Ik denk dat groente, toetje EN fles een beetje te veel van het goede is Dat komt toch neer op 500 gram en dat is erg veel voor zo'n babymaagje. Onze mini heeft net 100gr avondeten en 100gr fruit met granen op. Over een half uurtje gaat hij naar bed, en rond 9u haal ik hem er uit voor t badje en daarna een fles.
Flesje was maar 120cc, maar denk inderdaad het achter elkaar aan teveel was... Oeps... Normaal krijgt hij hem ook pas om half 7 en dan om half 11 de laatste van 210, maar hij lag zo te jengelen dat ik dacht, even snel... Niet zo'n handig plan dus... Heb geprobeerd om zijn derde fles te laten vervallen (die van bij het eten) en dan zijn laatste fles rond 20u te geven, dat ging 2 keer goed, maar daarna werd hij elke keer om middernacht wakker. Huilen, moeilijk doen, niets hielp. Na 120cc melk was het pas weer goed. Denk dat hij het gewoon nog even nodig heeft. Maar wil eigenlijk wel eens een keer van die late fles af. Volgende week maar weer eens kijken of dat gaat lukken!
hoe doe jij dat met tandjes poetsen eigenlijk? want als ik hem de laatste fles boven geef rond 22u of soms iets later (wanneer wij naar bed gaan krijgt hij de laatste fles), ga ik niet meer naar beneden om tandjes te poetsen. daarom probeer ik eigenlijk ook rond 20u de laatste fles te geven na het badje, maar meestal ligt hij rond 19:30 in bed omdat hij te moe is en maak ik hem rond 22u wakker voor de laatste fles.
Ik doe het vaak twee keer... Beetje krom, maar de ene keer valt hij met de laatste slok als in blok in slaap bij de laatste fles en de andere keer is hij nog gewoon wakker. Dan kan ik nog wel gewoon zijn tandjes poetsen, maar als hij slaapt ga ik hem er niet meer voor wakker maken. Vandaar dat ik hem na het avondeten ook zijn tandjes poets, dan weet ik zeker dat ze in ieder geval 1 keer per dag gepoetst zijn! Maar waarom moet jij helemaal naar beneden om zijn tandjes te poetsen dan?
Oh, en hoeveel eet/drinkt jullie uk? Mini's schema: O: bordje pap (130ml water/7el bambix melkpap) T: 2 stuks fruit (potje 200gr of vers gepureerd) Slaapje L: fles 150/5 + (halve) boterham T: 50ml sap/rooibosthee en een koekje Slaapje A: half potje avondeten (heel potje bruine bonen, de rest gaat nog niet zo goed), 100gr yoghurt/kwark/fruit met granen Slaapje T: fles 180/6 De laatste tijd drinkt hij slechter, geen 210/7 flessen meer in ieder geval. ik blijf tot aan zijn avondslaapje het sap/thee aanbieden en vaak drinkt hij zo'n 50cc totaal. Mijn kookkunsten waardeert hij (nog) niet, hij wil niks anders dan heel fijn gepureerd en dat lukt me met bijv. pasta nog niet. Morgen eens proberen met aardappelen/groente. Zal Opperdepop er weer eens bijpakken. Morgen qua fruithap mango met appel en banaan en een beetje verse jus erdoor. Was een erg groot succes vorige week, dus maar weer een mango gehaald deze week
Omdat wij een klein huisje hebben met de badkamer beneden Maar inderdaad, tandjes poetsen kan ik ook wel boven doen bedenk ik me net, hij spuugt het toch nog niet uit *mutsdieikben*
Dames hebben het weer druk gehad zo te lezen Caitlin hoe was je eerste werkdag?? Ben gister helemaal vergeten je succes te wensen! Hopelijk voel het een beetje mee. Over voedingsschema's kan ik nog niet mee praten . Werd vanmiddag zo zenuwachtig van 'bijvoeding' dat ik een potje olvarit kapot liet vallen in de kruidvat . Dacht slim te zijn en een flesje diksap mee te nemen. Smiddags tussen 3/half 4 krijgt ze de borst en dan tegen 7 uur weer maar ik merk dat ze die tussenpoos nogsteeds lastig vind en rond 6 uur heeft ze eigenlijks al weer honger. Helaas komt dat met werk/eten/badje echt niet uit dus ik kreeg het idee om dan 50 cc diksap te geven (tevens wordt dat geregeld aangeraden bij lichtgewichtjes) maar helaas, Mummel zag de fles, begon met een grote teug te drinken en meteen daarna vertrok het gezichtje naar onweer . Nog een paar keer geprobeerd maar meer dan sabbelen-uitspugen gebeurder er niet . Morgen nog maar eens proberen, al zit ik nu te denken dat thee misschien beter is.... Dat is iig lauw-warm, dus misschien vind ze dat lekkerder? Welke thee soorten mogen al? Rooibos dacht ik? Hoe liggen jullie ukken nu te slapen trouwens? Hier had mummel gister romper lange mouw, pjama en zomerslaapzakje aan (19 gr) maar vanochtend vond ik haar toch een tikke koud aanvoelen (18 gr). Nu heb ik haar in winterslaapzak (zonder armen) en romper lange mouw maar twijfel of dit meer is dan gister . Misschien toch maar pjama truitje extra? Ik ben altijd zo bang om te warm aan te kleden, pppfff...
