij maken. De kinderen komen volgende week en ik kan er niet omheen om het de kinderen te vertellen. Ze vinden het vaak alleen maar leuk en ik kan het niet meer goed verstoppen vind ik zelf. Even een domme vraag wie weet hebben jullie er antwoord op. Ik heb een zwangere vriendin en ze heeft een schimmelinfectie nu heeft ze zalf gekregen met aplikators om het in te brengen mag ze die nu gebruiken? Ik heb gister er heel lang met haar over zittem denken maar heb geen idee. Nu snel mijn bed uit en mij aankleden
Jolanda ik hoop ook voor je dat de kleine nog even blijft zitten ern anders zodra het begint bellen dan moet hij het halen denk je toch. Ik ben al zo nieuwsgierig naar de kleine kan mij goed voorstellen dat jij dat nog 1000 x meer hebt. Vrijdag de 5e hebben wij een pretecho met 17 weken ben nieuwsgierig of ze het dan al kunnen zien, anders tot oktober duimen draaien
@ lautje; als de HA het heeft voorgeschreven en hij weet dat je vriendin zwanger is, dan lijkt mij dat ze het wel mag gebruiken. Ik heb dat aan het begin van mijn zwangerschap ook 1x gehad. Staat er verder niks in de bijsluiter over gebruik tijdens de zwangerschap? Spannend om het aan de kindjes te vertellen, die vinden dat meestal geweldig, toch? Volgende week vrijdag al de pretecho, dat gaat inderdaad snel! Leuk hoor meid, weer lekker jullie kleintje bewonderen Bij Kyara konden ze het goed zien bij 17+4 weken, dus dat komt bij jullie vast ook goed. Loki ging volgens mij al met 16 weken. Liefs, Caitlin
Lautje; Ja die mag ze gebruiken! Ik heb ze met week 36 nog gehad. En met week 20 en met week 30..... Daarna gelukkig niet meer! De 9e alweer een echo, ben echt benieuwd! Succes met werken vandaag weer! Spikkel; Hopelijk lig je nu op de oparatietafel en ben je morgen weer lekker thuis! Uk; Heb de huisarts net gebeld en kan morgenochtend terecht. Heb geen ei bijgehouden de laatste 3 keer... De keer daarvoor wel en toen bleven alle ovulatietesten héél licht positief, 8 dagen lang.... Wacht eerst even af wat de huisarts zegt, want heb eigenlijk (nog) helemaal geen zin in al dat gedoe... Maar een vroeg ei en een lange LF zou zeker niet verkeerd zijn! Dat is nooit zo geweest namelijk! Als dat zo is, zit er toch nog een positieve kant aan het verhaal! Gek eigenlijk, je was een dag eerder dan mij uitgerekend en bent drie weken later bevallen! Als ik nu terugkijk op dec-Jan-feb en alle foto's terugzie, besef ik pas hoeveel er gebeurt is en hoe weinig je daar toen bij stilstond. Daarom vind ik foto's plakken ook zo leuk! (oké, 't is leuker als het klaar is, dat geef ik toe...) Hopelijk blijft jou chocoladecake goed bevallen! Jolanda; Hoelang met je mannetje nu nog naar duitsland?
@ Bloom: als het goed is deze week en volgende week nog. maar kan dus ook nog een weekje langer zijn als het tegen zit met de leverancier. dus gaat er waarschijnlijk echt om spannen.
tijdens de zwangerschap wordt aangeraden om het met de hand in te brengen ipv met applicator. las het laatst in de bijsluiter
Heb jullie weer gevonden en nog even afscheid genomen van ons oude topic. @Spikkeltje; Succes en heel veel sterkte!! Ik heb verder niet bij gelezen. We gaan naar bed en mag er vannacht om half 2 weer uit. Pfffff. Op naar Griekenland!! Tot over 2 weken!! @Nienke; Jij ook prettige vakantie!
