@Loki: Laat je het even weten als je ergens een geldboompje hebt gevonden? Die wil ik ook graag plaatsen! @Bloom: tijgeren doet meneer hier volop, maar zitten en kruipen ook nog niet hoor. en mama zeggen lukt hem ook nog niet, hoe lang ik ook met hem oefen. krijg wel elke keer een brede grijns van hem, maar het zelf zeggen doet hij niet ben wel benieuwd wanneer dat gaat komen, want lijkt me echt een heerlijk gevoel!
Geen gekke vraag hoor, maar nee, het deed geen pijn en het prikte ook niet. Kwam denk ik omdat ik tegelijkertijd spoelde met warm water (vanuit een kannetje), net als na de bevalling. @ hier; ik begin nu wel zenuwachtig te worden voor mijn gesprek van woensdag... Aan de ene kant ben ik wel toe aan een nieuwe uitdaging en ander werk, maar aan de andere kant wil ik gewoon heel erg graag blijven werken waar ik nu werk en is dat ook het meest prettige voor nu. Spannend!
Caitlin: Jee de echo was goed. Fijn Ik duim voor een goed gesprek, kan je spanning wel voorstellen Ontwikkeling: Iedereen zegt dat uk snel is dus dat zal wel, ik ben er helemaal niet mee bezig. Weet wel dat het een heerlijk kind is, dat vind ik belangrijker Ikv olg het introductieschema van borstvoeding.com omdat dat erg allergie-en darmpjesvriendelijk is. En het geeft veel inspiratie Ik heb wenig verstand van pureren maar weet wel dat banaan een soort behangplaksel wordt. Dat knun je denk ik beter prakken. Volgens mij is het gewoon pureren met de staafmixer en eventueel indikken met rijstebloem maar daar kunnen Bloom en Uk je misschien meer mee helpen. Al (en ik kan het niet laten ) is pureren vanaf 6 maanden écht niet nodig, je kunt ook gewoon grof prakken en voeren. Of niet prakken, maar goed dat wil je niet Uk is trouwens dol op verse vijgen (geen oorvijgen, ik bedoel de vrucht ) en dat is echt super leuk om te zien
Caitlin: Hier dezelfde periode geen sex hoor . Eerste trimester durfde ik niet, toen ik eindelijk een beetje vertrouwen begon te krijgen begonnen de harde buiken en mocht het niet eens meer (maar zo wel zou ik het ook niet gedurfd hebben denk ik ). Na de KS heeft het ook ruim 3 mnd geduurt voor ik weer behoefte had en als vriendlief geen actie ondernomen had was er nog niets gebeurt denk ik . Vond het -door de spanning- ook niet eens fijn, daar baal ik eigenlijk wel van want dat was vroeger met mijn ex ook een probleem maar met mn vriend nu helemaal niet . Beetje oefenen weer denk ik . Ohhh dat kleffe ken ik hoor meid... Ik doe ook niets anders dan knuffelen, kussen en zeggen dat ze de liefste mummel van de wereld is Voel me soms ook wel een beetje een dummie maar denk dat alle mama's dat wel doen. Ohhh nog een fashion girl met uggjes, leuk!! Bij de prenatal hebben ze ze al in haar maatje van nu! Ik krijg morgen nog een setje binnen maar ben bang dat die weer snel op MP moeten want dat is 16 en ik had zaterdag 'alvast' een 17 gekocht (wilde perse grijze en zul je zien dat die straks weg zijn eer ze er aan toe is) en die zitten niet eens stom. Oke nog wel wat ruim bij de tenen maar niet storend! Ja shoppen is wel een beetje een (verkeerder) hobby geworden . Er is ook zoveel leuks te krijgen! En steeds riep ik, na de maat verkoop ik gewoon nagenoeg alles en koop ik bij de volgende wel weer andere kleren maar ja dat is ook zo zonde dus het komt er eigenlijk op neer dat ik nu al een pedaalemmerzak vol 50-56 opgeslagen heb liggen en er nog veel meer volgt . Juju: Prakken kan inderdaad ook, zal eens kijken op bv.com! Uk: Hele middag rondgereden maar geen geldboom gezien... Helaas (Wel weer een setje slofjes voor de volgende maat gevonden, maar 3 euro bij de zeeman en zó super schattig!!)
