Loki; Mooie plaatjes! Leuk, die draagdoek! Deli; Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! En nu heerlijk genieten! Juju; Gaaf, die nieuwe look! Evenals je nieuwe blog! Je hebt echt talent! Caitlin; 32 uur... Meid, ik zou niet weten hoe ik het had als ik dat zou moeten doen... Echt respect! Je kunt niet anders, maar dan nog... En tja, die nachtdiensten zijn geloof ik niet bij heel veel mensen favoriet... Ik zit er steeds meer over na te denken om iets anders te gaan doen, alleen al om van de nachtdiensten af te zijn... Zou op zich wel iets voor twee vaste dagen overdag willen gaan doen. Maar dan heb ik geen ort meer en dat scheelt me toch zo'n 150 euro per maand. Iets dat we nu nog niet echt kunnen missen. Daarbij gun ik het m'n man ook om iets minder te gaan werken als hij meer gaat verdienen volgend jaar, om zo ook een dag(deel) in de week thuis te zijn met uk. Als ik nu een baan kon vinden, voor twee dagen in de week overdag die meer opleverde dan wat ik nu verdien, zou dat heel mooi wezen, maar die liggen er als verpleegkundige gewoon niet voor het oprapen. Zit je dan... Met je hbo diploma op zak... Maar goed, misschien wordt het eerst tijd om maar te gaan slapen...
Bloom ik ben ook regelmatig nachten weg van huis. Ik ben altijd heel blij om weeer thuis te zijn, de nachten lopen standaard rampzalig (maar dat doen ze nu opeens ook weer - snif - vannacht van 2:25 tot 4:30 schreeuwende baby gehad, toen tegen mijn principes in toch maar troostborst gegeven om nog iets te kunnen slapen) maar mijn vriend vindt het ook wel heel fijn om even helemaal alleen met uk te zijn. Ik werk ook 4 dagen trouwens. Maar misschien ben ik raar of een slechte moeder dat ik dat eigenlijk wel prima vind Loki wat een waanzinnig mooie sling! *oeh koopkriebels nee niet doen je hebt slechte rug een sling is niet goed maar hij is mooi en leuk!* Dat plaatje met die paarse heide is helemaal prachtig DeLi jij bent de aanstichtser van dit clubje Geniet heerlijk van je vakantie meid! Ego: Gisteren een pastafestijn gehad, was heerlijk om te zien, Hij heeft 3 kwartier zitten smullen en ik was net bang dat ik te weinig voor hem had gemaakt toen hij opeens klaar was. Slokje yoghurt er achter aan en klaar was hij
OH Jolanda wat fijn dat jullie uk het zo goed doet! Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden Haar? Welk haar?
Jolanda; Da's wel een kleintje ja, maar klein is fijn zeggen ze hè! Als hij het maar goed doet! Nachten; Nachten werken op zich vind ik al niet fijn, maar het feit dat we uk bij iemand anders moeten laten slapen vind ik eigenlijk nog het moeilijks eraan... Hij gaat nu naar een hele lieve tante van m'n man, waar hij het echt goed zal hebben, maar het thuiskomen en dan langs zijn kamertje lopen, zonder uk daarin vind ik gewoon niet leuk! Gelukkig doet hij de nachten nog steeds prima! Hij heeft nu welgeteld drie keer gehad dat hij brullend midden in de nacht wakker werd, maar toen was hij ook zo weer getroost. Hopen dat hij dat aankomende nacht niet heeft.. Haar; Enkel grijze haren gekregen na de zwangerschap... Uk ligt hier nu lekker naast me in bed... Heeft net heerlijk geconcentreerd zijn fles leeg liggen drinken, die hij overigens bijna zelf vast houdt! Als hij helemaal leeg is pakt hij hem van me af en stopt hem dan zelf in zijn mondje om er dan nog eens heel fanatiek op te gaan zuigen. Als hij merkt dat er niet meer uitkomt, haalt hij hem uit zijn mondje om hem eens heel aandachtig te bekijken en vervolgens weer in zijn mondje te stoppen. Dan komt hij erachter dat er echt niets meer uitkomt en gooit hij hem naast zich neer om zich vervolgens Gé storten op mama's haren en pyjama!
O, inmiddels heeft hij de fles weer te pakken en probeert hij er toch nog wat uit te krijgen! Zo schattig! Oh enne, het was niet als leedvermaak bedoeld dat ik om mijn buurvrouw moest lachen, bedenk ik me nu hoor! Wat ze deed, was alleen zo beeldend van hoe ze zich voelde, dat ik daarom moest gniffelen!
