Vk/gyn; Tja, ik ben idd van mening dat als je de gyn niet nodig hebt, je beter gewoon naar de vk kunt gaan. In het geval van Loki, snap ik de keuze voor de gyn helemaal hoor! Maar als je verder een zwangerschap hebt, die prima verloopt, dan kan deze best bij een vk gecontroleerd worden. Maar ieder natuurlijk ook hierin weer zijn eigen keus! Ze kunnen beiden fouten maken idd! Ontwikkeling; Geen idee of Boef snel is of niet... Qua motorische ontwikkeling was hij wat langzaam, maar dat is sinds hij loopt helemaal bijgtrokken. En voor de rest... Tsja, ik vind hem reuze slim natuurlijk! . Begrijpt en voert opdrachten uit, weet héél goed wat hij wel en niet wil en hoe hij dat voor elkaar moet krijgen. Of hij verder qua praten op lijn ligt, geen benul, maar hij vertelt hele verhalen, op verschillende toonhoogtes, maar echt een gericht woordje dat niet. Hij zegt soms wel wat woorden na, pas zei hij heel duidelijk auto, maar is daarna niet meer gebeurd... Ach, ieder op zijn eigen tempo en het verschil tussen j/m scheelt inderdaad ook! Spikkel; Fijn dat je je zo goed voelt bij de vk! Balen van zo iemand in je buurt met arrestaties. Wij hebben ook zo'n gevalletje apart hier wonen helaas... Larissa; Bijzonder dat je je eisprong zo duidelijk voelt! Dat je er zoveel pijn van moet hebben is minder, maar dan weet je het wel zeker! Had je dit voor je pil tijdperk ook, of nooit zo op gelet? Buikfoto; Oeps... Weer niet... Mijn ouders stonden vanmorgen om 8u al op de stoep. Mijn vader helpt Bloomman vandaag op de zolder, dus had er geen tijd voor. Morgen hopelijk! Ego; Vanmorgen met Boef en m'n moeder naar de dierentuin geweest. Was erg gezellig en Boef heeft genoten van alle beestjes. Heb hem alleen veel in de buggy moeten laten, want elke keer als hij eruit was geweest, was het een drama om hem er weer in te krijgen... Hij stapt zo weg, kijkt niet op of om (mama? Was die ook mee dan?), gaat zijn eigen pad, kijkt hier en daar bij andere kindjes en gaat dan ineens plompverloren midden op de weg zitten en om zich heen zitten kijken. Totdat hij mama weer in het vizier krijgt, dan zet hij de vaart er weer in en peert ie em.... En mama is niet zo snel meer, dus dan maar in de buggy, maar uiteindelijk vindt ie dat dan gelukkig ook wel weer prima!
Hier ook zo'n schoetschijf.. hij peert 'm gewoon Ach lekker op ontdekkingsreis (lees, na 4x roepen en 2x achter een grinnekend kind aanrennend plak ik hem weer in de buggy). Daarom zijn omheinde speelplaaten ok zo ideaal Morgen precies 34 weken Bloom, perfecte tijd voor een buikfoto Ik maak er zondag weer een, al weer 16 weken *waar blijft de tijd*
Loki; geniet lekker van jullie vakantie! Fijn dat het zo goed bevalt dat jullie alweer voor volgend jaar hebben geboekt. Larissa; Balen dat je ziekjes bent/was. Gelukkig gaat het weer wat beter. Fijn dat je je eisprong zo goed hebt gevoeld (de pijn is natuurlijk niet leuk), maar nu weet je precies waar je aan toe bent. Goed dat je deze keer (als het goed is) wacht met testen tot 13 dpo en dan hopelijk 2 mooie strepen. Leuk dat Kyara zich zo goed aan het ontwikkelen is. Bloom; Ik zag een mooie foto op FB van de zolder. Schiet inderdaad op. Mooie vloer ook. Leuke dag in de dierentuin gehad zo te horen, heerlijk! Lekker genieten van je verlof. JuJu; druifje ontwikkelt zich toch ook goed? Als ik hem zo rond zie stappen in alle plassen water Mooi mannetje. Ben benieuwd naar je 16 weken buikje hoor. Spikkel; fijn dat alles weer goed was bij de vk. En volgende week weer terug dus. Akelig gebeuren allemaal bij jullie in de straat, maar hopelijk is het nu opgelost. DeLi; rustig aan doen meid, je moet nog een hele tijd! Hier; Ik moet denk ik ook een beetje rustiger aan doen. Heb al vanaf vorige week vrijdag pijn aan mijn bil onderrug en dacht dat het van het fietsen kwam. Nu denk ik toch van niet want ik heb er nog steeds last van. Dus de fysio toch maar gebeld en kan morgen al komen. Hoop dat het allemaal meevalt en met wat tips weer over gaat. Vanavond ook de eerste keer zwangerschapsyoga, ben benieuwd wat ik daarvan ga vinden. En daarna verjaardag van oma. Dus nog een druk avondje. Maar morgen heb ik een bereikbare avonddienst en het ziet er nu uit alsof ik niet hoef te komen (was erg rustig vandaag). Dus morgen middag lekker lunchen met vriendinnen en daarna met de voetjes omhoog. Gister ook al de stoel voor op de babykamer op kunnen halen. Nu nog wachten op het vloerkleed en dan een lamp kopen en gordijnen (moeilijk moeilijk). Dus het schiet heel erg op. Als we het vloerkleed hebben zal ik nog een foto plaatsen.