Zo gezellige middag gehad. 2 broeken gescoord, maatje kleiner YES. en een winterjas. En jaaaaaaaa kon het niet laten, uk heeft ook 2 setjes kleding gekregen * bloos * ging voor hem op jacht naar handschoentjes, sjaaltje, mutje die bij zijn winterjasje past die we hebben gekregen op vakantie, maar niks gevonden, nog maar eens bij wibra of zeeman kijken. Uk slaapt nu lekker in de box. Viel net tijdens het eten in slaap, bij me op de arm, dan maar in de box, om hem nu pyjama etc aan te doen, ook zonde. Dan krijgen we zo ons nichtje te logeren van 1, dan kunnen haar ouders vannacht op stap. Want vannacht is echt DE nacht. Begint uur of 21.00 komt iemand van gooische vrouwen. morero. ofzo geen idee hoe je het schrijft. en om 00.00 uur komt ja ja patty brard. morgen vroeg om 07.00 uur begint de paardenmarkt en de gewone markt tot morgen middag goed half 5 meende ik. Dus eigenlijks moeten we morgen om 07.00 uur aan het begin van het centrum zitten om te zien hoe die dronken lui richting huis proberen te strompelen. Sommige gaan woensdag pas weg, dan is het de laatste dag. Loop altijd met een grote boog om hun heen, maar wat doen de meeste werkelijk gek zeg. Ach best wel komisch. Fruithapje: er zijn boeken te koop waar in staat over het maken van babyvoeding. Hier gaan we straks ook zelf maken. babyvoeding algemeen: was vrijdag boodschappen aan het doen en was zeer verbaasd wat ze ineens vanaf 4 maanden al mogen, zo mogen ze alleen melk en dan ineens, fruit, groente, pap, diksap, stap 1 liga. Jolanda:spannend, zet 'm op. Bloom: fijn dat je foto's er weer zijn. Bedenk me nu dat er nog foto's klaar liggen bij de hema al 4 weken. oeps zo druk met alles. liefs
Een golf van zenuwen trekt door mijn buik als ik in jouw berichtje lees dat het bijna 4 oktober is. Natuurlijk weet ik dat wel, maar toch toen ik het las werd ik even heel erg zenuwachtig. Volgende week dinsdag beginnen we al en moet zeggen dat ik het erg spannend vind!!!! Fijn dat de echo van de heupjes goed is!!!! Zeker spannend zeg je gesprek van woensdag. Ik duim heel hard voor je dat het goed afloopt!
DeLi ik vind het ook spannend voor jullie, kun je nagaan! Spikkel alles mag en kan maar er wordt aangeraden om tot 6 maanden alleen melk te geven en geen pap (ook geen rijstebloem), fruit, groente of koek. Er zijn trouwens ook hele leuke hapjeswebsites!
