toch even naar de Vk gebeld en het was prima volgens hun..als hij snachts een uurtje langer doorslaapt kan ik eventueel de flesvoeding met 10cc verhogen als hij daar behoefte aan heeft.
Knap van Valentijn J kreeg borstvoeding, maar sliep de eerste week ook al door. Daar schrok ik van en ook verteld aan de verloskundige en zij zei dat dat mocht door slapen. Zelf vond ik dat best wel vroeg, maar wou hem ook niet wakker maken, want wist toen ook dat hij gelijk aan de borst in slaap viel dus dat had ook geen zin. Helemaal goed gekomen met knulletje Lekker genieten meid!! Heb/had je een leuke kraamhulp??
5 uur aan 1 stuk lijkt me inderdaad geen probleem, dat is ook precies zijn gewicht x 2 toch? Maar langer dan dat heb ik altijd begrepen dat dat zeker de eerste 2 weken niet mag ivm de suikerspiegel. Maar ach, iedere vk, kraamverzorger en internetsite beweren weer iets anders dus dan zal het zo heftig niet wezen. Ik weet wel dat ik het niet durfde toen, na een maand maakte ik haar nog na 5 a 6 uur wakker maar goed, dat zegt meer over mij dan over hoe het hoort hoor . Zo, wasje draait, beneden gestoft, gezogen en gedwijld en boven even opgeruimd. Mummel zal zo wel wakker worden en dan gaan we even aan de wandel. Het zonnetje schijnt inmiddels zo nu en dan dus dat is een stuk beter dan vanochtend
@Spikkeltje..Ja ik had een hele leuke kraamhulp De wijkverpleegkundige heeft vandaag gebeld voor een intake..ook daar nog eens de voedingen aan voorgelegd en die vond het opzich ook wel goed..Alleen ze wilde dat ik hem overdag wel om de 3 uur wakker deed maken dat heb ik gister gedaan maar dat haalt niets uit dan drinkt hij zijn zoiezo niet leeg of hij geeft over..dus de keuze is dan voor mij heel snel gemaakt dan maar voeden wanneer hij er zelf om vraagt. Ze wilde wel dat ik hem donderdag even liet wegen bij het Cb en als hij dan genoeg was aangekomen mocht ik de nachtvoedingen eventueel overslaan als hij niet zou komen. ( heb hem hier op de personen weegschaal gelegd en die gaf 3kilo aan dan nog zijn kleding/luier en doek eraf halen ongeveer 300 gram ofzo dan zit hij nu ongeveer aan de 2700 gram dus niet slecht ) Vind het zo zielig om hem wakker te maken oke hij heeft zijn voedingen dan misschien wel nodig maar heb op ineternet gekeken en daar geven ze aan 150cc per kilo lichaamsgewicht ( dan zou Valentijn nu ongeveer 450cc mogen hebben) en hij zit al aan de 480..( hij krijgt nu 6 voedingen a 80cc) Dus neem aan dat dat gewoon goed is.. En ja bij de CB willen ze natuurlijk alles volgens hun regels hebben..Maar ik wil hem niet wakker maken om te eten eerlijk gezegd..als hij honger heeft laat hij dat wel merken en heeft hij niet genoeg kan ik hem altijd bijvoeden (toch?)
Wij zaten ook al heel snel op 4 uur tussen de voedingen (wel rond 120cc na die eerste week - veelvraatje ) en na een paar weken ging hij van 12-07 doorslapen. Ik heb wat dat betreft nooit overlegd. Valentijn geeft het zelf wel aan wanneer hij honger heeft hoor! En flesvoeding kan niet op verzoek zeggen ze? Tuurlijk wel!
Fles op verzoek kan zeker wel. Dat wou ik eigenlijk sbij J doen. en de arst van CB zei dat ze daar naar toe willen, zo leren ze zelf aan te geven wanneer ze honger hebben en wanneer niet. wij pakken toch ook wat als we iets willen, waarom moet een baby wachten tot dat het tijd is. Overdag maakte ik J wel wakker om de 3 a 4 uurtjes, maar moet zeggen hij gaf het zelf echt wel aan. een hongerige baby En deze hongerige baby kan nog niet zonder zijn elf uur fles, van weekend lag hij nog lekker te slapen en dacht ik laat je liggen, nou 2 uurtjes later kwam hij. dus toen lag ik daar op ons bed hem nog een fles te geven.. Gisteravond had hij om 10 uur al trek, dus fles gegeven, voor de zekerheid fles extra zover klaar gezet, maar hij sliep tot half 7 en luste hij al wel weer wat. Hij heeft het echt nog nodig....ach lekker laten genieten. Fijn jolanda dat je een fijne hulp heb gehad.