@Spikkel; Fijn dat de controles bij de vk je zo goed bevallen! En wat een onrust bij jou in de straat! Maar prettig dat zoiets nu opgerold is. @Larissa; Bah niet leuk dat je zo ziek was. Gelukkig nu weer wat beter. en tsja ik zeg niks over je testmoment. Ik duim hard voor je. @Juju; Ja mamma Juju. Ik doe mijn best! Uhhhh naam nee echt nog niet helemaal uit. *schiet meteen weer in de stress* Ben ook erg benieuwd naar jouw buik. @Bloom; Buikfoto kan ook 's avonds hoor! Hahaha, lol om Boef die mamma gewoon vergeet en z'n eigen wandeling maakt. @Nieke; Hopelijk is die pijn in je bil niets en kan de fysio je er zo weer vanaf helpen. Wat vond je van de yoga? Gefeliciteerd met je oma. @Rust nemen; Ik ben niet eigenwijs. Ik wil wel, maar laat me gewoon niet zo snel kennen en denk altijd dat ik nog wel even door kan..... Kennen jullie dat liedje " Geeeeeef nooit op, o geef nooit op!" van Peter Jan Rens ofzo. Vanmiddag was ik op tijd thuis en lekker op de bank gelegen. Vanavond weer yoga gehad. Dus ontspanning zat
Gaat nu weer op zoek naar een naam en kaartje. Versiering voor als hij geboren is, kraamtraktatie, raamsticker en vast nog veeeeel meer.
Lekker op de bank, bakkie thee erbij, laptop op schoot.. geen stress nodig Wij waren ook pas laat uit de naam (lees de dag voordat er foto's werden gemaakt van mijn buik en dus ook voor het geboortekaartje met de naam op mijn buik).Was met 34 weken.
Nieke; En? Hoe was yoga? Hopelijk hebben ze je niet nodig morgen! Leuk om zo lekker bezig te zijn met de babykamer, ben benieuwd naar het eindresultaat straks! DeLi; Relax, komt allemaal goed, veel dingen kun je met 1 druk op de knop regelen! Behalve de naam dan... Maar zolang je maar weet wát je allemaal moet regelen! JuJu; Omheinde speelplekken, heerlijk! Larissa; Haha, stiekem dacht ik meteen dat je wel eerder zou gaan testen weer! Ego; Kindje heeft veel de hik, echt grappig! Had Boef niet, maar deze heeft het meerdere malen per dag!
Hahaha, inderdaad als je maar weet wat je moet regelen!? Dat spookt dus ook door m'n hoofd. Wat moet ik in vredesnaam allemaal nog regelen?! Pffff. @Bloom; Ik dacht vanmiddag ook dat Spruitje de hik had. Dacht eerst dat het schoppen was, maar het was zo regelmatig en op dezelfde plek. Dacht ook aan de hik. Grappig is dat.
Ja hè, soort van tikje is het, met regelmaat gaat m'n buik dan gewoon omhoog! Maar zet hier eens op een rijtje wat je allemaal al hebt geregeld of nog gaat regelen. Misschien dat wij zien wat er mist en kunnen aanvullen?