Ik ga wel beginnen met fruit straks. J kijkt ons al het eten al van de lepel. En aangezien hij erg hongerig blijft, wil ik kijken of fruit tussen de voedingen van 3 en 7 uur kan doen. Want dan heeft hij de meeste honger,middagvoeding Verder wacht ik tot 6 maanden. Wou sowieso wachten, maar vind het beetje sneu zo. Heb het alweer moeten verhogen de fles en krijgt meer dan is toegestaan. mocht fruit willen etc. gaan we het gewoon doen. Verder niet!! Heb ook ff gedichtje gemaakt: Morgen is het een jaar geleden dat we te horen kregen dat we toch al in blije verwachting waren. Jaar geleden .. Een jaar geleden gingen we naar het ziekenhuis Want er was misschien iets niet pluis Mama was erg bang Want dit duurde al best wel lang. Ons kinderwens was erg groot. Elke maand was het weer rood. Bang dat het niet zou gaan lukken Dat de puzzel niet compleet werd, met de missende stukken. Een gesprek met een arts of twee. Deelde hij mee: Binnenkort zullen jullie papa en mama zijn. Ooo dat nieuws is zo fijn. Ook zullen jullie straks met zijn vieren zijn. Hahaha nee joh dat was vast een grote gein. De arts liet het ons zien op het beeld. Het is echt zo: het is in tweeën verdeeld. Na paar weken kwam het grote verdriet. Een van de twee was er niet. Hij of zij mocht er niet meer bij horen. Maar voor ons is hij/zij in ons hart geboren. Nu moest jij het verder alleen doen. Voor ons ben je een sterke kampioen. Ook je broertje of zusje Die krijgt nu een vlinderkusje. 9 maanden heb je bij mama gezeten. En je werd niet vergeten. Mama & papa konden niet meer wachten We zaten te smachten. Om je trots te laten zien aan iedereen. Echt aan iedereen om ons heen. Toen kwam die dag, dat jij werd geboren. Iedereen kreeg het te horen. Een zoon voor papa en mij. O wat zijn we super blij. Super trots ging je, papa iedereen bellen. Om alles te vertellen. Traantje weg gepinkt van geluk Ons maakt niks meer stuk Sterk gevoel, we kunnen de hele wereld aan. Niks zal ons meer in de weg staan. Lieve J..., we zijn heel blij met jou als onze zoon. Nu jij hier bent is alles zo gewoon. Net alsof jij er al jaren bij ons was. Dat je nu mocht komen, ja nu pas. Nu in het echt, en niet meer in ons hoofd. We worden niet meer verdoofd Door het verdriet en pijn. We kunnen gewoon niet meer voorstellen hoe het zonder jou geweest zou zijn. Lief J..., We houden van jou. Jij bent ons alles!!
Heel erg mooi geschreven Spikkel! Dikke knuf!!! DeLi; meid, ik ben al zenuwachtig voor jou, ik kan me alleen maar proberen in te denken hoe zenuwachtig jij bent... Maar het komt nu dichterbij en dan gaan jullie echt beginnen aan de IVF weg richting een wonder! @ de rest; morgen meer, ben moe Liefs, Caitlin
Nou dames daarnet de rest van me slijmprop verloren. (net een elastiekje haha sorry voor het detail) nu wachten wanneer ons mannetje eruit wilt haha. Wel pijnlijke steken nu hopelijk zet het snel door!
Je houdt het spannend Jolanda! Ben benieuwd of er vanacht iets is gebeurd? Hou je in de gaten @ hier; ik loop leeg en heb buikpijn! Vorige week maandag werd in ongesteld, 21 dagen na de vorige keer. Erg snel, maar ik had ook mijn ei gevoeld, dus het zat er aan te komen. Ik had toen 2 dagen enorme krampen, maar zeer weinig bloedverlies. Dit werd in de loop van de week iets meer en toen weer minder. Zondag was het zo goed als weg. Gister verloor ik 's morgens echter best wat bloed op het toilet en sindsdien is het los! Het stroomt er bijna uit en ik heb weer flinke buikkrampen erbij Mijn lichaam is duidelijk in de war en het is misschien wel goed om te beginnen met de mini pil, maar welke dag moet ik dan starten? Om het ook gelijk 'safe' te laten zijn is dat de eerste dag van je menstruatie, maar die is dus al geweest... Liefs, Caitlin
Jolanda, nu mag het wel eens een keer beginnen he Caitlin: als je nu begint met de pil, is het na je volgende menstruatie volgens mij veilig? Staat ook wel in de bijsluiter, anders even via google de bijsluiter opzoeken. En tot die tijd met condoom, maar jullie moeten nog een paar weekjes wachten ivm de operatie toch?
Caitlin ik mocht gewoon beginnen, je mag cerazette ook slikken als je nog helemaal niet ongi geworden bent. Even navragen zou ik doen, en gewoon lekker starten. Heftgie ongi is bagger Jolanda ahh en en en en?! Bloom er zijn trouwens in het januaritopic een boel baby's die niet tijgeren hoor, voor als je je stiekum toch wat bezorgder voelt dan je zou willen Niets geks aan! MIsschien tijgert hij op de meeting wel gewoon met uk en minie mee Spikkel ah ja honger is zielig! Kun je niet beginnen met rijstebloem? En groente is vaak wat milder dan fruit voor de darmpjes. Jullie kanjer wordt ook al zo groot. Enne.. er zit dichttalent in dit topic!
