Spikkel: Spannend! Ben benieuwd! Juju: Kun je niet ook even plat als Druif slaapt?? Hier: Testje van vandaag in mn album . Ik ga nu ook even lui bankhangen. Mummel en papa slapen dus ik moet verplicht stil zijn *wat erg*
@Spikkel: sorry meid, kom nu pas uit mn bed rollen *schaam me diep* dus het wordt niks vandaag. Moet nog boodschappen doen en straks naar een verjaardag. @Nieke: haha ja te hard gefeest en te weinig geslapen, aanslag op mn lichaam. Maar de verkoudheid is op z'n retour geloof ik. Lekker joh, zo'n lange wandeling! Kan je dat wel volhouden nu je zwanger bent? Vond ik lastig! @Bloom: wat een prachtige kleertjes!!!!!! @Geboortekaartjes: had via internet een site gevonden die je naar een lokale drukker doorverwees. Kaartje uitgezocht en contact met de drukker opgenomen. Misschien eens kijken bij drukkers bij jou in de buurt? Die hebben altijd heel veel boeken met voorbeeldkaartjes liggen. Vind het toch fijner om ze in het echt te zien... @Loki: fijn dat je de bollen hebt! Nu er snel mee beginnen Moet je die nu de hele zwangerschap gebruiken? Ieuw, plakkerig Je testjes worden mooi donkerder, goed teken!!!!!! @Larissa: wat balen meid *knuff* En nog steeds geen warm water, vervelend is dat! @DeLi: yoga lijkt me zo zweverig! Maar kan me voorstellen dat het heel ontspannend is en dat je er veel aan zult hebben bij de bevalling. Zelf heb ik in het zwembad aquarobics en aquapilates gedaan. Altijd 2 lessen achter elkaar en in die volgorde. Eerst flink bewegen en daarna ademhalings/spieroefeningen om te ontspannen. Was erg fijn en zal ik bij een volgende ook zeker weer doen. Misschien dat ik er binnenkort weer mee begin. @JuJu: vitamine C extra krachtig, en multivit! Ga jij ook eens een dagje rustig aan doen? Moeheid hoort er bij (cliche! maar het is zo) en je moet naar je lichaam luisteren he... *knuff* @Hier: wederom verrast door jullie superlieve berichtjes. Jullie allemaal zijn supermeiden, thanx! Ik ga zo ff op de motor stappen met dit mooie weer en nog een rondje rijden. Gister ook gedaan maar toen vooral frustraties eruit geblazen. Vandaag eens kijken of het ook rustig kan en ik tot rust kan komen... Boodschapjes doen, naar verjaardag vanavond en kijken of het allemaal wat op orde komt hier. Lastig...
Rustig aan Uk . Ik hoop dat je iets hebt aan onze berichtjes en nog meer dat je straks weer 100% lekker in je vel zit!!
Loki goed van je testjes GElukt met stil zijn? Bloom: Puf puf? Larissa: Alweer warm water? Alleen koud sucks.. Uk: Voorzichtig he op die motor Ego: Ik ben gewoon sjagrijnig. Is dat een mannending, zeggen dat je rustig aan moet doen en dan zelf op de bank gaan hangen en tv kijken? Zo van het lost vanzelf wel op??? Vandaag van 2 tot net in de keuken gestaan, eten voor vanavond gemaakt (zo even afmaken), lasagne voor maandag (dan ben ik er niet en anders moet mijn moeder koken, en jujuman heeft wel iemand te eten gevraagd, zo sociaal) met verse lasagnebladen, en toen had ik nog deeg over dus ook nog tagitalle staan draaien (waarom ) en andijviestamppot met paprika en oude kaas voor als ik er weer eens niet ben en jujuman samen met Druif moet eten. Die staat af te koelen en gaat zo de vriezer in. Ik ben zo moe.. vanochtend gevraagd of jujuman wilde opstaan met Druif, nou dat ging met veel gezucht en gesteun en een half uur (krap!) later kwam hij me al weer halen. Om later, als ik nog half stoned beneden zit met een droge ogen te vragen of ik goed geslapen had. NEE dus, ik slaap al weken niet goed, lig de halve nacht wakker en het is de normaalste zaak van de wereld dat ik degene ben die met Druif opsta, met hem douched (teveel gedoe voor jujuman) ontbijt maak voor 2 volwassenen 1 kind en 2 katten, de boel ook weer opruim en dan ook nog fris en fruitig ronddartel. NIet goed, geen idee hoe ik hem nou duidelijk kan maken dat hij echt wat moet doen want hij snapt het echt niet. Vandaag wel (in mijn eentje, Druif sliep) verf gaan halen voor de babykamer. Hopelijk binnenkort tijd om daarmee verder te gaan (en dat is nooit in het weekend, want de kans dat jujuman een hele dag met Druif spendeert is zo ongeveer 0%). Klaag klaag klaag *sorry* Oh en voedingsbh's: kijk eens bij v&d eigen merk en eventueel bij h&M (maar die zijn alleen voor formaat Loki geschikt vind ik ). Klopt niet van je cupmaat, mijne is tijdens het voeden gelijk gebleven als wat ik tijdens de zwangerschap had gegroeid (op de stuwing na).