Lieve meiden! Bedankt voor jullie steun betuigingen Het was vandaag echt verschrikkelijk moeilijk. Ik heb Kyara gister voor het slapen gaan bijna plat geknuffeld. Vanochtend een paar voorzichtige kusjes, omdat ze anders wakker zou worden en toen ik in de auto zat gingen de sluizen open Ik heb echt hard zitten huilen, vond het zoooooo erg en het deed zoooooooo'n pijn om haar achter te laten Gelukkig heeft ze het perfect gedaan bij mijn ouders (die kwamen hier oppassen) en is ze de hele dag happy geweest! Op mijn werk was het 1 drama... Vanaf het eerste moment dat ik binnen kwam tot het moment dat ik (een kwartier te laat) de deur uit liep heb ik gerend en het was gewoon niet leuk, zo DRUK! Dat had ik dus niet gemist... Gelukkig morgen nog maar 1 dagje en dan weer 4 vrij! Papa is morgen thuis met Kyara, dus dat is voor beide wel heel gezellig Genoeg ego @ Bloom; ik vind het spannend en ik duim! @ JuJu; super dat de droom locatie is geboekt! @ Nieke; wat ben je toch een lieverd, heel fijn vriendinnenweekend! @ Loki; hier slaapt Kyara in een romper met korte mouw, pyjama met lange mouw en in een zomer slaapzak zonder mouwtjes... @ Spikkel; zwaai! @ DeLi; hoe is het meid? @ Uk; geweldig om vermiste spulletjes terug te vinden onder de box Niemand vergeten hoop ik? KNUFFEL voor iedereen, ik ga The Voice kijken en optijd slapen. Liefs, Caitlin
@Loki: gebruik voor melk en sap/thee verschillende flessen. Mummel zal de melkflesjes met melk associeren en als je er ineens sap uit gaat geven, raakt ze misschien in de war. Qua thee: pure rooibos. Kijk eens bij de kruidvat naar dozen met 80 zakjes rooibosthee. Die van pickwick heeft nogal wat toevoegingen. Mini slaapt met kleertjes aan in een mouwloze dunne slaapzak. Binnenkort ga ik over op romper (lange mouw) en een dikkere slaapzak. Moet ook nog op zoek naar een winterslaapzakje, maar tot die tijd kan romper met lange mouw of evt. korte mouw met longsleeve wel. @Caitlin: Het is voor jou moeilijker dan voor haar! Maar het is een heel erg vreemde en ook emotionele gewaarwording. @Hier: ook The Voice aan het kijken. wat een rare snuiter, die brit Kijk normaal niet maar wilde die oude kerel zien die dat Bruce Springsteen nummer deed. Geweldig Sindsdien zit ik met laptop op schoot en staat TVOH nog aan...
Caitlin: Wat rot dat het zo zwaar viel En dan ook het werk nog... Maar, gaat de tijd niet sneller als het druk is? Dat vind ik iig altijd wel een voordeel dan zit je niet de hele tijd te kijken op je horloge. TVOH: Ja die engelse is een vreemde kwibus. Zou mijn draai nooit gekregen hebben haha. Brr wat was het vanacht koud! Had mummel toch nog een pjama shirtje extra aangedaan en vanochtend voelde ze nog maar la-la. Was ook een uur vroeger wakker dan normaal (alleen wat kletsen). Ik vraag me nu af hoe koud het kan worden snachts in de winter. Het was nu al maar 17 graden (raam dicht, bij ons open en de deuren staan beide een stukje open). Brr!
