gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Vandaag ubermoe en opgestaan met hoofdpijn. Zit er nu nog mee en voel me gewoon niet helemaal lekker. Ik denk dat ik maar eens echt op tijd naar bed ga. Zeg ik iedere dag en vaak is het dan toch weer half 12 eer ik lig....
    En aangezien ik nog zoveel te regelen heb, wil ik ook eigenlijk helemaal niet naar bed.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Regelen komt goed allemaal meis.. een baby heeft niet zoveel nodig, het zijn de mama's die stressen. :) Naar van je hoofdpijn, lekker gaan slapen jij!

Draagdoek: zou beginnen met een rekbare (evt marktplaats) van draagdoek.nl of een tricotslen, maar je vluchttas is belangrijker :)

3. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Ja mamma Juju, ik ga zo lekker naar bed.
    En de baby heeft idd niet zoveel nodig. Maar mamma wil en moet nog zoveel regelen.

Draagdoek ga ik me eens in verdiepen. Vriendlief vind het niet nodig. Maar wat wel wel ;)
    Inderdaad, de vluchttas. Die ga ik maar vast klaarzetten. Hihi :D

Truste meiden!

4. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    DeLi;
    Als Spruitje maar kleertjes aankan, hij een lekker bedje heeft en een lieve mama (en papa natuurlijk!), dan komt alles goed!
    Een raamsticker is via internet echt zo regegeld, dit zijn echt dingen die je lekker in je verlof kan doen!

Buikfoto;
    Zal proberen om er morgen aan te denken! :)

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Bloom; wat stom dat zelfs gedag zeggen dan teveel gevraagd is, terwijl jij het al die tijd netjes hebt gedaan. Groot gelijk dat je er mee gestopt bent! Geboortebord zie ik hier niet veel, maar is wel erg leuk!

Alweer bijna 34 weken, wauw!!!

@ JuJu; wat ben je toch altijd lief aan het meedenken voor iedereen! Nu weer voor Spikkel en de kamer van J :)

@ DeLi; ai, weer hoofdpijn en nog steeds moe... Vervelend dat je wel rust wil nemen, maar het gevoel hebt zoveel te moeten doen dat je geen rust kunt nemen... Toch is het denk ik wel beter voor je meid! Zoveel hoofddpijn is ook niet goed, is je bloeddruk wel steeds oke? En heb je geen pijn hoog in je buik / last van sterretjes zien / tintelende vingers?

Alweer 31 weken. wauw!!!

@ Loki; lekker aan het genieten van je vakantie?

@ Nieke; hoe is het met jou? En hoe is het nu eigenlijk met je mama?

@ hier; gister ziek geweest...
    Toen ik mijn laatste berichtje hier schreef was ik al de hele ochtend kotsmisselijk en had ik pijn in mijn benen en rug. Voelde als spierpijn, maar ik had niks geks gedaan de dagen ervoor, dus kon het niet plaatsen. In de loop van de dag werd dit erger en rond 16.30 lag ik te rillen op de bank. Gelukkig was Kyara de hele dag al onwijs lief aan het spelen en vrolijk en op dat moment lag ze te slapen. Ik had om 10.00 uur een ovu testje gedaan en die was zo goed als posi (had ik verteld). Wilde om 17.00 uur toch nog een keer testen en die was alweer lichter :( Ik verbaasd weer terug gestrompeld naar de bank en ik lag daar nog geen 5 min of ik kreeg mega pijn in mijn rechter lies. Ik voel mijn eisprong altijd, maar dat daarna 2 uur volgde was niks vergeleken bij de vorige keer. De krampen, steken en druk voelde bijna als een beginnende bevalling... Ik lag echt te huilen op de bank :( omdat mijn koorts inmiddels ook hoog opliep en ik voelde me zooo beroerd...
    Mijn lieve meisje heeft heerlijk geslapen tot 17.45(!) toen papa thuis kwam, dus manlief heeft haar eten gegeven en voor zichzelf gekookt. Ik kreeg amper wat weg. Heb nog wel samen met mannetje Kyara naar bed gebracht, maar toen was ik het zo zat en ben ik heerlijk in mijn bedje gaan liggen. Had inmiddels 39+ graden koorst en na de koude rillingen begon toen het gevoel van hitte... Ik sliep vrij snel en ben nog wel een paar keer wakker geweest, maar vanmorgen ging het alweer een stuk beter. Nog slap doordat ik weinig heb gegeten gister en nog moe, maar niet meer zo beroerd als gister.
    Kyara kon ik voor mijn gevoel daarom ook niet naar het kdv laten brengen door man lief, dat voelt dan zo slecht. Dus ze is thuis en op dit moment echt weer zo mega lief aan het spelen *smelt*.

