Sokken meenemen, ik hoop dat ik t niet vergeet! 10.30uur lijkt mij een prima tijd. Het valt ook in Kyara's normale slaaptijd, maar dat is tegenwoordig aardig te sturen en hopelijk pakt ze wat mee in de auto op de heenweg. Heb er zin in meiden Ovu test was net hetzelfde als vanmorgen, dus het klopt wel dat er al iets gaande is in mijn buikie, maar zoals het er nu uitziet gelukkig niet morgen al mijn ei. Vanavond lekker aan de klus en we hopen er weer het beste van! Dit zou voor het eerst zijn dat ik een vroeg ei heb, tenzij het gaat zoals Loki zei (paar dagen licht streepje, alvorens mijn ei echt springt). Ach, we gaan het zien, een paar dagen minder wachten spreekt mij natuurlijk ook wel aan!!! Liefs, Laris
@Meeting; Ik had eindelijk besloten om zaterdag toch met jullie te meeten. Maar ik moet in de ochtend nog in Leiden zijn en redt het dan nooit om 10:30 uur met jullie af te spreken. Dan kan ik daarna wel komen, maar misschien zijn jullie dan alweer onderweg naar huis........ VK; Gisteren geweest en alles goed. Spruitje ligt al goed en hopelijk blijft het zo. We hebben hem nog even gezien met de echo. Leuke verrassing was dat. @Bugaboo; Vandaag telefoontje gekregen dat ie binnen was en meteen maar 's middags vrij genomen. Vriendlief was vandaag al vrij, dus hebben we het samen opgehaald. En ik ben er erg blij mee! Foto zie FB. Loki geen opmerkingen over poppenwagens he?! Foto's; Vanavond foto's laten maken van mij, vriendlief en buik! Was erg leuk en een mooie herinnering hoop ik. Over ca. een week zijn ze bewerkt en zullen we het resultaat zien! Ben benieuwd.
@ Bloom; fijn dat alles nog goed is met Boefje. En wat is Boef toch een lekker mannetje. De boel op stelten zetten en alles weer goed maken met een kusje aan mama en aan babybuik, zo lief!!! @ Loki; tsja, als Mummel nou 9.5kg zou wegen zou ik zeggen, dta maakt vast niet zo enorm veel uit, maar aangezien ze ruim een kilo onder de vereiste 10kg zit, zou ik inderdaad nog even een andere dosering aanhouden. Wel uitkijken met de scherpe randjes ja! @ DeLi; vandaag de fotoshoot, wat leuk!!! Wij hebben 1 foto in zwart-wit in het groot op Canvas in de woonkamer hangen en een collage op A5(?) formaat in kleur op de kamer van Kyara. Ik kijk er nog steeds naar met een heel fijn gevoel, kan me de shoot nog zo voor de geest halen en vond het super om te doen! Ben errug benieuwd naar jouw resultaat!!! Heel fijn om te horen dat het met Spruitje ook nog allemaal goed gaat en fijn dat je hem nog even hebt kunnen zien. Over een paar weekjes 'in het echt', hoe gaaf is dat?! Hier nog geen echte posi ovu test hoor (gelukkig) maar wel een streepje te zien, wat ik mijn geval pas komt als er een ei onderweg is in de komende 2-3 dagen. We wachten af en gaan aan de klus Wil je zo graag zien zaterdag, hoe laat zou je er kunnen zijn? Anders misschien toch wat later meeten meiden?