Vergat ik nog opjou te reageren Uk; Bedankt voor je tip. Straks eens even de kruidvat in. Ik heb inderdaad een Avent fles gebruikt inplaats van de Tommee Tippee. Mooi klein flesje wat ze zelf al vast kan houden als er maar 50 cc inzit. Vanmiddag nog eens proberen of ze er meer zin in heeft. Nu eerst even mummel eten geven en de stad in met mn pa
Was het gezellig in de stad Loki? Ik zoek bij elke drogist naar een Difrax beker zonder handgrepen, zonder speen, zonder tuit, maar met uitsparing voor de neus en een soort lipje eraan dat het op het mondje blijft hangen. Het CB raadde me aan om die te kopen, en ik ken ze ook wel maar kan ze nergens vinden. Een oefenbeker dus... Nouja, dan maar oefenen met de gewone Ikea bekertjes hoor Zijn ook breed genoeg voor het neusje.
Caitlin; Ging het vandaag alweer beter? Minder druk? En meisje bij mannetje achterlaten een beter gevoel? Knuffel meis! Loki; met je pa de stad in? Die van mij komt nog niet eens in de supermarkt en voor de hoognodige kleding gaat hij naar 1 winkel... Leuk gehad? Sap, water en thee ed gaan ze vanzelf drinken, als je het ze vaker geeft. Tenminste, in de meeste gevallen... Uk; zo'n drinkbeker hebben ze geloof ik wel bij onze etos, kan er wel eentje voor je kopen en meenemen de 29ste als je hem dan nog niet hebt gevonden? Gek trouwens, mijn CB raadde zo'n rietjesbeker aan... Slaapkleding; uk slaapt in combisleeper. Korte romper, met longsleeve, geen broekje. Met wat koudere nachten heeft ie ook nog wel eens zijn pyjamabroekje aan. Ben van plan om binnenkort de mouwen aan het winterdeel te ritsen en hem die dan aan te doen. Als het dan echt winter wordt ga ik beide delen gebruiken. Schema; 8.00-8.30 wakker en uit bed 8.30 Fles of pap (net waar mama op dat moment zin in heeft) 9.30-10.00 fruit 10.00-11.00 slapen 12.30 boterham en fles (150cc) 14.30-15.30 slapen 17.00 groente en kwarktoetje 18.30 naar bed Wanneer hij dan wakker wordt zijn laatste fles (210cc), meestal ergens rond 22.30. Of als hij om 18.30 nog klaarwakker is, probeer ik te rekken met badje, knuffelen, spelen, lezen tot 20.00, zodat hij daarna zijn laatste fles krijgt en gaat slapen. Maar dit is een beetje een ideaalplaatje. Ik probeer me hier zoveel mogelijk aan te houden, lukt me niet altijd, maar zit meestal wel in de goede richting! TVOH; niet gezien, jammer! Zit nu Ushi en the family te kijken, Wendy heeft Martijn Krabbé in de maling genomen. Hoe is het mogelijk, je eigen vriendin herken je wel zou je zeggen! Maar echt, ze deed het geweldig!
ik zal hier ook nog eens bij de etos kijken, en anders kom ik binnenkort nog wel langs de babydump. die moeten het wel hebben lijkt me. schema lijkt op ons schema
Haha ja met mn paps Normaal is hij er ook niet zo van hoor maar nu wilde mijn moeder een nieuwe digitale camera (en die ligt met een hernia op bed ) en hijzelf een nieuwe autoradio. Ik had weinig nodig (nouja, zoek nog steeds een lichtroze romper bij mijn set maar dat heb ik zo goed als opgegeven ) maar we hebben wel een hele leuke badrind van Vtech gekregen van mn pa (en ma ) "Spelen en leren in bad" ofzo. Hoop muziek er op, beestje die water spuit enz, kei leuk . Mocht ook voor 15 euro een sinterklaaskado uitzoeken voor bij mijn vriend op het werk voor mummel; ook nooit erg . Is een stapeltoren met schijven (fisher price geloof ik) geworden en een voel boekje van Woezel en Pip . Daarna samen gezellig nog wat gegeten en gedronken en toen was het weer tijd om naar huis te gaan want mummel moest eten (ik blijf wel zeggen dat dat echt een plus is van kunstvoeding.. Ik ga niet zomaar in een volle toko ergens in het midden zitten voeden, daar voel ik me echt niet fijn bij...). Rietjes beker heb ik ook al 1 'klaar' liggen die van Nuby. Maar dat lijkt me pas zin hebben als ze de smaak accepteerd van diksap/thee, niet? Dadelijk nog maar eens een beetje aanbieden .
