gestopt met de pil in september 2009. Deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spikkeltje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Deli: je hebt echt gelijk.. ben er lekker er tegen in gegaan van dat we de hele nacht door gaan en J zetten we in een hoekje in de kinderwagen te slapen...(dat zei man) hoe kunnen mensen zijn he...pfff. nee idd, hier is de traditie dat je in deze feestweek snert eet. dus dan komen we bij elkaar, me schoonvader komt tegenwoordig ook meedoen, maar goed wij zouden met zijn 5en zijn maar nu waren zij er ook..Maar die kinderen niet aan tafel zitten, moet altijd op schoot bij mama, de oudste rend door de kamer en denk ik J moet echt eerst eten, papa en mama ook en dan als hij lang genoeg heeft gezeten, mag hij uit de stoel. Maar eten is, samen aan tafel zitten. J in zijn eigen stoel. En blijven we langer na zitten, mag hij er uit en spelen of op schoot.
    ach...ze vinden zich altijd erg perfect, me andere broer en s-zusje.. krijgen ook altijd mot over hun heen, van hun...

Laris: wat weer een leuke foto van jullie meisje op fb..

Was er al een bevallingspoll gemaakt voor Deli??

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Spikkel; laat je broertje inderdaad lekker *** en doe rustig aan met je lijf!

@ DeLi; wauw, wat een grote schoonmaak en super fijn dat iedereen zo heeft geholpen!

@ Loki; je steekt mijn ogen er niet mee uit hoor meis, ben super blij voor je en hoop dat alles een stuk prettiger en makkelijker voor je mag gaan dan de vorige keer!

Het doet alleen nu net even wat meer pijn, omdat we zo gelijk opgingen qua ei en NOD. Ik was hier ook al bang voor, dat we niet tegelijk posi zouden testen.

Ondertussen zijn 2 vriendinnen van mij bezig voor hun 1e kindje, dus dan voel ik een soort 'druk' die ik eigenlijk helemaal niet wil voelen.

En ja, eerlijk is eerlijk, als je van de 1e zo snel en 'makkelijk' zwanger wordt, dan verwacht je dat bij een 2e stiekem toch ook wel een beetje...

Het stomme was alleen, dat toen Bloom, Spikkel en JuJu veel sneller dan de vorige keer zwanger werden en Marcha er zo lang over deed (en nu volgens mij nog steeds niet zwanger is) ik al het gevoel had dat het bij mij ook langer zou duren dan toen bij Kyara...

Van jou Loki had ik het gevoel dat het wel snel zou gaan, omdat jij al 3x snel zwanger bent geworden.

Iedereen zegt trouwens "je weet dat je zwanger kan worden, dus het komt goed" maar het feit dat het 1x is gelukt, is absoluut geen garantie dat het nogmaals lukt. Dat zie ik op mijn werk geregeld en ook hier op het forum lees je er genoeg verhalen over.
    Dus nee, die 'wetenschap' troost mij niet...

Ondertussen loop ik nog steeds leeg en lig ik krom van de buikpijn. Kyara heeft nog steeds wat verhoging en rode plekjes (mazelen) over haar hele gezichtje en lijfje... Beetje een ziekenboeg hier dus, maar het is wel gezellig samen!

Kan trouwens iemand van jullie (allemaal zwanger, dus allemaal nesteldrang :p) mijn huisje komen doen? Geen zin in :D

Liefs,
    Laris

Ps. warm water doet het weer!

3. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Bloom; ik denk aan je! :)

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    NOD oktober:
    05/10 Uk2011 (mirena en binnenkort pilstart)
    22/10 Larissa (4)

Afspraken:
    24/09: Nieke verloskundige (13.50u) en pretecho (19.00u)
    26/09: DeLi verloskundige
    28/09: Bloom verloskundige?
    03/10: DeLi verloskundige
    04/10: Spikkeltje verloskundige
    04/10: DeLi yoga partnerles
    05/10: Spikkeltje suikertest
    09/10: DeLi UD! + verloskundige
    10/10: Mini CB en mama vrije dag
    12/10: Bloom bruiloft zwager en schoonzus
    17/10: Spikkeltje telefonische intake kraamzorg
    18/10: Nieke yoga partnerles
    23/10: Loki09 eerste echo/Gyn/VK
    26/10: Nieke weekendje weg met vriendinnen
    29/10: Nieke verlof!!
    09/11: Spikkeltje weekje veluwe
    04/12: Spikkeltje "verlof"

Zwanger:
    Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012
    DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012 dat had niemand gedacht!
    Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012
    Spikkeltje (mei '12 positief getest) 13-01-2013
    JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013
    Loki09 (sept '12 positief getest) 04-06-2013

Bevallen:
    JuJu81: 04/01/2011 "Druif"
    Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef"
    Uk2011: 29/01/2011 "Mini" .
    Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm)
    Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr)
    Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm)

Vlinders:
    Loki09 ( *Feb '10 *Aug '10)
    Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!!

