Ik zal zometeen eens terug gaan lezen en op iedereen reageren, er is veel gekletst gisteren en ik had geen tijd om bij te lezen vanmorgen. Eerst nog wat administratie regelen/opbergen en dan zal ik er even voor gaan zitten.
Ik had al iets of wat ontsluiting 1 vingertop ongeveer een halve cm is dat ze kon het oprekken tot 1cm dus wie weet
@Loki: pureren/prakken: in het begin moeten ze wennen aan stukjes, dus schrik niet als je meisje heel erg gaat kokhalzen. het kokhalzen heeft hier wel een aantal weken geduurd, daarom ben ik ook met potjes (glad gepureerd) begonnen en ben nu geprakt/stukjes aan het geven. @boeken over bijvoeding: opperdepop van de AH vind ik erg leuk. binnenkort maar weer eens wat inspiratie op doen. @DeLi: wat ontzettend moeilijk, die paar laatste dagen zullen vast erg langzaam gaan. Kan je het een beetje bevatten dat jullie na het lange wachten nu eindelijk kunnen starten? @Spikkel: mooi gedichtje leuk om dat soort gevoelens op te schrijven voor later! @Caitlin: die eerste paar keer ongesteld worden vond ik verschrikkelijk. Gelukkig is het hier nu al weer stukken minder, maar in het begin loop je idd echt leeg. @Nieke: fijn dat alle bloeduitslagen goed waren. hopelijk mogen jullie ook snel beginnen. @Caitlin: hoe is je gesprek gegaan vandaag? ik hoop dat je toch op dezelfde afdeling kunt blijven en niet op zoek hoeft naar ander werk. zou een domper zijn. @Spikkel: gedoe met je familie... bah, kan me het verhuis-gevoel goed voorstellen hoor! jammer dat het kwartje blijkbaar niet is gevallen. @JuJu: dat zwemmen lijkt me geweldig. Heb ik nog steeds niet gedaan met onze kleine man. Binnenkort eens kijken of ik de tijd kan vinden tussen de 1000 andere dingen door @Loki: ja las het laatst ergens, en ben het er wat onze uk betreft ook wel mee eens en als ik dan andere kindjes zie van vriendinnetjes, die bijv met 37-38w zijn geboren, dan voel ik me toch wel echt gelukkig met mijn makkelijke ventje hoor! Zo, bijgelezen van de afgelopen dagen. hopelijk niemand overgeslagen. ik ga mn kleine man eens in de wagen zetten en lekker wandelen.
Ja veel he! Ik vond het ook wel een inspirerend lijstje.. en het is nog behouden ook ivm allergieen enzo. Ik vond het ook wel een Moment ofzo, maar was heel erg leuk en het scheelt dat de overgang hier wel héél behouden was omdat met rapley het zeker een paar weken duurde voordat hij écht iets ging eten Hier trouwens nauwelijks kokhalzen. @ Jolanda; Haa spannend! Nog maar een paar daagjes!!! @ Uk: Zwemmen is leuk!!! En mijn uk was toch ook wel 3 uur en 10 minuten te laat dus dat gaat helemaal op @ Ego; Ziek En niet gek ook, stiekum gewogen en 58 kilo Volgende week maar even naar de dokter voor schildklieronderzoek denk ik.
Oe spannend jolanda. Ik hou me mondje dicht. Wat een prachtig weer he dames. heerlijk.. Oe zie dat het weer 24 graden word heb flink last van de enkel. Was wat van zolder aan het pakken en verstapte me bij de laatste tree en klapte me voet dubbel. Dus nu speelt de pijn weer op.auw... Uk ik mail je nog even hoor een dezer dagen over de meeting day... liefs
@ Jolanda; sowieso dus zaterdag inleiden! Hopelijk levert het strippen iets op en komt jullie mannetje nog voor die tijd @ Spikkeltje; vervelend van je enkel, hoop dat de pijn snel wegtrekt! @ JuJu; beterschap! 58kg bij 1.82m is niet veel... Hopelijk is er niks mis met je schildklier. @ Uk; lekker gewandeld vandaag? Heerlijk weer is het he @ Loki; als ik het me goed herinneren had JuJu hetzelfde gevoel over 'niet meer 100% nodig zijn voor beeb'. Begrijpelijk hoor!!! Ik denk dat ik er wat minder last van zal krijgen, aangezien ik niet de enige ben die Kyara voedt. Ben wel super trots dat ze nog steeds volledig BV krijgt @ hier; per 1 december houdt mijn contract op en het wordt helaas niet verlengd. Dat ik de opleiding zou gaan doen was een voorwaarde om te mogen blijven en nu ik heb gekozen dat ik dit niet wil, moet ik weg. Ik had nog wel een andere functie invulling voorgesteld, maar helaas willen ze daar niet in meegaan Nu dus heel hard opzoek naar een andere baan, want van 1 salaris gaan we het zeker niet redden!!! Ik baal er behoorlijk van, maar ik geloof ook dat dingen een reden hebben, dus ik ben wel benieuwd wat de toekomst mij gaat brengen... Liefs, Caitlin
@JuJu: 58kg is inderdaad niet veel voor jouw lengte. Maar op het moment dat je de bv verder af gaat bouwen, moet het toch wel weer goed komen? Hopelijk heb je niet zo'n huisarts die zegt "stop maar met bv" @Spikkel: is goed! @Caitlin: Ja heerlijk gewandeld, een rondje van zo'n 1,5 uur. Wat balen dat je contract niet verlengd wordt, maar als het de voorwaarde was, dan is het begrijpelijk van hun kant. Voor jou was een opleiding volgen nu geen mogelijkheid - als je op die manier je baan kunt behouden? Hopelijk vind je snel iets anders. In de zorg moet dat wel goed komen, toch?