Oja wat wij ook nog weleens doen. als hij tussen de 2 flessen door weer REUZE trek krijgt een klein flesje maken. Dus zeg maar 50 cc met 2 schepjes.
Nu kwam hij daarstraks om de 3 uur dus overdag heeft hij meer behoefte dan snachts ( vind ik niet erg hoor hihi) hij krijgt nu standaard 80cc mocht hij in de nacht weer vaak komen ga ik over op 90cc en dan overdag gewoon 80cc..zo heb ik dat afgelopen dagen ook gedaan met 70 en 80 en dat ging perfect.. Ik laat ons kleine prinsje ook gewoon slapen snachts hoor wat hij snachts niet krijgt vraagt hij overdag wel bij
Wat een ge**** weer van het CB. Dat is precies de reden waarom ik hen echt nooit om advies vraag! Kyara sliep ook vrij snel een groot stuk van de nacht. Ze komen vanzelf wel als ze honger hebben. Wat Spikkel ook zegt, wij pakken zelf ook geen eten als we geen trek hebben. Je doet het goed hoor Jolanda! Liefs, Caitlin
Waaah! Neefje net opgehaald (kindje zwangere zus) vanmiddag om half 2 zijn de vliezen gebroken! Was op het werk toen ze me belde en kon gelukkig (gebeurd echt bijna nooit) eerder weg! Toen ik bij haar was net was er nog niets aan de hand. Geen weeën oid. Had ze bij de eerste ook niet. Kwam pas na 5 uur opzetten. Bevalling heeft toen vanaf gebroken vliezen, 20 uur geduurd. Ben heel benieuwd wanneer we nu wat horen! Beetje druk met twee kindjes nu, dus reageer later weer!
Spannend Bloom! Hopelijk wil het vlotten! Hier kreeg ik toen van de kraamzorg ook de tip om niet meer dan 4 uur tussen de voedingen overdag te laten zodat het dag en nacht ritme duidelijker werd. Maar dit heb ik ook nooit (hoeven) doen want ze melde zichzelf wel . Jeej groot feest, ons Mini-Muis is over de 6 kg . Dadelijk lekker even samen in bad met het nieuwe speeltje en dan nog een keer extra eten want volgensmij is mijn productie wat terug gelopen (of mummeltje eet meer natuurlijk). Merk iig dat ze steeds zo'n 45 min te vroeg echt al honger heeft. Diksap ging vanochtend weer lekker. Ik bied 1 a 2 maal daags 30-50 cc aan. Volgende week eens een ander smaakje (peer geloof ik) proberen en dan wordt het echt-eten tijd, pppff!!!
SPANNEND BLOOM!!! Ben erg benieuwd naar de baby van je zus! Loki; wat goed dat jullie meisje over de 6kg is. Morgen moet ik weer naar het CB met Kyara en ik vermoed dat ze 6500 gram is en 63 cm Moet je echt beginnen met eten volgende week? Je hoeft toch niet perse te starten met bijvoeding vanaf 6 maanden, of wel @ Nieke; wat fijn dat je vriendinnenweekend gezellig was!!! @ DeLi; vandaag de echo toch? Hoe was dat? Ik denk aan je! @ JuJu; wat voor soort jurk heb je in gedachten voor de bruiloft? @ Hier; druk met vacatures zoeken, brieven versturen en zenuwachtig wachten op reacties op mijn sollicitaties... Liefs, Caitlin
NOD Oktober 2011 14/10 Bloom (1) 17/10 Nieke (27) Laika MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 10/10 DeLi: Echo 11/10 Caitlin: CB + 3e inentingen 18/10 Caitlin: intake gesprek met leidsters van het kdv 27/10 Bloom: CB 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend kdv 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag kdv en laatste werkdag bij huidige baan Zwanger Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram, 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Jolanda86 (januari '11 positief getest) 30-09-2011 V.alentijn (2550gr) Iemand nog afspraken toevoegen aan de lijst? Mijn naam staat er nu wel erg veel in Liefs, Caitlin