Nee, JuJu, geen puf puf... Vriendin die vandaag is uitgerekend ook niet, dus we hebben steun aan elkaar! Maarre, laat hem het stukje lezen dat je hier aan ons post? Lijkt me heel duidelijk toch? Het is ook zijn kind en jij brengt doordeweek de meeste tijd met hem door, dus hij kan best een keer het weekend op hem nemen vind ik... Dat betekent dus ook met hem douchen, wat nou teveel gedoe?! Voor jou net zoveel gedoe. Daarbij ben jij zwanger en heb je ook je rust nodig hoor meid! Gewoon zeggen waar het op staat!
Oef Juju, kan me voorstellen dat je af en toe even kookt van woede. Snapt hij het niet of WIL hij het niet snappen? Nou denk ik niet dat het hier heel veel anders zou zijn in die situatie hoor ( ) maar goed... Kan me voorstellen dat je eer daags een keer uit je slof schiet. Misschien 'gewoon' weer eens een serieus gesprek of gaat het kwartje dan alsnog niet vallen?? Ego: Gestopt met BV... Gister heeft ze gezoebelt maar kreeg ik geen TSR. Ze pakte haar duimpje maar na 10 minuten proberen en viel tegen me aan in slaap.. Vanmorgen geprobeerd om een klein flesje water te geven toen ze wakker werd en dat vond ze prima. Het is dus officieel afgelopen Mn borsten vinden het ook prima volgensmij. Zijn niet eens voller na 2 dagen niet voeden dus denk dat ze ook nog maar weinig kreeg de laatste weken . Het is goed zo. Mummel heb ik gegeven wat ik kon en nu moet mijn lijf voor LokiBaby zorgen...
Begrijp je geklaag hoor JuJu! Ik zou zulk gedrag van manlief ook absoluut niet trekken (of accepteren). Sorry, maar ik vind het zo belachelijk als een man van zijn (zwangere) vrouw verwacht dat ze alles doet. Gelukkig weet manlief hier ook dat hij niet eens hoeft te proberen zulk gedrag te vertonen. Sterkte ermee! Loki, je testje is mooi duidelijker geworden, nice! (en ik ben jaloers, sorry...) Bloom, je geduld wordt op de proef gesteld meis... Max nog 2 weken zullen we maar denken Uk, doe je voorzichtig op je motor? Spikkeltje, veel plezier met feesten!!! Nieke, jij ook een fijn weekend meis! @ hier; vraag me af wat er in mijn buik allemaal is gebeurd. Ik loop echt helemaal leeg, verlies veel stolseltjes en ik heb enorm veel buikpijn... Vandaag besloten te starten met de Etos zwanger worden capsules en ik ga vanaf maandag weer op dieet (lees, beter op mijn eten letten, niet zwaar crachen ofzo). Mijn lijf is in de war, ik wil mijn best doen om het weer goed te krijgen. Ben ook even aan het bekijken wat acupunctuur voor mij kan betekenen (heeft een vriendin aangeraden). Vanochtend nog 1x getempt om te kijken hoe ver mijn temp was gezakt, tot 36.8 dus. Ga deze ronde niet meer tempen, ik weet dat ik een eisprong heb en dat is het probleem ook niet. Zodra mijn ongi over is gaan we om de dag klussen en ik begin niet voor dag 12 met 1x per dag ovu testen. Nadat ik mijn eisprong heb gevoeld nog 1x klussen en dan kijken of dit allemaal het gewenste effect gaat hebben Vandaag de verjaardag van mijn moeder gevierd. Mijn zus en halfbroer waren er ook. In totaal 5 kleinkinderen, allemaal onder de 6 jaar. Drukke boel dus, maar wel gezellig! Nog steeds geen warm water, maar wordt op dit moment aan gewerkt. Hopelijk komt het goed! Liefs, Laris
Zuur van het stoppen met de BV Loki, maar ik denk ook wel dat het goed is zo (toch?) Zwanger zijn vergt veel van een lichaam en als er toch al bijna niks meer uitkomt voor Mummel... Je hebt haar alle goeds meegegeven wat je kon geven!
