Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dank je wel Uk en Loki :) Het kwam ineens zo in me op vanmorgen, ik ben gaan typen en dit kwam eruit!

Wat geweldig he Loki, dat ze zo lekker bezig is met zich te ontwikkelen! En ja, daar word je zeker moe van, haha! Hier merk ik ook dat ze langer wakker is en dat ze niet meer gelijk huild al ze wakker wordt. Ze kan soms een half uur een beetje aan het mummelen / zuchten / kreunen / bewegen / smakken zijn, voordat ze het echt zat is in haar bedje en honger heeft. Ik laat haar niet altijd zo lang liggen hoor, maar als je net nog even bezig bent, dan is het wel handig ;) Verder gaan we af en toe richting de 5 voedingen, maar de voedingen zijn niet perse groter dan eerst. De minimale hoeveelheid (wat bij fles zou moeten) haalt ze dan ook niet altijd, maar ach, ze is een lekker spekkie, dus ze komt niks tekort! 's Morgens heeft ze wel vaak een grotere voeding en er zit nu sinds een week 10-12 uur tussen de avond voeding en de ochtend voeding! Ook ga ik steeds meer ritme zien in de tijden en is ze inderdaad langer wakker tussendoor. Ik vond dat ini mini altijd zo leuk bij een baby, maar dit is eigelijk nog leuker, ik leer haar echt kennen nu!
    De hik hebben is stom en rondkijken is leuk :D

Liefs,
    Caitlin

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn dat het zo goed gaat met het ritme!
    Hier zaten we rond de 10/12 weken ook geregeld op 5 voedingen. Ik heb toen nog heel onzeker gevraagd of dat ''al'' wel mocht aan het cb :).
    Ik zou me over de hoeveelheden (als ze goed plast en allert is enzo) ook geen zorgen maken. Voedingsstoffen zijn ook niet altijd hetzelfde en een andere bv mama ziet niet wat er in gaat (dat is zowel jou voor als nadeel..) en daarbij gaat het ook allemaal zoals normaal.

Ik hoorde vandeweek trouwens dat voorlezen al heel goed is voor de spraakontwikkeling. Misschien moeten we dat maar eens gaan doen..

Verder ben ik al druk aan het rondkijken naar leuke sint kadootjes ;).
    Hebben de dames met iets oudere kids nog leuke tips? Wil iig speelgoed dat vanaf een maand of 6/8 te gebruiken is, de rest komt wel weer met haar verjaardag.
    Zit te denken aan iets met een ballenbaan (dat vond ik zelf vroeger het einde :p) en een kralenachtbaan (evt met activity center). Binnenkort eens de intertoys beter bestuderen, er stond zoveel leuks in de sinterklaasfolder :)

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Mooi gedicht cailtin.

straks de rest, ga zo op kraamvisite. iemand van zwangerschapszwemmen. Volgens mij zit er ongeveer 11 weken tussen onze jongens. ga met iemand anders heen ook van zwangerschapszwemmen. Dat jongetje is 5 weken jonger dan onze J. Lijk me wel leuk om ze zo even naast elkaar te hebben;)

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Prachtig verwoord Caitlin! En wat fijn dat de pijn minder is!
    Over de voeding: borstvoeding en flesvoeding is gewoon anders. Hier zit uk al tijden op 3 voedingen terwijl (volgens mij..) de ukkies van Bloom en Uk nog op 4 voedingen zitten en ook rond 11 uur nog een voeding krijgen. Het is dus zeker niet zo dat borstvoeding vaker en meer moet worden gegeven, hoewel dat wel vaak zo wordt gedacht.

Haha ja lief he. Beetje net als met mijn zwangerschap. Mijn zusje en beste vriendinnetje weten het wel al ;) Sterker nog mijn zusje heeft de datum al in haar agenda staan ;)

Tja dat klein houden is nog een beetje de vraag *zucht* Eerst maar een locatie en dan vullen we het later wel in.