Poll bevallingsdatum Bloom: (dacht zelf: 15/9, durft nu niets meer te gokken...)
    Loki09, Larissa: 9/9
    JuJu: 10/9
    JuJu: 12/9 (2e keus!)
    Nieke, Uk2011: 14/9
    Loki09, Larissa: 16/9 (2e keus!)
    Spikkel: 17/9
    DeLi: 18/9
    Larissa: 21/9 (3e keus!)
    Uk2011: 22/9 (sorry maar je gaat overtijd Bloom!)
    DeLi, Loki09, Nieke, Larissa: 23/9 (2e keus, 3e keus, 2e keus en 4e :) keus)
    Spikkeltje + JuJu: 24/9 (2e keus en 3e keuze)

Poll bevallingsdatum DeLi (denk zelf :
    Larissa: 5/10

Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje)
    Jongen: Bloom, Spikkeltje
    Meisje: Juju, DeLi, Nieke, Larissa

5. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Zo, ik breek even in. Ik weet niet of jullie dat een probleem vinden maar ik doe het toch even ;) ik hou namelijk al weer even in de gaten hoe het met bloom en Deli gaat, ik ben natuurlijke benieuwd wanneer de kleintjes geboren gaan worden!

En nu ik er toch ben, loki gefeliciteerd met je zwangerschap meid! :D

De reden dat ik reageer is de post van laris... Ik weet precies hoe je je voelt meid, ik ben inderdaad nog niet zwanger en dit doet me psychisch meer dan ik dacht. Mocht je er over willen praten dan kun je me altijd pb'en.

Ik loop inmiddels bij het ziekenhuis en heb al de nodige onderzoeken gehad. Ik denk vaak aan Deli en nieke omdat ik nu pas besef hoe heftig dit allemaal is. Er lijkt helemaal niets mis met ons maar vooralsnog geeft ons ziekenhuis nog niet op en blijven ze mijn cyclussen volgen.

Larissa, dikke knuffel meid! Probeer de moed erin te houden, wie weet is je lichaam er nu helemaal klaar voor na de grote schoonmaak :)

6. spikkeltje

Kan diegene ook bij mij komen?, heb ook geen zin.. hahaha..

idd laris..

#reclame van babypop en wiegje die je aan bed kan vast maken.#

Marcha is inderdaad nog niet zwanger. Ze keek hier van de week en was wel nieuwsgierig hoe het was, dus ben eens in haar dingen gaan kijken.. Ze zijn er nog wel bezig en doen wat onderzoeken ofzo..

Bij ons heeft het een jaar geduurd. Nu vanaf de laatste pil inderdaad sneller..3 of 4 maanden.. Laris, ik herken je in het druk gevoel hebben, ik was er nu wel rustiger onder, maar toch kleine druk, maar niet zo als bij j..Maar komt ook omdat ik in me hoofd had, van ach duurd toch wel weer een jaar. En had alleen in april ovu-testen gebruikt en dat was het...Wilde er niet zoveel mee bezig zijn als met j toen.En dat tempen leek me al helemaal niks..

Laris, had echt gehoopt dat jij en Loki samen vanaf dag 1 positieve test hadden.. Ik blijf duimen, dat je toch paar maanden, liefst langer, samen zwanger zijn...

7. spikkeltje

NOD oktober:
    05/10 Uk2011 (mirena en binnenkort pilstart)
    22/10 Larissa (4)

Afspraken:
    24/09: Nieke verloskundige (13.50u) en pretecho (19.00u)
    26/09: DeLi verloskundige
    28/09: Bloom verloskundige?
    03/10: DeLi verloskundige
    04/10: Spikkeltje verloskundige
    04/10: DeLi yoga partnerles
    05/10: Spikkeltje suikertest
    09/10: DeLi UD! + verloskundige
    10/10: Mini CB en mama vrije dag
    12/10: Bloom bruiloft zwager en schoonzus
    17/10: Spikkeltje telefonische intake kraamzorg
    18/10: Nieke yoga partnerles
    23/10: Loki09 eerste echo/Gyn/VK
    26/10: Nieke weekendje weg met vriendinnen
    29/10: Nieke verlof!!
    09/11: Spikkeltje weekje veluwe
    04/12: Spikkeltje "verlof"