Juju: Ai al weer zo'n rampnacht? Dan blijft hij huilen tot hij de borst krijgt? Pfff Dan kun je idd niet veel anders dan voeden/troostborst... Sling voelt een stuk zwaarder dan mijn bondolino hoor, niet doen dus! . Daarbij heb ik ook nog maar een mini van 5,5 kg, maakt ook nog verschil . Bloom: Kan me indenken dat nachtdiensten kl*te zijn! Slopend voor je ritme en uk die er niet is als je thuis komt,... 32u werken: Pfff ik moet dit om de week (andere week 24u, dus 28u contract) maar zie hier nu al tegen op. Over 2 weken is het zo ver, voor de eerste keer, bah! Hier zouden een paar uur minder wel kunnen (3 dgn of 2,5) maar dan kan ik mijn functie niet houden en moet ik ook op zoek naar ander werk en dat zou ik ook jammer vinden... Hier was het vanochtend 5.10. Beter dan gister . Heb besloten 5u echt het minimale tijdstip te maken, ben benieuwd . Mummeltje zo nog een uur te bed, spullen inpakken en dan begint mijn werk week weer; bah.
goedenmorgen, Heerlijk om je eigen bed te slapen zeg. Maar effe wennen, kon niet plat liggen ivm schouder dus alle kussens in huis op gezocht. dus lag ik daar met 6 kussens in de rug en de voedingskussen ben daar lekker in gaan liggen. halve wege de nacht kon ik elke keer een kussen weghalen. en vanmorgen lag ik plat en heb geen pijn aan de schouder. Heb alleen beetje pijn bij de navel, maar ja daar is die blaas uitgetrokken en heb ook op mijn zij gelegen dus komt wel beetje druk op. Heb gisteravodn alleen paracetamols gehad geen diclofenac. Heb geen pijn en ja wil dat liever gebruiken als ik echt pijn heb. verpleging had ook gezegd moet ik gebruiken wanneer ik denk dat ik het nodig heb. Alleen die keel man, heeft iemand daar tips voor?? Nu effe reageren op jullie: Jolanda, fijn te horen dat alles goed gaat, denk dat jullie baby over 2 weekjes zich meld. Loki, mooie foto's, zo knus. juju: eerste keer een nacht zonder uk, oooooooooooo heb hem zo gemist. Leuk plaatje van je profiel hier. Deli: hoe ik hier ben gekomen, heb gewoon gezocht op zwangerschaps.pagina.nl, je hebt weleens van die pagina's. ........pagina.nl en kwam ik hier terecht, al eerder dan ik me had aangemeld, heb me op 10 nov 09 aangemeld. Bloom, nog bedankt voor het antwoorden op mijn vragen tot laters
Loki ja ik hoop dat het ook weer overgaat, ergens weet ik ook wel dat het een fase is maar pff wat een gedoe. Geen idee wat hij heeft, als we hem oppakken is hij rustig. Verlatingsangst? Overdag is hij zo geweldig, hij gaat slapen zonder een kik te geven, lacht, onderzoekt is ondeugend en nieuwsgierig. Echt puur genieten. Maar de nachten dus even wat minder Ik had trouwens twee weken geleden de timer op niet voor 7 uur voeding gezet. Dat werd al gauw half 7. En toen 6 uur. Enzo. Kan hem gewoon slecht laten huilen van de honger Oh Bloom uk die ergens anders slaapt lijkt me ook niets.. hier heeft sm een keer opgepast en ik vond dat vreselijk. Niet om haar maar gewoon dat iemand anders op onze baby paste Ik zal even fotootje opladen.