Loki: Met 6 maanden was hier een bal de grote favoriet van Vtech: die gaat rollen als je hem aanraakt (Vtech – Move and Crawl Electronic Activity Ball). Was wel wat frustrerend omdat hij in het begin alleen maar achteruit ging haha.
    Momenteel is ook een tuimelaar razend populair, lekker ouderwets maar echt goud. Ding valt nooit om, dus kun je de hele kamer door werken. Bij de Ikea heb je grote stoffen blokken en als ik die stapel weet hij niet hoe snel hij ze om moet duwen.
    Al vindt hij momenteel vooral stekkers erg leuk (;))

Ego: Vriendinnetje die kindje in april heeft gekregen is alweer zwanger.. de volgende komt ook in april. Wow!

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Uhm, moet er niet aan denken om zo snel weer zwanger te zijn hoor! Maar ach, tis maar net hoe je je voelt natuurlijk.

Qua speelgoed: een activity center is zeker aan te raden. Onze kleine man vind hem geweldig. Ook alles wat knopjes heeft en waar geluid uit komt - hoewel dat voor mama soms irritant is :p

Een gewone bal om mee te rollen/gooien is ook een grote hit hier, en knuffeldieren zijn helemaaaal geweldig om je gezicht in te begraven en mee te knuffelen :)

Vanaf een maand of 3,5 heb ik een boxspiraal met allemaal beestjes/spiegeltjes er aan. Dat vond hij toen al geweldig en speelt er nu nog regelmatig mee.

Sinterklaas, tsjah... doen wij niet aan. Heb het grote intertoys boek dan ook nog niet ingekeken want dan wil ik weer dingen gaan kopen hahaha :p

Kleine man protesteerde net eventjes (ligt sinds 12u in bed) een half uurtje geleden maar toen ik opstond werd hij weer stil. Denk dat ie weer in slaap is gevallen. Wanneer hij begint te brabbelen haal ik hem wel uit bed, maar soms ben je net even ergens mee bezig en is het niet erg om hem langer te laten liggen. Als hij gaat huilen haal ik hem er wel meteen uit - dan moet het huishouden even blijven liggen ;)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja activity center! Die hangt hier aan de buitenkant van de box. Hij tijgert soms van zijn speelkleed met speelgoedmand naar de box om even op de muziekjes te rammen ;)

Zachte knuffelboekjes zijn ook leuk, een balletje (zacht) met een belletje erin en tegenwoordig vindt hij auto's ook gaaf om mee te rollen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Reservering is rond, 10 vrouwen en 7 baby's was geen probleem. Ze hadden een stuk of 10 kinderstoelen dus dat was óók geen probleem en de kinderkamer is gewoon open.
    Dus. 29 oktober, 11 uur is on!!!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jippie! Ben zo benieuwd! Zal zo nog even naar het forum klikken.

Die bal die heb ik gekregen Juju! Lijkt me inderdaad een fantastisch ding.
    Ik ben nu aan het bedenken wat voor iets ik wil qua speelkleed voor in de kamer en dan ga ik die dingen van 6m eens uitpakken, ze kan er vast al wel íets mee ;).
    Heb ook zo'n geweldige boot met beestjes van Vtech (echt voor in bad) kan niet wachten tot ze kan zitten (in een badring) en we kunnen gaan spetteren :p. En ook een liedjes boek en een mobiele telefoon gekregen (beide vtech dacht ik) die me erg leuk lijken.

Eigenlijk is s'klaas onzin dit jaar maar je kunt maar een excuus hebben, toch? :)

Heb weer iets teveel rond zitten klikken afgelopen dagen, resultaat;
    Winterjasje (mouwen afritsbaar) en muts, wantjes en sjaal (bijpassend bij die set die ik laatst niet zien). Grijze (nep)uggs, badjasje (bambam), roze slofjes, winterpjama, 2 noppies setjes, 3 losse truitjes noppies.
    Zucht :)

10. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeps ik lees het nu pas allemaal en ik heb toch nog even een reactie geplaatst. had dit toen allemaal nog niet gelezen.
    Ik heb namelijk een glutenallergie en ik weet nu niet of ik daar kan eten.