Zwanger:
    Bloom (jan '12 positief getest) 21-09-2012
    DeLi (feb '12 positief getest) 09-10-2012 dat had niemand gedacht!
    Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012
    Spikkeltje (mei '12 positief getest) 13-01-2013
    JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013
    Loki09 (sept '12 positief getest) 04-06-2013

Bevallen:
    JuJu81: 04/01/2011 "Druif"
    Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef"
    Uk2011: 29/01/2011 "Mini" .
    Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm)
    Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr)
    Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm)

Vlinders:
    Loki09 ( *Feb '10 *Aug '10)
    Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!!

Poll bevallingsdatum Bloom: (dacht zelf: 15/9, durft nu niets meer te gokken...)
    Loki09, Larissa: 9/9
    JuJu: 10/9
    JuJu: 12/9 (2e keus!)
    Nieke, Uk2011: 14/9
    Loki09, Larissa: 16/9 (2e keus!)
    Spikkel: 17/9
    DeLi: 18/9
    Larissa: 21/9 (3e keus!)
    Uk2011: 22/9 (sorry maar je gaat overtijd Bloom!)
    DeLi, Loki09, Nieke, Larissa: 23/9 (2e keus, 3e keus, 2e keus en 4e :) keus)
    Spikkeltje + JuJu: 24/9 (2e keus en 3e keuze)

Poll bevallingsdatum DeLi (denk zelf :
    spikkeltje:3/10
    Larissa: 5/10

Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje)
    Jongen: Bloom, Spikkeltje
    Meisje: Juju, DeLi, Nieke, Larissa
    ♥ Kyara, 22 juni 2011 ♥ With all that I’ve done wrong, I must have done something right ♥ To deserve your love every morning and butterfly kisses ♥ I couldn’t aks God for more, this is what love is!!! ♥

8. spikkeltje

aah dan ben jij de gast Marcha? dacht iemand van de oude club.. die binnenkort ook bevalt...

9. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Dat kan kloppen, op mijn mobiel sta ik niet ingelogd.

10. spikkeltje

Juju: was er meer in jullie omgeving met de kid2sit of een km of 25 vandaan?? We komen in november richting die kant op namelijk...

11. spikkeltje

Haha maakt niet uit hoor March...;) hihihi

Had van de week al wat dingen gelezen. echt #piep# dat jullie er nu zolang over doen..bah.. knuffel

12. spikkeltje

dit isook ideaal:Marktplaats.nl > meerijdplankje - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties

Dat zou nog een idee zijn, om me schoonvader te vragen. Of hij dat kan realiseren..Want dan kan J vast en dat moet ik echt.. wat jij zei juju, dacht ik ook al. een tuigje aan de wagen vast te maken..maar hier in de buurt zijn die dingen niet te koop.. nieuw kopen is 119 euro...pfff

En dacht als in een duo-buggy, de rugleuning plat kan en een babynestje kan.. is dat ook een optie voor alleen opstap...pffff we blijven creatief denken...
    Anders word het toch eerst baby dragen en j duwen..

Juju: kun jij mij vertellen hoe ik dan kan knopen? Wilde j laatst op keer weer zo dragen, maar ben het helemaal kwijt? en hoe de baby dan het beste ligt bij je?? J was 3 maanden toen ik een draagdoek heb aangeschaft...

13. spikkeltje

hmm eigenlijks zou er een stoeltje opmoeten, met wat hogere leuning en dat die beetje schuin kan, zodat j kan slapen.......#zoektverderopinternet#

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Spikkel; jij dacht dat Jolanda hier mee leest denk ik? Kan me bijna niet voorstellen, ze was nooit zo sociaal, dus waarom zou ze dan nog op de hoogte willen zijn van ons wel en wee?

Hai Marcha, wat lief van je dat je speciaal voor mij even komt 'inbreken' hier!

Als eerste wil ik je zeggen dat ik het heel erg k** vind voor jullie dat je nog steeds niet zwanger bent... :( Gelukkig komt er niks bijzonders uit de onderzoeken, maar ja, waarom lukt het dan niet he? Snap je gevoel erg goed en een hele dikke knuffel van mij!!!