Hahahaha die slabber met armpjes is een echte must zo te zien . Huilen echt van de honger dat is inderdaad onnodig. De ene heeft het nodig en de andere niet, zo simpel is het. Maar ik denk dat je zelf wel weet wanneer het dat is en wanneer het gewenning is. Hier vanacht bijvoorbeeld; dan komt ze om 5 uur, drinkt aan 1 borst een beetje (5 min?) en valt dan prins(es)heerlijk in slaap. Vervolgens denkt ze 2 uur later; mmmh, nu heb ik wel honger! En jawel, zelfde tafereel. Kan heus geen kwaad hoor, en op mijn vrije dagen geef ik er helemaal niets om (op deze manier kunnen we ook prima tot half 11 blijven slapen samen ) maar op werkdagen is het wel vermoeiend als je om de zoveel tijd weer een baby hebt die 'gewoon even lekker wil tutteren' . We gaan eens even aankijken hoe het is met de 5 uur grens. Echt huilen wil ik ook niet maar wat ziemelen en zo nu en dan een wat hardere roep kan ik wel doorstaan. Hopelijk blijft het daar dan ook bij . Hopelijk is het nachtbraken inderdaad een periode. Lijkt me enorm slopend... En wat doet hij als hij bij jullie ligt? Of koppelt hij dat gelijk aan eten? Spikkeltje: Fijn dat het zo goed gaat. Ijsjes eten een optie misschien? Zo, alles is weer ingepakt en staat klaar voor vertrek. Het blijft een volksverhuizing . Nog even compen tot uk wakker wordt, hondje uitlaten en gaan... Blurg
Loki hij wordt niet wakker van de honger, hij heeft het alleen nodig om in slaap te vallen. Vannacht heb ik hem bij ons gelegd omdat ik steeds omviel van de slaap en in de schommelstoel bang was dat ik hem uit mijn armen zou laten glijden. Maar hij kreeg acuut zijn drinkenhuiltje en ja dan kan ik hem of wegleggen (drama) of aanleggen en gaan slapen. Dus gezwicht.. Kon trouwens niet direct slapen want dat sabbelen, dat kietelt. Daarna wel lekker tegen me aan, luid snurkend, in slaap gevallen en zelf ook weggedoezeld.
Even ego berichtje van mij hihi. Dacht laat me weer eens lekker gedichten gaan schrijven. dit is er uit eindelijk uitgekomen ( inclusief een traantje!) Het word nu wel eens tijd, 36 weken zijn voorbij gegaan. Ons huisje word voorbereid, Op ons nieuwe "bestaan". De box op z'n plek was ons doel, Maar wat een vreemd gezicht. En wat een mooi gevoel, Dat straks ons kindje daar in ligt. De huiskamer is niet meer van mij, Zo veranderd voor ons kind. Dat maakt me intens blij, En hopen dat dit kleintje dat ook vind. We hebben niks te klagen, Al lijkt nog niet alles gewoon. We hebben al een plek voor de wagen, En boven is alles schoon. 't nieuwe matrasje word gelucht, En de was is helemaal klaar. Soms met een kleine zucht, Sommige klusjes zijn best zwaar. Alles moet klaar zijn, Voor de grote dag. Al is zwangeren best fijn, Ik wil mijn kindje als het mag. Nog 25 dagen, Wachten op de komst van onze spruit. Dan mag je ook papa gaan plagen, Dan komt onze droom eindelijk uit.
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) NOD September 2011 19/09 Nieke (26) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 26/08 Loki09: 26 t/m 30 aug Mini-vakantie! 29/08 spikkeltje operatie. 30/08 JuJu81: naar CB // DeLi: Vakantie! 03/09 Nieke: VAKANTIE!! 05/09 Bloom: CB // JuJu81: ongeveer 1e keer KV // spikkeltje vakantie // Caitlin: 3e les babymassage en nogmaals na-controle hechtingen en inplannen hersteloperatie // Loki09: 3e x Kinderfysio 09/09 Lautje: pretecho 17 weken 12/09 Caitlin: 4e en laatste les baby massage // Loki09: 3e Inentingen + CB 13/09 DeLi: 3e injectie Lucrin 15/09 Caitlin: na-controle Kyara bij kinderarts // Jolanda: Controle Gyn. 19/09 Spikkeltje: CB + prikjes 25/09 Jolanda: JARIG!!! 26/09 Caitlin: echo heupjes Kyara 04/10 DeLi: Start 1e ronde IVF 05/10 Lautje: 20 weken echo 07/10 Caitlin: 1ste werkdag 11/10: DeLi: Echo 29/10 Allen: Meeting!!! 16/11 Caitlin: 1ste wen-ochtend KDV 30/11 Caitlin: 1ste volledige dag KDV Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) Lautje (juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 "Uk" (3760 gram en 51 cm) Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen (4096gr, 54cm)Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Poll: Lautje 16-02-2012 (denkt zelf: jongen ) Meisje: Caitlin, Spikkeltje, Loki09, Bloom, Nieke, Uk Jongetje: Jolanda, JuJu81, DeLi Zo even nieuwe afspraak erop gezet. Moet pas weer over 2 weken terug naar de gyn