Jolanda: Ohh echt spannend!!! Ik hou mn mond hoor! Juju: Beterschap! 58 is echt niet veel nee bij jou lengte... Caitlin: Awtsj balen zeg . Maar ik geloof ook wel in een rede... Ga je nu meteen solliciteren voor 3 of toch 4 dagen? Of net wat er op je pad komt? Succes ermee. Moppie: Heerlijk gewandeld dus. Hoop dat de voorspellingen kloppen en dat het vrijdag en zondag en maandag ook nog zo lekker is dan ga ik dat ook weer eens uitgebreid doen! Hier: 2 dagen plat, 2 dagen te gaan.. (morgen en zaterdag). Moet eens een cursusje gaan volgen "Stel je zelf niet zo aan, pak je zelf op en gaan!" want als ik er ben is er niets aan de hand en vind ik het werk en de andere klets best lekker maar gruwel, wat zie ik er toch iedere keer tegen op! (uhh volgensmij val ik nu in herhaling, sorryz...)
Nou dames ik denk toch stiekem dat het strippen effect heeft. Een uurtje na het strippen al wat pijnlijke krampen maar ze worden nu wel erger. Ben ook begonnen met timen de pijnlijke krampen komen om ongeveer een min of 10 en blijven dan ongeveer 1min aanwezig! Alleen hoef de krampen niet weg te puffen! Het is geen fijn gevoel maar het is nog wel om te doen. Ik ga zometeen even onder de douch kijken of ze weg trekken of niet. Zo niet ga ik toch maar even bellen!
Jolanda succes.. denk nog steeds donderdag,, dus morgen jammer caitlin. succes met eventueel solliciteren. ja zo denk ik ook. dingen hebben een reden. * wat kijk ik raar tegen deze zin aan*
Oef... spannend Jolanda! Sorry dames, lees wel mee, maar ff geen tijd om te schrijven gehad en ben nu bij mijn ouders en kan daar niet de hele tijd achter de pc zitten... Jammer, nu het zo spannend is bij Jolanda! Normaal heb ik de Ipad en kan ik binnen 2 sec ff checken... Jolanda, voor als het dan nu eindelijk zover is, heel veel succes!! Reageren doe ik van het weekend weer uitgebreider!!
Oe Jolanda, dat zou toch wel geweldig zijn! Ik denk wel dat je gaat doorzetten vanavond. Toi, toi, toi, je kunt het! @ Uk; het was niet zozeer dat ik de opleiding niet wilde gaan doen, maar ik vind de functie die ik daarna zou krijgen niet leuk en ik heb ook het idee dat ik de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken niet aankan / niet aan wil gaan... @ hier; druk met open sollicitaties versturen naar alles wat maar een beetje leuk is en in mijn straatje valt Liefs, Caitlin
Jolanda; Ik hoop dat jullie mannetje dan nu echt gaat komen. Heel veel succes!! Caitlin; Balen dat je contract niet verlengd wordt. Heel veel succes met solliciteren, ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt. Wat hield die functie precies in die je zou krijgen na het volgen van de opleiding? Ik snap goed dat je de opleiding niet wilt doen als je zelf een bepaalde verantwoordelijkheid niet wilt nemen.
