Gestopt met de pil in september 2009 DEEL 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloom24, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Lieve meiden

Ik lees wel mee, maar ben druk met werk zoeken en van Kyara genieten voordat ik vrijdag weer moet gaan werken (snik, geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen zin in :() dus ik hou het niet allemaal bij, maar ik ga een poging wagen:

@ DeLi; vandaag 4 oktober! Wat staat er vandaag precies op het programma? En ik zat te denken, jij hebt rondom onze meeting dag dan je NOD ongeveer denk ik? SPANNEND!!! Ik duim als een idioot hoor meis :)

@ Nieke; heel goed dat je probeert je ei goed te benutten, ook voor jullie draaien mijn duimen overuren hierzo :)

@ Jolanda; mooi mannetje! Hoe gaat het met je / jullie? Ik zag op hyves een flesje voorbij komen op de foto, dit zal vast zijn omdat hij bijvoeding moet vanwege zijn gewicht? Ben je wel gestart met BV? Ben ik benieuwd naar. Lekker genieten!

@ Bloom; voor een 2de gaan... JIPPIE!!! Het liefst zou ik zo met je meedoen, maar helaas is dit door een aantal redenen niet mogelijk. Maar wat geweldig meis, ben benieuwd of je het relaxte gevoel een beetje vast kunt houden! Ik weet van mezelf dat ik wel weer met ovu testen aan de gang zou gaan, dat heb ik tenslotte de 1ste keer ook gelijk gedaan vanaf ronde 1 (nee hoor, ik ben geen controle freak :p). Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen bij jullie. Op welke dag zit je nu van je cyclus? Misschien daar weer een banner voor aanmaken, of past dat niet in het plaatje van 'er relaxt mee omgaan'? Spannend!

@ Spikkeltje; ik ben zelf ook geen groot fan van het CB en ik vraag ze ook eigelijk nooit om advies. Als ik iets niet weet vraag ik het hier aan jullie, aan de professionals hier op het forum of aan de HA (nog niet nodig geweest). Maar alleen 1x de hik hebben en dan gelijk laten onderzoeken vind ik ook wel een beetje gek van die arts. Kyara had in mijn buik 1 a 2x per dag de hik en nu nog steeds zoiets. Ik maak me er niet druk om hoor, is heel normaal volgens mij!

@ JuJu; fijn dat je nog steeds BV kunt geven ´s morgens en soms ´s nachts. Weet je al wanneer je hiermee gaat stoppen, of is dat een gevoel wat je moet krijgen? Alweer 9 maanden, gaat snel!

@ lautje; de 20 weken echo is leuk, maar mijn ervaring is dat ze weinig zeggen en vooral goed naar de baby kijken (is het ook voor bedoeld natuurlijk, het is geen pret echo). Hopelijk is alles goed met Kato en geniet van het bewonderen van jullie meisje!

@ Loki; ik zag een mooi meisje voorbij komen met een prachtige outfit! Heb ook even naar je kleertjes gekeken en herkende wel een paar items vanuit de kledingkast van Kyara ;) Fijn dat het een beetje verkoopt, ik twijfel nog wat ik zal doen (maar heb lang niet zoveel als jij :p)

@ Uk; als je gevoelsmatig nog niet toe bent aan een 2de, dan moet je het zeker niet doen. Komt vanzelf wel weer, dat gevoel. En misschien ook niet (alhoewel ik me herinner dat jij uiteindelijk ook meerdere ukken wil, toch?

@ hier; tegenzin om weer te gaan werken, spanning om een nieuwe baan te vinden, wederom weer veel pijn in mijn onderrug en bekken en moe! Verder wel lekker van mijn meisje aan het genieten, dus dat maakt veel goed :D

Liefs,
    Caitlin

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Caitlin;
    hè bah! Pijn in je rug, stress rondom nieuwe baan zoeken en ook nog eens bijna weer gaan werken!
    Hoop dat alles snel achter de rug is! Wel fijn dat je nog steeds zo lekker kunt genieten van je kleine meisje!

Wat betreft een banner en NOD-lijst... Ik weet het niet... Ben bang dat ik er daardoor weer teveel nadruk op ga leggen en dat is juist wat ik nog even niet wil. Cyclus is trouwens nog steeds heel kort, dus weet ook niet wat ik kan verwachten qua nod. Zit nu op dag 13. Ik wacht het gewoon af!

3. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Je hebt helemaal gelijk hoor! Dat legt er inderdaad wat meer de nadruk op. Ik vind het wel erg leuk dat jullie voor een 2de gaan! :D

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Even voor ik het vergeet: Trouwdatum in mijn banner is nog wel even geheim .. (voor de FB-ers en Hyvers onder ons) Vriend gaat vanavond met mijn vader praten (maar locatie ligt wel al vast haha)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja hier ook, opeens zo'n plotselinge stroom van geluk! Als je uk je omhelst, of heel hard naa je toe tijgert en je wil knuffelen, of heel geconsentreerd iets aan het slopen is (en ik doe alsof ik het niet zie omdat ik even niet pedagogisch verantwoord wil doen en hij zo lekker bezig is)

Hier ook alleen nog maar water en rooibosthee, hij drinkt het graag hoor.

En een tweede.. whaah spannend! Super leuk!

Geniet van jullie laatste dagen helemaal samen meid! En met werken komt er vanzelf een nieuw ritme hoor, het is alleen wel erg vreemd en een nieuwe fase (maar soms ook best wel even lekker, eerlijk is eerlijk)/ Stress om nieuwe baan is wel erg vervelend!

CB: Hier hangt het er erg vanaf wie je spreekt. Gelukkig zoek ik zelf alles eerst helemaal uit en vraag dan meer om een ssort bevestiging, en als ik die dan niet krijg vind ik het gewoon een slecht advies ;) Maar ook een erg goede arts, verschitl dus erg.

BV: Geen idee wanneer ik wil stoppen. Als ik het niets meer vind dan stop ik gewoon maar ben wel even klaar met afbouwen ;) En een voeding is nog steeds super goed voor hem en dat vind ik ook wel erg belangrijk.

Lautje veel plezier bij je echo! Ik vond de 20 weken echo prachtig, had een lieve mevrouw en we hebben eerst uitgebreid het snoetje bewonderd voordat ze naar de rest ging kijken. Ze vertelde veel, we zagen veel, ik vond het erg mooi (ook omdat alles goed was natuurlijk).

Uk hier heeft mijn uk periodes gehad van de hik maar nu eigenlijk nooit meer. Lijkt me niets ernstigs (mijn moeder zegt: dan groeit ie! Zou wel veel verklaren gezien de lengte van jouw minie ;))
    Hier ook nog geen tweede hoor. Ik zou niet weten waarom, geniet nu heerlijk en vind het nog even helemaal prima zo :)

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Leuke volgorde :p Veel plezier vanavond!
    Je hebt trouwens wel een prachtige datum uitgekozen om te trouwen!!! (Oke, ik ben bevooroordeeld, omdat het Kyara's 1ste verjaardag is dan :D).

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Lautje: veel plezier bij de echo!
    JuJu: spannend! maar je vader zal vast wel Ja zeggen lijkt me ;)

Verder even lekker ego reageren:
    Voor wij aan een tweede beginnen, wil ik wat zaken op orde hebben. Financieel kan het nu gewoon niet, en we hebben nog zoveel in de planning staan voor de komende maanden! Er moet rondom huis nog heel veel gebeuren wat ik eerst op orde wil hebben.
    Daarnaast ben ik ook bang voor de eerste weken/maanden na de bevalling. Ik heb toch een flinke dip gehad waar ik nog maar net uit ben geklommen... Ik begin me ein-de-lijk weer wat mens te voelen, weer vrolijk te zijn en mezelf weer in de spiegel te herkennen. Die strijd staat nog te vers in het geheugen, dus nee, ik ben er echt nog lang niet klaar voor.

Vind het ook wel best, zoals ons gezinnetje nu is. Voor mij hoeven er niet nog 4 bij te komen ;) Vriend wil dat het liefst wel, maar waar laat je ze? hahaha :p
    Eerst alles maar op orde krijgen, financieel en emotioneel. Daarna zien we wel weer verder. Wanneer dat is? Geen flauw idee. Misschien komt er een meevaller en heb ik snel werk. Maar ook dan kan het emotionele mij tegen houden.

Zoals ik zei, de mirena zit prima waar ie zit nu :p Hopen dat ie zn werk blijft doen...

...en met die laatste zin bedoel ik, ik ben misselijk de laatste paar dagen en mijn (.)(.) zijn weer huge... straks voor de zekerheid een testje halen maar kan ook zijn dat mn ongi er aan komt...

8. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Uk;
    helemaal gelijk hoor! Het is ook gewoon enorm een gevoelskwestie, wanneer ben je klaar voor een tweede kindje.
    Emotioneel gezien kan ik het me zeker heel goed voorstellen. De andere zaken zeker ook wel, maar gezien het redelijk vergelijkbare verhaal van de bevalling en de tijd erna, kan ik me de emotionele bezwaren heel goed voorstellen!
    Mijn wens is nu gewoon groter dan die bezwaren (en mijn herstel duurde ook minder lang) maar dat is voor iedereen anders. Gewoon die mirena lekker laten zitten (en haar 't werk laten doen) en dan lekker het op z'n beloop laten!

Juju;
    zou wat, als ie nee zegt vanavond... :p

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ juju..Ik wilde eerst borstvoeding gaan geven maar toch besloten om flesvoeding te geven omdat we dan beter kunnen zien wat V. binnen krijgt. Ook op advies van de kinderarts :)

@ hier:
    Vandaag gehoortest en hielprik gehad...Wat deed ons kleine mannetje het toch goed..Geen kik laten tijdens de hielprik :D Zijn temperatuur blijft nog een beetje schommelen maar niets verontrustends mama dient soms voor kruik :D vind ik niet erg lekker even kroelen :)
    Hij weegt nu 2480gram :D dus bijna op zijn geboorte gewicht :) Hij krijgt nu 50cc flesvoeding :) en hij is er zo mee weg haha hongerlijertje :) maar ja liever dat dan niet willen eten natuurlijk :D
    gebroken nachten gaan prima hoor :D kan overdag veel bij slapen ;)

10. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik heb alles bijgelezen maar even geen tijd om op iedereen te reageren.

DeLi ik wil even laten weten dat ik aan je denk. Heel veel succes vandaag!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    * Denkt aan DeLi*

Caitlin: Haha hebben we een feestje volgend jaar ;) Dat moest de reden zijn dat de datum goed voelde! :D:D:D

Uk ik kan het me goed voorstellen, je bent zó down geweest.. Wat was de uitslag van het testje? ;)

Bloom: Mijn vader zou nooit nee zeggen, vraagt zich eerder af wat hij er over te zeggen heeft ;) En toch is het ook weer spannend haha. Heb wel erg zin om het allemaal te gaan plannen enzo :D

Jolanda wat fijn dat Valentijn het zo goed doet! Wel jammer, geen koetje erbij in het forum ;) (grapje Loki, we kunnen het immers hebben ;))

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    He, ik ben ook een koetje hoor! Wat zeg ik, ik ben UBER koetje. Ik kolf immers fulltime, dus 4x per dag aan de melk machine :p;):D

13. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dat denk ik ook, prachtige datum!!! :)

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Fijn dat het zo goed gaat met jullie!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha je hebt gelijk Caitlin, ik vergat je zomaar (schande!!). En eigenlijk ben ik al bijna koetje-af :(
    Hoe loopt het kolven?

16. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Haha Caitlin: melkmachine.:D:D

Ik was een koetje en was even de melkmachine, maar helaas Defect..ach ja vast ooit nieuwe kansen;)

Fijn te lezen dat het goed gaat Jolanda.. heerlijk. lekker kroelen hoor;)

17. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Was net even naar de winkel en kom ik onderweg een moeder tegen op de fiets. Met een kindje achterop en een baby in de draagdoek op de borst zeg maar. Niet een doek, die dacht ik Loki ook heeft of Juju.
    Dat is toch gevaarlijk?? lijkt me niet echt veilig eigenlijks.

18. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Haha, ja Spikkel, we waren defect! Dat was het! Technische storing, die bij een eventuele volgende baby vast verholpen is! :)
    Heel gevaarlijk inderdaad, baby in draagzak tijdens fietsen...

Jolanda;
    fijn dat het goed gaat!

Juju;
    haha, toch gek hè, mijn vader had nooit nee gezegd, maar toch was ik best zenuwachtig toen manlief hem ging vragen... heeft toch iets bijzonders!
    Ben in de kerk getrouwd en mijn vader heeft me aan zijn arm de kerk binnengebracht. Apetrots was ie, maar wel met een glinstering in zijn ogen...

Caitlin;
    het moet gewoon zo zijn! Als ik de zwangerschapcalculator van zp invul, zou ik als het deze ronde raak zou zijn en met mijn korte cyclus, 22 juni uitgerekend zijn! Oeps, ik zou er niet teveel mee bezig zijn en nu vul ik die calculator alweer in...

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Yes!! Mijn computerdagje zit er alweer op!!! :)
    Gauw naar huis, ukkie weer platknuffelen!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    GA je schamen Bloom! ;)

Fietsen met baby in draagdoek of draagzak vind ik echt not done..

Deel Deze Pagina