Een vriendin was hier gister en haar viel het op dat Kyara zo goed luistert, al echt behoorlijk veel taakjes kan uitvoeren en ze heeft een nieuw woordje; buiten. Als ik een luier weg gooi en naar de deur loop vraag ik Kyara waar ik heen ga en dan zegt ze 'buiten'. Verder niet, dus ze begrijpt dan denk ik ook echt wat buiten is!

Verder ziet ze er zo groot uit ineens. Gezichtje veranderd, hele dag 'praten', staan, lopen (met steun), ze komt regelmatig naar me toe om een knuffel of kus te geven / bij mij te halen en ze vermaakt zich zooo goed zelf! *trotse mama hier!!!*

Ik hoop trouwens wel dat 2x klussen genoeg is... Zaterdagmiddag en maandagavond geklust en dinsdag 17.00 uur mijn eisprong. Gisteravond had dus geen nut meer (en ging ook niet natuurlijk, moest er niet aan denken...) Ik vind het trouwens wel gek dat het nu voor de 2e keer zo is dat ik binnen 12 uur na een knal ovu test al een ei sprong heb. We moeten dus duidelijk optijd aan de gang ;)

Nu heeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen op een positief resultaat!!!

Liefs,
    Laris

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    #2706 Mama Larissa, 8 aug 2012
    Laatst bewerkt: 8 aug 2012
    Dit zijn trouwens mijn ovu testen van de afgelopen dagen. Vanmorgen nog 1 gedaan (die staat er niet op) en tot mijn verbazing was er net zo'n streepje te zien als gisteravond... Vaag!

Op de foto zien ze er trouwens wel een stuk lichter uit allemaal dan in het echt.

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

mooi testen laris, duim dat het RAAK is...

fijn dat je vandaag beter voelt.

Lief van Kyara. Dat knuffelen en kusjes geven. J doet dat ook. Maandag speelden we samen op de grond. En kwam naar moet toe, dat zijn armpjes om mijn nek en hoofdje op mijn schouder. Zo lief!!

Hij vind het geweldig om samen op de grond te spelen..Heb de salon tafel, aan de kant gezet.. gaat helemaal stuk de boven laag (oppaskids hebben drinken om gegooit) Dus voordat het helemaal stuk is op zij gezet. kopen over 4 jaar een nieuwe.

Maar hij vind het nu prachtig.. Heb overdag kinderradio aan en als de liedje op komt van hokey pokey en ik doe het dansje na.. nou dan ligt hij een deuk!!

Juju: leuk met geboorte borden bezig. en leuk dat de bure dat voor elkaar doen, dat is niet meer zo hier. Onze pooh beer gaat de tuin weer in..Met een sjaaltje om hahaha.. is dan winter

Naamstickers: we hebben een hoek raam, dus niet zo leuk..En misschien dat we nu wel voor de ooievaar gaan door het raam heen...

Deli: rustig aan meid!!

Bloom: En je hebt je mannetje dus goed aan het werk gezet zag ik op fb!!

Loki: leuke vakantie??
    Uk & Nienke: zwaai

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Meiden, ik heb echt bagger internet hier dus hele verhalen typen gaat niet worden.. We hebben het tof, gaan straks al reserveren voor volgend jaar :). Tot later!

9. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Loki;
    Lekker genieten, uitgebreide verhalen horen we over een week wel weer! :)

Larissa;
    Balen dat je ineens zo ziek was! Inmiddels weer beter?
    Ik duim de komende twee weken! Moet goedkomen!
    Lief dat Kyara blijkbaar goed aanvoelt dat mama niet zo lekker is/was!

Spikkel;
    Leuk om zo samen met J te spelen! Boef wil ook graag samen spelen. Ik help hem altijd op weg en na een poosje gaat hij dan lief alleen spelen!

Ego;
    Druk geweest op zolder, maar we boeken steeds meer resultaat! Van het weekend meer foto's en dan hopelijk ook een buikfoto, want die ben ik alweer vergeten... :)

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Oe Larissa das een heftige eisprong.
    Zo te lezen is die wel goed benut! Ze hebben toch even tijd nodig om het hele eind te zwemmen naar jouw ei.

@Loki; Zwaai en veel plezier!