Nog niets aan de hand hoor meiden alles nog rustig hier haha..vandaag zoveel energie dat ik heel me woonkamer en keuken verbouwd heb wel samen met me moeder hoor haha anders krijg ik van manlief op me kop als ik dat alleen had moeten doen Dus nu weer een hele andere woonkamer en keuken haha precies zoals manlief het wilde hebben
jolanda even snel hier aan het kijken maar nee de kleine man is er nog niet. Vaak heb je net voor de bevalling veel energie toch?? Ga nu even mijn huis doen de rest komt later
pff sinds een paar uurtjes harde buiken en vanuit me linkerzij naar rug wat pijnlijke steken weet nie hoe ik moet gaan hangen/zitten/liggen...Kleine was net nog lekker flink aan het bewegen dus zal wel weer loos alarm zijn *zucht* ( harde buiken zijn niet echt te timen trouwens komen en gaan steeds weer )
@Caitlin; ongesteldheid is k#t, zeker als het zo onregelmatig is steeds. Inderdaad met de pil beginnen is een oplossing. Alleen moet je dan wel weer ontpillen als je voor de 2e gaat. @spikkeltje; mooi gedicht! @hier; al 3 maanden geen ongi. Das wel fijn. Maar wel sinds van de week wat verandering in afscheiding en onwijze buikpijn. Als t maar goed gegaan is met de laatste injectie... ook de laatste maand wat minder last van opvliegers. We wachten maar even af. Over 1 week gaan we de eerste "echte" prik doen! Kan niet wachten!
Jolanda; Het blijft spannend voor jullie (en voor ons ). Ik kijk ook iedere keer op het forum of er al baby nieuws is, maar helaas nog niet. Hopelijk zijn de harde buiken een teken dat het nu dan echt gaan beginnen. Als het zo is alvast veel succes, je kunt het meid!! DeLi; Al 3 maanden geen ongi, lijkt me ook heerlijk! Nog een paar dagen en dan gaan jullie echt beginnen, super spannend hoor!! Wil je me op de hoogte houden van hoe het allemaal gaat etc. Dan weet ik weer wat beter wat ons te wachten staat. Ik vind het nu al spannend terwijl wij nog niet precies weten wanneer we gaan beginnen. Maar het idee dat je echt kans maakt om zwanger te worden voelt al zo raar. Heb jij dat ook dat je bang bent om te veel hoop te hebben? Ik hoop namelijk zo erg dat het de eerste keer raak zal zijn, terwijl dat net zo goed niet is. En dan ben ik weer bang voor de grote teleurstelling. Caitlin; vroeg jij naar de uitslagen van de onderzoeken? Mijn mannetje en ik hebben beide geen HIV en hepatitis, wat we eigenlijk al dachten natuurlijk. En het uitstrijkje was ook goed. Nu wachten op 17 oktober dan moet mijn mannetje naar de uroloog en opnieuw zaadonderzoek. Daarna een belafspraak maken met de fert. arts om te bespreken wanneer we kunnen beginnen. Erg spannend dus! Super mooi gedicht wat je gemaakt hebt! Lautje; Bijna 20 weken, wat lijkt dat snel te gaan opeens. Helemaal geweldig!!!! Spikkeltje; Jij hebt ook al zo'n mooi gedicht geschreven! Bloom; Gelukkig zijn je foto's weer terug, en het zijn er nog al wat om te ordenen. En wat is Ruben al groot op die foto in de brandweerwagen. Echt een mooi mannetje en een super foto met jou en Ruben! JuJu; Locatie voor te trouwen is dus gevonden? Mooi! En weten jullie al of dat gaat qua datum of nog niet? Lijkt me erg leuk om dat allemaal uit te zoeken en te regelen. En qua jurk ga je ook echt in een trouwjurk? Ben benieuwd! Als ik iemand vergeten ben sorry, heb niet alles helemaal kunnen onthouden. Hier; Weinig nieuws. Weer begonnen met werken deze week en ik zit er al helemaal in. Had gisteren echt geen zin, maar het is allemaal goed gekomen. Nog maar 3 dagen te gaan deze week