Ja idd of tips geven! De hik: Ahh wat lief! Druif had dat ook op het laatste ja, arm kindje dacht ik dan Leuk hoor dat je alles zo goed voel *zucht* Nieke: Jullie gaan als een razende met het kamertje! Hier waren de gordijnen en de lamp ook al zo'n bevalling Larissa omdat je zoveel deelt kan ik altijd heerlijk met jullie rondes meeleven, zit steeds weer op het puntje van mijn stoel! Egö: Gisteren een wat bedeesde Druif.. en werd al snel duidelijk waarom.. Normaal 2 'grote' luiers op een dag, nu helemaal niet.. tot hij vers gebadderd met een bekertje thee op de bank zat en we opeens 'bah' hoorde.. juist haha wát een poep overal! (meteen weer de wasbak in). En vanochtend was het weer raak, rook het meteen toen ik zijn kamertje binnen kwam. Maar wat een opluchting voor het kind, is de hele ochtend aan het dansen en continu aan het zingen, bijdehandte blikken trekken.. nee die moet dat gewoon kwijt zijn, da's duidelijk Had ik al trots vermeld dat ik woensdag de eerste laag wit op de eerste muur van de toekomstige babykamer heb gesmeerd? De rest zal wel op zich laten wachten want daarvoor ben ik afhankelijk van JuJuman (verwarming los voor de ene muur, giga kledingkast verschuiven voor de andere) maar toch.. het begin is er.
Okay DeLi ik zal een opzetje maken voor een lijstje. Als je dan aanvult of wegstreept, maken we gewoon een DeLi-lijstje als aanvulling op ons gewone lijstje, en kan iedereen links en tips toevoegen als die wat heeft Ik begin wel vast. De DeLi-Lijst - Vluchttas Tips/links voor DeLi: Warme sokken voor tijdens het bevallen 2 bevalshirts LOSSE broek om aan te trekken als je naar huis gaat + shirt Rekbare (voedings-)BH voor je plofborsten, 2 schone onderbroeken Zorg ervoor dat iemand een jas voor je meeneemt (lees: bespreek met je man) Kopie van je bevalplan Ponskaartje van het ziekenhuis 50 ct voor de rolstoel FLesjes water/sap oid, Druivensuiker, Snelle Jelle's oid Nintendo DS (met oplader) voor je mannetje Je eigen muziek als je dat prettig vindt Telefoonnummer van verloskundige en kraamhulp (en je ouders..) FOTOCAMERA (opgeladen) Tips/links voor Spruitje: - 2 (overslag)rompertjes maat 50 en 56 (of 56 en 62) - Pakje maat 50 en 56 (of 56 en 62) - Ik had zelf ook luiers mee (nutteloos) - 2 mutsjes - Iets warms voor de weg naar huis - Spuugdoekjes (Druif had onderweg gespuugd) - Raamstickers Spruitje Tips/links: - Kraamkadootjes Tips/links: - Geboortekaartjes Tips/links: - Voor de kraamhulp Tips/links: Je kraamdoos aanvullen met een rol vuilniszakken Eventueel gebruiksaanwijzing wasmachine enzo als je ingewikkelde hebt
JuJu; fijn een eerste opzet voor een lijst. Ik spiek mee. Gelukkig is druifje het weer kwijt, is ook vervelend als je last van je buikje hebt. Nu dus weer een vrolijke dansende druif! Jij bent dus ook al op tijd begonnen met de babykamer, leuk! Bloom; de hik, grappig! Ben benieuwd hoe dat voelt. DeLi; Het komt helemaal goed met de regeldingen. Niet te veel zorgen maken. Het komt hoe het komt moet je maar denken. En er is al een opzetje voor een lijstje zoals je ziet Yoga; gister dus de eerste les. Vond het wel een beetje zweverig moet ik eerlijk zeggen. Een uur lang op je ademhaling letten is ook nog niet alles, maar erna was ik wel helemaal ontspannen. Moesten ook het bekken kantelen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit hoe dat moet. Volgende week weer oefenen. Net bij de fysio geweest. Het viel allemaal wel mee gelukkig. Ik heb nu wat oefeningen gekregen om te zorgen dat alles net wat rechter wordt (was maar ietsjes scheef), maar misschien helpt het. Ze dacht aan lichte instabiliteit of misschien dat de baby ergens tegen aan drukt. Zou ook nog kunnen want mijn baarmoeder lag in het begin naar achter gekanteld en het is dus echt achter in mijn rug/bil. Hopelijk helpen de oefeningen. Volgende week vrijdag weer terug. Verjaardat van oma was wel gezellig zijn niet zo lang geweest want de yoga duurde tot 20.30 uur en het feest tot 22.00 uur, maar ik vond het lang genoeg. Ik heb zo'n drukke nichtjes en neefjes (jongste is 11 jaar). Dadelijk heel even snel de voortuin schoffelen en daarna lekker lunchen. Geniet van het mooie weer vandaag dames.