Laris: Ik wil je de ogen niet uit steken meid . Had het voor jou ook graag anders gezien... Ik hoop dat het je meer rust geeft om er iets minder mee bezig te zijn. Je weet dat je zwanger kunt worden en die wens is heel groot maar het is zo zonde om het je leven nu te laten beheersen! Accupunctuur kan natuurlijk nooit kwaad, maar vind je dat in ronde al iets toe voegen? Persoonlijk zou ik dat nog lekker even laten. Kost een boel geld (deels krijg je maar vergoed, iig ik toen). Wel wil ik als tip geven om niet af te gaan op wanneer je je ei gevoeld hebt. Heel vaak is het voelen van een ei het groeien en niet het springen zelf. Ik zou enkele dagen tempen (positieve ovutest tot 1 a 2 dagen hogere temp dan weet je zelf genoeg). Je weet nu wat je temp voor en na ei is ongeveer en dan heb je zekerheid. In die dagen ben je er toch mee bezig (vond ik) en dan gaf me dit rust met wel of niet goed geklust Succes meis.
Ach Loki... Kan me voorstellen dat het weer even een stap is! Maar als Mummel er niet meer naar taalt is het toch ook weer goed, niet? Je hebt het maar mooi zolang volgehouden, daar mag je trots op zijn! Larissa; Je hebt goede voornemens! Misschien is het juist wel goed dat je nu zo leegloopt? Kan alles lekker schoon worden en kun je met een schone lei verder! Klinkt misschien heel stom, maar zo dacht ik altijd maar... Etos zwanger worden pillen zijn ook geen gek idee, al is het alleen om je cyclus te helpen. Acupunctuur zou ik ook nog even mee wachten, maar als jij je er goed bij voelt, dan is het de moeite waard! Er wordt aan je warme water gewerkt dus? Probleem met cv-ketel? Fijn dat je een gezellige dag hebt gehad, scheelt voor de afleiding!
Ahh.. wat een bijzonder moment.. en wat is het mooi gegaan zo Veel momenten om aan terug te denken en geloof me, als straks je buik groeit en je verandering in je borsten voelt kun je niet meer wachten om Lokibaby hetzelfde te gaan geven.. afgelopen woensdag vroeg de verloskundige of ik een infofolder wilde over bv en toen besefte ik dat ik nog geen 3 maanden ben gestopt. Nu focus op de baby, super mooi juist. *knuffel*
Laris meid, lekker doen wat goed voelt voor jou! Je lijf is nu een schoon nestje aan het maken voor baby2 Bloom: Oef nog niets dus, heftig meid.. Ego: Dank voor jullie berichten. Ja ik weet het ik moe dat gesprek een keer aan. Zou alleen zo fijn zijn als hij zelf eens dingen in zou zien en ik niet alles 10x uit hoef te leggen. Zucht Oh en nieuwe kleding voor Kersje binnengekregen
@Loki: zeker weten, doet me echt goed! Wat een domper dat je nu gestopt bent met de bv maar misschien is dit wel een teken van je lichaam dat het zo hoort te zijn? In jouw geval had ik zelf ook geen risico willen nemen namelijk... @JuJu: ja dat is een mannending, helaas... Weet ook niet wat je er tegen kunt doen want loop al jaren tegen hetzelfde aan Misschien eens hem letterlijk zeggen waar het op staat? Hints snappen ze blijkbaar niet, we moeten duidelijker zijn (aldus mijn vent) Nog een virtuele dikke knuff van mijn kant... kan helaas niet meer doen nu @Bloom: je moest vandaag gaan puffen!!! @Hier: niet meer opgestapt, was veel te laat wakker en heb huis staan poetsen, of iig de woonkamer en de keuken. Morgen Mini's kamer eens grondig onder handen nemen en de badkamer moet ook nog. Volgende week de rest vd bovenverdieping een grote beurt geven, maar dat red ik morgen niet meer gok ik. Hoewel, als ik eenmaal bezig ben! Verder op verjaardag geweest vanmiddag, zijn er net pas weer. Mini heeft zich voorbeeldig gedragen en steelt gewoon iedereens hart. Zo lief is hij dan Toen we weg gingen, moest hij iedereen een high five geven, grappig Ik duik zo vroeg mn bedje in. Te korte nachten gehad de afgelopen weken (of maanden?) en moet hoognodig bijslapen. Bloom, ga je bed eens verschonen en wapper flink met het dekbed, dan breken je vliezen wel! Hielp bij mij whahaha