Wat een mooi gedicht Jolanda! *pinkt ook een traantje weg* @ JuJu; wat een heerlijk gezicht, die kleine man van jullie aan de eettafel in zijn eetschortje @ Loki; super mooie foto's van kleine S.venna in de draagzak(ken). Volgens mij vindt ze het heerlijk zo bij mama! @ Bloom; tsja, we hebben net een koophuis + hypotheek en een baby. We verdienen biede wel prima, maar niet meer dan dat, dus helaas is minder werken (nog) geen optie... Ik ben ook opzoek naar iets voor door de weeks en overdag. Met de ORT hou ik al nooit rekening in onze berekeningen (dat is extra) dus dat zal ik niet snel missen, maar de banen liggen inderdaad niet voor het oprapen. Ik heb overigens MBO verpleegkunde gedaan... Sterkte vanacht met je nachtdienst! @ Spikkeltje; fijn dat je toch redelijk hebt geslapen en dat de pijn in je schouder weer weg is. Rustig aan maar! @ Hier; vanmorgen een collega op kraamvisite en zij was ook bij mijn bevalling. Erg leuk om haar weer een keer te zien en voor haar ook om Kyara weer te zien na ruim 2 maanden. Conclusie; Kyara wordt groot @ Wakkere baby's 's nachts: stiekem vind ik het wel heel prettig dat Kyara net zoveel waarde hecht aan slapen 's nachts als papa & mama Vanacht was het ook weer 21.30 - 7.30 = fijn! Overigens ligt ze vandaag al bijna de hele dag te slapen tussen het eten door (alhoewel, dat heeft ze ook nog niet veel gedaan vandaag). Inhaalslag denk ik, soms slaapt ze amper overdag! @ ongi; het zet nog niet heel erg door en een tampon indoen voelt niet fijn Aangezien ik naar binnen ben gescheurd en gehecht, ben ik bang dat het daar misschien ook te strak is gedaan... Hoop het niet!!! Liefs, Caitlin
Jolanda; Mooi gedicht!! Precies zoals ik me ook voelde tijdens die laatste weken! Juju; Geweldige foto! Heerlijk zo'n verlekkerd snoetje! Aantal uur werken; Ik wil trouwens niemand veroordelen hoeveel uur zij werken! Moet ieder voor zich weten, je bent mi geen slechte moeder als je 3-4 dagen blijft werken. Ik vind dat ik te veel zou missen van uk als ik meer zou werken, maar ik heb dan ook de luxe om minder te kunnen werken. Zowel qua baan als financiën. Oké, we moeten het met wat minder doen en meer zou fijn zijn, maar hier kies ik voor. Ik heb wat dat betreft makkelijk praten, want als ik een baan zou hebben waarin minder werken ook moeilijk was geweest, dan had ik ook gewoon meer blijven werken. Het is maar net waar je voor kiest, wat er kan en waar je je lekker bij voelt. En ieder is vrij in zijn keuze daarin! Gebroken nachten; Als ik jullie verhalen lees, ben ik elke keer weer heel dankbaar dat onze uk een echte slaapkop is 's nachts. Overdag slaapt hij ook maar max 6 uurtjes, dus dan mag het ook wel... Het lijkt me zo moeilijk om te kiezen tussen de makkelijkste weg, de zin geven en zelf ook weer lekker kunnen gaan slapen. Of de moeilijke weg, even doorzetten en hopen dat het een keertje stopt en vervolgens dus lang met gebroken nachten te zitten. Toen uk laatst een keer midden in de nacht huilend wakker werd, ervaarde ik ook eens een keer wat jullie meemaken. Alleen huilde hij echt hysterisch, dus was de keuze wat te doen niet moeilijk... Caitlin; Als zelfs een tampon al pijnlijk is meis, dan hoop ik dat ze snel wat voor je kunnen doen! Over het algemeen moet de boel na een bevalling wat verwijd zijn, maar bij jou is het dus alleen maar krapper geworden! Bah... Ik hoop op verbetering voor je!! Spikkel; Geen dank hoor, deel mijn kennis graag en vooral als ik er een ander mee kan helpen! Die pijn in je schouder gaat idd vanzelf weg, is de lucht die in je buik is geblazen en daar lekker nog even blijft zitten, maar dat wist je vast al! Hier; Manlief belt nóóit overdag als hij op zijn werk is en net nu ik besloten had, samen met uk even een uurtje te gaan voorslapen, belt ie me wakker... Maar goed, heb wel even lekker een uurtje kunnen pakken! Zit hier nu lekker op de bank te genieten van uk's ontdekkingstocht voor me. Hij tijgert niet naar zijn bestemming, hij rolt gewoon. Al gillend, brabbelend en bijtend in alles wat hij tegenkomt! Hij had net de harddiskrecorder te pakken... En onze miniatuurtrouwauto... En de plant en nu sloopt hij zijn speelkleed! Bedenk me nu ineens dat ik nog niet weet wat we gaan eten, dus ga me daar nu maar eens mee bezig houden!
