@ Jolanda; jeetje, dat is zeker een stuk lager! Ik kan me toch niet voorstellen dat jullie uk maar rond de 2500 gram weegt... Ik gok op een 1/2 kilo'tje meer Rond de 3000 gram (of misschien nog wel meer)! @ Spikkel; als je lucht hebt, dan werken je darmen en komt het allemaal weer rustig op gang. Je keelpijn is ook iets wat moet slijten, maar vervelend is het wel. Griepje is niet fijn, lekker luieren dan maar, samen met uk! @ Bloom; jullie uk is toch ook een voorbeeldig kindje Heerlijk om dan te horen dat een ander er ook zo van kan genieten he?! Trots zijn = terecht! Spannend, uk mee naar de bruiloft, hij gaat het vast goed doen. @ Loki; bedankt voor je respect Als je het naast live voeden doet is het wellicht zwaarder, maar bij mij vervangt het natuurlijk het live voeden en kan man lief ook een flesje geven als hij thuis is! Heerlijk he, om zo met mummel te knuffelen. Hou die voeding er nog maar lekker in hoor, is fijn voor mama & baby! @ JuJu; jij ook bedankt voor het respect Ik had niet veel met borstvoeden, omdat mijn tepels 24/7 ingetrokken zijn, daardoor erg gevoelig en ik het dus ab-so-luut niet zag zitten om daar een baby aan te hebben (dacht ook niet dat het zou lukken). Maar ja, in de zwangerschap veranderde mijn tepels al een beetje en kwam er rond 22 weken wat vocht uit. Tel daar de hormonen bij op en toen Kyara geboren was, een baby die perfect haar mond open doet + hapt, en je hebt een moeder die het toch wel graag wil proberen. Ik baal er soms van dat het live niet gaat (omdat ze er blijkbaar niet genoeg uit haalt met het tepelhoedje en zonder lukt sowieso niet) maar zo ben ik ook erg tevreden! Ze groeit als kool (lees; ze is een echte dikkie dik ) en ik vind het fijn dat ik haar dit toch kan geven. Jouw ontsluitingsweeen gingen redelijk ongemerkt voorbij he, dat lijkt me zo heerlijk! Ik was vanaf het eerste moment mij bewust van wat er aan de hand was (door de start met gebroken vliezen). Aan de andere kant is Kyara wel met 3x persen geboren en heb jij daar weer veel meer moeite voor moeten doen... Zo heeft iedereen wel wat. Zie je trouwens op tegen een evt. volgende bevalling? Ik heb echt het idee dat ik er een trauma van heb opgelopen, zo heftig vond ik het en het overviel mij ook, die pijn in mijn rug @ hier; een onrustige baby. Veel huilen, veel slapen, slecht drinken (lees, lopen klooien met de speen en daardoor de helft er naast laten lopen en dus niet genoeg binnen krijgen, wat weer frustratie opleverd). Wellicht weer een sprongetje Ik vind het wel moeilijk hoor, als ze zo huilt en ik er niks aan lijk te kunnen doen. Voel ik me een slechte moeder en iedereen zeurt dat ik een ritme moet krijgen in haar eten en slapen. Maar ik kan haar toch niet dwingen om per keer zo rond de 125-175 te drinken en dan pas na 3 uur weer te gaan huilen voor eten? Als ze eerder honger heeft, dan heeft ze honger, ja toch? En ik kan haar ook niet dwingen om op vaste tijden te slapen... Of wel? Ik weet het even niet meer! Liefs, Caitlin
Caitlin ik ben er van overtuigd dat er vanzelf een ritme in komt, je kindje volgen en dan komt het vanzelf. Ik kijk een beetje uit naar een volgende bevalling, ondanks de pijn en de ramtam (ambulance ed) vond ik het geweldig.. Maar ik ben een beetje raar... Hier maak ik me zorgen dat uk misschien niet voldoende vocht binnenkrijgt, hij heeft harde ontlasting
Ik zeg altijd dat ik hoop dat mijn volgende zwangerschap en bevalling hels worden anders wil ik baby's blijven krijgen Heb al stiekume dromen van een oude boerderij met koeienstal en die dan opknappen en de bovenverdieping vol kindjes stoppen, verse eitjes van het land rapen en een bedrijfje aan huis. En dat ik dan dus niet hoef te kolven en lekker kan blijven voeden. En de hele dag een baby op mijn rug. En dan kindjes onder de modder en poep en in bomen klimmen, heerlijk ravotten. Maar goed ik woon in een nieuwbouwwijk, realitycheck
droom ik met je mee, want dat boerderij etc lijkt mij ook heerlijk. wij hopen ooit in de toekomst, wanneer de financien toe staan een boerderijtje te kunnen kopen, met eigen moestuintje, en wat kipjes etc. Helaas is onze tuin op dit moment niet geschikt voor een moestuintje... dus nog even dromen, maar ik geloof dat die droom best wel uit kan komen. onze tijd komt nog kwa financien
klinkt als het perfecte leven JuJu! enne caitlin, je doet het super met 2m hadden wij ook nog geen ritme, maar ineens is het er. het komt wel zo, even tijd voor mezelf. Mini is ook jengelig de laatste paar dagen...