Ik vind half 11 prima. Dan wordt het ook niet te gek laat en kan Mummeltje op de terugweg in de auto slapen. Zie wel hoe lang dat ze het vol houdt! Tijdens het tandenpoetsen vanavond bedacht ik me ineens; "Mummeltje kwijlde vandaag veel minder dan gister?" nog even in haar mondje gevoeld (met enig protest ) en jawel, er is nu ook een 2e kies door! We gaan sneeeeel Meteen maar even een schemaatje gemaakt voor de leuk (mmmhh had beter wat sollicitaties kunnen schrijven ofzo )
Hihi ik zeg niets Deli! Vind de kleur heel gaaf, dat moet ik wel toegeven! Larissa: Nog geen ei dus, kun je nog even 'rustig' klussen
Meteen dat ik dat post zie ik mijn zelf gefabriceerde melkgebitplaatje omhoog schieten in jou kinderwagen kleur
Wat fijn voor Mummel, doorkomende kiesjes doen pijn... (zie haar naam nu trouwens wel in beeld op je plaatje, is dat de bedoeling?) De 2 boven kiezen van Kyara zijn al door en de onderste 2 zijn bezig vermoed ik. Ze heeft soms pijn in haar mondje, dat merk ik aan haar gedrag (ook met tanden poetsen aan de onderkant). Zielig! Ik vind je wagen heel mooi DeLi! Kleur is super en ja, het lijkt op een poppenwagen, maar als de bak niet zo laag was geweest, dan had ik m ook wel willen hebben! Zag het alleen niet zitten met steeds diep bukken enzo (je zal maar een ks hebben gehad, dan mag je niet eens bukken + tillen de eerste 6 weken). Snap dat je er super blij mee bent als een van de eerste in Nederland Meiden, ik ben weg! Liefs, Laris
Half 11 check! Sokken vergeet ik zelf waarschijnlijk ook Bloom wat lief dat kusje! Druif laat alleen luchtscheten op mijn buik Maar soms krijgt ie ook een knuffeltje.. DeLi ik vind je wagen gaaf! Ben benieuwd naar de resultaten van de schoot. Ik moet er nog steeds een aantal ergens ophangen. Loki wat gaat Mummel mooi met haar tandjes Ik houd dat helemaal niet meer bij, welke wanneer doorbraken. De eerste paar heb ik wel maar de rest.. *luie mama* Larissa klus-ze
Even een vraagje, reageer later meer. Hoeveel luiers van iedere maat hebben jullie gebruikt? Wat hadden jullie op voorraad? De new baby luiers zijn nu weer in de aanbieding bij kruidvat voor 50% korting, dat scheelt dus super veel. Maar wil ook niet veel luiers over houden natuurlijk.
Oei, dat is een goede vraag Nieke! Het ligt er ook helemaal aan hoe groot/zwaar je kindje is als het geboren is! New baby heb je in maat 1 en 2 toch? Als je kindje al bijna 4 kilo is als het geboren wordt, heb je maat 1 niet heel lang nodig. Maar is het een kleintje, zul je maatje 1 langer gebruiken en dus ook meer nodig hebben. Boef ging met 1 maand al naar maatje 2... Zou niet teveel inslaan dus, je weet ook nooit hoe het loopt. Heb nu zelf 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2. Mocht ik van maat 1 te weinig hebben, is er vast wel weer ergens een nieuwe aanbieding! Dus... Niet echt een antwoord op je vraag geloof ik hè? Mijn advies is denk ik gewoon; niet teveel inslaan! 2 of 3 pakken kun je best hebben, maar meer zou ik niet doen!
Tandjes; Ik hou het ook niet precies bij hoor! Weet wel dat hij vlug is, maar dat is alles... Larissa; Gelukkig iets meer tijd nog om een voorraadje te laten wachten op je ei! Succes! DeLi; Jammer dat je er toch niet bij kunt zijn! Vanuit jouw woonplaats eerst naar Leiden en dan nog naar wamelland is denk wel een beetje ver/veel? Ego; Regen, regen en nog eens regen... Moet nog even naar het dorp, maar een gaatje tussen de buien door wordt moeilijk denk ik....
Bloom; je hebt ze in maat 1, 2 en 3. Maat 1 hebben we de vorige aanbieding er al 2 van gekocht. En nu waren de pampers bij de etos in de aanbieding dus ook al 2 van maat 3 gekocht. Moeilijk hoor. Ik heb natuurlijk ook geen idee hoe groot ons kindje gaat worden En er komen zeker nog vaker aanbiedingen dat scheelt. Wat schattig van boef dat hij de baby ook een kusje gaf . En kleine boefje is dus weer helemaal goedgekeurd. Je bent gewoon alweer 37 weken, nog maar heeeeeel even. Ben benieuwd naar je buik morgen in real live. DeLi; ik vind de wagen ook erg mooi. Super mooie kleur ook. Alleen jammer dat de bak zo laag is dat vind ik ook een