@Bloom; Buikfoto? Niet meer aan gedacht vandaag? ;)

@Ego; Bij verloskundige alles goed. Ze vindt mijn buik heel mooi. Alleen buik en verder niet op andere plaatsen dikker geworden. Hopelijk blijft dat de laatste weken ook zo.
    Ze gaf wel aan te minderen met zout, vanwege dikke (vocht) voeten en enkels.
    En voor de harde buiken om toch wat meer rust te nemen en naar mijn lichaam te luisteren. En wat negeer ik die signalen toch altijd.
    Ik ga gewoon door, thuis en op het werk, en dat is nu net wat ik even niet moet doen.
    Toen ik vanavond binnen kwam bij de vk, vroeg ze hoe het ging en ik antwoordde met mijn standaard antwoord "goed". En toch kwamen tijdens het gesprek wat klachten naar boven. Ze zei "je zegt het gaat goed, maar toch niet helemaal. Das het aard van het beestje. Je gaat gewoon door en geeft niet zo snel toe". Hihi

Dus wat gaat DeLi nu doen? Juist, naar bed.
    Truste allemaal!

11. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Bloom; We posten bijna op hetzelfde moment.
    Fijn dat jullie opschieten op zolder!
    Neem je tijd voor een mooie buikfoto! :D

12. spikkeltje

baby weer goedgekeurd. mama goedgekeurd. (bloeddruk 120/70)Volgende week mag ik weer, omdat we op vakantie gaan en dan na de vakantie elke 2 weken, zoals we hadden afgesproken. Waaorm ben ik niet gelijk naar verloskundige gegaan, heel relaxed. Je komt, je mag door lopen, je hebt een gesprekje, controles, maakt een afspraak en je gaat, zonder te wachten, zonder files, zonder auto rit. Ik kan er lopend heen, zitten 5 minuten lopend van me vandaan. als ik wil kan ik gaan kruipen hahahaha, ben ik er nog snel..

Gisteren is hier arresta.tie geweest met de dr.ugshan.delaar..Ook zijn vader..Daar heb ik het wel mee te doen. Hebben ook aangegeven in P.gesprek..dat hij goed is, te goed.. Maar ja hij zal wel soort van medeplichtig zijn.

Het gaat niet zoals in films.. en ben me wezenloos geschrokken, zo is het heel rustig en zo is er toch me een kabaal...pfff en ook gewoon in burger kleding en auto's...
    later wel gewone P geweest en speur.honden..

ben benieuwd

13. spikkeltje

hoe gaat het met jou vandaag Laris??

14. spikkeltje

kijk net op regionale nieuws en wat staat er: 9 aanhoudingen, dus zou daar het busje voor zijn geweest....?? creapy

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Tsja DeLi, roepen wij niet al weken dat je wat meer naar je lichaam moet luisteren en wat meer rust zou kunnen nemen? Maar DeLi is eigenwijs ;)
    Ik snap het wel hoor meid, je hebt een baan van 40 uur per week (weet niet of daar veel begrip is voor het feit dat een zwangere vrouw vaak net even wat anders functioneert dan een niet-zwangere?) en daarnaast wil je nog heel veel meer (logisch!) Maar ja, je lichaam is bezig met een zware klus en daar moet je dan toch een beetje lief voor zijn. En genieten van het zwanger zijn en het spruitje in je buik, je hebt er zo lang op moeten wachten en naar uitgekeken!!!
    Dus ik zeg; beentjes omhoog zodra het kan en ontspannen :D

@ Bloom; wat heerlijk dat het zo lekker opschiet, geeft mama Bloom weer wat rust!

@ Spikkel; spelen met J klinkt erg gezellig en wat lief dat hij zo moet lachen om het dansje!

@ Loki; bagger internet = :x Leuke vakantie en gelijk weer boeken voor volgend jaar = :D

@ hier; gisteravond ineens enorm last gekregen van mijn darmen, je kon ze 3 huizen verderop horen borrelen en het toilet was even mijn beste vriend :) Vandaag nog steeds niet 100% fit, maar denk dat het weer de goede kant op gaat.

Af en toe heb ik nog behoorlijke steken ter hoogte van waar ik mijn ei sprong heb gevoeld. Mijn beste vriendinnetje heeft een keer zo´n heftige eisprong gehad dat er een gaatje was ontstaan in de eierstok (als ik het goed zeg). Die ronde was ze overigens wel zwanger, haha! Ik ben benieuwd of deze heavy eisprong mij ook geluk gaat brengen...

Maandag 20 augustus ga ik testen, dan zit ik op 13 dpo. Jullie denken natuurlijk dat ik dit nooooooit ga vol houden nadat ik vorige maand al op 10dpo begon met testen, maar ik weet dat de test eerder toch niet posi zal zijn (als ik zwanger ben) en wil niet weer zoveel teleurstelling. Nog 11 nachtjes slapen :p

Liefs,
    Laris

Ps. vanmorgen even naar het dorp geweest en 4 pakken luiers gescoord voor €20!!! Normaal €30 maar de Etos luiers zijn vernieuwd en daarom gaan de oude voor weinig weg. Me happy!!! :D

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Wow Spikkel, wat heftig :$ Kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Maar misschien wel fijn dat het zaakje nu is opgerold?! Jullie hadden toch als buren gezamenlijk aangifte gedaan, of zeg ik nu iets helemaal verkeerd?