Heb wel wat dingen gelezen...maar het blijft even niet plakken... ben moe...pfff niet normaal. Vanmiddag dorp in geweest toen even boodschapjes gedaan, gegeten bij ouders en daarna weer naar de optocht. (is smiddags s en s avonds). In het donker kun je mooi al die effecten zien met lichtjes enz.. Kreeg eerst commentaar dat we J meenamen.. (broertje). Het begon om 7 uur en zou rond 8 uur klaar zijn en dan misschien nog even rond kijken en dan naar huis. En voor een keer zie ik het probleem niet.. (ze voelen zich perfecte ouders...) Later kreeg ik de commentaar dat J altijd te laat op bed gaat.. ik zei dat hij tussen 7 en half 8 op bed gaat en soms een keer later als we wat hebben en vannacht gaan we de hele nacht lekker feesten met J...toen liep hij weg.. Maar goed, bij de optocht..duurde het dit keer wat langer en ik kon niet langer staan, dus ben ergens anders gaan zitten. Smiddags had ik een stoel mee, maar nu was het bomvol, dat het niet lukte..Nou ja, begon al aardig moe te worden. Na 20 minuten was het afgelopen en dan komt de hele meut naar de kermis...dus zie daar de rest van de groep te vinden..nog even over de beurs..Daarna rond half 10 ben ik naar huis gegaan met J. Ligt nu lekker te snurken..en man is nog in het centrum.. Ik ga ook zo, ben moe..pfff.. heb last van me benen en heb HONGER... beetje dom om naast een snackkar te zitten...Nou ja heb nu drinken en morgen maar even wat lekkers eten in het dorp. Man wil graag vis eten..dus morgen maar even denk ik. Even wat ik onthouden heb. Juju ja vind het ook best veel geld, maar ik moet ook naar me lichaam kijken.. als j op zijn plankje zet, gaat hij er vast vandoor, dus dat kan niet op zitje...ik zit echt in dubio...ik kan niet contineu er achter aan.. Als ik een tandemwagen koop, lukt het me ook niet te sturen.. gaat te zwaar.. Dan met het naast elkaar..maar zie die prijzen.. ik hou daarin mp ook in de gaten.. pfff moeilijk hoor... We moeten denk ik gewoon zien hoe het dan gaat...baby word in januari geboren en weet natuurlijk niet hoe het weer is om alleen met de kids te wandelen...nou ja het zal wel loslopen.. verder morgen even...weltrusten
@Bloom; Het zou natuurlijk zo maar kunnen dat ik je dalijk voor ben..... Heerlijk dat Boef bij opa en oma is. Hij vermaakt zich en jullie kunnen lekker je gang gaan. @Loki; Testje van vandaag is een stuk duidelijker. Gaat helemaal goed! Ahhh en gestopt met bv. Zal wel even gek zijn voor jou. Gelukkig heeft Mummel er niet zoveel last van en kun jij je voorbereiden op de 2e beeb die bv gaat krijgen. @Larissa; Jeetje wat een hevige ongi. Is wel een keertje goed misschien dat je lichaam zichzelf helemaal schoon maakt vanbinnen.... De volgende ronde idd wat rustiger doen. Laat dat tempen lekker zitten. je weet dat het kan en je een eisprong hebt. De ovutestjes zeggen dan voldoende lijkt mij. En geeft jou misschien wat meer rust. Gefeliciteerd met je mams. @Uk; De yoga die ik doe is helemaal niet zweverig, maar heerlijk rustgevend. Knuffel. @Juju; Tsja mannen snappen de subtiele hints niet altijd (of helemaal niet). Duidelijk taken uitdelen aan hem helpt misschien?? Voor jou ook een dikke Knuffel. @Spikkel; Broertje lekker laten lullen. Alsof zij zo voorbeeldig zijn. En wat jij doet en waar en hoe laat, moet jij toch weten?! @Nieke; Prettig weekend. De rest natuurlijk ook!
Vannacht heel erg slecht geslapen. Werd wakker en moest plassen. Toen ik net weer lag voelde ik mijn hoofd zo hard bonzen. Hoofdpijn (misschien wel migraine tijdens slaap). Dus er weer uit voor paracetamol, maar eigenlijk hielp het niet. Dus niet echt meer kunnen slapen. Vandaag met mijn s-ouders en vriend schoon gemaakt. De mannen beneden de houten vloer geboend, die morgen verder in de was wordt gezet. En de dames hebben de zolder eens een flinke schoonmaakbeurt gegeven en gordijnen van de woonkamer gewassen. Heerlijk! Morgen dus nog een dagje en dan is het huis toch redelijk goed schoon...... De keuken moet dan nog een beurt en verder de wekelijkse huishoudelijke klusjes. Nu nog even naar de was en dan straks maar eens naar bed.
Uk ik heb net mijn bed opgemaakt en flink gewapperd en geschud, maar geen effect! Hihi Wel plastic zeiltje erin gelegd en nog zo'n gewatteerd (heet dat zo) matje. Hopelijk is dat voldoende mocht het in bed gebeuren. Slaap lekker allemaal. *klik* lampje gaat hier uit.