nadeel. Maar helemaal leuk dat jullie hem al hebben. Ben ook erg benieuwd naar jullie foto's, over een weekje krijgen we ze dus ook te zien?? Larissa; je ei is een beetje gek aan het doen? Laat hem maar lekker vroeg zijn dan weet je ook eerder of het gelukt is natuurlijk (en daar gaan we voor). Flink aan de klus dus. Hoe is het nu met Kyara? En ze stond gewoon los!!! Wow! Loki; nog nagedacht over de baan? Ik snap je redenering qua WW etc. Hopelijk vindt je snel iets anders. Mummel dus ook een beetje ziekjes? Hoe is het nu? Mummeltje zat wel mooi stil toen de kapster er was of niet? haha, zag die foto op FB. Ik ga vanuit hier naar wamelland morgen, dan is het maar een uurtje rijden. Vanuit jou is het ook zoiets geloof ik en anders ben ik erg lang onderweg. Dus we zien ons daar. JuJu; Hoe is het werken weer bevallen? Je berekening ging mij ook even de pet te boven. Ik was het aan het lezen en toen stond er ineens, snappen jullie het nog? haha, nee dus! Maar als jij het maar snapt daar gaat het om. Ben benieuwd hoe je het straks allemaal gaat doen. Het is belangrijk dat je je werk leuk vindt en dat het een uitdaging is. Uk; ben benieuwd hoe het met je is? Tanden; wat veel tandjes hebben de ukjes allemaal al. Gaat echt snel. Hier; weinig te melden. De vakantie zit er helaas bijna op. Maandag heb ik nog één dagje vrij en dan dinsdag weer naar school. Oh ja Bloom jij vroeg hoe lang ik nog moet. Ik doe voor mijn verlof nog 2 blokken en dan na mijn verlof nog 1. Ik ben helemaal klaar met de opleiding begin 2014 (dat duurt nog lang he). Maar dat is met praktijk erbij dus dat valt wel mee. Het is in ieders geval super leuk. Maandag gaan we ook naar een gastouder op kennismaking, dus ben benieuwd hoe dat klikt. En 's morgens ook controle bij de VK. Gisteren samen met manlief de hele keuken gepoetst. Alle kastjes uitgedaan en oven, afzuigkap, magnetron, koelkast gepoetst. Wat een werk, pffff.... Vandaag lekker niks, heerlijk!
Hier is het ook hard aan het regenen, bah! Nieke: Wat Bloom al zegt, het ligt veel aan je kindje hoe lang je er mee doet. Ik denk dat ik een pak of 3 in maatje in had, 3 in 2 en 2 in 3 (moest toen 8 pakken kopen voor de korting, maatje 3 was echt nog lang niet nodig maar meer 1&2 durfde ik niet ) Hier heeft Mummel volgensmij wel 5 pakken maat 1 gehad en ik denk wel 8/10 maat 2. Alleen niet altijd new baby. In maat 2 is babydry ook al verkrijgbaar, zonder indicatiestreep voor de plas maar met meer luiers in 1 pak, dus zijn wij vrij snel over gegaan. Het loopt qua gewicht ook over dus het komt vaak niet of 1 pak. Ik heb hier bv overdag heel lang maat 3 nog gebruikt (nog 3 pakken liggen) terwijl ze snachts al in 4 zat (overdag zit er toch veel kortere tijd tussen dus ging dat prima).
Luiers in de aanbieding zijn LEUK! Verder even snel vanaf mijn werk; heb om 11.30 uur een ovu testje gedaan (handig hoor, dat stiekem doen op je werk ) en hij is volgens mij wat lichter dan gister Heb niet de andere 2 bij de hand om te vergelijken, maar volgens mij is deze wat lichter... Verder vanmorgen een behoorlijke steek in mijn linker lies en nu zeurende buikpijn onderin mijn buik... Wat is dit Heb ik nu mijn ei al gehad, is mijn ei nog aan het ontwikkelen, heb ik nog na krampjes van ongi??? Beetje vaag dit... Heb zelfs op aanraden van een collega een zwangerschapstest gedaan, maar die was (natuurlijk) negatief. Hmmm, vanavond nu wel of niet klussen? Liefs, Laris
Nieke; Dus als ik het goed begrijp heb je nog geen pakken van maat 2? Dan zou ik met deze aanbieding er daar nog 2 van kopen en het daarbij laten. Tegen die tijd heb je vast weer ik weet niet hoeveel aanbiedingen! Ik ben Boef's eerste jaar geloof ik wel doorgekomen met alle bonnen! Gebruik inmiddels de instapbroekjes van het kruidvat voor overdag, maatje 5. Makkelijker, want hij wil niet altijd meer liggend verschoond worden. Voor 's nachts de gewone luiers in maat 5 van het kruidvat merk, al piest ie daar de afgelopen dagen iedere keer naast... Even uitzoeken of dat komt doordat ze misschien ietwat groot zijn, maar de 4+ van pampers is hem net wat te klein. En wil eigenlijk