@Juju; Wat lief van je dat je zo'n uitgebreide lijst hebt gemaakt! En zeker een goed idee dat iedereen die ideeën heeft het lijstje kopieert en aanvult! Thx!!! Hebben jullie ook een voorbeeld van jullie bevalplan? Ik heb me erg nog helemaal niet mee bezig gehouden en ben benieuwd wat je daarin vermeld..... Wat zal Druif zich inderdaad ellendig hebben gevoeld. Maar fijn dat het oplucht! Behalve de lucht die het met zich mee brengt! Hihi
Wie had een paar maandjes geleden gedacht dat dit nog eens gezegd zou worden over Kyara whahaha! Jeetje, wat een gedoe bij je buuf zeg, je moet er toch echt niet aan denken! Wel beetje jammer dat zij de zeikbuuf is Druif die niet goed kan poepen = zielig Druif die zich na het poepen weer een stuk happy'er voelt = 1e muur in de babykamer is geverfd door jou zie ik? Jippie!!! Grappig om na zo'n tijd ineens weer met iemand aan tafel te zitten die je kent van vroeger. Als je samen 'groeit' is het normaal dat je trouwt en moeder wordt etc, maar als je iemand ineens na zoveel tijd weer ziet en dat alles is gebeurd in de tussentijd, dan besef je je beter wat er allemaal is gebeurd (vind ik). @ Bloom; het klinkt zo schattig hoe je beschrijft hoe Boef speelt / babbelt, ik zie hem al helemaal voor me! Hij doet wel echt zijn naam eer aan volgens mij, lekker een eigen willetje! Buikfoto!!! 34 weken alweer De hik heeft Kyara volgens mij met name aan het einde van mijn zwangerschap gehad in mijn buik. Ik vond dat ook zo grappig om te voelen en dan zei ik altijd tegen haar; "niet zo gulzig drinken Kyara'tje" @ Nieke; gelukkig kon je snel terecht bij de fysio en lijkt het mee te vallen, Rustig aan meid! En fijn dat de yoga zo ontspannend was Wat ben je heeeeeerlijk bezig met de kamer voor jullie meisje; leuk, leuk, leuk!!! Hoe was je lunch vandaag? Koekjes, jummie!!! @ DeLi; fijn om te horen dat je ook lekker wat ontspanning hebt gehad! Een lijstje geeft mij altijd rust als ik dan dingen overzichterlijk heb en kan afstrepen als het gebeurd is. Ik zal ook eens kijken wat ik kan toevoegen. Bevalplan vind ik persoonlijk onzin, maar daar hebben we het eerder al eens over gehad in ons topic (volgens mij nog voordat er iemand van ons bevallen was, had ik daar een discussie over met JuJu?) Misschien hebben de andere meiden wel goede tips voor je wat je erin kan zetten! @ in de wagen zitten; Kyara vindt het heeeeerlijk en als ze uit haar hum is thuis gaan we lekker een stukje wandelen en dan is ze helemaal happy en druk aan het babbelen enzo. @ eisprong voelen; toen ik een paar jaar geleden een koper spiraal had (en dus een gewone cyclus) voelde ik ook elke maand mijn ei. En ook tijdens anticonceptieloze tijdens. Zo pijnlijk als het nu was heb ik echter nog nooit ervaren. Heb woensdag ook nog regelmatig steken gehad op dezelfde plek... @ eerder testen; de pendel zei dat ik op 7 aug een posi ovu test zou hebben en dat is waar gebleken... Volgens de pendel heb ik 20 aug een posi zwangerschapstest (niet eerder) dus daarom ga ik het wel volhouden om niet eerder te testen (ik weet het, klinkt stom, maar de pendel heeft ook nog een aantal andere dingen voorspeld waar ik in de aankomende dagen al van kan checken of het waar is, dus vooralsnog heb ik 20 aug in mijn hoofd en kan ik het wel opbrengen om te wachten). Slaap lekker meiden en geniet van het mooie weer dit weekend! Liefs, Laris
Ben weer even bijgelezenmaar god god wat een internet laat het dis weer even bij een zwaai en een wijzebd vingertje naar deli dat ze wat rustiger aan moet doen! Knuf
Zwaait terug naar Loki!!! Fijn dat jullie zo genieten. Gaat het ook goed met beebje maken? Knuf voor jullie mummel, vakantieganger!