juju die droom klinkt leuk maar ik denk niet dat er bij ons meer dan 2 kinderen zullen komen. Maar nu eerst de 1e maar voldragen. Caitlin maak je niet druk over een schema het komt wel goed en het is belangrijk dat je doet wat goed voelt. over 1 week hebben wij de pret echo en ik heb er zoveel zin in. ik heb vandaag een angelsound gekocht op marktplaats ik hoop dat hij snel komt ik kan bijna niet wachten om te luisteren naar onze kleine. Misselijkheid gaat wel beter heb ik het idee maar ik blijf gelukkig overgeven.
Lautje het genieten kan beginnen Hier trouwens als het ons gegund is waarschijnlijk 'maar' twee kinderen hoor. Maar dromen mag, toch (zo hoop ik ooit nog de loterij te winnen terwijl ik niet eens meespeel haha). Ben bezig met omslagdoek/voetenzak voor in de wagenzit. Ben benieuwd of het wat wordt
Oh ps de voorraad melk gaat erg hard. Ik denk volgende week nog volledige bv (8 maanden volmaken) en dan maar eens kijken wat hij van kunstvoeding vindt..
Hoi dames. Ik heb even 1,5 uur heerlijk ALLEEN geshopt Eventjes langs de C1000 en AH voor wat aanbiedingen, en daarna langs Trekpleister en Kruidvat, ook voor aanbiedingen. Heb bij de TP Huggies gekocht (2+2 voor 17,78 - zo'n 120 luiers) en wilde bij KV eigen merk halen (2+1) maar die waren uitverkocht (as usual bij KV). Gelukkig hadden ze wel "mijn" melk op voorraad en 1,- goedkoper, dus alle 4 (!) blikken uit het schap meegenomen. Ik snap dus echt niet dat ze niet meer in het schap hebben staan wanneer er een aanbieding is! En daarnaast (ff klaagmodus) snap ik al helemaal niet waarom ze op koopavond door de hele winkel (die al nauw is opgezet) vakken moeten vullen... zucht... nouja, in ieder geval mijn boodschapjes gedaan. Misschien morgen nog eens kijken voor de luiers, dan kunnen wij er ook weer een tijdje tegenaan (met 7 pakken haha). Was trouwens wel heeeeeel fijn, even zonder kind weg
Uk wij hebben gisteren ook 2 + 1 gehaald bij de kruidvat Heb nu 6 pakken, dus kan even voorruit. leuk he zulke aanbiedingen.