Ik hoop dat de grote schoonmaak die mijn lijf nu lijkt uit te voeren een positief resultaat oplevert!
    Uiteindelijk begin ik nu natuurlijk 'pas' aan ronde 4, maar dat is al 2x langer dan de vorige keer.

Ik vind vaak genoeg ook dat ik niet mag klagen, omdat er een heleboel meiden veel langer bezig zijn en ik heb natuurlijk al een prachtige dochter... Maar ja, ook een enorme wens voor een 2e (zelfs 3e) en ook mijn verdriet mag er zijn.

Hou ons anders gewoon af en toe op de hoogte als je daar behoefte aan hebt Marcha. Ik hoop dat je snel met mooi nieuws komt!!!

Liefs,
    Laris

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Lekker geslapen bloom? Verdorie ik zat er naast!

16. spikkeltje

laris: kon het me ook niet bijna voorstellen, maar omdat zij nog week of 7 moet ofzo.. dacht ik misschien wil ze bloom enzo in de gaten houden..kon ja..Niet uit sociaalheid, maar meer euhmmm. hoe zeg ik het netjes?? in de gaten houden..
    maar kwam haar op andere forums tegen..Was aan het googlen, voor een andere plaatje voor me profiel hier en kwam haar zo tegen..bedacht ik het ineens, dat zij het weleens kon zijn..als gast hier...

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Marscha, wat leuk dat je even komt inbreken, leuk om van je te horen. Justin is een prachtig mannetje! Kijk vaak even op FB naar Alle fotos!
    Maar wat enorm zuur dat het nogsteeds niet is gelukt... ondanks dat er niks mis lijkt, wel fijn dat het ziekenhuis jullie onder controle houdt. Gaan jullie binnenkort ook een stapje verder qua behandelingen?

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bloohoom??? Oh meid als het begonnen is: zet 'm op! MIsschien heb je kleine Boef (en grote Boef) nu wel in je armen *snif*

Marcha wat leuk dat je even binnen komt vallen! Heel zuur dat het nog niet gelukt is en dat er ook geen oorzaak voor gevonden wordt. Hopelijk is het snel raak.. al die ziekenhuisonderzoeken lijken me ook niets inderdaad!

Larissa ik kan me je gevoel en je zorgen voorstellen, maar meid je zit in ronde 4.. Natuurlijk 3 rondes meer dan je zou willen maar echt nog geen reden voor paniek.. Naast allle zorgen en het balen en al die andere gevoelens is het ook goed om weer even te landen (ronde 5 is de ergste, daarna ga je het meer loslaten, hoop dat het gewoon jouw geluksronde wordt).

Uk wat leuk om te lezen van Mini haha. Hier is de nieuwe hit van Druif om wildvreemden op straat aan te spreken met een enthousiast (en luid) HALLOOOOW! en dan een stralende lach en zwaaien. Mensen schrikken zich soms wezenloos maar lachen allemaal een beetje beschaamd terug enzo en zeggen hallo terug, Druif helemaal trots. OF hij zegt heel casual "Hoi" en ook dan weer genieten van de reacties ;)
    Wat een gepoets *voelt zich lui*

Ik vind dat Bloom eerst gaat en dan DeLi pas hoor, voelt anders een beetje als toen ik gisteren schappen vol chocoladeletters in de V&D zag staan *alles op zijn tijd :D*

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er zijn er altijd wel te koop, zou ik tegen die tijd even kijken en reserveren. Ik vind zo'n plankje niet geschikt voor langere stukken persoonlijk dus als ik verwacht dat Druif gaat slapen dan gaat hij in de goede wagenzit en de baby in de draagdoek.

Wat voor doek heb je, een rekbare of een geweven? Het beste zit de baby rechtop, je ziet ook wel dat ze liggen als in een kommetje maar daar zitten bepaalde risico's aan wat betreft ademhaling (daarom ben ik ook geen fan van de minimonkey als draagzak bijvoorbeeld, of de Lodger Shelter) en rechtop kan gewoon vanaf het begin. Eigenlijk heb ik Druif zo gedragen tot ik zwanger werd.
    http://www.draagdoek.nl/images/afbeeldingen%20pages/Instructieboek%20WEB%20NL(3).pdf
    Je kunt met een geweven doek ook rugdragen (zou dat met een rekbare niet doen!) maar dat vond ik bij Druif vrij eng, misschien dat ik het bij de baby ga proberen, maar gebruikte daar zelf liever mijn mei tai voor.

Deel Deze Pagina