mooi gewicht dames. J heb ik vorige week nog laten wegen en is 6120 gram. Zal nu natuurlijk wel weer aangekomen zijn.Omdat het alweer een week geleden is zo ongeveer. De papfles gaat hier er smakelijk in en met als gevolg. ik wil meer mama........ Dus binnenkort verder orienteren in de groentes of fruit... Denk dat het eerst groente word, aangezien hij tussen de 15.00 uur en de 19.00 uur fles meeste trek heeft, dan kan ik mooi hem om uur of 17.00 uur groente geven. rustig opbouwen en we zien wel wat gaat slagen. Verder heb ik vandaag hele huis schoon gemaakt. Moet alleen de bijkeuken nog even doen, stofzuigen en dweilen en wasje draaien. En de zolder verder opruimen. Is paar weken terug onder de schuinekant, schuif deuren gemaakt, op een hele goedkope manier. Met gordijnrails en platen, ene kant is de baby/kinderspul en de andere kant gewoon spul van ons van vroeger. tussen beide kanten zitten balken. dus staat 1pers bed Ander kant van de zolder mijn crea hoekje en de was kan ik er mooi drogen in de winter. heb 2 rekjes hangen in het trap gat en 1 staande rekje. en komt ook nog een kinderhoekje en ook nog een traphekje Oja en hier en daar nog een kleurtje... Word wel gezellig daar!! Spannend bloom. Meiden, ik kruip op de bank, met een dvd-tje en misschien kom ik vanavond nog wel even koekeloere
NOD Oktober 2011 14/10 Bloom (1) 17/10 Nieke (27) Laika MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 10/10 DeLi: Echo 11/10 Caitlin: CB + 3e inentingen 18/10 Caitlin: intake gesprek met leidsters van het kdv 27/10 Bloom: CB 29/10 Allen: Meeting!!! 01/11 spikkeltje CB + 3e prikjes 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend kdv 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag kdv en laatste werkdag bij huidige baan Zwanger Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram, 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Jolanda86 (januari '11 positief getest) 30-09-2011 V.alentijn (2550gr) Heb er ook neergezet had het laatst ook al gedaan. Caitlin volgens mij heeft cb echt wat verkeerd gedaan met de prikjes. lange tussen pozen tussen de eerste 2. of het is standaard hier. Dat er ongeveer meer tijd tussen zit. jullie lopen nog steeds voor. HAd bij prikjes 2 nog willen vragen, hoe dat nou zit, domweg niet meer aangedacht.
Ik vind het ook gek hoor Spikkel, maar ik denk inderdaad dat ze bij jouw CB iets fout hebben gedaan... 1e keer prikken moet rond 2 maanden, 2e keer rond 3 maanden en 3e keer rond 4 maanden. Kyara krijgt ze nu 11 dagen voor ze 4 maanden oud is, dus wel vroeg, maar het is 4 weken na de 2e keer en dat moet er ongeveer tussen zitten... Echt vreemd bij J, die 2e ronde was gewoon veel te laat! Kyara is trouwens wel een dikkie dik naast J en S.venna, terwijl ze de jongste is en haar geboorte gewicht niet veel scheelde met J. Leuk om die verschillen zo te zien Liefs, Caitlin
NOD Oktober 2011 14/10 Bloom (1) 17/10 Nieke (27) Laika MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 10/10 DeLi: Echo 11/10 Caitlin: CB + 3e inentingen 13/10 Jolanda: Intake Cb 18/10 Caitlin: intake gesprek met leidsters van het kdv 27/10 Bloom: CB 29/10 Allen: Meeting!!! 01/11 spikkeltje CB + 3e prikjes 11/11 Jolanda: Controle Kinderarts 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend kdv 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag kdv en laatste werkdag bij huidige baan Zwanger Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram, 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Jolanda86 (januari '11 positief getest) 30-09-2011 V.alentijn (2550gr)
Haha Kyara en J hebben mummel ruimschoots ingehaald . Nichtje ookal, trouwens. Die is een paar dagen ouder dan Kyara en weegt zo'n 6300 geloof ik. Maar ach, ze groeien allemaal op hun eigen manier. Mummel is wat langer dan dat ze breed is (ik gok nu op 65 cm). Ze ziet er niet mager uit en ze groeit in haar eigen lijn dus dan zal het wel goed zijn . Caitlin: Volgensmij wordt het wel aangeraden om met 6 maanden bij te gaan voeden. Maar weet niet zeker hoor? 4 maanden vind ik overdreven, dan zijn ze echt nog zo baby, maar zodra we starten is ze haast 6 maanden en dan denk ik wel dat het een goede toevoeging wordt, al is het maar vast om verschillende smaakjes te leren kennen en ook prettig is dat de tijd tussen 3/7 dan wat minder lang wordt (rond 17.30 wil ik het gaan geven in het begin denk ik). Hier trouwens weinig afspraken . Kan het eerste hapje er in zetten