Caitlin: Mwah dat weet ik niet hoor, want als ik kolf hoef ik op dat moment ook de fles niet te geven . Vind het gewoon een oncharmant, onpersoonlijke bedoeling en vooral het oneindige schoonmaken van de atributen staat me tegen . Dus daarom vind ik het des te knapper dat jij het al ruim 2 maanden zonder blikken of blozen doet, echt! Ritme, tsja, vind dat altijd zo moeilijk te zeggen over andermans kind. Jij voelt hoe je het het beste moet doen en als moeder die uit liefde handelt heb je het altijd bij het goede eind. Hier ging het ineens beter toen het inslapen goed ging en de slaapjes langer werden (door de puck a baby). Toen ging het drinken ook ineens beter waardoor er vanzelf langere tijd tussen kon zitten. We gingen toen in 2 weken tijd van 7 a 8 voedingen over naar 5 a 6. Ik schrok me dood . Zou een puckababy niet iets kunnen betekenen? Toch best veel baby's hebben daar erge baad bij en ritme = rust, zowel voor jou áls voor de baby. Whahaha iedereen wil een boerderij. Ben ik dan de enige die meer dan tevreden is met ons strakke moderne huis? Oke, 1 of 2 slaapkamers meer zou altijd mogen (al zou het maar zijn om een fotostudio te maken, hihi) maar ik zou no-way een boerderij willen. Mijn s-ouders wonen op een boerderij en die roepen steeds "Als we straks eens ruilen van huis". Maar uhh, nee bedankt! Misschien denk ik er straks anders over Hier ook maximaal 2 kindjes. Ik ben al zielsgelukkig met 1 en zou me daar al bij neer kunnen leggen als het bij 1 blijft. Voor S.venna zou ik wel graag een brusje krijgen. We zullen zien. 3 vind ik zo'n gebroken aantal voor veel dingen dus denk niet dat dat gebeurt (maar zeg nooit nooit). Lautje: Kei spannend, ben zo benieuwd!! Angelsound rules! Ik heb dat ding echt tot in de treuren gebruikt. Al werd het na de 16 weken minder als ik haar goed voelde. Maar als ik me weer even onzeker voelde hup ding er op en luisteren. Maar meestal kreeg ik dan ook snel een trap want onze kleine pittige dame was niet zo gecharmeerd van de angelsound (en de CTG) haha! Uk: Weer zn best ingeslagen dus! Kan Mini weer even voorruit! Ik vind het ook altijd lekker om even met vrije handen te winkelen. Zeker als ik wat dingen wil vergelijken oid zul je altijd zien dat Mummeltje het daar niet mee eens is op dat moment . Buggy: Dames, wat voor buggy's hebben jullie? Ik wil voor naast de Stokke een buggy kopen die standaard achterin de bak ligt. Eisen zijn dat deze goed plat kan, fatsoenlijk rijdt en licht/klein ingeklapt en ook dmv een buggymee aan de fiets kan (wellicht gebruik ik dit maar 2 keer maar als ik het niet heb dan erger ik me er aan, ik ken mezelf ). Heb nu een maclaren in mn hoofd, iemand al ervaring mee?
Oke, effe iets anders. Sinds een jaar weten mijn vriend en ik dat mijn broertje af en toe zonder rijbewijs rond rijd in de auto van mijn ouders. Mijn ouders hebben 2 auto's, waarvan 1 mijn broertje en schoonzusje mogen gebruiken. DIe staat daar dag en nacht al bijna 2 jaar. Ze oefen niks te betalen en de bekeuringen worden ook al betaald door mijn ouders, stelletje rot verwende nesten. De eerste keer dat we hem zagen, dachten we, dat we het ons hadden verbeeld en dan er een vriend reed. Maar nog geen week later kwamen we hem bij de gamma tegen. Ik zag de auto al op de parkeerplaats staan. Hij zag ons en was erg nerveus. Dit hebben we gemeld bij mijn ouders. Omdat wij geen gezeik willen, want alles is toch in hun ogen onze schuld. Zeiden mijn ouders: we zullen niet zeggen dat het van jullie komt. En ze hoopten dat ze hem zelf zien rijden. Want anders weet hij dat het bij ons weg komt. We zagen hem steeds vaker rijden. DOM. 1 keer haalde ik mijn neefje op, en hij ging weg met de auto. Mijn schoonzusje deed scheinheilig, net alsof ze dit voor het eerst mee maakte. Ik ben bij haar erop in gegaan, dat ik het heel dom vind. ALs hij een ongeluk krijgt dan hangt hij en niet alleen hij ook mijn ouders. (mijn schoonzusje studeerd voor rechter ofzo iets, dus zij moet echt weten dat dit niet kan. Toen ik net uit het ziekenhuis kwam van de bevalling en we recht tegen over het ziekenhuis naar de apotheek kwamen en de auto zagen, en weer mijn broertje. Heb ik weer gezegd dat dit niet kan, en antwoord: ik rij overal tussen door. Waar geen politie komt. Heel dom, hij had net dag eerder narcose gehad dus dan vind ik het echt naief, arts heeft mij gezegd dat ik zeker 48 uur even niet zelf mag auto rijden ivm concentratie. Laatst zag mijn oudere broer en schoonzusje hem ook rijden. Mijn vriend heeft hem al meerdere malen gezien ook bij een bezine pomp en dat hij wegdook. Ik wil nu het weer melden bij mijn ouders, maar wil ook niet de zwarte schaap van de familie zijn. MAar als hij straks mijn neefjes of zelfs mijn eigen zoon, onder de auto krijg, dan voel ik me dik schuldig en echt waar dan is hij niet jarig. Kun je ook een anonieme tip geven bij de politie?? Een tante van mij werkt bij de polite en eigenlijks wil ik haar vragen. MAar wat zouden jullie doen? Ik denk dat jullie antwoorden MELDEN. Maar we worden al zo min gemaakt door hun. MAar goed er is bewijs, heb een foto gevonden op zijn facebook, dat hij rijd in weer een andere auto op de snelweg..