zo nu heb ik even de tijd genomen. Caitlin ik kan het mij zo goed voorstellen dat je kut is om weer te gaan werken. het weer is super snel aan het veranderen vorige weke was het hoog zomer nu nu kunnen de winterkleren weer de kast uit ik heb er nog helemaal geen zin in. Bloom wat een mooi schema Loki heerlijk dingen uitzoeken ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Hier gaat alles goed ben alleen te druk op mijn werk en als ik dan thuis ben ben ik super moe. Vandaag een stuk strijk gedaan en verder ga ik niet teveel doen want vanavond gaan wij eten met het werk van mijn man en daar wil ik toch wel bij kunnen zijn.
Hey dames, Effe een berichtje. Wel rustig hierzo. Iedereen heeft 't druk. Heb niet zoveel te melden, wacht tot dat de droogtrommel klaar is met mijn kleren, gisteravond vergeten aan te doen en ja nu moet je wachten he. Zo op verjaardag, dus laat het maar snel droog zijn. Gisteren even gewinkeld, nou ja de dingetjes die we nodig hadden en kwamen nog wat leuke 5 december kado's tegen dus gelijk meegnomen. Heb bijna alles al klaar Oudste neefje heb ik alles al. alleen voor mijn nichtje nog 1 pakje, me jongste neefje nog 2 en J ook nog 2. En dan nog voor lootje, doe ik eind oktober. Hoef ik gelukkig in november niet op stap. Dan is het toch erg druk in de winkels. Wel gezellig, maar te druk en angstaanjagende vrouwen hahahaha dan worden sommigen toch erg fel.... En heb ik de maand november een flink gedicht te maken en een suprise.. Nou ik ga even de drootrommel checken.. Fijne dag allemaal. lfs
Ik kies nog even eieren voor mijn geld hoor Enne. ja ik denk het wel Je bent gewoon jaloers Geven jullie trouwens altijd toetje? Hier is het avondeten, en dan na 1 a 1,5 uur een fles. Ik geef eigenlijk nooit een toetje (heeft ie ook geen behoefte aan denk ik) Tanden poetsen vind ik lastig, hij valt vaak in slaap bij zijn laatste voeding (1900/1930) en dan zie ik hem pas 's ochtends weer dus die tandjes moeten dan wel schoon. Is alleen zo zielig (want dan wordt hij dus wakker). Ik poets ze dan trouwens op zijn commode Uk Eten (ongeveer): 0600: melk (geen idee hoeveel) 0700/0800: beetje brood. Kwart of halve snee ofzo? 1100/1200: twee stuks fruit (bijv peer en pruim, twee pruimen, banaan en wat druiven enz) 1230/1300: flesje 150+5 (kijk mij dat profi neerzetten)en soms nog een beetje brood, soms niet 1600/1700: Yoghurt, of een stuk fruit (banaan ofzo) en een soepstengel/rijstewafel 1800/1900: Avondeten 1900/1930: flesje, 200ml bv of 150+52 kv. Loki wij geven hier thee (rooibos idd) en water. Hij kende de smaak denk ik al (drink zelf altijd rooibosthee) want hij vond het vanaf het begin lekker. Hij vindt warme dranken idd ook lekkerder dan koude. Rietjesbeker kan wel hoor: zacht in knijpen dan leren ze het zuigen vanzelf. Wij zijn met 6 maanden beginnen met oefenen en hij dirnkt echt als een tierlier uit die beker. Over voeden: Haha ik vind het juist veel meer stress nu ik met poeder enzo aan de gang moet, maar ik had ook geen moeite met voeden in het openbaar (discreet he, voordat jullie raar gaan denken ) Slapen: HIer een romper korte mouw, pyamatruitje lange mouw en dikkere slaapzak zonder mouw, of een romper lange mouw. Ik vind het ook koud, vanochtend uk lekker bij me onder de dekens genomen (koppie niet natuurlijk) en verder geslapen. Caitlin dat klinkt als een hele heftige eerste dag Gelukkig snel wat dagen vrij! (rustig afkicken ) Ego: vandaag een pannenkoekje gemaakt voor uk (ei, meel, opvolgmelk) met wat appelstroop, vond hij super lekker