niet van die dure luiers kopen voor alleen 's nachts. Dus... Het is wat met die luiers! Larissa; Vreemd allemaal zeg! Toch denk ik dat die zeurende pijn en steken echt bij een komende eisprong horen. Tenminste, dat is bij mij altijd wel zo... Misschien springt ie dit keer gewoon langzaam? En misschien heb je wat meer gedronken vandaag, waardoor de test wat lichter uitslaat? Zou voor de zekerheid maar wel gewoon klussen! Nieke; Hoe krijg jij je man zover dat ie helpt met de keuken schoonmaken??! Heerlijk lijkt me dat! Valt op zich nog best mee hoelang je nog moet voor je opleiding! Al met al nog een jaartje ongeveer en dan ben je er alweer vanaf! Ego; Het hield op met regenen en ben gewoon de auto maar ingestapt. Durfde het risico op de fiets niet te nemen... Onderweg naar het het dorp bedacht ik me dat ik wel even naar het dorp 10 min verderop kon rijden. Daar hebben ze een scapino en hoorde op de autoradio van de 50% korting op het tweede paar kinderschoenen. Aangezien Boef z'n voetjes al wat krap zitten in degenen die hij heeft (al zijn 2e paar!), dacht ik de gok maar te wagen! En het is gelukt! 2 paar hele mooie schoentjes! 1 paar in maat 23 en 1 paar in maat 24. Het zijn eigenlijk dezelfde schoentjes, alleen dan in een ander kleurtje. Gelijk ook 2 spijkerbroekjes meegenomen. Ben normaal nooit van het kleren kopen van de scapino, maar ze waren echt mooi en aangezien ook al Boef's broekjes te kort worden... Zucht... M'n kleine ventje groeit veel te hard!
Laris: Wat gek?! Ik zou er ook geen pijl meer op kunnen trekken zo! Het kan alle kanten op, al stem ik nog steeds voor een ei rond je gebruikelijke tijd. Nieke: Ik heb nog niets laten weten mbt de baan (hun waren ook 2 dagen later dan beloofd dus dat kan ik ook ). Maar ga het niet doen. Meer WW dan werkend -zonder uitzicht op meer- gaat me te ver... Fijn dat je man zo goed hielp in de keuken, ideaal! Pampers: Nog nooit pampers zonder aanbieding gehad . Meeste komen van de Etos; 3 pakken halen 2 betalen en dan nog een 10,- bon van LIHL (al zijn die schaars de laatste tijd). Laatst ook weer bij Etos; 3 Mega packs halen 2 betalen + 5 euro korting van babyzegels. Zo blijft het leuk . Heb hier trouwens altijd een mega voorraad liggen . Maar uit maat 4 groeit ze niet meer voor ze zindelijk is (hoogstens dat we ooit overmoeten op 4+ voor de nachten). Hier: Goed bezig geweest vandaag . 3 sollicitaties de deur uit gedaan en net de koelkast schoongemaakt. Nu nog even boodschapjes doen. Papa en opa zijn bezig met het afdak (onderkant platen tegenaan).
Op dag 9 al een streepje op mijn ovu test en dan pas op dag 15 mijn ei? Dat hoop ik niet! Buik blijft echt zeuren, doet zelfs een beetje pijn... Logisch dat je niet accoord gaat met de gestelde voorwaarde, succes met zoeken naar iets wat beter bij je past!!!
Nee, Laris, dag 15 denk ik ook niet hoor! Dat zou wel een heel langzaam ei zijn dan! Maar heb er weleens over gelezen hoor, een langzaam springend ei, doordat je lichaam niet heel snel LH aanmaakt, komt ie maar moeilijk los zeg maar en heb je dus ook langer een licht streepje op je ovutest, die maar langzaam donkerder wordt. Toch? Oja, zat net nog ff te kijken op de site van w.amelland. Er staan idd geen goede foto's op van de dreumesspeelplaats! Maar die is er dus wel!
Uhh maatje 5, serieus haha! Druif hier nog steeds in maat 4, ook 's nachts Heb ook een hele voorraad, ik haal ze bij de Makro in de aanbieding, dan is de Babydry 19 cent per stuk en goedkoper dan dat worden ze niet, of je moet aanbiedingen combineren. Overdag gebruik ik Lidl luiers, die zijn 56 voor onder de 8 euro. Heb ook nog pampers 4+ liggen maar zou me niets verbazen als een deel daarvan naar beeb 2 gaat. Maatje 1: hier 3 pakken. Maatje 2 wel wat meer, 6 ofzo? Vanaf maat 3 naar babydry over gegaan, toen werden de spuitbroeken iets minder en newbaby absobeert die beter. De Kruitvatluiers waren hier geen succes. Verder gaar, en straks bezoek (jippie ) Zie ik jullie morgen buiten of binnen?
denk het makkelijkst om morgen buiten bij de ingang af te spreken? Als we er allemaal om half 11 zijn. Gezellig!!