Ik vind het erg slecht en onverantwoord van jou ouders dat jij dit zo vaak toevallig ziet en hun niets doorhebben! Tsja, melden of niet, ik zou het zeker wel doen maar als je niet geloofd wordt of als het zwarte schaap gezien wordt dan zou ik het wellicht via je tante spelen.
Ouders belde net na ik laatste berichtje had gezet. Heb weer aangegeven en dat ik foto heb. Ze hebben het vorige keer met hem er over gehad en hij zou het niet weer doen. Zodra hij weer het ging doen dan zouden er stappen worden ondernomen. Tja ik wist niet dat ze het al hadden besproken met hem. En bij de vorige keren dat we hem zagen hadden we weer bij hun moeten komen, ik zei dat ik bang was dat er veel gezeik komt, en dat we het voor ons hielden. Maar dat we nu een foto zagen en dat we allemaal senario's in ons hoofd kregen van de kids onder de auto/. Want hij komt er natuurlijk goed vanaf een ander niet. Nu moet auto weg bij hun, mijn vader wou hem al verkopen, maar gaat nu zeker weten weg. Ze mogen onze auto NOOIT lenen. En ze zullen nu zelf wat moeten verzinnen. Als ze een auto kopen, wat ze niet kunnen, maar goed en hij rijd weer er in, dan ga ik aangifte doen. of eers via mijn tante spelen. Onverantwoordelijk joch en dat heeft 2 kids.. BAHBAHBAH
spikkeltje ik hou daar ook niet van rijden zonder papiertje. Ik zou het zeker melden en mijn kind daar niet in de auto laten. Loki ik wil het ook niet hoor. Ik kom zelf van een huis buiten het dorp en in het bos zou het nooi willen. Ik hoop dat mijn angelsound vandaag komt maar het zal wel maandag zijn.ALs hij binnen is ga ik hem meteen gebruiken. Ik ga nu mij aankleden en dan in de tuin aan de slag want dat is een ramp geworden door al die regen.
En tuurlijk had de kruidvat de luiers nog niet in het schap, terwijl ze gister wel zei dat het vandaag er weer zou zijn. rij je voor niets die kant op altijd zo bij kruidvat. als er een aanbieding is, is het nooit voorradig. stom gewoon! Stil hier... enne, hoe is het met Jolanda vandaag?
Hier is kruitvat ook altijd half leeg. Ego: mijn borsten krimpen! En uk zit opeens op drie melkvoedingen op een dag..
Volgensmij hebben wij óf een fantastische kruidvat óf ik woon in zo'n uitgestorven dorp dat ze blijven zitten met het beetje goederen dat ze ontvangen . Ik heb nog nooit mis gegrepen bij de KV namelijk . Bij de Etos 1 keer (toen wilde ik 4 pakken pampers, waren er maar 3). Bij de plaatselijke supermarkt (we hebben ook enkel deze, een Jumbo) is er wel vaak vanalles op. Dus de frustratie ken ik wel, hahaha. Zo! Weer lekker weekend! Net eerst lekker uitgebreid met Mummeltje geknuffeld, in de Tummy gedaan, lekker knusjes gevoed en in bedje gelegd. Wat kan een mens daar intens van genieten zeg . De 2e papa-dag was weer heel goed gegaan. Soms wordt ik gewoon weer emo als ik ineens naar de box kijk met de schattige vliegende beestjes erboven, de kinderwagen ernaast en de wipper naast de bank, denkend aan mijn meisje dat nu lekker ligt te slapen. Wat een rijkdom, wat een geluk brengt die kleine... Vaak zeggen ze dat iets wensen mooier is dan iets hebben maar in dit geval is dat zo niet waar!! Het is iedere dag weer zo intens genieten, trots zijn, verliefd zijn en niet uitgeknuffeld en gekeken raken. Ineens besef je dat de term "Houden van" zóveel dieper gaat dan je ooit kon bedenken... Wat zijn we toch gezegend... En wat hoop ik vreselijk hard dat enkele lieve meiden hier dit over een poosje ook zo kunnen gaan voelen. Zucht *Schakelt emo modus weer snel uit, zit haast te huilen*