Juju zou je dat even na kunnen vragen? Ik heb niet alles gelezen moet ik eerlijk zeggen ik ben super moe
    Anders wordt het voor mij zelf eten mee nemen als het mag.

lees morgen meer ga nu slapen kan niet meer

11. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan geen stuk plaatsen op de site omdat er een link bij zit.
    Zet het toch maar hier nog even neer:

Mijn idee was het thee huis 't hooge erf op de lage vuursche. Het is erg kindvriendelijk en ik kan er eten met mijn gluten allergie. mogelijk dat dit een idee is??

Welkom bij Theehuis 't Hooge Erf

Het andere is natuurlijk ook goed had ik maar mee moeten lezen!!!
    Waar is het ongeveer? dan weet ik waar ik heen moet.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    heb je de menukaart bekeken Lautje? Ik ga ze iig vragen of gluten een probleem is. Dat lijkt me niet trouwens, een beetje restaurant kan daar wat mee! (en anders hebben ze tijd zat om iets te verzinnen ;))

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja lijkt me dat dat geen probleem is lautje, als ze het weten tenminste. Heb net swype gedownload maar moet nog even goed oefenen haha. Zeker het forumen via mobiel niet zo sneller kunnen. En kan dit mooi net 1 hand tijdens het kolven. Techniek staat voor niks hè.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oh alleen mijn enters komen niet door. Moet hier altijd met codes werken via de telefoon, hebben jullie daar ook last van?

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Meeting staat vast bij buurten, yeah!

Loki;
    Oké, ik dacht dat ik koopwoede had wat uk betreft, maar jij spant de kroon... :p. Lekker doen joh! Als ik kon, deed ik hetzelfde! Het is dat we het ons momenteel niet kunnen veroorloven, anders had ik die v&d van de week helemaal leegekocht! Hoewel, niet kunnen veroorloven... Op zich wel hoor, maar onze prioriteiten liggen nu even ergens anders, maar dat vind ik wel moeilijk hoor....

Juju;
    Tja... Ik had er in april nog niet aan moeten denken om weer zwanger te raken, maar als je het me nu zou vragen...

Enne, manlief hier heeft mijn vader ook officieel gevraagd om mijn hand! Vind het wel wat hebben! Leuk al die voorbereidingen!

Speelgoed;
    Denk dat we vandaag ook maar zo'n activitycenter gaan halen, uk heeft genoeg speelgoed, maar merk dat hij soms ook wel een beetje uitgespeeld is. We hebben zo'n ding in de box hangen dat gewoon alleen muziek maakt en lichtgeeft. Als hij hard huilt begint hij zelfs automatisch te spelen. Daar ligt hij nu vaak met alle geweld tegenaan te rammen om hem aan te krijgen, heel schattig!

Voeding;
    Uk zit hier trouwens al een hele poos op 3 voedingen. De 3e fles is er als eerste afgegaan, daarvoor in de plaats krijgt hij nu een toetje na zijn groentehap. We zijn nu bezig om zijn laatste fles te vervroegen, zitten nu op 21u, maar wil uiteindelijk uitkomen op 19.30. Eigenlijk geef ik de eerste fles ook niet meer echt, die gaat in papvorm, dus officieel krijgt hij nog maar 2 flessen op een dag, wordt wel makkelijker zo!

Caitlin;
    Onwijs mooi gedicht! Fijn dat je goed lijkt te genezen. Ben echt heel benieuwd of ze de alles wat wijder heeft weten te maken, zodat het vrijen ook fijner wordt wat dat betreft!

Jolanda???? Waar ben je? Normaal ben je hier al vroeg te vinden, maar nu niet...