En wat super dat mama & beebje weer zijn goedgekeurd door een lieve vk die de tijd voor je neemt! :)
    Ik denk toch ook steeds positiever over de vk en negatiever over het ziekenhuis. Als je ze niet nodig hebt, kun je er beter niet zijn denk ik nu.
    Ik weet dat dit compleet haaks staat op wat ik eerst zei en ik vind bijvoorbeeld een bevalling ook nog steeds wel iets engs voor thuis, maar als ik toch steeds weer hoor hoeveel meer tijd er is bij een vk en hoeveel persoonlijke aandacht, dan trekt me dat toch meer.
    MAAR, ik denk wel dat je ook altijd zelf op je hoede moet zijn met dingen, want er worden natuurlijk ook wel stomme fouten gemaakt (zoals het verhaal van DeLi waarbij de meds niet zijn aangepast, dat is gewoon echt heel dom van de vk geweest!)

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gyn's maken ook fouten, anders had mijn buuf wel weer kunnen zitten, bijna 6 maanden na de bevalling.

Spikkel wat fijn dat alles goed was! En heftig hoor, met dat busje! Fijn dat je op je plek bent bij de vlos!

Larissa beterschap, borrelende darmen -> ik weet er alles van. Leuk om te lezen hoe snel jullie meisje zich ontwikkeld, of Druif blijft cognitief gewoon achter haha.

Bloom: Hoera het schiet op! Tijd voor een buikfoto!!!

DeLi; Strenge blik! Meid neem je rust.. je wilt geen complicaties voor je eigen lijf en niet voor Spruitje.. Al helemaal uit de naam?

18. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Gyn's maken ook fouten, anders had mijn buuf wel weer kunnen zitten, bijna 6 maanden na de bevalling.

Zeker weten! Ik wilde ook nog schrijven dat we uiteindelijk allemaal mensen zijn en dat iedereen fouten kan maken (helaas!) De ene fout heeft alleen meer consequenties dan de andere...

Wat betreft jouw buurvrouw, dat vond ik toen al van de gekke. Zooo lang persen, alles gescheurd en weet ik het wat voor complicaties nog daarna, echt schandalig! Heb heel erg met haar te doen! Kan ze trouwens wel een beetje genieten van haar kindje en gaat het tussen de papa & mama ook weer goed, of ..?

Larissa beterschap, borrelende darmen -> ik weet er alles van. Leuk om te lezen hoe snel jullie meisje zich ontwikkeld, of Druif blijft cognitief gewoon achter haha.

Haha, nee joh! Ten eerste is Kyara een meisje en die praten meestal (niet altijd natuurlijk) wat eerder. Ten tweede heeft ze een mama die vanaf dag 1 al de gehele dag tegen haar praat (jullie weten hoe ik ben :p) en ten derde heeft ze een tijdje heeeeeel relaxt gedaan met haar ontwikkeling (lees; liever lui dan moe, haha) dus misschien heeft ze nu het idee iets te moeten inhalen ;)

Over veranderingens gesproken, ze heeft gister maar 1x geslapen (2e keer in bed ging ze alleen maar spelen) en vandaag is ze 's morgens niet eens naar bed geweest. Pas na de lunch om 13.00 uur is ze erin gegaan (sliep wel meteen). Misschien komt het omdat ik haar vanmorgen om 9.00 uur(!!!) moest wakker maken, nadat ze sinds gister 20.00 uur (!!!) sliep.

Morgen op het kdv zal wel weer anders zijn en misschien is het toeval, maar ben toch benieuwd of ze eerdaags voor vast over gaat naar 1 slaapje per dag.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik bedoelde dat ook niet negatief ofzo hoor, over gyns oid, meer als een aanvulling op jouw opmerking ;)
    Buuf kan nog niet goed zitten, heeft een hersteloperatie gehad 'van onderen' paar weklen geleden, als dat genezen is gaan ze stoma afsluiten en kijken of het werkt, en anders is het of een hersteloperatie of voor het leven een stoma.
    Verder is zij de zeikbuuf ;)

Was erg gezelig bij mijn oudere vriendinnetje vandaag :D Bizar dat we allebei nu 'groot' zijn.

Enne.. Kyara is gewoon sneller, is niets mis mee :D Heb geen problemen met de ontwikkeling van Druif, ben niet ongeduldig ik constateer gewoon dat hij de snelste niet is haha!

20. spikkeltje

Ja met de buurt aangifte gedaan.
    Klonk wel even heftig...Maar goed nu hopen dat het opgelost is en blijft en of ze terug komen..misschien de vader...

Ik ga even verder..oppaskids komen zo

Deel Deze Pagina