Avond meiden! Heb jullie wel bijgelezen maar niet alles onthouden hoor . Even uit mijn hoofd: @ Lautje/Pretecho: Ohh lekker nog maar een goede week! Ik was precies 16 weken met de echo en toen konden ze het al goed zien! @ Spikkeltje: Hopelijk is het allemaal goed gegaan! @ Doorslapen: Mmh denk dat het hier nog wel even zal duren . Ik weet dat ze het kan missen (ze slaapt soms ook zo ineens door tot 7 uur) maar ik kan haar nog niet laten liggen. Heb wel de regel dat het minimaal 4 uur moet zijn, anders gaat ze me foppen (laatst 1ste avond half 4, 2e avond 3 uur, 3e avond 2 uur en 5 uur weer!), dus daar trappen we niet in . Vanaf de 6 maanden verleg ik mijn grens tot half 7 (miss tussendoor nog een keer tot half 6 ofzo ). Later zal niet worden want dan kom ik di en do met werk in de knoop... @ Jolanda: De laatste loodjes!! Kan me wel voorstellen dat je vriend het nu steeds moeilijker vindom weg te gaan hoor!! @ Tweeling: Nee bedankt... Ik heb er nooit het leuke van ingezien maar als het zo is dan is het zo en is het uiteraard van harte welkom. Maar, de kans dat dat bij ons een voldragen zwangerschap wordt is zeer klein door mijn afwijkende BM en de gyn in het Geertgen heeft zelfs al aangegeven dat het niet mogelijk is. Ik hoop dus dat we nooit met dit nieuws in aanraking hoeven komen want dan wordt het nog een helse zwangerschap (of helemaal geen zwangerschap, zo maakte de gyn in het Geertgen het zelfs). Ik geef mijn kans dus graag weg aan 1 van de meiden die het erg leuk lijkt @ Hier: Mini-vakantie was lekker! Helaas erg veel regen maar ach, hebben toch lekker een eind kunnen wandelen en lekker met mummel in de draagzak over de veluwe gelopen, heerlijk!! Ook 2 keer wezen zwemmen en wat heeft ze haar ogen uitgekeken Fantastisch!! We zijn er niet heel lang in geweest (25 minuutjes ofzo) maar ze was daarna kei moe en viel als een blok in slaap hihi. @ Nieuwe drager/7Slings: De drager hebben we ook mooi even kunnen testen! Heb haar 2x in de half zittende houding mee naar het zwembad genomen en dat ging mooi. Is wel niet mijn favo houding maar zo kan ze mooi alles zien en het is echt een drager voor de korte stukjes dus dan mag dat ook. Wil straks vooral gaan heupdragen als ze er rechtop in kan zitten maar dat ia pas vanaf 6 maanden (al schat ik dat ze dat met 5 al wel kan, ze is enorm sterk in dr nekje dus nog iets stabieler en dan gaan we hele kleine stukjes proberen). Daarnaast zou er nog 1 houding zijn maar die vind ik erg raar. Dan zitten ze met de rug tegen jou buik en dan de beentjes omhoog gevouwen. Vind dat maar een beetje een gekke houding en kan me ook nouwelijks voorstellen dat dat prettig zit. Zal nog eens wat rondlezen maar voorlopig is het gewoon de 'zittende kommahouding met hoofdje er uit'. Je bent iig snel klaar, dat is zeker! En mummel vond het lekker. Die sliep al na 2 minuten toen we uit het zwembad kwamen, haha. Zal eer daags een foto plaatsen voor de geinteresseerde.
Deli; Hele fijne vakantie!! Jolanda; Lijkt mij ook niks hoor... Je man zover weg zo op het laatst! Ook al wordt hij meteen teruggebracht, het lijkt me gewoon geen prettig idee... Hopelijk blijft uk zitten totdat papa weer helemaal terug is! Loki; Heerlijk hè, je kindje zo dragen! Ik krijg altijd veel aah's en ooh's als ik ermee loop! Alleen is uk op het punt gekomen dat hij misschien beter op de rug kan, maar dat wil ik nog helemaal niet! Hij gooit z'n koppie elke keer helemaal achterover en echt prettig voor mijn rug is dat niet... Ego; Vanmiddag naar het kruitvat geweest. Heb de standaard voeding daarvan gehaald, 2 pakken. Was voor beide pakken 12,60 kwijt! Voor 1 bus nutrilon omneo ben ik al 14,59 kwijt! Hopen dat uk het er goed op gaat doen, dat scheelt me toch enorm veel geld! misschien niet zo slim dat ik meteen 2 pakken heb gekocht... Maar ach, zal vast wel goedkomen! Heb meteen ook maar een berg luiers van het kruitvat merk meegenomen. Pampers blijven op nummer 1 staan bij mij, maar deze kunnen er ook goed mee door. Aangezien we even op de zuinige toer moeten, moet uk daar ook aan meedoen! Hebben een beetje veel grote uitgaven gehad afgelopen maanden, dus de spaarrekening werd steeds leger. Hij is nog lang niet leeg, maar wil hem niet leger hebben dan dit, dus dan maar de Lidl en alle aanbiedingen afstruinen! We zitten nu lekker met z'n drietjes op de bank. Uk ligt lekker tussen ons in te brabbelen en iniemienie haar snorharen te bestuderen met zijn kleine vingertjes. Ook haar staartje is al helemaal afgekloven. Heerlijk kind! Af en toe lijkt het net of hij papa en mama zegt, haha! O ja, hij heeft het draaien op zijn buik en ook weer terug helemaal uitgevonden hoor! Vanmiddag had ik hem op het speelkleed gelegd, was even boven iets gaan halen, kom terug en zie uk ónder het speelkleed liggen! . Is er zo eentje met bogen, dus hij lag in een soort tentje. Hij was eraf gerold en heeft daarna waarschijnlijk het hele ding over zich heen getrokken. Zag er heel komisch uit! Ga nu toch maar even een flesje klaarmaken, want we willen onderhand naar bed!