Ego;
    Vannacht even alle hoeken van de kamer gezien.... Wist niet hoe ik het had... Manlief lag in bed toen ik thuiskwam van het werk en hij lag heel sip te kijken. Toen ik vroeg wat er aan de hand was, zei hij niet en kon hiij alleen maar slikken... Heb geloof ik wel 5 keer moeten vragen wat er was, want ik kon zien dat hij enorme moeite had om er iets uit te brengen. Ik zat al aan het ergste te denken, iemand overleden ofzo... Toen kwam het hoge woord eruit.... Door een heel stomme fout, had hij AL onze foto's gedelete.... :$:x:$:x:$. Ik wist even echt niet waar ik het zoeken moest...!!
    Hij was met de externe harde schijf bezig geweest en daar had ik al mijn afbeeldingen opstaan. Echt alles, niet alleen alles van uk, maar gewoon echt alles. Omdat ik onze computers en laptops niet vertrouw, zet ik altijd alles daarop, om een crash van die dingen, inclusief foto's te voorkomen.... Nu was hij met mappen van hemzelf bezig dingen te verwijderen en in 1 seconde was het gebeurd....
    Wat ben ik blij dat ik pas alle mooiste foto's nog af heb laten drukken en dat ik me niet van de wijs heb laten brengen door iedereen die zei dat dit onzin was, want je hebt alles toch digitaal??
    Gelukkig staan alle foto's van de eerste 3 maanden van uk, op de iPad en kunnen we een hoop foto's van onze gecrashte laptop op een manier nog wel terugkrijgen, maar een hoop is gewoon echt verloren....
    Sorry van het hele verhaal zo vroeg op de zaterdagmorgen, maar het moest er even uit... :)

16. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Hey meiden..

Nog geen babynieuws hoor :( Onze kleine man laat nog op zich wachten :)..Wel meer krampen maar het zet niet door!

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh Bloom wat erg! Heb mijn foto's op laptop en harde schijf en de mooiste deel ik met mijn famillie via Picasa, dus genoeg back ups.

Sorry trouwens van die flessen, het was meer om aan te geven dat fles- en borstbaby's gewoon niet te vergelijken zijn.

Hier vanmiddag de eerste keer kunstvoeding gegeven. Avondvoeding blijft borstvoeding uit de vriezer tot dat opgaat, en wordt dan ook kunstvoeding. Was wel een beetje een anticlimax hoor, ik vond het Een Moment maar uk had honger en knipperde niet eens toen hij het proefde ;)

Jolanda je geduld wordt op de proef gesteld ;) Hier wist iedereen zeker dat ik eerder zou bevallen (behalve ikzelf) en gelukkig had ik me er niet teveel op ingesteld want dan was ik wel gek geworden denk ik ;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lautje ik heb reactie van Buurten: ze hebben glutenvrij brood en (ik quote): Een hele hoop andere lekkere dingen ;)

Locatie is trouwens helemaal leuk. We hebben zowel een locatie voor het feest als het trouwen zelf gevonden, nu hopen dat die laatste beschikbaar is op de datum dat we graag willen!

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Oh sorry juju, had dat ook niet zo opgevat hoor!! :)
    Bedacht me alleen dat ik dat nog helemaal niet met jullie gedeeld had!

Hebben jullie niet van te voren even gecheckt of de datum nog beschikbaar was? Of ben je bereid te switchen van datum?

Over de foto's... Tja, ik zorg in het vervolg wel voor 3 back-ups... Wel heel lief... Hij bood meteen aan om alle foto's die we echt niet meer digitaal hebben, maar die ik dus wel af heb laten drukken, in te scannen... Maar ik maak véél foto's en ik laat niet alles afdrukken... Dus helaas blijf ik nog wel veel missen...

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohh Bloom wat erg, dat is 1 van de ergste dingen die kunnen gebeuren met een computer (/hd) :(.
    Ik weet toevallig wel dat er bij 'gewoon wissen' vaak (door experts) nog erg veel terug te vinden is! Wat weg lijkt is vaak niet weg. Misschien eens even rond informeren??

Fijn dat de locaties bevielen Juju! Hopelijk zijn ze op de datum supreme beschikbaar :).

Deel Deze Pagina