Het bijstaan van de barende vrouw. Soms ben je heel lang op de kamer bij de barende vrouw, zonder dat de klinisch verloskundige erbij is. De verantwoordelijkheid wanneer je de verloskundige erbij haalt ligt dan bij mij. Ook moet ik allerlei handelingen verrichten ter ondersteuning van de verloskundige bij de bevalling. Als er dingen mis gaan tijdens de bevalling, moet ik (samen met de verloskundige) handelen. Als de baby wordt geboren en het gaat niet goed met hem, dan moet ik handelen (reanimatie, inschakelen collega's etc). Het verzorgen van de ernstig zieke zwangere. Het bijstaan van de zwangere die een afbreking van de zwangerschap zal ondergaan ivm een zware afwijkingen bij de baby (wat bij de 20 weken echo is gebleken). Het bijstaan van de vrouw van wie haar baby is overleden in de buik (door wat voor reden dan ook) waarvan ze nog moet bevallen. Dat soort dingen... Ik vind het te emotioneel, te zwaar en niet leuk... Liefs, Caitlin
Wat zijn jullie toch lief! Fijn dat jullie zo met me meeleven en het ook spannend vinden hahaha. Tenminste nog iemand. Mijn vriend is echt vrij nuchter. Tenminste zo doet ie zich voor, misschien diep van binnen iets minder rustig. En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte met alles wat er gaat gebeuren. Ik doe niet anders hier. haha *Is nu echt heel erg zenuwachtig!! Pfff* @Nienke; Ik hoop voor jullie ook dat het snel mag beginnen en dat alle onderzoeken, uitslagen en vervolgafspraken snel elkaar opvolgen. De maanden vliegen voorbij en toch duurt wachten lang he! Fijn dat deze onderzoeken in ieder geval goed zijn! Ja, ik ben ook bang om te veel hoop te hebben. Als je de kans per behandeling van het ziekenhuis hoort, kun je beter niet te positief zijn. Dat valt nog best tegen vonden wij. Ik hoop, hoop en hoop stiekem toch dat het in 1 x lukt, maar ben ook heel bang dat het niet lukt!! Ben er echt heel erg mee bezig. Met de IVF, maar ook ben ik weer aan het dromen over de kinderkamer, jongen/meisje, kinderwagen enz. Dat deed ik 2 jaar geleden ook en ben daar op een gegeven moment maar mee gestopt. En tsja dan zeggen "ze" weer dat je er niet te veel mee bezig moet zijn en niet zenuwachtig moet zijn, omdat dat weer averechts werkt....... Das echt niet te doen hoor! Was er maar een knopje die ik om kon zetten om het uit te schakelen. @Jolanda; Kom op!! Nog even doorzetten meid!! Spannend, hopelijk gaat het snel gebeuren en anders wordt je zaterdag in ieder geval geholpen! Misschien ben je inmiddels al aan het puffen?! @Juju; O jee. Das niet fijn. Beter even laten onderzoeken ja! Waar heb je verder last van? @Cailtin; Ah wat zuur! Balen zeg!! Succes met solliciteren!! Meiden, ik ga slapen. Het is alweer te laat. Morgen 6:30 uur de wekker weer, Jak! Welterusten allemaal.
Caitlin; dat lijkt me inderdaad erg zwaar. Dat moet je ook echt willen en kunnen. Ik kan me voorstellen dat je voor jezelf de keuze hebt gemaakt om dit niet te gaan doen. Maar waarom hoefde het eerst niet? Ik bedoel die functie die je nu beoefend waarom blijft die niet bestaan? DeLi; was er inderdaad maar zo n knopje wat je aan en uit kunt zetten. Ik heb ook veel hoop en hoop ook dat het de 1ste keer gaat lukken. Nog maar een paar dagen wachten en dan gaat het echt beginnen. Ik vind het ook heel erg spannend voor jullie en hoop dat het snel gaat lukken allemaal. Hebben jullie al een keuze moeten maken om 1 of 2 embryo' s terug te plaatsen? En wat adviseren ze in jullie ziekenhuis?
Lijkt me ook erg zwaar caitlin! Zal morgen ook weer eens een stel sollicitaties de deur uit doen, open sollicitaties is geen slecht idee trouwens @Jolanda: kijk, dat begint er op te lijken Succes! Ik kom straks nog wel even spieken of er nog updates zijn. Nu eerst nog even een wasje ophangen en dan snel onder de wol.
hier even een update Het heeft nog niet doorgezet, Gister wel het laatste deel van me slijmprop verloren trouwens want er zat wat roze bloed bij Gister nog even lekker onder een warme douche gestaan dat heeft wel wat geholpen. Heerlijk geslapen vannacht! Nu weer wat krampen het is in ieder geval flink aan het rommelen van binnen. Nog 2 dagen om spontaan te bevallen haha Eigenlijk best wel spannend!! mocht het niet doorzetten dan wordt het zoiezo zaterdag..Zie er wel een beetje tegen op tegen het inleiden Ik hoor zoveel verhalen dat de bevalling dan zoveel malen erger is..Maar ach we zullen het wel zien mocht ik het echt niet uithouden dan maar pijnstillers..ook al wil ik dat eigenlijk niet maar ja je moet natuurlijk wel genoeg energie overhouden voor het persen.
Jolanda ik dacht snel voor het werk even kijken of er babynieuws is, helaas nog niet. Wel fijn om te weten dat het nu echt niet lang meer gaat duren anders wordt jullie mannetje een beetje op weg geholpen.