Haha, grappig dat je dit erbij gezocht hebt. En ik kan zeggen dat ik blij ben met ons gezellige, leuke clubje. Ik heb veel steun aan jullie! Zelfs op vakantie kan ik het niet laten om bij jullie te gluren.
Mooi gedicht jolanda Slapen: uk kan hier ook lekker slapen snachts vooral fijn als je op het moment hersteld van een operatie. Vannacht was hij wel wakker was tegen uur of 5, heb hem gepakt en tussen ons in gelegd en meneer sliep verder. Papa bracht mij een ontbijtje op bed en uk een fles om 7 uur en papa is gaan werken en ik ben met uk verder gaan slapen net als altijd en om 10 uur kwam er hulp, die mij de rest van de dag heeft geholpen. Was ik wel blij om Ja van het lucht etc hebben ze gezegd alleen jammer dat ik nog geen broek aan kan, nou ja dicht kan, misschien toch maar even de zwangerschapsbroek uit de doos vissen. heb wel zwangerschaps ondergoed aan.Zit toch fijner. Heb 2 wondjes wat al droog is, dus hoeft geen pleister of wat op de andere 2 nog wel. Caitlin, maandag moest jij toch weer naar de gyn?? succes meid!! hoop dat je snel geholpen word. Uk: heb je nog last gehad van stenen?? Enige advies wat ik wil zeggen: laat er wat aan doen.. (zeg ik die er behoorlijk angstig voor was) ik ben blij dat uk nog zo klein is, die mag ik tillen verder nog niks. Met uk kan ik nog lekker op bed liggen.. Hoop dat je geen last meer krijgt. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. we krijgen weer mooi weer. Hier beginen de scholen a.s maandag weer. Heb nog 2 weekjes en dan mag ik ook weer. heb er geen zin in. is wel gezellig met de kids, maar ach we moeten gewoon even door heen. Ben trouwens al bezig met sinterklaas. ja weet het vroeg. Maar wij organiseren het dit jaar. Dus dacht lekker op tijd, met datum prikken en zo kan je iedere maand kado's kopen. heb al beetje wat verzameld. Kerst is ook al gereserveerd.. hhahaha.. nou nu pasen nog Hoe gaat het trouwens in oktober?? liefs
wat een verhalen ik heb meegelezen maar heb even geen reactie sorry kan mij niets bedenken om neer te zetten. Hier ik ben dood moe na 3 dagen werken en ik denk dat ik zo maar lekker op de bank ga hangen en vroeg naar bed.
Even ego: vannacht weer klokje rond Om 19 uur eten en slapen, vanochtend om kwart voor 7 weer lekker bij mij drinken en knuffelen. Minder: hij oefent de pincetgreep op mijn tepels (grom). Caitlin hoe gaat het met Kyara, helemaal geen last meer van de val? En hoe bevalt het fulltime kolven? Wat is eigenlijk je 'planning' (voor zover je die kunt hebben)? Wat naar dat je tampon zo'n pijn doet.. hopelijk kunnen ze snel iets doen aan dat creatieve hechten wat ze bij je gedaan hebben. Vind het echt niet kunnen hoor.. het is echt niet normaal dat je er zó'n last van hebt! Jolanda mooi gedicht, wordt er beetje emo van. Wat een prachtig iets blijft het toch, zo'n nieuw leven Bloom ik voel me niet veroordeeld Heb ook een erg vrije baan en uk is maar 2 dagen van huis weg, de andere dagen is hij er als ik thuis kom en dat is op werkdagen ook regelmatig om 3/4 uur of gewoon de hele dag (zoals vandaag, ga ik pas om 12:00 uur weg en als ik thuiskom rond 17:00 uur is hij er gewoon want het is papadag vandaag). Dat scheelt ook wel een hoop. En ik geniet erg van mijn werk (al zoek ik wel iets anders, maar jeetje dat is niet makkelijk). Succes met je nachtdiensten meis.. Spikkeltje ik zag al pepernoten bij de kruitvat liggen