@ DeLi; hele fijne vakantie meid! Geniet er maar lekker van! @ Loki; wat fijn dat jullie mini vakantie geslaagd was! Ik ben wel benieuwd naar de 'draakzak foto's'! @ Hier; ik krijg elke dag meer pijn in mijn bekken en ik word 's ochtends wakker met pijnlijke armen, polsen, handen en enkels... Als ik de trap af loop moet ik dat voorzichtig doen, anders zak ik door mijn enkels en ik kan Kyara moeilijker optillen 's morgens door mijn gevoelige polsen waarmee ik weinig kracht kan uitoefenen. Komt dit iemand bekend voor? Ik vind het heel vervelend dat ik me nu lichamelijk juist slechter ga voelen ipv beter, naarmate de bevalling langer geleden is. Verder ben ik ongesteld geworden! Eerste cyclus dus 68 dagen. Ik dacht zo'n 2 weken geleden al een ei sprong te voelen en dat klopt dan dus wel. Heb nu een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Wel gek om weer normaal ongesteld te zijn hoor, 11 maanden geleden voor het laatst geweest. Slaap lekker meiden! Liefs, Caitlin
@bloom: kruidvat en lidl hebben de beste luiers zegt men. ik vind aldi ook erg goed! heb nog 1 pak pampers en dan gaan we volledig over op aldi. 80 stuks voor 12,- ofzo... @voeding: nestle op het moment. heeft kruidvat nu ook in de aanbieding dus moet nog even wat halen deze week. @caitlin: hier de laatste tijd stijve enkels en polsen 's ochtends. in de loop van de dag trekt het iets weg, maar lijkt steeds langer aan te houden. weet ook niet wat het is. fysio kon me ook geen antwoord geven. zal vast met de hormonen te maken hebben ofzo?? lastig is het in ieder geval wel. @hier: zal ook maar eens naar dromeland...
Caitlin; Klinkt inderdaad als hormonen, maar een bezoekje aan de fysio kan sowieso geen kwaad. Helemaal niet als je last krijgt om Kyara te verzorgen! Gek hè, om dan ineens weer ongi te zijn! Vond die 11 maanden ook héérlijk! Haha! Uk; Bij 't kruitvat heb je er 84 voor 13,-. Vergelijkbaar dus. Heb de Lidl en Aldi nog nooit geprobeerd trouwens. Maar misschien pak ik die dan ook nog wel een keer als ik erlangs loop en ze nodig heb! Hier; Huisarts heeft me weer een provera kuur gegeven. Eigenlijk heb ik er zelf om gevraagd, haha! Nu hopen dat het zo in het gareel komt! Uitstrijkje ben ik vergeten te vragen....
Vergeten..? Knuffel meiden, even te veel om op alles te reageren. Alleen dat de lidl-luiers rocken, pretecho's rocken en Loki de houding die jij omschrijft is de boeddhahouding en een manier om je kindje face foreward te dragen zonder belasting voor de heupjes. Vond het er zelf altijd erg ingewikkeld uitzien op plaatjes. Beco op rug: Hier een keer gedaan nu met uk maar die kan nog net niet over mijn schouder kijken. Ik vond het wel prettig omdat ik veel makkelijker bewegen kon maar het afstellen kan og beter want kreeg erge last van mijn rug. Bloom: Fijn van je keur! En dat uk het rollen zo gaaf vindt Caitlin: NIet herkenbaar en vind het ook serieus genoeg om er mee naar de HA te gaan ofzo, bedoel als het je echt gaat belemmeren dan kan het niet goed zijn lijkt me. DeLi je bent al weg maar geniet van Griekenland! Doorslapen: Vannacht was ie opeens wakker om 4:15 *huil*. Uur aangemodderd (ik denk dat het tandenpijn is) en toen om 5:15 maar aangelegd en tot half 8 geslapen. Toen gewoon weer gevoed want we gaan gewoon het standaard ritme weer in. Zucht gisteren heeft mijn moeder opgepast en geconcludeerd dat het schema wat ik had opgeschreven niet klopte waardoor de voedingen niet uitkwamen (volgens mij krijgt hij te weinig melk hoor - nee je geeft het hem 1,5 uur te vroeg) en hij opeens van half 3 tot 7 wakker was, wat natuurlijk te lang was, waardoor het eten niet meer ging en hij dus weer 's nachts kwam. Grom. Zo en straks naar het CB, hij moet ongevere 8600 gram wegen en tussen de 70 en 72 cm lang zijn volgens de BV-curve, ik hoop dat ie het haalt Oh vraagje: Ik vroeg me af hoe jullie ooit op ZP terecht gekomen zijn?