Haha ja wij hadden een discussie daarover Larissa haha. Toch super ervaringen mee, ik werd natuurlijk overgedragen naar mijn gyn maar in die korte tijd hebben ze er toch kennis van genomen en belangrijke punten overgenomen. Echt heel fijn. Mijn verloskundige vroeg er ook gericht om, omdat je maar met een verloskundige je bevalling bespreekt en er meer in mijn team zaten. De DeLi-Lijst - Vluchttas Tips/links voor DeLi: Warme sokken voor tijdens het bevallen 2 bevalshirts LOSSE broek om aan te trekken als je naar huis gaat + shirt Rekbare (voedings-)BH voor je plofborsten, 2 schone onderbroeken Zorg ervoor dat iemand een jas voor je meeneemt (lees: bespreek met je man) Kopie van je bevalplan Ponskaartje van het ziekenhuis 50 ct voor de rolstoel FLesjes water/sap oid, Druivensuiker, Snelle Jelle's oid Nintendo DS (met oplader) voor je mannetje Je eigen muziek als je dat prettig vindt Telefoonnummer van verloskundige en kraamhulp (en je ouders..) FOTOCAMERA (opgeladen) Tips/links voor Spruitje: - 2 (overslag)rompertjes maat 50 en 56 (of 56 en 62) - Pakje maat 50 en 56 (of 56 en 62) - Ik had zelf ook luiers mee (nutteloos) - 2 mutsjes - Iets warms voor de weg naar huis - Spuugdoekjes (Druif had onderweg gespuugd) - Raamstickers Spruitje Tips/links: - Kraamkadootjes Tips/links: - Geboortekaartjes Tips/links: - Voor de kraamhulp Tips/links: Je kraamdoos aanvullen met een rol vuilniszakken Eventueel gebruiksaanwijzing wasmachine enzo als je ingewikkelde hebt Bevalplan (ik had er natuurlijk wel boven staan dat ik begreep dat dit alleen uitvoerbaar was als de conditie van het kindje en van mijzelf goed genoeg was). -> poliklinisch bevallen -> Niet onnodig toucheren -> als ik pijn heb kun je me beter met rust laten en aanmoedigen graag gematigd (behalve als ik anders aangeef) -> verzoek om pijnstilling serieus nemen, heb kennis genomen van verschillende vormen van pijnstlling en ken de voor-en nadelen -> voordat er een een knip gezet wordt wil ik verdoofd worden -> Als ik gehecht moet worden wil ik verdoofd worden -> Baby meteen huid op huid bij mij -> navelstreng uit laten kloppen -> papa knipt navelstreng door -> baby uur bij mij, daarna pas wegen meten en controles -> vitamine K ook dan pas, als de baby eerst bij mij gedronken heeft -> papa doet eerste luier en kleertjes (evt met begeleiding ) -> baby wordt niet gewassen -> Als de baby uit ons zicht moet gaat papa mee -> indien keizersnede gaat baby huid op huid bij papa -> bijvoeden alleen na overleg en dmv finger/cupfeeding Ik had er ook in gezet dat ik bang ben voor naalden (kreeg infuus en ze hadden het was duidelijk overgedragen door de verloskundige)
Druif had vandaag ook weer een explosie op het kdv' Nieke zandkoekjes klinken goed! Yoga vond ik ook erg zweverig, maar naarmate ik dikker werd leverde het me wel meer rust en lucht op en vond ik het erg prettig. Die vage manier van ademhalen heeft me ook geholpen bij de bevalling. Hou vol!!! Larissa Boef maakte ook opeens een spurt Uiteindelijk komt het allemaal goed met die kindjes, geloof me Eisprong voelen: ik voel de mijne ook, duidelijk. Zeurderige pijn, niet zo heftig als jij hem deze ronde had Laris! 20 augustus wordt the day! Loki zwaahaai! Je moet ook niet internetten, je moet het gras induiken
20 aug the day bij laris: dan moet iemand me inseinen...ben op vakantie en MOET het ook weten...... de rest weer later...krijg zo alvast verjaardagbezoek..is mijn oudjaarsdag vandaag!!